Ankiety pracownicze – wartość zbierania feedbacku

Coraz częściej firmy troszczą się o opinie pracowników oraz ich zadowolenie z pracy. Nic w tym dziwnego, ponieważ badanie satysfakcji pracowników (ang. Employee Experience) pozwala uzyskać wskazówki dotyczące ulepszenia miejsca pracy oraz panującej atmosfery. Co więcej, można uzyskać informacje o potrzebach pracowników, co pozwoli podejmować bardziej trafne decyzje dotyczące warunków zatrudniania, czy nowych benefitów pracowniczych. Pozwoli to tworzyć przyjemne miejsce pracy, w którym pracownicy będą się czuli pewnie i będą polecać Twoją firmę jako miejsce pracy.

O jakie zagadnienia warto pytać pracowników badając tzn. Employee Experience?

Badanie satysfakcji pracownika

Jest to ważny element ankiety pracowniczej, ponieważ pokazuje nam, czy pracownik jest na odpowiednim stanowisku, jest z niego zadowolony oraz ma określoną ścieżkę zawodową, którą chce podążać. Satysfakcja z pracy sprawia, że pracownik jest efektywniejszy i bardziej zmotywowany. Wyeliminowanie problematycznych czynników związanych z obowiązkami na stanowisku pracy czy relacjami z innymi pracownikami może przynieść pozytywne skutki.

Badanie warunków pracy

Temat warunków pracy jest kluczowy, ponieważ miejsca, w których przebywamy mają wpływ na nas, naszą kreatywność i samopoczucie już na poziomie podświadomości. Dlatego tak ważny jest wygląd biura, wygoda stanowisk pracy, czy dostępne pomieszczenia. Ankieta badająca zadowolenie z miejsca pracy potrafi wykazać kluczowe pain pointy. Często ich redukcja może odbyć się niskim kosztem, a satysfakcja pracowników wzrasta.

Zadowolenie z benefitów pracowniczych

Benefity pracownicze nie zawsze są przez pracowników doceniane. Mimo, że zamysł benefitów (np. karta sportowa, abonament medyczny) jest świetny, to w praktyce może się okazać inaczej. Przykładowo abonament medyczny może nie cieszyć dobrą opinią, ponieważ kolejki do lekarzy są zbyt długie, a usługi zbyt okrojone. Ankieta pracownicza pozwoli określić poziom zadowolenia oraz zrewidować sens dostępnych benefitów.

Pytaj nie tylko “Co usprawnić", ale również “Jak usprawnić"

Często zdarza się, że pracownicy mają wiele kreatywnych pomysłów dotyczących poprawy satysfakcji i wygody pracy. Być może są oni bliżej problemu (np. aktywnie korzystają z dostępnych pomieszczeń w pracy, które małym kosztem można zmienić aby wzrósł poziom zadowolenia pracowników). W związku z tym ankiecie pracowniczej warto pytać nie tylko co usprawnić. Warto również pytać “Jak?".

System HRappka umożliwia wysyłanie ankiet zarówno do pracowników jak i kandydatów.