Coraz częściej firmy troszczą się o opinie pracowników oraz ich zadowolenie z pracy. Nic w tym dziwnego, ponieważ z przeprowadzonych ankiet można uzyskać wskazówki ulepszenia miejsca pracy. Co więcej, pracownicy czują, że ich zdanie się liczy, co wzmacnia ich motywację do pracy. O jakie zagadnienia warto pytać pracowników?

Satysfakcja z pracy

Jest to ważny element ankiety pracowniczej, ponieważ pokazuje nam, czy pracownik jest na odpowiednim stanowisku i jest z niego zadowolony. Satysfakcja z pracy sprawia, że pracownik jest efektywniejszy i bardziej zmotywowany. Wyeliminowanie problematycznych czynników związanych z obowiązkami pracy, lub rozmowa na ich temat z pracownikiem może przynieść pozytywne skutki.

Ocena współpracowników

Nikt nie lubi być oceniany, jednak ocena współpracy z daną osobą daje ogląd na to, czy nie wpływa ona na zespół negatywnie, np. czy nie promuje rywalizacji lub czy nie stosuje mobbingu wobec podległych pracowników. Niejednokrotnie wykluczenie takiej osoby z zespołu, potrafi pozytywnie wpłynąć na atmosferę pracy oraz efektywność zespołu. 

Zadowolenie z miejsca pracy

Miejsca, w których przebywamy mają wpływ na nas, naszą kreatywność samopoczucie i już na poziomie podświadomości. Dlatego tak ważny jest, wygląd biura, wygoda stanowisk pracy, czy dostępne pomieszczenia. Ankieta zadowolenia z miejsca pracy potrafi wykazać kluczowe pain pointy. Często ich redukcja może odbyć się niskim kosztem, a zadowolenie pracowników wzrasta.

Zadowolenie z benefitów pracowniczych

Benefity pracownicze nie zawsze są przez pracowników doceniane. Mimo, że zamysł benefitów (np. karta sportowa, abonament medyczny) jest świetny, to w praktyce może się okazać inaczej. Przykładowo abonament medyczny może nie cieszyć dobrą opinią, ponieważ kolejki do lekarzy są zbyt długie, a usługi zbyt okrojone. 

System HRappka umożliwia wysyłanie ankiet zarówno do pracowników jak i Klientów oraz tworzyć spójne raporty z odpowiedzi.