Home Office: polecenie pracy zdalnej i instrukcje dla pracowników
Ze względu na wymóg pracy zdalnej spowodowany stanem zagrożenia epidemicznego, wiele firm przeszło na tryb pracy zdalnej. Normuje to specustawa z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Polecenie pracy zdalnej
Nie jest określony w ustawie sposób polecenia pracy zdalnej. Pracodawca może wystosować pismo lub email z poleceniem wykonywania pracy zdalnej. Treść polecenia pracy zdalnej powinno zawierać:
- podstawę prawną czyli ustawę z 2 marca 2020 r.o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
- Imię i nazwisko pracownika, któremu zlecamy pracę zdalną
- Polecenie pracy zdalnej, czyli świadczenia pracy poza miejscem jej stałego obowiązywania
- Datę obowiązywania polecenia lub datę rozpoczęcia obowiązywania.
Źródło:
- https://www.pip.gov.pl/pl/wiadomosci/108610,praca-zdalna-przeciwdzialanie-covid-19.html
- https://kadry.infor.pl/kadry/indywidualne_prawo_pracy/odpowiedzialnosc_prawa_i_obowiazki/3630335,Polecenie-pracy-zdalnej-z-powodu-COVID19-wzor-prawa-i-obowiazki-pracodawcy.html
Aby praca była bezpieczna i efektywna, warto poinformować pracowników o zasadach pracy zdalnej. Punkty, które warto uwzględnić to m.in:
- Prawa i obowiązki pracodawcy
- Prawa i obowiązki pracownika
- Wsparcie techniczne
- Zasady bezpieczeństwa danych
Źródło: