Integracja systemu HRappka z praca.gov.pl

Aby wysyłać oświadczenia i zezwolenia do praca.gov.pl należy najpierw zintegrować swoje konto z portalem. Jest to możliwe z poziomu ustawień własnych, z zakładki integracja.

Uwaga! Jeżeli logujesz się do portalu praca.gov.pl poprzez profil zaufany to dane to profilu zaufanego nie będą działały podczas integracji. W tym wypadku należy wygenerować login i hasło do portalu praca.gov.pl. Instrukcje znajdują się na końcu artykuły.

Następnie, po zapisaniu oświadczenia, należy skorzystać z przycisku “Zapisz na praca.gov.pl”. Znajduje się on pod zapisanym dokumentem (oświadczeniem / zezwoleniem).

Po wybraniu organizacji/osoby, która wystawia oświadczenie, zostanie ono zapisane w folderze “Dokumenty Robocze” na stronie praca.gov.pl.

Po wejściu w wybrany dokument można go zatwierdzić i wysłać.

Jak zdobyć login i hasło do portalu praca.gov.pl

Aby móc korzystać z integracji z portalem należy posiadać do niego login i hasło. Jeżeli logujesz się do praca.gov.pl za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub przez login.gov.pl to możesz nie znać swojego loginu i hasła. W tym wypadku należy zalogować do portalu, a następnie przejść do zakładki Dane konta.

Następnie należy przejść do zakładki “Ustaw hasło". W tej zakładce widoczny jest login do portalu, który należy wstawić w ustawieniach integracji w systemie HRappka. Kliknięcie w przycisk “Wyślij nowe hasło" spowoduje wysłanie nowego hasła na widoczny email.

Na adres email zostanie wysłane nowe hasło. Wygenerowane hasło można najpierw zmienić w zakładce zmiana hasła. Niezmienione hasło nie będzie działało podczas integracji z systemem HRappka.

Zmienione hasło należy wpisać w ustawieniach integracji w systemie HRappka.