Dobrze skonstruowane ogłoszenie o pracę ma bezpośredni wpływ na efektywność procesu rekrutacyjnego. Pozwala ono dotrzeć do odpowiednich Kandydatów, ale również wpływa na wizerunek firmy. Oto kilka wskazówek, jak napisać dobre ogłoszenie o pracę.

Nazwa stanowiska

Nazwa stanowiska to pierwsza rzecz, którą widzi Kandydat. Dlatego bardzo ważnym jest to, aby nazwa była adekwatna do zakresu obowiązków na tym stanowisku. Staraj się maksymalnie sprecyzować nazwę stanowiska. Zwiększa to szansy na dotarcie do odpowiednich Kandydatów. Na przykład, jeśli poszukujesz osoby do zespołu HR, która powinna zajmować się głównie wyszukiwaniem osób online, to napisz w nazwie “Sourcer”, zamiast “Specjalista ds. rekrutacji”.

Nie pisz dużo o firmie

Wśród ogłoszeń o pracę można znaleźć mnóstwo takich, gdzie są szeroko opisane misja, wartości, historia firmy i inne. Jest to zbędna informacja. Kandydat, którego zainteresuje to stanowisko sam sprawdzi kim jesteś na Twojej stronie internetowej. Napisz krótko w 1-2 zdaniach czym się zajmujesz, wskaż branżę.

Zakres obowiązków 

Nic dziwnego, że zakres obowiązków na stanowisku “Doradca biznesowy” w Twojej firmie może się różnić od innych. Każda oferta jest różna w zależności od firmy. Dlatego pamiętaj, aby nie kopiować opisów stanowisk. Zanim stworzysz ogłoszenie, przeanalizuj jak wygląda typowy dzień w pracy na tym stanowisku w Twojej firmie. W ten sposób stworzysz  idealnie dopasowane ogłoszenie.

Wymagania

W tej sekcji określ to, czego wymagasz od pracownika. Można ją podzielić na dwie grupy: wymagane i mile widziane. W pierwszej określ konkretne umiejętności, uprawnienia, doświadczenie. W drugiej napisz o tym, co będzie służyło dodatkowym atutem dla Kandydata na tle innych osób. 

Co oferujesz

Jest to ostatnia, a zarazem bardzo ważna część ogłoszenia o pracę. Na podstawie informacji, którą tam zawrzesz, Kandydat podejmuje ostateczną decyzję o aplikowaniu na to stanowisko. Ważną jest kwestia wynagrodzenia. Czasem rekruterzy na etapie ogłoszenia nie mają zgody na udzielenie informacji o wynagrodzeniu. W takim przypadku warto pokazać przynajmniej widełki płacowe. 

W tej sekcji warto również wskazać na benefity pozapłacowe np. takie, jak praca zdalna, elastyczne godziny pracy, karta multisport i inne.

Aby usprawnić proces rekrutacji, skorzystaj z systemu do rekrutacji HRappka.pl. W systemie możesz między innymi:

  • stworzyć idealnie dopasowaną zakładkę kariera na Twojej stronie www,
  • dopasować formularze aplikacyjne do identyfikacji wizualnej Twojej firmy,
  • publikować ogłoszenia na różnych profilach poprzez multiposting,
  • prowadzić komunikację z Kandydatami.

Aby poznać więcej funkcjonalności systemu HRappka.pl, kliknij tutaj. To wszystko możesz testować przez 14 dni za darmo!