PIT-11 dla cudzoziemca: jaki urząd skarbowy?

Rezydent czy nierezydent? Do jakiego Urzędu Skarbowego wysłać PIT cudzoziemca?

Są dwa rozwiązania związane z rozliczeniem cudzoziemca w Polsce. Zależą one od tego, czy cudzoziemiec zatrudniony w Polsce posiada status rezydenta lub nierezydenta. 

Jeżeli cudzoziemiec nie jest rezydentem Polski

W tym wypadku deklarację należy wysłać do urzędu skarbowego ds. cudzoziemców, a w adresie cudzoziemca należy wpisać jego zagraniczny adres.

Jeżeli cudzoziemiec jest rezydentem Polski

Deklarację cudzoziemca rezydenta należy wysłać do urzędu skarbowego zgodnego z miejscem jego zamieszkania. (W adresie cudzoziemca należy wpisać jego adres zamieszkania w Polsce. Jeżeli cudzoziemiec nie mieszka już w Polsce to deklarację należy wysłać na jego obecny, zagraniczny adres. Urzędy Skarbowe pozostają bez zmian.)

Jak rozliczyć cudzoziemca? PIT-11 czy IFT-1R?

Zapraszamy do naszego artykułu, w którym więcej o tym, jaką deklarację podatkową wystawić obcokrajowcom. 

Czytaj więcej: 

System HRappka usprawnia kluczowe procesy związane
z zatrudnieniem oraz legalizacją cudzoziemców.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej lub zostaw nam swój numer telefonu – oddzwonimy!