Wskaźniki efektywności rekrutacji pomagają poprawić skuteczność rekrutacji pracowników. Podstawą jest mierzenie efektywności rekrutacji – określenie podstawowych mierników, pomiary i analiza danych. Zidentyfikowanie wąskich gardeł w procesie, opracowanie i zastosowanie strategii naprawczych, pozwoli zwiększyć skuteczność i szybkość rekrutacji. Co zatem warto mierzyć i analizować?
Zagadnienia poruszane w artykule: Czas ten zwykle liczony jest od zgłoszenia zapotrzebowania na pracownika do podpisania umowy z pracownikiem. Jest to dość ważny miernik, którego analiza pozwala przyspieszyć proces rekrutacji i zwiększyć jego efektywność. Jest istotny, ponieważ braki w kadrach wpływają negatywnie na płynność pracy w firmie. Popularny, jednak niezbyt wiarygodny miernik, ponieważ w rekrutacji ważniejsza jest jakość a nie ilość. Nie sztuką jest znalezienie 100 kandydatów, którzy nie spełniają wymagań na dane stanowisko pracy. Lepiej jest znaleźć choć jedną osobę, która posiada wymagane umiejętności i nadaje się na stanowisko. Ze względu na zmianę podejścia rekruterów z ilościowego na jakościowe, dziś ten miernik jest coraz rzadziej stosowany. Miernik, pozwala określić czy nasze sposoby znajdowania pracowników są skuteczne i czy aplikacje, które otrzymaliśmy spełniają wcześniej założone kryteria. Bardzo ważny zestaw mierników. Analiza portali pod kątem tego, ilu spełniających oczekiwania kandydatów zgłasza się z danych portali pracy. Pozwoli to wykluczyć najmniej efektywne (koszt ogłoszenia do ilości właściwych kandydatur) i czasochłonne (stosunek właściwych kandydatur do wszystkich nadesłanych) portale ogłoszeń. Analiza rekrutacji pod kątem finansowym pozwoli sprawdzić, na co wydajemy tracimy najwięcej pieniędzy oraz które rozwiązania są najlepsze pod kątem finansowym, a na których tracimy. Jest to dość ważny miernik, ponieważ pozwoli sprawdzić ilu kandydatów znalazł dany pracownik, ilu z nich zostało zatrudnionych oraz ilu pracowników zostało w firmie po okresie próbnym. Może okazać się, że najbardziej efektywni są rekruterzy, który znajdują najmniej kandydatów, jednocześnie najbardziej pasujących do stanowiska. Analiza wielu mierników rekrutacji pozwoli znaleźć najbardziej nieefektywne i najdroższe aspekty rekrutacji. Ich eliminacja pozwala na zmniejszenie kosztów i zwiększenie skuteczności rekrutacji. Pojawia się pytanie, jak szybko i prosto analizować poszczególne aspekty rekrutacji? Z pomocą przychodzą odpowiednie systemy rekrutacyjne. Pozwalają one na tworzenie bazy kandydatów, ale również na generowanie raportów dot. poszczególnych mierników w poszczególnych rekrutacjach. Co więcej, pozwalają również na zarządzanie zgodami na przetwarzanie danych osobowych (RODO). Takim programem do rekrutacji i zatrudniania jest system HRappka, który pomoże Ci zwiększyć szybkość i skuteczność Twoich rekrutacji, przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów. Dowiedz się więcej o systemie HRappka!
Wskaźniki efektywności rekrutacji – TOP 6 najważniejszych
Czas znalezienia pracownika
Liczba kandydatów
Liczba kandydatów spełniających oczekiwania
Skuteczność portali ogłoszeń / pracy
Koszty rekrutacji
Efektywność rekruterów
Mierniki rekrutacji w systemie HRappka
Zwiększ efektywność rekrutacji z systemem HRappka!
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.