Media społecznościowe grają coraz większą rolę w procesie rekrutacji, a szczególnie w procesie budowania employer brandingu. Social media mogą być również początkiem tzw. candidate experience, czyli pierwszą stycznością potencjalnego kandydata z firmą i początkiem wyrabiania sobie opinii na jej temat. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy w mediach społecznościowych sprawia, że kandydaci, którzy czują, że znają firmę i mają o niej pozytywne przeświadczenie, co wpływa na to, że chętniej aplikują na oferty pracy.

Facebook

Facebook jest świetnym miejscem, aby pokazywać swoją firmę od środka i budować pozytywne relacje – zarówno z Klientami, leadami jak i kandydatami. W branży B2B Klienci są bardziej skłonni podjąć współpracę z firmą, gdy wiedzą, że dba ona o swoich pracowników. Analogicznie, kandydaci są bardziej skłonni zaaplikować, gdy widzą, że pracownicy firmy świetnie się w niej bawią, a praca sprawia im przyjemność.

Jednak (głównie w branży B2C), firmy niejednokrotnie decydują się na stworzenie osobnej strony na Facebooku skierowanej do kandydatów. Przykłady to m.in. Allegro Tech, Univeler Kariera, czy Kariera Budimex. Jest to dobry pomysł jeżeli publikujesz dużo treści zarówno dla Klientów jak i dla kandydatów i w celu budowania employer brandingu.

Instagram

Instagram to mniej oficjalny kanał, na którym często pojawiają insighty z życia zawodowego pracowników i firmy. Warto prowadzić firmowy Instagram, aby pokazać atmosferę panującą w pracy oraz aktywności pozapracowe, w które angażują się pracownicy. Jeżeli nie chcesz umieszczać treści dla kandydatów na facebooku, warto to zrobić na instagramie.

LinkedIn

LinkedIn to portal, który ze względu na swoją bardziej formalną specyfikę, zrzesza wielu specjalistów. Warto zatem aby strona firmy na LinkedInie była bogata zarówno w treści profesjonalne, jak i w ciekawe insighty z życia firmy.

Publikacja ofert pracy w mediach społecznościowych

Jak już zostało nakreślone, media społecznościowe są świetnym medium do opowiadania o swojej firmie i jej kulturze. W Social Mediach możesz kreować pewien obraz życia firmy, aby pokazać kandydatowi jak wiele traci nie będąc częścią twojego zespołu. Dopiero kolejnym etapem powinna być publikacja ofert pracy na tych portalach. Warto udostępnić ofertę pracy w zakładce oferty pracy na profilu firmy, dodać informację o rekrutacji na firmowym LinkedIn. Warto również dodać zdjęcie z informacją o rekrutacji na Instagramie. Ten ostatni portal najlepiej się sprawdza przy rekrutowaniu obcokrajowców ze wschodu.