Spowolnienie w branży APT to idealny moment na usprawnienie i automatyzację dotychczasowych procesów Agencji.

Z systemem HRappka to proste!

Ze względu na epidemię Covid-19  i ogłoszony stan epidemii wiele przedsiębiorstw zredukowało lub zawiesiło swoją działalność. Poskutkowało to obniżeniem zapotrzebowanie na pracowników fizycznych. Cierpi na tym branża pracy tymczasowej, która znacznie spowolniła. Co więcej, zatrudnienie pracowników ze wschodu jest obecnie bardzo utrudnione, ponieważ wstęp cudzoziemców na terytorium RP został znacznie ograniczony, a urzędy są nieczynne dla petentów. Co robić?

Usprawnienie procesów w Agencji Pracy

Spowolnienie warto potraktować jako rozbieg i poświęcić czas na porządkowanie kluczowych procesów Agencji, czyli: rekrutacji, legalizacji cudzoziemców i zatrudniania. Na codzień często brakuje czasu na przemyślenie, usprawnienie, czy automatyzację tych procesów. Gdy epidemia koronawirusa zostanie już opanowana, wzrośnie zapotrzebowanie na pracowników (często tymczasowych), którzy wesprą stałych pracowników w nadrobieniu zaległości, spowodowanych pandemią. Warto być wówczas przygotowanym na większą ilość pracy, która przyniesie korzyści tylko wtedy, kiedy będzie w stanie trzymać wszystkie zlecenia w ryzach.

Analiza potrzeb Agencji

Przy wdrażaniu nowego narzędzia, ważna jest dokładna analiza biznesowa. Należy zdefiniować, jakie procesy są kluczowe i powinny zostać odzwierciedlone w funkcjonalnościach narzędzia. Może się wówczas okazać, że dotychczasowe praktyki muszą ulec zmianie – dla dobra przedsiębiorstwa jako organizmu. 

Wdrożeniowcy systemu HRappka zadbają nie tylko o stałą pomoc techniczną, ale także chętnie pomogą w analizie i dostosowaniu funkcjonalności programu do bieżących potrzeb. Na początkowym etapie bazuje się głównie na elementach możliwych do kastomizacji, czyli:

  • konfiguracja statusów i formularzy na każdym obiekcie w systemie,
  • workflow w obrębie systemu,
  • przypomnienia systemowe,
  • checklisty i zadania,
  • niezbędne szablony dokumentów (które mogą być generowane przez program).

W każdym momencie pracy w systemie (a szczególnie na jej początku) pomocą służy opiekun. Kontakt do opiekuna Twojego konta znajdziesz w Ustawieniach > Dane > Subskrypcja.

Zmiana oprogramowania dla Agencji lub wdrożenie niewykorzystanych wcześniej funkcjonalności

W codziennej pracy ciężko jest znaleźć czas na zastanawianie się nad użytecznością obecnego oprogramowania lub wdrażanie nowego, który miałby wesprzeć pracę Agencji. Być może okres przestoju będzie ku temu idealnym momentem. W związku z tym, warto wiedzieć, jakie nowości oferuje system w pełni dostosowany do pracy Agencji Zatrudnienia. 

Korzystanie z nawet drobnych funkcjonalności może znacznie podnieść efektywność pracy. O wdrożonych nowościach przeczytasz na naszym blogu: https://hrappka.pl/category/blog/nowosci-w-systemie-hrappka

Jeżeli jeszcze nie korzystasz z systemu HRappka – zachęcamy Cię do wypróbowania bezpłatnej, 14-dniowej wersji testowej.

Poprawa candidate experience

Candidate experience (CX) i employer branding (EB) jest w dzisiejszych czasach wyjątkowo ważny. Niezależnie od wyniku rekrutacji, warto dbać o to, jak kandydat postrzega nas jako firmę i, ewentualnie, jak będzie wyrażał się na nasz temat w kontakcie z innymi osobami. 

Odświeżenie formularza aplikacyjnego

 Początkiem CX najczęściej jest formularz aplikacyjny, dlatego też, warto odświeżyć opis firmy w nagłówku ankiety, zadbać o dopasowanie grafiki oraz całościowy wygląd formularza – w szczególności warto zwrócić uwagę na jego spójność z identyfikacją wizualną twojej firmy. Wygląd formularza zmienisz w module Rekrutacje > Ustawienia formularza aplikacyjnego. Jeżeli potrzebujesz bardziej zaawansowanych zmian w formularzu – napisz do nas na kontakt@hrappka.pl – chętnie pomożemy.

Automatyczne wiadomości po aplikowaniu przez kandydata

Kandydaci cenią sprawna komunikacje i informacje zwrotne. Automatyczny e-mail z potwierdzeniem zaaplikowania i podziękowaniem za aplikację wzbudzi w kandydacie pozytywne emocje. Treść wiadomości możesz zdefiniować w module Rekrutacja > Po aplikowaniu przez kandydata. System automatycznie wyśle wiadomość, gdy kandydat zaaplikuje.

Integracja ofert pracy ze stroną www 

Wydawałoby się, że to podstawa – ale jak ważne jest dbanie o nią! Jeżeli nie masz na swojej stronie widgetu, który automatycznie wyświetla otwarte i stałe rekrutacje – najwyższy czas to zmienić. HRappka posiada 3 sposoby integracji ofert pracy ze stroną www. Więcej dowiesz się tutaj.

Analizy i raporty

Gdy rynek zwolnił, warto też poświęcić czas na przeanalizowanie działań, opłacalności poszczególnych kontraktów, efektywności rekruterów, czy źródeł aplikacji, aby móc w przyszłości podejmować lepsze decyzje (m.in. o inwestowanie w poszczególne kanały multipostingu). Wszystkie raporty znajdziesz w zakładce Start > Analizy.


Jesteś zainteresowany automatyzacją procesów Agencji?

Zostaw nam swój numer telefonu – oddzwonimy!