- Nowe Centrum Pomocy systemu HRappka
- Nowe uprawnienia oraz dodanie możliwości odświeżania godzin z wpisów grafikowych na rozliczeniach pracowników
- Dodanie możliwości założenia konta pracowniczego – z poziomu dodawania pracownika do systemu
- Usprawnienia widoku szczegółów urlopu i nieobecności
- Rozszerzenie widoku szczegółów urlopu podczas dodawania nieobecności
- Zmiany w widgecie nieobecności na dashboardzie
- Zmiany w opisach funkcjonalności w Kalkulatorze wynagrodzeń i Danych do rozliczeń pracownika
- Nowe uprawnienia dla roli Klienta: "Umowy pracowników" i "Zezwolenia pracowników"
- Pozostałe usprawnienia
Nowe Centrum Pomocy systemu HRappka #
Uruchomiona została strona, na której mogą Państwo zgłaszać nieprawidłowości lub propozycje funkcjonalności. Po wysłaniu formularza, na podaną pocztę e-mail otrzymają Państwo link, pod którym śledzić można status zgłoszenia/propozycji.
Centrum Pomocy dostępne jest tutaj.
Nowe uprawnienia oraz dodanie możliwości odświeżania godzin z wpisów grafikowych na rozliczeniach pracowników #
W Rozliczenia > Rozliczenia > Dane rozliczenie, dodany został przycisk „Odśwież godziny”. Po kliknięciu, system wczytuje ponownie dane z grafiku (aktualizacja ilości godzin pracy i nieobecności bez wpływu na stawki, aktualizacja pozostałych elementów możliwych do wpisania w grafiku jak np. premia). Przed zapisaniem pojawia się komunikat ostrzegający, że odświeżenie spowoduje utratę danych wpisanych ręcznie.
Czynność odświeżania wykonać można masowo (główny przycisk nad tabelką) lub pojedynczo dla każdego pracownika (na końcu wpisu dla danej osoby):
Dotychczas użytkownik nie mógł edytować zaakceptowanego rozliczenia na pierwszym kroku, natomiast mógł to zrobić na kroku drugim.
Teraz użytkownik może dokonać edycji zaakceptowanego rozliczenia zarówno na pierwszym, jak i na drugim kroku – pod warunkiem posiadania uprawnienia (domyślnie jest wyłączone). Administratorzy mają uprawnienia do edycji na obu krokach rozliczenia.
Uprawnienia nadawane są w Ustawienia firmy > Użytkownicy > Użytkownicy > Dany użytkownik > Rozliczenia pracowników > Edycja zaakceptowanych kroków rozliczeń:
Dodanie możliwości założenia konta pracowniczego – z poziomu dodawania pracownika do systemu #
W Pracownicy > Dodaj pracownika, dodana została możliwość utworzenia konta pracowniczego. W danych kontaktowych, pod polem e-mail, widoczne jest pole „Utwórz konto pracownicze”, którego zaznaczenie wymusza wpisanie adresu e-mail pracownika:
Ustawienie jest domyślnie:
- włączone dla nowych użytkowników systemu
- wyłączone dla obecnych użytkowników systemu
Aby włączyć/wyłączyć tę opcję należy wejść w Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy > Portal pracowniczy i tam zaznaczyć bądź odznaczyć opcję „Utwórz konto pracownicze podczas dodawania nowego pracownika do systemu”.
Usprawnienia widoku szczegółów urlopu i nieobecności #
W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik > Szczegóły i korekta:
- W zakładce Ustawienia w Szczegóły osiągnięcia 26-dniowej podstawy urlopowej, pojawia się tabelka ze szczegółami zatrudnienia i wykształcenia – nawet w przypadku, gdy podstawa nie została osiągnięta (informacja o tym, ile brakuje do osiągnięcia 26 dni urlopu):
- W zakładce Szczegóły i korekta dodany został filtr: Rok, Typ operacji i Rodzaj:
- W zakładce Zestawienie nieobecności, informacje o przyznanych i wykorzystanych urlopach zostały przedstawione bardziej szczegółowo, a wybranie konkretnej wartości przenosi nas do drugiej zakładki z odpowiednim filtrem – Szczegóły i korekta
Rozszerzenie widoku szczegółów urlopu podczas dodawania nieobecności #
Podczas dodawania nieobecności (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik > Dodaj nieobecność) rozszerzony został widok szczegółów związanych z urlopami o ilość wnioskowanych dni, dostępnych i całkowitych:
Osoba odpowiedzialna za akceptację urlopów otrzyma wiadomość:
Zmiany w widgecie nieobecności na dashboardzie #
- Firmy, które nie posiadają pracowników, na panelu Nieobecności zobaczą przycisk Dodaj pracownika.
- Firmy, które posiadają pracowników, ale bez umów, na panelu Nieobecności zobaczą przycisk Dodaj umowę
- Firmy, które posiadają pracowników z umowami, ale bez zaplanowanych nieobecności, zobaczą przycisk Dodaj nieobecność
Po kliknięciu Zaplanuj nieobecność, system przenosi nas do miejsca, w którym możemy dodać nieobecność – dla konkretnego pracownika:
Zmiany w opisach funkcjonalności w Kalkulatorze wynagrodzeń i Danych do rozliczeń pracownika #
W związku z nowymi zmianami Polskiego Ładu (10.03.2022) naniesione zostały zmiany w opisach funkcjonalności:
- Pracownicy > Kalkulator wynagrodzeń > Szczegóły finansowe, nazwa opcji „Nie stosuj rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2022 r. w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych” zamieniona została na „Nie stosuj zasad z Art.53a ustawy o p.d.o.f w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych”:
- Analogiczna zmiana nastąpiła w Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Dane > Dane do rozliczeń > Zaliczka na podatek > Zaliczka na podatek:
Z uwagi na fakt, iż ustawodawca w powołanym art. 53a ust. 9 updof odstąpił od ograniczenia przewidzianego w rozporządzeniu, polegającego na tym, że taki wniosek mógł złożyć jedynie podatnik, któremu płatnik nie stosował kwoty stanowiącej 1/12 kwoty zmniejszającej podatek, usunęliśmy komunikat wyświetlany po wyborze rezygnacji ze stosowania zasad ustalonych we wskazanym wyżej artykule (a pierwotnie rozporządzeniem z 07.01.2022 r.):
Nowe uprawnienia dla roli Klienta: „Umowy pracowników” i „Zezwolenia pracowników” #
W Ustawienia firmy > Użytkownicy > Użytkownicy > Dany użytkownik o typie Klient, dodane zostały uprawnienia „Umowy pracowników” oraz „Zezwolenia pracowników” – w zakresie podglądu danych z tych dokumentów na liście pracowników.
- Uprawnienie do podglądu umów obsługuje widoczność kolumn: B.u. Stanowisko, B.u. Kod zawodu, N.u. Stanowisko, N.u. Kod zawodu
- Uprawnienie do zezwoleń pracowników obsługuje widoczność kolumn: Maksymalna data pobytu, Maksymalna data pracy, Łączna maksymalna data legalizacji, Data obowiązywania ruchu bezwizowego, Ostatnia wiza, Ostatnie zezwolenie, Aktualne i przyszłe zezwolenia, Aktualne i przyszłe zezwolenia na pobyt, Aktualne i przyszłe zezwolenia na pracę, Pozostało dni pobytu
Pozostałe usprawnienia #
- Ilość faktur, jakie można załadować do systemu (przez przeciągnięcie na stronę główną), zwiększona została do 20