Baza wiedzy systemu HRappka
  • Kategorie
    • Samouczek
    • Konfiguracja systemu
    • Praca w systemie
    • Klienci
    • Rekrutacja
    • Kadry i płace
      • Umowy
      • Ewidencja czasu pracy
      • Rozliczenia
    • Legalizacja
    • Deklaracje
  • Zaloguj się
  • Zgłoszenia
  • O systemie

Rekrutacja

  • Ankiety (aplikacyjne, do zatrudnienia, testy, oceny)
  • Integracja ze stroną www / Widget rekrutacji
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Dlaczego aplikacje na rekrutacji się nie pojawiają mimo, że licznik na górze pokazuje, że istnieją?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • W jaki sposób działa CV parser?
  • Konfiguracja zgód RODO w systemie
  • Jak współdzielić aplikację / profil kandydata Klientowi / hiring managerowi / osobie nie posiadającej dostępu do systemu
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Propozycje rekrutacji dla kandydatów
  • Jak dodać rekrutację?
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego / rekrutacyjnego
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń / rekrutacji na portalach
  • Moduł Rekrutacji – konfiguracja
  • Partner rekrutacyjny – pytania i odpowiedzi
  • Publikowanie na Facebooku – jak zmienić podgląd formularza aplikacyjnego (linku)?
  • Co zrobić, gdy kandydat nie może zaaplikować na formularz aplikacyjny?
  • HRappka Sourcing Plugin – Wtyczka do Sourcingu na LinkedIn
  • API rekrutacji
  • Jak przetłumaczyć formularze aplikacyjne na język ukraiński?

Kadry i płace

  • Wysyłka PIT-4R do urzędu
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Jak wygenerować wniosek na NIP-7 z systemu?
  • Jak ustawić odpowiednie konta księgowe eksportów do Optimy?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
  • Czy na portalu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
  • Gdzie można znaleźć raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów?
  • Jak dodać skierowanie na badania dla pracownika?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy?
  • Czy jest możliwość wysłania umowy do podpisu z systemu HRappka.pl?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Paski wynagrodzeń: Czy przy masowej wysyłce rachunków do pracowników, każdy pracownik otrzyma tylko swój rachunek?
  • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Umowy
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Stanowisko
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak dodać pracownika?
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Jak wygenerować zaświadczenia A1/CPL do A1/karty EKUZ?
  • Dochody z innych źródeł / Rozliczanie się z podatku z małżonkiem
  • Moduł onboardingu pracownika
  • Obliczanie chorobowego w pierwszym miesiącu pracy
  • Urlopy dla rodziców
  • Filtrowanie listy pracowników / wyszukiwanie pracowników (m.in. po aktywnych umowach, rejestracji w ZUS)
  • Polski Ład, zmiany w obliczaniu wynagrodzeń od 1 stycznia 2022 r
  • PITY w 2022 roku
  • Na liście pracowników pojawiają się kandydaci / użytkownicy. Jak to zmienić?
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2022 roku – zmiany w systemie
  • Moduł Szkoleń / Szkolenia pracownicze
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Rozliczenie pracownika
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
  • Jak wygenerować świadectwo pracy?
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Masowe dodawanie zaliczek
Rozliczenia
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Jak uzupełnić na pracowniku dane do rozliczeń?
  • Jak skorygować rozliczenie pracownika?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak rozliczyć Klienta z określoną stawką i marżą kwotową?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak ustawić faktury kosztowe do wygenerowania paczki?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak ustawić niepełnosprawność na pracowniku?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Pracownik kończy 26 lat w trakcie miesiąca: czy powinien naliczać się podatek dochodowy? [PIT 0]
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zaznaczyć ograniczenie wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Przedmioty i magazyny
  • Rozliczanie pracowników
  • Zajęcia komornicze
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Integracja z innymi programami / Export danych do innych programów
  • Zmiana składników wynagrodzenia po wygenerowaniu listy płac
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Rozliczenie pracownika
Umowy
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
  • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
  • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
  • Czy jest możliwość wysłania umowy do podpisu z systemu HRappka.pl?
  • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
  • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Jak wydrukować umowę pracownika?
  • Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Czy użytkownik może usunąć umowę dodaną przez innego użytkownika?
  • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
  • Podpis elektroniczny umów

Legalizacja

  • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Dlaczego na oświadczeniu pojawia się niewłaściwy urząd pracy? Gdzie ustawić domyślny urząd pracy?
  • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
  • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
  • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
  • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
  • Jak ustawić powiadomienia o kończących się terminach ważności dokumentów legalizacyjnych / delegacyjnych?
  • Gdzie są dostępne wszystkie dokumenty legalizujące pobyt i pracę?
  • Zatrudnianie cudzoziemców: przypomnienia w systemie
  • OCR paszportów w systemie HRappka
  • Usprawnienia i ostrzeżenia w specyfice zatrudniania cudzoziemców
  • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
  • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
  • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii – kiedy pojawi się informacja?
  • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
  • Legalizacja pobytu i pracy obywateli Ukrainy – dopasowanie systemu do specustawy 12.03.2022

Klienci

  • Czym są oferty w module Klienci?
  • Czym są projekty w systemie HRappka?
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Na jakiej podstawie tworzy się rozliczenie klienta?
  • Jak rozliczyć Klienta z określoną stawką i marżą kwotową?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Rozliczanie Klientów / Wystawianie faktury
  • Jak sprawdzić pracowników powiązanych z Klientem?
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)
  • Zarządzanie bazą klientów
  • Grupy cenowe

Konfiguracja systemu

  • Moduł pism – Działanie i konfiguracja
  • Co to są statusy i jak je skonfigurować?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego?
  • Czym są stawki na stanowisku i jak je konfigurować?
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Jak zmienić dane firmy, na które wystawiane są faktury za korzystanie z systemu?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak odblokować użytkownika?
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Jak ustawić odpowiednie konta księgowe eksportów do Optimy?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Jak ustawić powiadomienia o kończących się terminach ważności dokumentów legalizacyjnych / delegacyjnych?
  • Jak dodać transport dla opiekunki?
  • Jak ustawić branding?
  • Jak ustawić widoczność modułów?
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Portal pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości / emaili
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
  • Integracje w systemie HRappka
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Bezpieczeństwo
  • Kopiowania ustawień z jednej firmy na pozostałe
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
Wydruki
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
  • Jak dodać numer strony na wydruku umowy?
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Wydruki / szablony dokumentów w systemie: Pytania i odpowiedzi

Ewidencja czasu pracy

  • Automatyczne planowanie pracy w kalendarzu pracy
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak zobaczyć liczbę dni zaległego urlopu, z wcześniejszych lat?
  • Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Dzień wolny za święto. Jak dodać dzień odbioru dnia świątecznego?
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Czy status kalendarza da się usunąć po jego nadaniu?
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Rodzaje nieobecności na grafiku pracownika
  • Jak usunąć plan pracowników z kalendarza masowo?
  • Rejestracja czasu pracy (RCP)
  • Urlopy dla rodziców
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Jaki czytnik kart kupić aby działał z modułem RCP w systemie? TECHNOLOGIA RFID
  • Elektroniczne wnioski urlopowe

Samouczek

  • Gdzie znajdę faktury za korzystanie z systemu?
  • Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Dashboard deklaracji
  • Jak dodać rekrutację?
  • Jak zalogować do systemu HRappka.pl?
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Jak dodać notatki?
  • Moduł onboardingu pracownika
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Moduł Szkoleń / Szkolenia pracownicze
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Rozliczenie pracownika
  • Dopiero zaczynasz przygodę z HRappką? Sprawdź ten wpis!
  • Jak włączyć / wyłączyć moduły w systemie
  • Elektroniczne wnioski urlopowe
Legalizacja
  • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
  • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
  • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
  • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
  • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
  • Zatrudnianie cudzoziemców: przypomnienia w systemie
  • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
  • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
  • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii – kiedy pojawi się informacja?
  • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
Pracownicy
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Czym są stawki na stanowisku i jak je konfigurować?
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak skorygować rozliczenie pracownika?
  • Gdzie można znaleźć raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów?
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
  • Jak dodać nowego pracownika do systemu?
  • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Jak wydrukować umowę pracownika?
  • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
  • Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Jak ustawić niepełnosprawność na pracowniku?
  • Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Stanowisko
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • Na jakiej podstawie działają propozycje scalania pracowników?
  • Jak usunąć plan pracowników z kalendarza masowo?
  • Portal pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
  • Tworzenie konta pracownika
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Dodawanie niepełnosprawności w systemie
  • Moduł onboardingu pracownika
  • Moduł Szkoleń / Szkolenia pracownicze
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
Klienci
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Jak rozliczyć Klienta z określoną stawką i marżą kwotową?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Rozliczanie Klientów / Wystawianie faktury
  • Portal Kliencki / Rola Klient
Rozliczenia
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Jak uzupełnić na pracowniku dane do rozliczeń?
  • Jak ustawić faktury kosztowe do wygenerowania paczki?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak automatycznie rozliczyć pracownika z ekwiwalentu?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Przedmioty i magazyny
  • Rozliczanie pracowników
  • Zajęcia komornicze
  • Jak zmienić datę na rachunku?
  • Zmiana składników wynagrodzenia po wygenerowaniu listy płac
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Rozliczenie pracownika
Praca w systemie
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Jak odblokować użytkownika?
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Jakie formaty danych zostaną zaczytane do poszczególnych kategorii podczas importu danych?
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak wyfiltrować pracowników zarejestrowanych w ZUS?
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna HRappka]
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Przeglądarki wspierane przez system HRappka
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Jak dodać notatki?
  • Gdzie znaleźć raport o przeciętnym zatrudnieniu pracowników
  • Moduł Zadań
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości / emaili
  • Export w systemie HRappka
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Jak przetłumaczyć atrybuty [Tłumaczenie artybutu]
  • Zmiana hasła [Jak zmienić hasło do systemu?]
  • Dedykowany workflow
Konfiguracja
  • Co to są statusy i jak je skonfigurować?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego?
  • Czym są stawki na stanowisku i jak je konfigurować?
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Jak ustawić widoczność modułów?
  • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
Rekrutacja
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Jak skorygować rozliczenie pracownika?
  • Propozycje rekrutacji dla kandydatów
  • Jak dodać rekrutację?
  • Jak działa powiązanie aplikacji do kandydatów?
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego / rekrutacyjnego
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń / rekrutacji na portalach
  • Rekrutacja nie jest widoczna na widgecie rekrutacyjnym
  • Moduł Rekrutacji – konfiguracja

Deklaracje

  • Dashboard deklaracji
  • PITY w 2022 roku
PPK
  • Jak włączyć PPK na firmie?
  • Jak ustawić PPK na pracowniku?
  • Jak dodać pracownikowi deklarację przystąpienie / rezygnacji z PPK
  • Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • Gdzie znajdę raport przystąpień i rezygnacji?
  • Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia?
  • Czym jest „Data aktywności od” w ustawieniach PPK?
  • Dlaczego PPK nie naliczyło się w rozliczeniu pracownika?
  • Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej?
  • Jak usunąć przystąpienie do PPK?
  • Dlaczego za czas chorobowego nie są naliczane składki PPK?
  • Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
ZUS
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Jak wyszukać deklaracje ZUS i je pobrać?
  • ZUS RUD – zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
US
  • Wysyłka PIT-4R do urzędu
  • Jak wygenerować wniosek na NIP-7 z systemu?
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
  • Wystawianie deklaracji PIT – jak uzupełnić braki na pracowniku
  • Zbiorczy raport do Urzędu Skarbowego PIT-11(Z) – podpis elektroniczny i wysyłka do urzędu
  • PITY w 2022 roku
  • Korekta PIT-11

Praca w systemie

  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Kto dostaje powiadomienia, gdy pracownik zgłosi chęć zmiany danych osobowych?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak dodać nowego pracownika do systemu?
  • Jak wyfiltrować pracowników zarejestrowanych w ZUS?
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Jak włączyć moduł Pism?
  • Gdzie można znaleźć fakturę proformę do opłacenia?
  • Jak dodać bazę wiedzy tak, żeby była widoczna dla pracownika?
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna HRappka]
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Jak wysłać umowę na maila pracownika?
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Sekcje zadań w widgecie Zadania
  • Przeglądarki wspierane przez system HRappka
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Jak dodać mieszkanie?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak dostosować ankietę aplikacyjny do stanowiska (np. dla Opiekunki)?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak zarządzać zmianami Opiekunek?
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Moduł Zadań
  • Aplikacja mobilna HRappka
  • Pomoc techniczna / Wsparcie / Support
  • Raportowanie czasu pracy na zadaniach w projektach
  • Realizacja zapotrzebowania na projekcie
  • Jak zmienić motyw w systemie na ciemny / jasny (dark mode / light mode)?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Notatki w systemie: Zarządzanie widocznością i tłumaczenie
  • Zmiana hasła [Jak zmienić hasło do systemu?]
Import
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jakie formaty danych zostaną zaczytane do poszczególnych kategorii podczas importu danych?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Integracja z innymi programami / Export danych do innych programów
Eksport
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?
  • Jak ustawić odpowiednie konta księgowe eksportów do Optimy?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej?
  • Jak ustawić faktury kosztowe do wygenerowania paczki?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Integracja z innymi programami / Export danych do innych programów
  • Integracja z PowerOffice
Wielofirmowość
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora

Mieszkania

  • Jak dodać pokój do mieszkania?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jaka jest różnica na mieszkaniu w definiowaniu opłaty za lokatora w typie stawki: za dzień, za miesiąc, za okres?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak ustawić potrącenia za mieszkanie?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?

Aktualizacje systemu

  • Nowości 20.07.2021
  • Nowości 12.07.2021
  • Nowości 6.07.2021
  • Nowości 1.07.2021
  • Nowości 27.07.2021
  • Nowości 29.07.2021
  • Nowości 3.08.2021
  • Nowości 11.08.2021
  • Nowości 16.08.2021
  • Nowości 23.08.2021
  • Nowości 30.08.2021
  • Nowości 01.09.2021
  • Nowości 07.09.2021
  • Nowości 13.09.2021
  • Nowości 16.09.2021
  • Nowości 06.2021
  • Nowości 05.2021
  • Nowości 04.2021
  • Nowości 27.09.2021
  • Nowości 30.09.2021
  • Nowości 07.10.2021
  • Nowości 03.2021
  • Nowości 14.10.2021
  • Nowości 18.10.2021
  • Nowości 21.10.2021
  • Nowości 28.10.2021
  • Nowy interfejs systemu HRappka
  • Nowości 15.11.2021
  • Nowości 22.11.2021
  • Nowości 25.11.2021
  • Nowości 29.11.2021
  • Nowości 06.12.2021
  • Nowości 09.12.2021
  • Nowości 15.12.2021
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 23.12.2022
  • Nowości 11.01.2022
  • Nowości 17.01.2022
  • Nowości 20.01.2022
  • Nowości 02.2021
  • Nowości 01.2021
  • Nowości 26.01.2022
  • Nowości 01.02.2022
  • Nowości 07.02.2022
  • Nowości 10-14.02.2022
  • Nowości 17.02.2022
  • Nowości 23.02.2022
  • Nowości 12.2020
  • Nowości 11.2020
  • Nowości 10.2020
  • Nowości 09.2020
  • Nowości 08.2020
  • Nowości 07.2020
  • Nowości 06.2020
  • Nowości 05.2020
  • Nowości 28.02.2022 & 3.03.2022
  • Nowości 04.2020
  • Nowości 03.2020
  • Nowości 02.2020
  • Nowości 1.2020
  • Nowości 10.03.2022
  • Nowości 16.03.2022
  • Nowości 24.03.2022
  • Nowości 28.03.2022
  • Nowości 04.04.2022
  • Nowości 06.04.2022
  • Nowości 11.04.2022
  • Nowości 14.04.2022
  • Nowości 26.04.2022
  • Nowości 27.04.2022
  • Nowości 04.05.2022
  • Nowości 09.05.2022
  • Nowości 12.05.2022
  • Nowości 17.05.2022
  • Home
  • Baza wiedzy systemu HRappka
  • Kadry i płace
  • Rozliczenie pracownika

Rozliczenie pracownika

Spis treści
  • Przed rozpoczęciem rozliczenia
  • Dashboard rozliczeń
  • Proces rozliczenia pracownika
  • Krok 1 - Wynagrodzenie
    • Górny panel
    • Siatka rozliczeń
  • Dane pracownika i umowy
  • Krok 2 Rozliczeń: Potrącenia i zwroty
  • Kolumna Potrącenia i Obciążenia
  • Kolumna Zwroty i dodatki
  • Podsumowanie wynagrodzenia po potrąceniach i zwrotach
  • Krok 3: Rachunki / Listy płac / Faktury
  • Krok 4: Płatności

Przed rozpoczęciem rozliczenia #

Aby rozpocząć proces rozliczenia pracownika:

  • pracownik musi posiadać wystawioną w systemie umowę
  • jeżeli chcesz aby godziny pracy automatycznie zaimportowały się do rozliczenia – pracownik powinien mieć uzupełniony w systemie grafik

Wskazówka: Pracownik zostanie rozliczony zgodnie ze schematem rozliczeń na jego umowie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się o edycji danych do rozliczeń.

Dashboard rozliczeń #

Pracownika możesz rozliczyć wybierając w menu Rozliczenia > Rozliczenia. Lista rozliczeń posortowana jest po Kliencie / Dziale.

Wskazówka: Jeżeli chcesz szybko wyszukać konkretne rozliczenie, skorzystaj z filtrów nad tabelą. Możesz filtrować rozliczenia po datach / okresie. Po kliknięciu w ikonę filtra, możliwe jest filtrowanie rozliczeń również m.in. po Kliencie, projekcie, typie umowy, pracowniku, opiekunie pracownika, tagach, czy akceptacji Klienta

W kolumnie Rozliczenie pracownika przy informacji o nierozliczonych umowach należy kliknąć przycisk „Rozlicz”.

Proces rozliczenia pracownika #

Po kliknięciu rozlicz, system wyświetli pierwszy krok rozliczenia. Proces rozliczenia w systemie HRappka składa się z pięciu krótkich kroków:

  • Wynagrodzenie – ilość i stawki pracownika. Dane mogą zostać wpisane, zostać zaczytane z grafiku pracownika lub zaimportowane z pliku Excel
  • Potrącenia i zwroty – potrącenia i zwroty dodane pracownikowi w systemie (np. potrącenia za mieszkanie, przedmioty, asortyment, czy zwroty np. za badania lekarskie, czy pralnie)
  • Rachunki / Listy płac / Faktury – dokumenty wygenerowane podczas tworzonego rozliczenia
  • Płatności – generowanie paczek przelewów, export paczek przelewów w formatach przyjmowanych przez banki

Krok 1 – Wynagrodzenie #

Górny panel #

Górny panel pokazuje numer i nazwę rozliczenia, które tworzymy.

Wskazówka: Aby edytować nazwę „Rozliczenie podstawowe” należy kliknąć na ikonę ołówka (za rozliczeniem). Pojawi się ona po najechaniu na nazwę rozliczenia.

Ponadto, możemy również zmienić / dodać do rozliczenia jednostkę Klienta / dział, jeżeli chcemy zmienić osoby/okres do rozliczenia. Wprowadzone / zmienione dane poskutkują zmianą pracowników do rozliczenia, którzy widoczni będą poniżej.

Siatka rozliczeń #

Siatka rozliczeń zawiera pracowników, którym generowane jest rozliczenie:

Siatka rozliczeń

Nad tabelą dostępne są przyciski:

  • POBIERZ EXCEL – pozwala pobrać plik Excel z poniższymi danymi pracowników z rubrykami do wstawienia ilości godzin pracy.
  • WCZYTAJ EXCEL – pozwala wczytać plik Excel z uzupełnionymi danymi
  • Proces importowania danych rozliczenia z plików xls opisany jest w artykule „Importowanie składników rozliczenia pracownika”.
  • UZUPEŁNIJ GRAFIK NORMĄ – kliknięcie tej opcji spowoduje, że puste grafiki pracowników z rozliczenia zostaną uzupełnione normą dla danej stawki. U pracowników z uzupełnionymi godzinami pracy zmiany nie zostaną naniesione żadne zmiany.

Wskazówka: Na siatce rozliczeń, domyślnie odznaczeni są pracownicy który posiadają braki w systemie (np. brak rachunku bankowego). Edycja ich godzin pracy jest zablokowana. Informacje o tym, czego brakuje znajdziesz po najechaniu na pomarańczową ikonę z literką i. Jeżeli chcesz rozliczyć pracowników pomimo braków, zaznacz checkbox w wierszu pracownika. Jeżeli chcesz uzupełnić braki, kliknij w „Przejdź do danych pracownika”, który pokazuje się po najechaniu na pomarańczową ikonę z literką i. Pozwoli to uzupełnić dane pracownika.

Dane pracownika i umowy #

W kolumnie Pracownik znajduje się imię i nazwisko pracownika, jego status oraz schemat rozliczeń.

W kolumnie umowa znajdują się szczegóły umowy.

  • Po najechaniu na ikonę i pojawią się szczegóły schematu rozliczeń z umowy. Jak go zmienić przeczytasz tutaj.
  • Jeżeli rozliczamy umowę, która się kończy i nie ma kontynuacji, to w przypadku gdy pracownik posiada nierozliczony urlop pojawi się ikona słońca. Po najechaniu pojawi się informacja o ilości dni, które należy rozliczyć. Kliknięcie na ikonę spowoduje doliczenie ekwiwalentu urlopowego za nierozliczony urlop.
  • Poniżej znajduje się nazwa stanowiska. Kliknięcie na nią spowoduje wyświetlenie szczegółów stanowiska z możliwością edycji
  • Data przy ikonie z dolarem to termin płatności wynagrodzenia. Kliknięcie na ikonę ołówka umożliwi zmianę daty
  • Data przy ikonie kalendarza to data deklaracji dotyczy miesiąca, za który zostały wygenerowane deklaracje ZUS DRA oraz PIT Firmy

Następne kolumny umożliwiają dodanie ilości i stawek pracownika, np. ilości godzin w przypadku stawki godzinowej, czy ilości miesięcy w przypadku stawki miesięcznej. Jeżeli chcemy dodać większą ilość stawek, należy skorzystać z przycisku plusa.

Pole na górze pozwala masowo wstawić/usunąć stawkę wszystkim pracownikom, którzy posiadają puste pola stawek. Należy wstawić liczbę a następnie kliknąć w ikonę kopiowania, aby skopiować wartość stawki do wszystkich pustych pól stawek pracowników lub kliknąć w ikonę x aby wyczyścić całą kolumnę kwot.

Kolumna Premia pozwala wpisać premie. Pierwsze pola pozwalają wpisać premię i skopiować do pustych pól / usunąć ją masowo u pracowników. Jeżeli pracownik posiada już dodaną premię, masowa premia nie zostanie dodana.

Wskazówka: Klikając w ikonę kalkulatora możesz sprawnie obliczyć premię w kontekście stawki Netto / Brutto/ Całkowitego kosztu zatrudnienia / % Wynagrodzenia brutto / % Wynagrodzenia podstawy.

Kolumna razem pokazuje podsumowanie rozliczenia pracownika oraz podsumowanie wszystkich rozliczeń w netto oraz brutto.

Po uzupełnieniu danych możemy je zapisać lub zaakceptować, korzystając z przycisków pod tabelą:

  • Zapisz – Zapisuje wartości (z możliwością późniejszej edycji) bez akceptacji kroku. Skorzystaj z tego jeżeli chcesz już wprowadzić i zweryfikować godziny pracy, ale przed pełnym rozliczeniem będziesz chciał jeszcze wprowadzić zmiany.
  • Akceptuj – Zapisuje wartości i przechodzi do kolejnego kroku – Potrącenia i zwroty.

Po zapisaniu, pojawią się dodatkowe opcje:

  • Odśwież godziny (nad tabelą) pozwala nadpisać zapisane godziny pracy, ilością godzin z grafiku pracownika. Istniejące liczby godzin zostaną nadpisane.
  • Pobierz nierozliczone umowy (nad tabelą) – Umożliwia dodanie do rozliczenia nierozliczonych pracowników, pominiętych podczas uzupełniania wynagrodzenia.
  • Historia rozliczenia – otwiera okno modalne z historią operacji na rozliczeniu.
  • Wyślij do akceptacji – pozwala wysyłać godziny pracy pracowników do akceptacji Klienta. Np. jeżeli agencja pracy wysyła pracowników do pracy u pracodawcy użytkownika to może mu wysłać godziny pracy pracowników do zatwierdzenia.
Opcje na pierwszym kroku rozliczenia (niektóre opcje dostępne po zapisaniu)

Krok 2 Rozliczeń: Potrącenia i zwroty #

Krok drugi rozliczeń prezentuje rozliczenia i zwroty przypisane do pracownika oraz pozwala dodać nowe potrącenia / obciążenia / zwroty / dodatki.

Krok 2 Rozliczenia: Potrącenia i zwroty

Kolumna „Przed potrąceniami” (1) prezentuje wynagrodzenie przed potrąceniami. Pierwsze zaprezentowane jest pełne wynagrodzenie (brutto i netto), a poniżej ew. stawka godzinowa netto oraz brutto.

Kolumna Potrącenia i Obciążenia #

W tej kolumnie widoczne są potrącenia i obciążenia dodane na pracowniku oraz można dodać potrącenia masowo lub pojedynczo.

Pierwszy wiersz pozwala dodać potrącenia masowo, należy wpisać kwotę, wybrać typ netto/brutto, tytuł oraz kliknąć w ikonę kopiowania. Potrącenie zostanie dodane do wszystkich rozliczanych pracowników.

Drugi wiersz prezentuje potrącenia dodane na pracowniku, które nie zostały jeszcze rozliczone a ich termin rozliczenia jest zgodny z okresem rozliczenia. Potrącenia mogą być pobierane m.in. z modułu mieszkań (gdy dodajemy pracownika do mieszkania i definiujemy czynsz, czy z modułu przedmiotów – gdy w sekcji Przedmioty na pracowniku dodajemy przedmiot z opcją potrącenia i z wyborem miesiąca potrącenia).

Przy każdym zaimportowanym potrąceniu znajduje się ikona informująca skąd zostało pobrane potrącenie. Po najechaniu na ikonę pojawią się szczegóły potracenia. Ikona domu – potrącenie z modułu mieszkań. Ikona pudełko – potrącenie przedmiotu dodanego w profilu pracownika > Przedmioty.

Klikając w ikonę trzech kropek dostępne są zaawansowane opcje do rozliczania potrąceń:

  • Wyrównaj wysokość do kwoty wypłaty – jeżeli potrącenie jest większe niż kwota wypłaty netto, system zmniejszy potrącenie do kwoty wypłaty, a pozostała cześć pozostanie nierozliczona. Będzie ją można rozliczyć podczas kolejnego rozliczenia pracownika.
  • Wyrównaj do wysokości kwoty wypłaty i oznacz jako rozliczony – jeżeli potrącenie jest większe niż kwota wypłaty netto, system zmniejszy potrącenie do kwoty wypłaty, a pozostałą część oznaczy jako rozliczoną. Potrącenie zostanie oznaczone jako w pełni rozliczone i nie pojawi się na kolejnym rozliczeniu (różnica nie potrącona zostanie zapomniana).
  • Usuń i oznacz jako rozliczony – system usunie potrącenie z rozliczenia i oznaczy je jako rozliczone. Nie pojawi się ono w kolejnych rozliczeniach pracownika (różnica nie potrącona zostanie zapomniana).

Wskazówka: Opcje te są widoczne jedynie dla potrąceń pobranych z innych modułów (np. mieszkań, przedmioty).

Aby dodać nowe potrącenie na rozliczeniu należy kliknąć na przycisk z ikoną plusa i uzupełnić kwotę, walutę, typ (netto/brutto) i tytuł potrącenia.

Kolumna Zwroty i dodatki #

W tej kolumnie widoczne są zwroty i dodatki dodane na pracowniku oraz można dodać zwroty/dodatki masowo lub pojedynczo.

Pierwszy wiersz pozwala dodać zwroty i dodatki masowo. Należy wpisać kwotę, wybrać typ netto/brutto, tytuł oraz kliknąć w ikonę kopiowania. Potrącenie zostanie dodane do wszystkich rozliczanych pracowników.

Drugi wiersz pokazuje zwroty dodane na pracowniku. Zwroty pobierane są z modułu przedmiotów – gdy w sekcji Przedmioty na pracowniku dodajemy przedmiot z opcją zwrotu i z wyborem miesiąca zwrotu). Klikając w przycisk plusa poniżej możemy dodać nowe zwroty i dodatki.

Kolejna kolumna pozwala wykonać akcje (masowo/pojedynczo) na wszystkich uwzględnionych w rozliczeniu potrąceniach i zwrotach:

Ikona strzałek pozwala pobrać nowe przedmioty / zajęcia dla wszystkich pracowników

Ikona wagi pozwala na zmniejszenie potrącenia do wysokości kwoty do wypłaty i oznacz przedmioty pomniejszone jako rozliczone. Jeżeli potrącenia przekraczają kwotę netto dla pracownika, zostaną zmniejszone tak, aby kwota wypłaty wyniosła 0. Pozostałą kwotę będzie można rozliczyć podczas kolejnego rozliczenia pracownika.

Ikona wagi z czerwoną ikoną pozwala zmniejszyć potrącenia do wysokości kwoty do wypłaty i oznaczyć przedmioty pomniejszone jako rozliczone. Jeżeli potrącenia przekraczają kwotę netto dla pracownika, zostaną zmniejszone tak, aby kwota wypłaty wyniosła 0. Przedmioty zostaną oznaczone jako rozliczone i nie pojawią się w przyszłości do potrącenia (różnica nie potrącona zostanie zapomniana).

Podsumowanie wynagrodzenia po potrąceniach i zwrotach #

Podsumowanie pokazuje kwoty wynagrodzeń po potrąceniach.

Czerwony przycisk z ikoną kosza pozwala wycofać pracownika z rozliczenia. Będzie on ponownie widoczny jako nierozliczony.

Niebieski Przycisk z ikoną i pozwala sprawdzić szczegóły i kalkulację wynagrodzenia (składniki, dodatki, zwroty) oraz parametry.

Składniki i kalkulacja
Parametry wynagrodzenia

Po uzupełnieniu potrąceń i zwrotów, kliknij:

  • Akceptuj, jeżeli chcesz zakończyć krok potrąceń i zwrotów i chcesz wygenerować rachunki i listy płac
  • Zapisz, jeżeli chcesz jedynie zapisać wpisane potrącenia i zwroty do kolejnej edycji. Krok zostanie zapisany i będzie możliwość wprowadzania dodatkowych elementów.

Kliknięcie akceptuj spowoduje wyświetlenie trzech opcji:

  • Tylko zaakceptuj – nie wygeneruje listy płac.
  • Zaakceptuj i wygeneruj listę płac – Wygeneruje listę płac i edycja rozliczenia nie będzie możliwa. Edycja będzie możliwa poprzez korektę lub usunięcie rozliczenia.
  • Anuluj – wraca do drugiego kroku bez wykonywania innych akcji.

Aby przejść do kolejnego kroku rozliczeń należy wybrać „Zaakceptuj i wygeneruj listę płac”. Spowoduje to przejście do 4 kroku rozliczenia – Rachunki / Listy płac / Faktury

Krok 3: Rachunki / Listy płac / Faktury #

Z tego poziomu możemy podejrzeć listy płac, rachunki i faktury, które zostały wygenerowane w procesie rozliczenia. Są one podzielone na zakładki nad tabelą.

Z poziomu przycisków nad tabelą możemy:

  • Zmienić kolumny wyświetlane w tabeli
  • Wyeksportować dane z tabeli
  • Usunąć rekordy w tabeli
  • Wysłać:
    • Email z paskiem wynagrodzeń (każdy pracownik otrzyma tylko informacje o swoim wynagrodzeniu)
    • SMS z kwotą wynagrodzenia (każdy pracownik otrzyma tylko informacje o swoim wynagrodzeniu).
  • Edytować masowo dane rozliczeniowe – opcja otworzy okno, które pozwoli na ręczną edycje danych rozliczeniowych list płac
Edycja danych rozliczeniowych list płac
  • Pobrać m.in. jako paski, xls, czy w formatach do eksportu:

  • Połączyć listy płac – Łączenie jest możliwe tylko dla list cywilnoprawnych z tego samego okresu, które posiadają rachunki.

Aby przejść do kolejnego kroku należy skorzystać z przycisku „Następny krok – Płatności”, który znajduje się pod listą.

Krok 4: Płatności #

W kroku Płatności widoczna jest lista zobowiązań powstałych w procesie rozliczenia pracownika.

Z tego poziomu możemy:

  • Wygenerować paczki przelewów aby zaimportować dane przelewów do banku (więcej informacji tutaj)
  • Dodać wykonane płatności aby oznaczyć wynagrodzenia jako opłacone:
    • Pojedynczo z poziomu kolumny Akcje > Płatności
    • Masowo – zaznaczając checkboxy na liście i klikając Więcej opcji > Oznacz jako zapłacone lub wybierając przycisk „Zapłać niezapłacone”
  • Zmienić termin płatności (Więcej opcji > Zmień termin płatności)
  • Stworzyć wydruk KW (Więcej opcji > Wydruk KW)
  • Usunąć płatności (Więcej opcji > Usuń płatności)
  • Wysłać pracownikom SMS z kwotą wypłaty (Ikona koperty > SMS z kwotą wynagrodzenia)
  • Sprawdzić paczki przelewów wygenerowane dla tego rozliczenia (Paczki przelewów)

Po zakończeniu możemy kliknąć zakończ. System przeniesie nas do dashboardu rozliczeń. Pojawi się tam informacja o zakończonym rozliczeniu.

Opłacone rozliczenie na dashboardzie rozliczeń

Wskazówka: Aby ponownie rozliczyć tego samego pracownika, należy kliknąć w przycisk z ikoną plusa, a aby całkowicie usunąć rozliczenie należy kliknąć w ikonę kosza przy nazwie rozliczenia. Usunięcie rozliczenia spowoduje, że umowy pracowników uwzględnione w usuniętym rozliczeniu będą widniały jako nierozliczone. Aby je rozliczyć ponownie należy kliknąć w przycisk rozlicz.

Powiązane artykuły: #

  • Profil Klienta - funkcjonalności
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie /…
  • Filtrowanie listy pracowników / wyszukiwanie pracowników…
  • Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Ewidencja czasu pracy - Grafik pracy - Harmonogram
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
dane do rozliczeń, dane rozliczeniowe na umowie, edycja rozliczenia, rozliczenie pracownika, rozliczenie studenta
Czy odpowiedź była pomocna?
Udostępnij :
  • Facebook
  • LinkedIn
Nie znalazłeś odpowiedzi?

Jak możemy Ci pomóc?

Updated on 29 kwietnia 2022
Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawySprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS

Powered by BetterDocs

Spis treści
  • Przed rozpoczęciem rozliczenia
  • Dashboard rozliczeń
  • Proces rozliczenia pracownika
  • Krok 1 - Wynagrodzenie
    • Górny panel
    • Siatka rozliczeń
  • Dane pracownika i umowy
  • Krok 2 Rozliczeń: Potrącenia i zwroty
  • Kolumna Potrącenia i Obciążenia
  • Kolumna Zwroty i dodatki
  • Podsumowanie wynagrodzenia po potrąceniach i zwrotach
  • Krok 3: Rachunki / Listy płac / Faktury
  • Krok 4: Płatności

Baza wiedzy

Kategorie

Samouczek

Helpdesk

Zaloguj się

Dowiedz się więcej

Wypróbuj demo
Zamów prezentację
Często zadawane pytania
Blog 
Sprawdź na Youtube
Regulamin
Polityka prywatności
O nas
Partnerzy

Funkcjonalności

System do rekrutacji (ATS)
Onboarding pracownika
Legalizacja cudzoziemców
Elektroniczne wnioski urlopowe
Rejestracja czasu pracy (RCP)
Program kadrowo i płacowy
Portal pracowniczy
Program dla Agencji Pracy
Delegowanie pracowników
Wszystkie funkcje

Operator serwisu

Soulab Consulting

ul. Narutowicza 24-26, 20-017 Lublin

NIP: 712 262 92 40

 

 

Copyright © 2020

 

Kontakt

+48 500 114 314

kontakt@hrappka.pl

formularz kontaktowy