Baza wiedzy HRappka
  • Główna
  • Zgłoszenia
  • Zaloguj się
  • O systemie

Samouczek

Podstawowa konfiguracja systemu
  • Dopiero zaczynasz przygodę z HRappką? Sprawdź ten wpis!
  • Pomoc techniczna / Wsparcie / Support
  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak włączyć / wyłączyć moduły w systemie
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Jak ustawić branding?
  • Jak zmienić motyw w systemie na ciemny / jasny (dark mode / light mode)?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Rozliczenie pracownika
  • Moduł Zadań
  • Sekcje zadań w widgecie Zadania
  • Gdzie znajdę faktury za korzystanie z systemu?
  • Gdzie można znaleźć fakturę proformę do opłacenia?
  • Jak zmienić dane firmy, na które wystawiane są faktury za korzystanie z systemu?
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Bezpieczeństwo
  • Czyszczenie pamięci podręcznej/cache
  • Wspierane przeglądarki
FAQ samouczek
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Notatki w systemie: Zarządzanie widocznością i tłumaczenie

Użytkownicy

Użytkownicy
  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?

Nowości

  • Nowości 23.03.2023
  • Nowości 20.02.2023
  • Nowości 13.02.2023
  • Nowości 31.01.2023
  • Nowości 25.01.2023
  • Nowości 12.01.2023
  • Nowości 04.01.2023
  • Nowości 02.01.2023
  • Nowości 23.12.2022
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 19.12.2022
  • Nowości 11.10.2022
  • Nowości 05.07.2022
  • Nowości 12.07.2022
  • Nowości 14.07.2022
  • Nowości 18.07.2022
  • Nowości 25.07.2022
  • Nowości 08.08.2022
  • Nowości 17.08.2022
  • Nowości 18.08.2022
  • Nowości 24.08.2022
  • Nowości 30.08.2022
  • Nowości 21.09.2022
  • Nowości 29.09.2022
  • Nowości 05.10.2022
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 08.11.2022
  • Nowości 15.11.2022
  • Nowości 28.11.2022
  • Nowości 27.04.2022
  • Nowości 04.05.2022
  • Nowości 09.05.2022
  • Nowości 12.05.2022
  • Nowości 17.05.2022
  • Nowości 23.05.2022
  • Nowości 31.05.2022
  • Nowości 20.06.2022
  • Nowości 27.06.2022
  • Nowości 10.03.2022
  • Nowości 16.03.2022
  • Nowości 24.03.2022
  • Nowości 04.04.2022
  • Nowości 06.04.2022
  • Nowości 11.04.2022
  • Nowości 14.04.2022
  • Nowości 26.01.2022
  • Nowości 01.02.2022
  • Nowości 07.02.2022
  • Nowości 17.02.2022
  • Nowości 28.02.2022 & 3.03.2022
  • Nowości 12.2020
  • Nowości 11.2020
  • Nowości 09.2020
  • Nowości 08.2020
  • Nowości 07.2020
  • Nowości 06.2020
  • Nowości 05.2020
  • Nowości 04.2020
  • Nowości 03.2020
  • Nowości 02.2020
  • Nowości 1.2020
  • Nowości 14.10.2021
  • Nowości 21.10.2021
  • Nowości 15.11.2021
  • Nowości 25.11.2021
  • Nowości 29.11.2021
  • Nowości 09.12.2021
  • Nowości 11.01.2022
  • Nowości 17.01.2022
  • Nowości 20.01.2022
  • Nowości 02.2021
  • Nowości 20.07.2021
  • Nowości 12.07.2021
  • Nowości 1.07.2021
  • Nowości 27.07.2021
  • Nowości 3.08.2021
  • Nowości 11.08.2021
  • Nowości 16.08.2021
  • Nowości 23.08.2021
  • Nowości 30.08.2021
  • Nowości 07.09.2021
  • Nowości 16.09.2021
  • Nowości 05.2021
  • Nowości 04.2021
  • Nowości 27.09.2021
  • Nowości 30.09.2021
  • Nowości 02.08.2022
  • Nowości 30.06.2022
  • Nowości 26.05.2022
  • Nowości 26.04.2022
  • Nowości 23.02.2022
  • Nowy interfejs systemu
  • Nowości 29.07.2021
  • Nowości 6.07.2021
  • Nowości 15.12.2021
  • Nowości 06.12.2021
  • Nowości 07.10.2021
  • Nowości 13.09.2021
  • Nowości 01.09.2021
  • Nowości 18.10.2021
  • Nowości 06.2021
  • Nowości 28.03.2022
  • Nowości 10-14.02.2022
  • Nowości 22.11.2021
  • Nowości 28.10.2021
  • Nowości 03.2021
  • Nowości 01.2021
  • Nowości 10.2020

Konfiguracja

Ogólna konfiguracja systemu
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Kto dostaje powiadomienia, gdy pracownik zgłosi chęć zmiany danych osobowych?
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Portal Pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Stanowisko
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Jak przetłumaczyć atrybuty [Tłumaczenie artybutu]
  • Poczta E-mail: Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Aplikacja mobilna HRappka
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna]
  • Formularz zapotrzebowania
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • API
  • Bezpieczeństwo
Wydruki
  • Wydruki / szablony dokumentów w systemie: Pytania i odpowiedzi
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak dodać numer strony na wydruku umowy?
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
Wielofirmowość
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Kopiowania ustawień z jednej firmy na pozostałe
FAQ Konfiguracja
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?
  • Jak podpiąć skrypty z Google Analytics / Facebook Pixel itp. do formularzy aplikacyjnych?

Integracje, import, eksport

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Integracje
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Integracje w systemie
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Integracja z Microsoft Outlook
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń/ rekrutacji na portalach
  • Formularz zapotrzebowania
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna]
  • Integracja z PowerOffice
Import
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jakie formaty danych zostaną zaczytane do poszczególnych kategorii podczas importu danych?
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika
Eksport
  • Eksport danych w systemie
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Czy można robić backup bazy danych?

ERP

Praca w Module ERP
  • Jak dodać mieszkanie?
  • Jak dodać pokój do mieszkania?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak ustawić potrącenia za mieszkanie?
  • Moduł Pism – działanie i konfiguracja
  • Przedmioty i magazyny
FAQ ERP
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Jaka jest różnica na mieszkaniu w definiowaniu opłaty za lokatora w typie stawki: za dzień, za miesiąc, za okres?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Jak dodać transport dla opiekunki?
  • Raport zajętości mieszkań

CRM

Praca w Module CRM
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Zarządzanie bazą klientów
  • Czym są oferty w module Klienci?
  • Czym są projekty w systemie?
  • Wystawianie faktury / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Akceptacja rozliczenia pracowników przez Klienta
  • Formularz zapotrzebowania
  • Realizacja zapotrzebowania na projekcie
  • Grupy cenowe
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)
FAQ CRM
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Jak sprawdzić pracowników powiązanych z Klientem?
  • Na jakiej podstawie tworzy się rozliczenie klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak zarządzać zmianami Opiekunek?

Rekrutacje

Praca w Module Rekrutacji
  • Jak dodać rekrutację?
  • Ankiety (aplikacyjne, do zatrudnienia, testy, oceny)
  • W jaki sposób działa CV Parser?
  • Jak współdzielić aplikację/profil kandydata Klientowi/Hiring managerowi/osobie nieposiadającej dostępu do systemu?
  • Import rekrutacji i aplikacji
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń/ rekrutacji na portalach
  • HRappka Sourcing Plugin – wtyczka do Sourcingu na LinkedIn
Konfiguracja Modułu Rekrutacji
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rekrutacji
  • Podstawowa konfiguracja – tu zacznij!
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego/rekrutacyjnego
  • Konfiguracja zgód RODO na formularzu aplikacyjnym
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Propozycje rekrutacji dla kandydatów
  • Partner rekrutacyjny – pytania i odpowiedzi
  • API
  • Skrzynka mailowa w systemie
Raporty Rekrutacja
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport z współdzielonych profili
FAQ Rekrutacja
  • Dlaczego na formularzu aplikacyjnym nie pojawiają się informacje/pola? [widoczność pól na rekrutacji]
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Publikowanie na Facebooku – jak zmienić podgląd formularza aplikacyjnego (linku)?
  • API rekrutacji
  • Jak przetłumaczyć formularze aplikacyjne na język ukraiński?
  • Co zrobić, gdy kandydat nie może zaaplikować na formularz aplikacyjny?
  • Dlaczego aplikacje na rekrutacji się nie pojawiają mimo, że licznik na górze pokazuje, że istnieją
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak dostosować ankietę aplikacyjny do stanowiska / rekrutacji (np. dla Opiekunki)?

Pracownicy

Praca w Module Pracownicy
  • Praca z Modułem Działy
  • Jak dodać pracownika?
  • Filtrowanie listy pracowników / wyszukiwanie pracowników (m.in. po aktywnych umowach, rejestracji w ZUS)
  • Tworzenie konta pracownika
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
  • Przedmioty na pracowniku
  • Dodawanie niepełnosprawności w systemie
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Umowy
    • Umowa z pracownikiem – Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
    • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
    • Jak dodać aneks umowy?
    • Podpis elektroniczny umów
    • Podpis elektroniczny dokumentów
    • Jednostronny podpis elektroniczny załączników
    • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
    • Jak wysłać umowę na maila pracownika?
    • Jak wydrukować umowę pracownika?
    • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
    • Jak wygenerować świadectwo pracy?
    • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
    • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
    Zezwolenia podstawowe
    • Jak dodać skierowanie na badania dla pracownika?
    • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
    Legalizacja cudzoziemców
    • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
    • Usprawnienia i ostrzeżenia w specyfice zatrudniania cudzoziemców
    • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
    • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
    • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
    • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
    • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
    • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
    • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
    • Legalizacja pobytu i pracy obywateli Ukrainy – dopasowanie systemu do specustawy 12.03.2022
    • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii
    • Zatrudnianie cudzoziemców: przypomnienia w systemie
Konfiguracja Modułu Pracownicy
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Pracownicy
  • Moduł Działy – konfiguracja
  • Portal Pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
Raporty Pracownicy
  • Wkrótce
FAQ Pracownicy
  • Jak dodać bazę wiedzy tak, żeby była widoczna dla pracownika?
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Na liście pracowników pojawiają się kandydaci / użytkownicy. Jak to zmienić?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Na jakiej podstawie działają propozycje scalania pracowników?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • FAQ Umowy
    • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
    • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
    • Czy użytkownik może usunąć umowę dodaną przez innego użytkownika?
    • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
    • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
    • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
    • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
    • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
    • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
    • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe
    • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
    • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
    • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
    • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
    FAQ Legalizacja cudzoziemców
    • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
    • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
    • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
    • Dlaczego na oświadczeniu pojawia się niewłaściwy urząd pracy? Gdzie ustawić domyślny urząd pracy?
    • Gdzie są dostępne wszystkie dokumenty legalizujące pobyt i pracę?
    • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?

Miękki HR

Szkolenia
    Praca w Module Szkoleń
    • Szkolenia na Portalu Pracowniczym
    • Jak dodać szkolenie?
    • Dodawanie pracownika do szkolenia
    • Ankiety – badanie jakości szkolenia
    Konfiguracja Modułu Szkoleń
    • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Szkoleń
    • Podstawowa konfiguracja
    • Uprawnienia użytkowników do szkoleń
    Raporty Szkolenia
    • Wkrótce…
    FAQ Szkolenia
    • Wkrótce…
Oceny pracownicze
    Konfiguracja Modułu Ocen pracowniczych
    • Wkrótce…
    Raporty Oceny pracownicze
    • Wkrótce…
    Praca w Module Ocen pracowniczych
    • Wkrótce…
    FAQ Oceny pracownicze
    • Wkrótce…
Onboarding
    Konfiguracja Modułu Onboardingu
    • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Onboardingu
    • Podstawowa konfiguracja
    Praca w Module Onboardingu
    • Jak dodać onboarding?
    • Jak przypisać onboarding pracownikowi?
    Raporty Onboarding
    • Raport odpowiedzi z ankiet
    • Statystyki z ankiet
    FAQ Onboarding
    • Dlaczego nie mogę dodać pracownikowi onboardingu?
    • Szkolenie BHP w module onboardingu
    • Ankieta po onboardingu

Ewidencja czasu pracy

Praca w module Ewidencji czasu pracy
  • Rejestracja czasu pracy przez aplikację mobilną
  • Rejestracja czasu pracy (RCP)
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Kalendarz pracy: Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Automatyczne planowanie pracy w kalendarzu pracy
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Raportowanie czasu pracy na zadaniach w projektach
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
Konfiguracja Ewidencji czasu pracy
  • Rejestracja czasu pracy przez aplikację mobilną
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Rejestracja czasu pracy (RCP)
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
Raporty Ewidencja czasu pracy
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
FAQ Ewidencja
  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Dzień wolny za święto. Jak dodać dzień odbioru dnia świątecznego?
  • Jaki czytnik kart kupić aby działał z modułem RCP w systemie? TECHNOLOGIA RFID
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe

Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Praca w module Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania elektronicznych wniosków urlopowych
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Elektroniczne wnioski urlopowe – konfiguracja i działanie
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)
Konfiguracja Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania elektronicznych wniosków urlopowych
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Elektroniczne wnioski urlopowe – konfiguracja i działanie
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Raporty Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
FAQ Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora

Rozliczenia

Praca w Module Rozliczeń
  • Rozliczenie pracownika
  • Korekta rozliczenia pracownika
  • Masowe dodawanie zaliczek
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Konfiguracja kwoty wolnej od podatku (zmiany Polskiego Ładu – od 1 stycznia 2023)
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • Zajęcia komornicze
  • Dochody z innych źródeł / Rozliczanie się z podatku z małżonkiem
  • Akceptacja rozliczenia pracowników przez Klienta
  • PITY w 2023 r.
Konfiguracja Modułu Rozliczeń
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rozliczeń
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Świadczenie za czas choroby
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
Raporty Rozliczenia
  • Wkrótce
FAQ Rozliczenia
  • Stawka o typie premia roczna
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Pracownik kończy 26 lat w trakcie miesiąca: czy powinien naliczać się podatek dochodowy? [PIT 0]
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Czy przy masowej wysyłce rachunków do pracowników, każdy pracownik otrzyma tylko swój rachunek?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?
  • Obliczanie chorobowego w pierwszym miesiącu pracy
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak zaznaczyć ograniczenie wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika

Faktury

Praca w Module Faktury
  • Wystawianie faktury / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Opłaty na mieszkaniu na fakturze kosztowej
  • Moduł zamówienia
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)
FAQ Faktury
  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?

Płatności

Praca w Module Płatności
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?

Deklaracje

ZUS
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Generowanie deklaracji zgłoszeniowych do ZUS (ZUA, ZWUA)
  • ZUS RUD – zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Jak wyszukać deklaracje ZUS i je pobrać?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
Urząd Skarbowy
  • PITY w 2023 r.
  • Wystawianie deklaracji PIT – jak uzupełnić braki na pracowniku
  • Korekta PIT-11
  • Jak wygenerować wniosek NIP-7 z systemu?
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
PPK
  • Autozapis do PPK w 2023 – Ponowne przystąpienia i rezygnacje. Jak sprawnie to zrobić w systemie?
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) – pytania dot. rozliczeń pracowników
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) w systemie – konfiguracja
  • Jak włączyć PPK na firmie? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Jak ustawić PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) na pracowniku?
  • Jak usunąć przystąpienie do PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze plany Kapitałowe: Dlaczego za czas chorobowego nie są naliczane składki PPK?
  • Dlaczego PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) nie naliczyły się w rozliczeniu pracownika?
  • Czym jest „Data aktywności od” w ustawieniach PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]

Raporty

Praca w Module Raporty
  • Raporty w systemie/ raporty zdefiniowane
  • Raporty niestandardowe
FAQ Raporty
  • Gdzie można znaleźć raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów?
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Raport z współdzielonych profili
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
  • Gdzie znaleźć raport o przeciętnym zatrudnieniu pracowników
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Raport zajętości mieszkań
  • Raport rotacji
  • Home
  • Baza wiedzy
  • Samouczek
  • Podstawowa konfiguracja systemu
  • Rozliczenie pracownika

Rozliczenie pracownika

Spis treści
  • Przed rozpoczęciem rozliczenia
  • Dashboard rozliczeń
  • Proces rozliczenia pracownika
  • Krok 1 - Wynagrodzenie
    • Górny panel
    • Siatka rozliczeń
  • Dane pracownika i umowy
  • Krok 2 Rozliczeń: Potrącenia i zwroty
  • Kolumna Potrącenia i Obciążenia
  • Kolumna Zwroty i dodatki
  • Podsumowanie wynagrodzenia po potrąceniach i zwrotach
  • Krok 3: Rachunki / Listy płac / Faktury
  • Krok 4: Płatności

Przed rozpoczęciem rozliczenia #

Aby rozpocząć proces rozliczenia pracownika:

  • pracownik musi posiadać wystawioną w systemie umowę
  • jeżeli chcesz aby godziny pracy automatycznie zaimportowały się do rozliczenia – pracownik powinien mieć uzupełniony w systemie grafik

Wskazówka: Pracownik zostanie rozliczony zgodnie ze schematem rozliczeń na jego umowie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się o edycji danych do rozliczeń.

Dashboard rozliczeń #

Pracownika możesz rozliczyć wybierając w menu Rozliczenia > Dashboard rozliczeń. Lista rozliczeń posortowana jest po Kliencie / Dziale.

Wskazówka: Jeżeli chcesz szybko wyszukać konkretne rozliczenie, skorzystaj z filtrów nad tabelą. Możesz filtrować rozliczenia po datach / okresie. Po kliknięciu w ikonę filtra, możliwe jest filtrowanie rozliczeń również m.in. po Kliencie, projekcie, typie umowy, pracowniku, opiekunie pracownika, tagach, czy akceptacji Klienta

W kolumnie Rozliczenie pracownika przy informacji o nierozliczonych umowach należy kliknąć przycisk „Rozlicz".

Proces rozliczenia pracownika #

Po kliknięciu rozlicz, system wyświetli pierwszy krok rozliczenia. Proces rozliczenia w systemie HRappka składa się z pięciu krótkich kroków:

  • Wynagrodzenie – ilość i stawki pracownika. Dane mogą zostać wpisane, zostać zaczytane z grafiku pracownika lub zaimportowane z pliku Excel
  • Potrącenia i zwroty – potrącenia i zwroty dodane pracownikowi w systemie (np. potrącenia za mieszkanie, przedmioty, asortyment, czy zwroty np. za badania lekarskie, czy pralnie)
  • Rachunki / Listy płac / Faktury – dokumenty wygenerowane podczas tworzonego rozliczenia
  • Płatności – generowanie paczek przelewów, export paczek przelewów w formatach przyjmowanych przez banki

Krok 1 – Wynagrodzenie #

Górny panel #

Górny panel pokazuje numer i nazwę rozliczenia, które tworzymy.

Wskazówka: Aby edytować nazwę „Rozliczenie podstawowe" należy kliknąć na ikonę ołówka (za rozliczeniem). Pojawi się ona po najechaniu na nazwę rozliczenia.

Ponadto, możemy również zmienić / dodać do rozliczenia jednostkę Klienta / dział, jeżeli chcemy zmienić osoby/okres do rozliczenia. Wprowadzone / zmienione dane poskutkują zmianą pracowników do rozliczenia, którzy widoczni będą poniżej.

Siatka rozliczeń #

Siatka rozliczeń zawiera pracowników, którym generowane jest rozliczenie:

Nad tabelą dostępne są przyciski:

  • POBIERZ EXCEL – pozwala pobrać plik Excel z poniższymi danymi pracowników z rubrykami do wstawienia ilości godzin pracy.
  • WCZYTAJ EXCEL – pozwala wczytać plik Excel z uzupełnionymi danymi
  • Proces importowania danych rozliczenia z plików xls opisany jest w artykule „Importowanie składników rozliczenia pracownika".
  • UZUPEŁNIJ GRAFIK NORMĄ – kliknięcie tej opcji spowoduje, że puste grafiki pracowników z rozliczenia zostaną uzupełnione normą dla danej stawki. U pracowników z uzupełnionymi godzinami pracy zmiany nie zostaną naniesione żadne zmiany.

Wskazówka: Na siatce rozliczeń, domyślnie odznaczeni są pracownicy który posiadają braki w systemie (np. brak rachunku bankowego). Edycja ich godzin pracy jest zablokowana. Informacje o tym, czego brakuje znajdziesz po najechaniu na pomarańczową ikonę z literką i. Jeżeli chcesz rozliczyć pracowników pomimo braków, zaznacz checkbox w wierszu pracownika. Jeżeli chcesz uzupełnić braki, kliknij w „Przejdź do danych pracownika", który pokazuje się po najechaniu na pomarańczową ikonę z literką i. Pozwoli to uzupełnić dane pracownika.

Dane pracownika i umowy #

  • W kolumnie Pracownik znajduje się imię i nazwisko pracownika, jego status oraz schemat rozliczeń.
  • W kolumnie Umowa znajdują się szczegóły umowy.

    • Po najechaniu na ikonę i pojawią się szczegóły schematu rozliczeń z umowy. Jak go zmienić przeczytasz tutaj.
    • Jeżeli rozliczamy umowę, która się kończy i nie ma kontynuacji, to w przypadku gdy pracownik posiada nierozliczony urlop pojawi się ikona słońca. Po najechaniu pojawi się informacja o ilości dni, które należy rozliczyć. Kliknięcie na ikonę spowoduje doliczenie ekwiwalentu urlopowego za nierozliczony urlop.
    • Poniżej znajduje się nazwa stanowiska. Kliknięcie na nią spowoduje wyświetlenie szczegółów stanowiska z możliwością edycji
    • Data przy ikonie z dolarem to termin płatności wynagrodzenia. Kliknięcie na ikonę ołówka umożliwi zmianę daty
    • Data przy ikonie kalendarza to data deklaracji dotyczy miesiąca, za który zostały wygenerowane deklaracje ZUS DRA oraz PIT Firmy
  • Następne kolumny umożliwiają dodanie ilości i stawek pracownika, np. ilości godzin w przypadku stawki godzinowej, czy ilości miesięcy w przypadku stawki miesięcznej. Jeżeli chcemy dodać większą ilość stawek, należy skorzystać z przycisku plusa.

    Pole na górze pozwala masowo wstawić/usunąć stawkę wszystkim pracownikom, którzy posiadają puste pola stawek. Należy wstawić liczbę a następnie kliknąć w ikonę kopiowania, aby skopiować wartość stawki do wszystkich pustych pól stawek pracowników lub kliknąć w ikonę x aby wyczyścić całą kolumnę kwot.

  • Kolumna Premia pozwala wpisać premie. Pierwsze pola pozwalają wpisać premię i skopiować do pustych pól / usunąć ją masowo u pracowników. Jeżeli pracownik posiada już dodaną premię, masowa premia nie zostanie dodana.

Wskazówka: Klikając w ikonę kalkulatora możesz sprawnie obliczyć premię w kontekście stawki Netto / Brutto/ Całkowitego kosztu zatrudnienia / % Wynagrodzenia brutto / % Wynagrodzenia podstawy.

  • Kolumna Razem pokazuje podsumowanie rozliczenia pracownika oraz podsumowanie wszystkich rozliczeń w netto oraz brutto.

Po uzupełnieniu danych możemy je zapisać lub zaakceptować, korzystając z przycisków pod tabelą:

  • Zapisz – Zapisuje wartości (z możliwością późniejszej edycji) bez akceptacji kroku. Skorzystaj z tego jeżeli chcesz już wprowadzić i zweryfikować godziny pracy, ale przed pełnym rozliczeniem będziesz chciał jeszcze wprowadzić zmiany.
  • Akceptuj – Zapisuje wartości i przechodzi do kolejnego kroku – Potrącenia i zwroty.

Po zapisaniu, pojawią się dodatkowe opcje:

  • Odśwież godziny (nad tabelą) pozwala nadpisać zapisane godziny pracy, ilością godzin z grafiku pracownika. Istniejące liczby godzin zostaną nadpisane.
  • Pobierz nierozliczone umowy (nad tabelą) – Umożliwia dodanie do rozliczenia nierozliczonych pracowników, pominiętych podczas uzupełniania wynagrodzenia.
  • Historia rozliczenia – otwiera okno modalne z historią operacji na rozliczeniu.
  • Wyślij do akceptacji – pozwala wysyłać godziny pracy pracowników do akceptacji Klienta. Np. jeżeli agencja pracy wysyła pracowników do pracy u pracodawcy użytkownika to może mu wysłać godziny pracy pracowników do zatwierdzenia.

Krok 2 Rozliczeń: Potrącenia i zwroty #

Krok drugi rozliczeń prezentuje rozliczenia i zwroty przypisane do pracownika oraz pozwala dodać nowe potrącenia / obciążenia / zwroty / dodatki.

Kolumna „Przed potrąceniami” (1) prezentuje wynagrodzenie przed potrąceniami. Pierwsze zaprezentowane jest pełne wynagrodzenie (brutto i netto), a poniżej ew. stawka godzinowa netto oraz brutto.

Kolumna Potrącenia i Obciążenia #

W tej kolumnie widoczne są potrącenia i obciążenia dodane na pracowniku oraz można dodać potrącenia masowo lub pojedynczo.

Pierwszy wiersz pozwala dodać potrącenia masowo, należy wpisać kwotę, wybrać typ netto/brutto, tytuł oraz kliknąć w ikonę kopiowania. Potrącenie zostanie dodane do wszystkich rozliczanych pracowników.

Drugi wiersz prezentuje potrącenia dodane na pracowniku, które nie zostały jeszcze rozliczone a ich termin rozliczenia jest zgodny z okresem rozliczenia. Potrącenia mogą być pobierane m.in. z modułu mieszkań (gdy dodajemy pracownika do mieszkania i definiujemy czynsz, czy z modułu przedmiotów – gdy w sekcji Przedmioty na pracowniku dodajemy przedmiot z opcją potrącenia i z wyborem miesiąca potrącenia).

Przy każdym zaimportowanym potrąceniu znajduje się ikona informująca skąd zostało pobrane potrącenie. Po najechaniu na ikonę pojawią się szczegóły potracenia. Ikona domu – potrącenie z modułu mieszkań. Ikona pudełko – potrącenie przedmiotu dodanego w profilu pracownika > Przedmioty.

Klikając w ikonę wagi dostępne są zaawansowane opcje do rozliczania potrąceń:

  • Wyrównaj wysokość do kwoty wypłaty – jeżeli potrącenie jest większe niż kwota wypłaty netto, system zmniejszy potrącenie do kwoty wypłaty, a pozostała cześć pozostanie nierozliczona. Będzie ją można rozliczyć podczas kolejnego rozliczenia pracownika.
  • Wyrównaj do wysokości kwoty wypłaty i oznacz jako rozliczony – jeżeli potrącenie jest większe niż kwota wypłaty netto, system zmniejszy potrącenie do kwoty wypłaty, a pozostałą część oznaczy jako rozliczoną. Potrącenie zostanie oznaczone jako w pełni rozliczone i nie pojawi się na kolejnym rozliczeniu (różnica nie potrącona zostanie zapomniana).
  • Usuń i oznacz jako rozliczony – system usunie potrącenie z rozliczenia i oznaczy je jako rozliczone. Nie pojawi się ono w kolejnych rozliczeniach pracownika (różnica nie potrącona zostanie zapomniana).

Wskazówka: Opcje te są widoczne jedynie dla potrąceń pobranych z innych modułów (np. mieszkań, przedmioty).

Aby dodać nowe potrącenie na rozliczeniu należy kliknąć na przycisk z ikoną plusa i uzupełnić kwotę, walutę, typ (netto/brutto) i tytuł potrącenia.

Kolumna Zwroty i dodatki #

W tej kolumnie widoczne są zwroty i dodatki dodane na pracowniku oraz można dodać zwroty/dodatki masowo lub pojedynczo.

Pierwszy wiersz pozwala dodać zwroty i dodatki masowo. Należy wpisać kwotę, wybrać typ netto/brutto, tytuł oraz kliknąć w ikonę kopiowania. Potrącenie zostanie dodane do wszystkich rozliczanych pracowników.

Drugi wiersz pokazuje zwroty dodane na pracowniku. Zwroty pobierane są z modułu przedmiotów – gdy w sekcji Przedmioty na pracowniku dodajemy przedmiot z opcją zwrotu i z wyborem miesiąca zwrotu). Klikając w przycisk plusa poniżej możemy dodać nowe zwroty i dodatki.

Kolejna kolumna pozwala wykonać akcje (masowo/pojedynczo) na wszystkich uwzględnionych w rozliczeniu potrąceniach i zwrotach:

Ikona strzałek pozwala pobrać nowe przedmioty / zajęcia dla wszystkich pracowników

Ikona wagi pozwala na zmniejszenie potrącenia do wysokości kwoty do wypłaty i oznacz przedmioty pomniejszone jako rozliczone. Jeżeli potrącenia przekraczają kwotę netto dla pracownika, zostaną zmniejszone tak, aby kwota wypłaty wyniosła 0. Pozostałą kwotę będzie można rozliczyć podczas kolejnego rozliczenia pracownika.

Ikona wagi z czerwoną ikoną pozwala zmniejszyć potrącenia do wysokości kwoty do wypłaty i oznaczyć przedmioty pomniejszone jako rozliczone. Jeżeli potrącenia przekraczają kwotę netto dla pracownika, zostaną zmniejszone tak, aby kwota wypłaty wyniosła 0. Przedmioty zostaną oznaczone jako rozliczone i nie pojawią się w przyszłości do potrącenia (różnica nie potrącona zostanie zapomniana).

Podsumowanie wynagrodzenia po potrąceniach i zwrotach #

Podsumowanie pokazuje kwoty wynagrodzeń po potrąceniach.

Czerwony przycisk z ikoną kosza pozwala wycofać pracownika z rozliczenia. Będzie on ponownie widoczny jako nierozliczony.

Niebieski Przycisk z ikoną i pozwala sprawdzić szczegóły i kalkulację wynagrodzenia (składniki, dodatki, zwroty) oraz parametry.

Po uzupełnieniu potrąceń i zwrotów, kliknij:

  • Akceptuj, jeżeli chcesz zakończyć krok potrąceń i zwrotów i chcesz wygenerować rachunki i listy płac
  • Zapisz, jeżeli chcesz jedynie zapisać wpisane potrącenia i zwroty do kolejnej edycji. Krok zostanie zapisany i będzie możliwość wprowadzania dodatkowych elementów.

Kliknięcie akceptuj spowoduje wyświetlenie trzech opcji:

    • Tylko zaakceptuj – nie wygeneruje listy płac.
    • Zaakceptuj i wygeneruj listę płac – Wygeneruje listę płac i edycja rozliczenia nie będzie możliwa. Edycja będzie możliwa poprzez korektę lub usunięcie rozliczenia.
    • Anuluj – wraca do drugiego kroku bez wykonywania innych akcji.

Aby przejść do kolejnego kroku rozliczeń należy wybrać „Zaakceptuj i wygeneruj listę płac”. Spowoduje to przejście do 4 kroku rozliczenia – Rachunki / Listy płac / Faktury

Krok 3: Rachunki / Listy płac / Faktury #

Z tego poziomu możemy podejrzeć listy płac, rachunki i faktury, które zostały wygenerowane w procesie rozliczenia. Są one podzielone na zakładki nad tabelą.

Z poziomu przycisków nad tabelą możemy:

  • Zmienić kolumny wyświetlane w tabeli
  • Wyeksportować dane z tabeli
  • Usunąć rekordy w tabeli
  • Wysłać:
    • Email z paskiem wynagrodzeń (każdy pracownik otrzyma tylko informacje o swoim wynagrodzeniu)
    • SMS z kwotą wynagrodzenia (każdy pracownik otrzyma tylko informacje o swoim wynagrodzeniu).
  • Edytować masowo dane rozliczeniowe – opcja otworzy okno, które pozwoli na ręczną edycje danych rozliczeniowych list płac

  • Pobrać m.in. jako paski, xls, czy w formatach do eksportu:

  • Połączyć listy płac – Łączenie jest możliwe tylko dla list cywilnoprawnych z tego samego okresu, które posiadają rachunki.

Aby przejść do kolejnego kroku należy skorzystać z przycisku „Następny krok – Płatności”, który znajduje się pod listą.

Krok 4: Płatności #

W kroku Płatności widoczna jest lista zobowiązań powstałych w procesie rozliczenia pracownika.

Z tego poziomu możemy:

  • Wygenerować paczki przelewów aby zaimportować dane przelewów do banku (więcej informacji tutaj)
  • Dodać wykonane płatności aby oznaczyć wynagrodzenia jako opłacone:
    • Pojedynczo z poziomu kolumny Akcje > Płatności
    • Masowo – zaznaczając checkboxy na liście i klikając Więcej opcji > Oznacz jako zapłacone lub wybierając przycisk „Zapłać niezapłacone”
  • Zmienić termin płatności (Więcej opcji > Zmień termin płatności)
  • Stworzyć wydruk KW (Więcej opcji > Wydruk KW)
  • Usunąć płatności (Więcej opcji > Usuń płatności)
  • Wysłać pracownikom SMS z kwotą wypłaty (Ikona koperty > SMS z kwotą wynagrodzenia)
  • Sprawdzić paczki przelewów wygenerowane dla tego rozliczenia (Paczki przelewów)

Po zakończeniu możemy kliknąć zakończ. System przeniesie nas do dashboardu rozliczeń. Pojawi się tam informacja o zakończonym rozliczeniu.

Wskazówka: Aby ponownie rozliczyć tego samego pracownika, należy kliknąć w przycisk z ikoną plusa, a aby całkowicie usunąć rozliczenie należy kliknąć w ikonę kosza przy nazwie rozliczenia. Usunięcie rozliczenia spowoduje, że umowy pracowników uwzględnione w usuniętym rozliczeniu będą widniały jako nierozliczone. Aby je rozliczyć ponownie należy kliknąć w przycisk rozlicz.

Powiązane instrukcje: #

  • Uprawnienia i role w systemie
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Nowości 06.2021
  • Nowości 04.2021
  • Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania…
  • Nowości 10.2020
Jak oceniasz instrukcję?
Potrzebujesz pomocy?

Jak możemy Ci pomóc?

Updated on 2023-02-02
Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?Moduł Zadań

Powered by BetterDocs

Spis treści
  • Przed rozpoczęciem rozliczenia
  • Dashboard rozliczeń
  • Proces rozliczenia pracownika
  • Krok 1 - Wynagrodzenie
    • Górny panel
    • Siatka rozliczeń
  • Dane pracownika i umowy
  • Krok 2 Rozliczeń: Potrącenia i zwroty
  • Kolumna Potrącenia i Obciążenia
  • Kolumna Zwroty i dodatki
  • Podsumowanie wynagrodzenia po potrąceniach i zwrotach
  • Krok 3: Rachunki / Listy płac / Faktury
  • Krok 4: Płatności

Baza wiedzy

Kategorie

Samouczek

Helpdesk

Zaloguj się

Dowiedz się więcej

Wypróbuj demo
Zamów prezentację
Często zadawane pytania
Blog 
Sprawdź na Youtube
Regulamin
Polityka prywatności
O nas
Partnerzy

Funkcjonalności

System do rekrutacji (ATS)
Onboarding pracownika
Legalizacja cudzoziemców
Elektroniczne wnioski urlopowe
Rejestracja czasu pracy (RCP)
Program kadrowo i płacowy
Portal pracowniczy
Program dla Agencji Pracy
Delegowanie pracowników
Wszystkie funkcje

Operator serwisu

Soulab Consulting

ul. Narutowicza 24-26, 20-017 Lublin

NIP: 712 262 92 40

 

 

Copyright © 2023

 

Kontakt

Portal helpdesk

+48 500 114 314

kontakt@hrappka.pl