Jak działa widget RCP? #
Widget RCP umożliwia rejestrację czasu pracy przez pracowników w miejscu pracy. Taki widget możemy wyświetlić przy wejściu / wyjściu z miejsca pracy. Link można przekazać również pracownikom, jeżeli chcemy, aby mogli rejestrować czas pracy zdalnej.
Rozpoczęcie rejestracji #
Pracownik będzie mógł na widgecie wpisać swój numer identyfikacyjny lub zeskanować kartę RFID, aby rozpocząć rejestrację czasu pracy:
Po wpisaniu ID, jeżeli pracownik może rejestrować czas pracy na jeden element – automatycznie rozpocznie się rejestrowanie czasu pracy i zostaną wyświetlone szczegóły:
- W przypadku możliwości rejestrowania czasu pracy na wiele projektów / zadań – widget RCP umożliwi pracownikowi wybór Klienta, projektu, oraz zadania.
- W prawym górnym rogu pracownik może zmienić język interfejsu oraz wylogować się.
- Zielony pasek na górze interfejsu pokazuje ile czasu zostało do automatycznego wylogowania pracownika. Po wylogowaniu, czas pracy będzie się rejestrował do czasu zakończenia rejestrowania czasu pracy.
Zakończenie rejestracji czasu pracy / Zmiana #
Po ponownym zalogowaniu się do widgetu, pracownik zobaczy szczegóły jego rejestracji czasu pracy oraz będzie mógł zakończyć rejestrację czasu pracy lub rozpocząć nową (na inne parametry, jeżeli może rejestrować czas pracy na więcej niż 1 element), korzystając z przycisków na dole ekranu:
Po zakończeniu rejestracji czasu pracy wyświetli się podsumowanie czasu pracy. Pracownik będzie mógł się wylogować lub rozpocząć kolejną rejestrację czasu pracy.
Co zobaczy użytkownik? #
- Gdy pracownik rozpocznie rejestrowanie czasu pracy, to użytkownik może zobaczyć rozpoczęcie rejestracji czasu pracy na kalendarzu pracy na wybranym obiekcie (dziale/Kliencie/projekcie), oraz na grafiku na profilu pracownika i na kalendarzu własnym po wyfiltrowaniu pracownika. Rozpoczęte zgłoszenia rejestracji czasu pracy dostępne są też w Czas pracy > Zgłoszenia pracowników > Rozpoczęte.
- Zakończona rejestracja czasu pracy powoduje wysłanie do osoby akceptującej wpis powiadomienia mailowego, powiadomienia systemowego. Co więcej, informacja o zgłoszeniach do akceptacji pojawia się na górze dashboardu. Akceptującym jest domyślnie przełożony pracownika, jednak HRappka umożliwia tworzenie wieloetapowych ścieżek akceptacji wpisów grafikowych. Jeżeli użytkownik nie jest akceptującym, to wpisy do akceptacji znajdzie na profilu pracownika w zakładce grafik oraz w Czas pracy > Zgłoszenia pracowników > Do rozpatrzenia.
- Gdy wpis pracownika zostanie zaakceptowany lub odrzucony – pracownik dostanie powiadomienie mailowe. Jeżeli posiada dostęp do portalu pracownika, będzie miał wgląd w swoje wpisy grafikowe.
Konfiguracja pracowników #
Identyfikacja pracownika #
- Aby pracownik mógł rejestrować czas pracy musi posiadać dodany na swoim profilu numer zewn. ID lub numer RFID. Jeżeli nie widzisz tych pól na profilu pracownika, możesz je włączyć w Ustawieniach > Formularze > Pracownicy.
- Przekaż pracownikowi jego numer lub daj mu kartę RFID aby mógł logować się przez widget RCP. Każdy czytnik kart działający w technologii RFID będzie poprawnie działał z modułem RCP w systemie HRappka.
- Dzięki temu pracownik będzie mógł wpisać swój numer w widgecie RCP lub zeskanować kartę RFID i system powiąże rejestrowany wpis z kontem pracownika w systemie.
Wybór na co rejestrować czas pracy #
- Pracownik może rejestrować czas pracy:
- na dział / Klienta, z którym posiada umowę (Uwaga! Pracownik musi posiadać umowę na dzień w którym rejestruje czas pracy! Jak dodać umowę pracownikowi dowiesz się tutaj.)
- na projekt, z którym jest powiązany (jak dodać projekt dowiesz się tutaj)
- jeżeli projekt ma zadania, pracownik może mieć również możliwość rejestrowania czasu pracy na zadania.
- Aby móc rejestrować czas pracy na zadania na projekcie, podczas dodawania projektu należy dodać zadania. Jeżeli chcesz aby pracownik mógł oznaczać zadania jako wykonane, w uprawnieniach konta pracownika w Ustawieniach > Użytkownicy > Lista użytkowników, podczas edycji konta należy włączyć pracownikowi uprawnienie do zamykania zadań.
- jeżeli pracownik może rejestrować czas pracy na więcej niż jeden element – po zalogowaniu pracownik będzie musiał wybrać, na jaki projekt rejestrować czas pracy
W Ustawienia > Moduły > Pracownicy > Sekcja RCP dodano nową opcję “Raportuj na”:
Opcja pozwala wybrać czy pracownicy będą mogli raportować czas na:
- Klientów / Działy – Będzie możliwe raportowanie czasu pracy na działy/Klientów do których powiązany jest pracownik lub na działy/Klientów, których jakikolwiek z projektów na włączoną opcję “Udostępnij projekt dla wszystkich pracowników“.
- Projekty – Będzie możliwe raportowanie czasu pracy na projekty do których powiązany jest pracownik lub te z zaznaczoną opcją “Udostępnij projekt dla wszystkich pracowników“ w ustawieniach projektu.
- Klientów / Działy oraz Projekty – Będzie możliwe raportowanie czasu pracy na działy/Klientów, do których powiązany jest pracownik lub na działy/Klientów, których jakikolwiek z projektów na włączoną opcję “Udostępnij projekt dla wszystkich pracowników“ oraz na projekty do których powiązany jest pracownik lub te z zaznaczoną opcją “Udostępnij projekt dla wszystkich pracowników” w ustawieniach projektu.Pozostawienie opcji pustej oznacza, że raportowanie czasu pracy nie będzie możliwe.
Konfiguracja widgetu RCP #
- Link do widgetu RCP dostępny jest w Ustawieniach > Moduły > Pracownicy > RCP w polu Link do widgetu RCP. Widget można wyświetlić na tablecie / komputerze przy wejściu / wyjściu do miejsca pracy. Link można przekazać również pracownikom, jeżeli chcemy, aby mogli rejestrować czas pracy zdalnej.
- Wyłączenie możliwości rejestracji czasu pracy przed widget RCP: Domyślnie rejestracja czasu pracy przez widget RCP jest włączona w systemie. Możemy ją wyłączyć w Ustawieniach > Moduły > Pracownicy > RCP > Sposoby rejestracji czasu pracy.
Inne możliwości rejestracji czasu pracy przez pracownika: #
-
- Aplikacja mobilna – możliwość rejestracji czasu pracy z geolokalizacją (pracownik musi posiadać dostęp do portalu pracowniczego)
- Portal pracowniczy – możliwość zgłaszania czasu pracy / nieobecności z poziomu przeglądarki