Dodanie stanowisk w systemie jest ważne, ponieważ dodane stanowiska możesz wykorzystać w wielu miejscach w systemie, m.in:
- Podczas dodawania rekrutacji możesz wybrać dodane wcześniej stanowisko, a wszystkie dane stanowiska (opis, wymagania, oferujemy) pojawią się na rekrutacji. Dzięki temu nie będziesz musiał uzupełniać danych rekrutacji od zera
- Podczas wystawiania pracownikom umowy – a potrzebne dane stanowiska (takie jak nazwa, stawki, typ umowy, nazwa zawodu zgodnie z Klasyfikacją Zawodów i Specjalności)
- Podczas tworzenia projektów
- Podczas dodawania zapotrzebowania na stanowiska w kalendarzu pracy, czy na projekcie
Wskazówki:
- Raz utworzone stanowisko, możesz wykorzystać wielokrotnie w wielu miejscach
- Aby zachować przejrzystość, wybrane stanowiska możesz podpiąć pod działy, Klientów, projekty. Aby to zrobić należy wejść na profil działu, Klienta czy projektu i wejść w zakładkę Stanowiska. W takim przypadku, podczas wystawiania pracownikowi umowy z działem/Klientem dostępne do wyboru będą jedynie stanowiska z wybranego Klienta/działu i stanowiska firmowe. Nie będzie można wybrać stanowisk innych działów/Klientów.
Aby dodać nowe stanowisko, należy:
- Przejść do Ustawienia > Dane firmy > Stanowiska i kliknąć w „Dodaj stanowisko" lub
- Przejść na profil działu / Klienta / projektu, a następnie przejść do zakładki Stanowiska i kliknąć w „Dodaj stanowisko"
Wersja dostępna po 4.04.2024
Dane podstawowe #
-
Nazwa stanowiska – będzie wyświetlana nie tylko w rekordach systemu, ale także w utworzonej rekrutacji, czy w generowanych umowach i dokumentach, dlatego warto, aby była adekwatna do rodzaju pracy, którą oferujemy.
-
Szczegóły stanowiska: Włączenie opcji wyświetli dodatkowe pola. Warto je wypełnić, ponieważ raz wprowadzone informacje będą edytowalną bazą do ogłoszeń rekrutacyjnych i umów/dokumentów.
-
Opis stanowiska (gdy szczegóły stanowiska są włączone)
-
Wymagania stanowiska (gdy szczegóły stanowiska są włączone)
-
Oferujemy (gdy szczegóły stanowiska są włączone)
-
-
Powiązanie z działem / Klientem – Pozwala przypisać stanowisko do wybranego działu / Klienta i spowoduje, że stanowisko będzie też widoczne na liście stanowisk na profilu Klienta / działu.
-
Notatka – Pole informacyjne, widoczne jedynie na etapie dodawania / edycji stanowiska i na liście stanowisk.
-
Stanowisko archiwalne – Pole dostępne jedynie podczas edycji, nie jest widoczne podczas dodawania nowego stanowiska. Oznaczenie stanowiska jako archiwalne powoduje ukrycie stanowiska przy wystawianiu umów.
Do zatrudnienia #
W sekcji do zatrudnienia należy uzupełnić dane stanowiska, które są przydatne w procesie zatrudnienia pracownika.
-
Szczegóły kadrowe
-
Typ umowy
-
Klasyfikacja zawodu wg. ZUS/WUP – tutaj należy wybrać nazwę zawodu według Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy. Poprawnie zdefiniowany zawód umożliwi systemowi podliczenie zatrudnionych pracowników o konkretnych kodach i stworzenie raportu do Wojewódzkiego Urzędu Pracy
-
Wymagane tagi do pracy na stanowisku (dot. funkcjonalności ostrzegania o zaplanowaniu do pracy pracownika, który nie posiada tagów / kompetencji potrzebnych do pracy na stanowisku)
-
-
BHP
-
Czynniki szkodliwe: Czynniki fizyczne, Pyły, Czynniki chemiczne, Czynniki biologiczne, Inne czynniki, w tym niebezpieczne, Łączna liczba czynników niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia lub czynników uciążliwych i innych wynikających ze sposobu wykonywania pracy wskazanych w skierowaniu
-
Szkolenie: Plan szkolenia (Plan szkolenia pojawi się na drugiej stronie wydruku szkolenia BHP. Kliknij, aby dodać nowy szablon planu szkolenia.)
-
Legalizacja cudzoziemców:
-
-
Czynności dla zezwoleń legalizacyjnych zgodnie z opisem stanowiska
-
Pole do wpisania czynności dla zezwoleń legalizacyjnych, jeżeli powyższa opcja jest wyłączona
-
Czynności dla zezwoleń podstawowych zgodnie z opisem stanowiska
-
Pole do wpisania czynności dla zezwoleń podstawowych, widoczne jeżeli powyższa opcja jest wyłączona
-
Czynności na wydruku umowy zgodnie z opisem stanowiska – pole widoczne jedynie gdy w ustawieniach systemu skonfigurowana jest funkcjonalność umów bliźniaczych oraz w typie umowy jest wybrane „Zlecenie"
-
Pole do wpisania czynności na wydruku umowy, widoczne jeżeli powyższa opcja jest wyłączona
-
Czynności dla umowy bliźniaczej zgodnie z opisem stanowiska – pole widoczne jedynie gdy w ustawieniach systemu skonfigurowana jest funkcjonalność umów bliźniaczych oraz w typie umowy jest wybrane „Zlecenie"
- Pole do wpisania czynności dla umowy bliźniaczej zgodnie z opisem stanowiska, widoczne jeżeli powyższa opcja jest wyłączona
-
-
-
Stawki #
Wynagrodzenie #
W zakładce wynagrodzenie należy ustalić stawki pracownika (i ewentualnie Klienta). Możemy określić, ile zarobi pracownik i ile będzie musiał za to zapłacić Klient. W oknach wpisujemy odpowiednie wartości z uwzględnieniem typu stawki.
Na start rozwinięta jest jedynie sekcja z aktualnymi stawkami. Pozostałe sekcje możemy rozwijać korzystając z ikon strzałek po prawej stronie. Aby zmienić stawki w nowym okresie obowiązywania należy kliknąć w przycisk „Dodaj”.
W przypadku dodawania nowego stanowiska, data od zostanie ustawiona na dzień dodawania stawek.
Datę, od której obowiązują nowe stawki można zmienić. W przypadku gdy zwiększamy stawki na stanowisku od wybranego okresu, należy kliknąć w przycisk „Dodaj" znajdujący się nad tabelą. Po dodaniu nowego okresu z nową stawką, poprzedni okres obowiązywania stawek zostanie zamknięty z datą poprzedzającą rozpoczęcie nowego.
- Po kliknięciu „Dodaj” system skopiuje wszystkie stawki aktualnie obowiązujące. Możesz je:
- edytować, jeżeli chcesz zaktualizować stawkę (np. zwiększyć wynagrodzenie pracownika)
- pozostawić stawkę bez zmian, jeżeli stawka się nie zmienia i ma obowiązywać w nowym okresie
- usunąć jeżeli stawka ma już nie obowiązywać (stawka już nie będzie w tych datach dostępna)
- Po zapisaniu stawki, system zmieni „Datę do” stawek w poniższej sekcji.
To, jakie stawki pojawiają się w tym miejscu domyślnie (oraz ich kolejność) zależy od konfiguracji systemu. Może to skonfigurować administrator systemu w Ustawieniach > Dane firmy > Stawki > Domyślne stawki > Edycja wybranej stawki.
To, jakie typy stawki będzie można dodać również zależy od konfiguracji w Ustawieniach. Dostępne do wyboru będą wszystkie aktywne stawki zdefiniowane w Ustawieniach > Dane firmy > Stawki > Typy stawek > Edycja typu stawki.
Więcej o stawkach dowiesz się w dedykowanym artykule.
Dodane w tym miejscu stawki zostaną zaczytane podczas generowania umowy na to stanowisko.
Koszty klienta #
- W zakładce klienta można zdefiniować koszty, które poniesie Klient, korzystając z usług agencji. W polu Koszty Klienta można wybrać:
- stworzoną wcześniej grupę cenową
- wybrać „Indywidualne dla stanowiska” i uzupełnić dane.
W skład kosztów mogą wchodzić marże od wynagrodzenia pracownika, a także inne składowe, które wypłacane są bezpośrednio pracownikowi: płaca za nadgodziny, ekwiwalenty, premie. W systemie jest możliwość określenia także opłaty za usługi dodatkowe, np. szkolenie BHP, a także opłat dodatkowych, np. rekrutacyjnej. Więcej informacji o grupach cenowych znajduje się w dedykowanym artykule.
Wynagrodzenie partnera rekr. #
Jeżeli korzystasz z pomocy partnerów rekrutacyjnych w następnej zakładce możesz określić grupę cenową partnerów rekrutacyjnych. Więcej informacji o wynagrodzeniu partnera rekrutacyjnego znajduje się w dedykowanym artykule.
Historia zmian na stanowisku #
Na dole okna dostępny jest przycisk „Historia”, który pozwala zweryfikować zmiany, które wprowadzano na stanowisku:
Tłumaczenie nazwy i opisu stanowiska na inne języki #
Nazwę i opis stanowiska możemy przetłumaczyć. Ta opcja umożliwia tworzenie wielojęzycznych formularzy aplikacyjnych oraz umów dwujęzycznych.
Aby to zrobić należy kliknąć w ikonę plusa, która znajduje się nad nazwą rekrutacji, a następnie wybrać język, na który chcemy dane przetłumaczyć:
Treść automatycznie zostanie przetłumaczona na wybrany język korzystając z silnika Google Translate. Jeżeli chcemy wprowadzić zmiany w tłumaczeniu – możemy to zrobić edytując dane.
Aby usunąć wybrane tłumaczenie, należy kliknąć na język, którego tłumaczenie chcemy usunąć, a następnie kliknąć na ikonę koszta przy wybranym języku. Następnie należy zapisać stanowisko.
Lista stanowisk #
Lista stanowisk w Ustawieniach > Dane firmy > Stanowiska prezentuje wszystkie dodane na firmie stanowiska.
Możesz je filtrować korzystając z filtrów nad listą, m.in. po działach / Klientach / projektach czy po tym, czy są aktualne czy zarchiwizowane.
Nad listą dostępne są widoki, które umożliwiają włączenie widoku:
- Wszystkich stanowisk
- Stanowisk z działów / Klientów
- Stanowisk z projektów
Wskazówki:
- Możesz również dodawać własne widoki, z zapisanymi filtrami oraz układem kolumn.
- Z poziomu tej listy dostępna jest też opcja masowej aktualizacji stawek (nad listą), szczególnie przydatna, gdy zmienia się minimalna krajowa i należy zwiększyć pracownikom stawki.
- Na liście, szare tło mają stanowiska, które są zarchiwizowane
- W kolumnie Akcje istnieje możliwość dodania rekrutacji na wybrane stanowisko
Archiwizacja stanowiska #
Podczas edycji stanowiska istnieje możliwość oznaczenia stanowiska jako archiwalne.
Zaznaczony checkbox przy “Stanowisko archiwalne” spowoduje, że stanowisko nie będzie wyświetlane na liście proponowanych podczas wystawiania pracownikom umów, będzie widniało na liście stanowisk, jednak będzie wyszarzone.
Import stanowisk #
W Ustawienia > Import umożliwiliśmy importowanie (lub aktualizowanie) danych o stanowiskach.
Pola dostępne do importu lub aktualizacji:
- ID
- Zewnętrzne ID Klienta [opcjonalne]
- Wewnętrzne ID Klienta [opcjonalne]
- Nazwa stanowiska
- Opis stanowiska
- Wymagania stanowiska
- Oferujemy
- Typ umowy
- Nazwa zawodu
- Notatka
- Stawka 1 nazwa
- Stawka 1 typ
- Stawka 1 kwota
- Stawka 1 waluta
- Analogicznie Stawka 2
- Czynności dla zezwoleń legalizacyjnych zgodnie z opisem stanowiska
- Czynności dla zezwoleń podstawowych zgodnie z opisem stanowiska
Po uzupełnieniu pola „Nazwa stanowiska" system zaimportuje stanowiska firmowe. W celu importu stanowisk na Kliencie należy uzupełnić pole „Zewnętrzne ID Klienta" lub „Wewnętrzne ID Klienta".
W celu aktualizacji danych niezbędne jest wpisanie ID stanowiska.
Ogólna instrukcja dotycząca importu dostępna jest tutaj.