Dodanie pracownika jako użytkownika systemu pozwala mu na dostęp do systemu HRappka. Dostęp ten który jest ograniczony przez role i uprawnienia jakie zostaną mu nadane.
Dodawanie konta użytkownika #
Aby dodać użytkownika należy przejść do Ustawienia > Użytkownicy > Użytkownicy.
UWAGA! Jeżeli nie możesz dodać nowego użytkownika, ponieważ przekroczy on limity ustalone w subskrypcji, skontaktuj się ze swoim opiekunem. Jego dane kontaktowe znajdziesz w Menu firmy (nazwa firmy w pracym górnym rogu) > Subskrypcja.
Następnie klikamy w przycisk „Dodaj użytkownika”. Gdy pojawi się nowe okno, należy wybrać pracownika, któremu chcemy stworzyć konto w systemie. Jeżeli nowy użytkownik nie jest jeszcze dodany w systemie jako pracownik to należy kliknąć w „Dodaj pracownika” i wprowadzić jego dane.
Role użytkowników w systemie
Rolę należy wybrać z rozwijanej listy. Mamy do wyboru następujący zakres uprawnień:
- administrator: otrzymuje pełny dostęp do systemu, oraz możliwość parametryzowania poziomu dostępów pozostałym użytkownikom,
- użytkownik: na dole okna możemy wybrać uprawnienia do poszczególnych modułów, a także zakres tych uprawnień w wybranych z nich. Na przykładzie Klientów – użytkownik może mieć dostęp do wszystkich Klientów z widokiem ich stawek, do wszystkich Klientów bez wglądu w stawki, do wybranych Klientów – tych, których będzie opiekunem, w opcji z lub bez stawek.
- klient: poziom dostępu pozwalający Klientom agencji na wgląd w dane pracowników delegowanych do konkretnego Klienta, ich grafiki, możliwość planowania zapotrzebowania, akceptacji rozliczeń, dostęp do faktur wystawianych Klientowi przez Agencję,
- pracownik: poziom dostępu dla pracowników zatrudnianych przez agencję, który umożliwia im wgląd we własne dane osobowe z możliwością zgłoszenia ich zmiany, w grafik z możliwością zgłoszenia gotowości do pracy, własne umowy oraz wynagrodzenia a także do listy aktualnie prowadzonych przez agencję rekrutacji z możliwością aplikowania na wybrane stanowiska.
- partner handlowy: otrzymuje dostęp do bazy Klientów z możliwością dodawania nowych Klientów,
- partner rekrutacyjny: otrzymuje dostęp do listy rekrutacji prowadzonych przez agencję, które mają status otwarty z możliwością dodawania do nich nowych kandydatów.
Wybór języka interfejsu użytkownika
Możemy określić, w jakiej wersji językowej użytkownik otrzyma dostęp do systemu. Do wyboru mamy cztery języki:
- polski,
- angielski,
- niemiecki,
- rosyjski.
Uzupełnione dane należy zapisać.
Działania użytkownika
Bezpośrednio po zapisaniu ustawień, nowy użytkownik otrzyma aktywacyjnego emaila, dzięki któremu będzie mógł ustanowić własne hasło do systemu. Użytkownik będzie logował się do systemu podając swojego maila oraz hasło, które ustawił w formularzu.
Usunięcie dostępu pracownika / użytkownika do systemu #
W tym celu należy wejść w Ustawienia > Użytkownicy > Użytkownicy, wyszukać użytkownika, zaznaczyć wiersz checkboxem i kliknąć w ikonę kosza, która znajduje się nad listą użytkowników.
Zmiana danych użytkownika w systemie #
Jeżeli użytkownik zakończył pracę w Twojej firmie i chcesz zamienić jego konto na konto innego użytkownika to należy:
- Wejść w Ustawienia > Użytkownicy > Użytkownicy, kliknąć w użytkownika, którego chcemy zmienić, a następnie w polu „Rola” zmienić „Użytkownik” na „Pracownik”. Zachowa to historię aktywności w systemie pracownika, gdy był użytkownikiem, oraz jego rozliczenia, jeżeli był w systemie rozliczany.
- Dodać nowe konto użytkownika nowemu pracownikowi, klikając w „Dodaj użytkownika”
- Limit użytkowników pozostanie ten sam (były użytkownik, obecnie o roli pracownik nie będzie wliczany do limitu użytkowników), a nowy użytkownik będzie miał czyste konto użytkownika, nie powiązane z zapisami akcji w historii, które wykonywała poprzednia osoba.
- Jeżeli nowy użytkownik będzie logował się do systemu tym samym mailem, należy usunąć ten adres email z profilu starego pracownika (Lista pracowników).
Czy usuniecie pracownika z listy użytkowników usunie go jako pracownika? #
Nie, usunie to jedynie dostęp do systemu, profil pracownika zostanie w systemie.