HRappka posiada integracje z Autenti w zakresie wysyłki dokumentów do podpisu elektronicznego (zarówno jednostronnego jak i dwustronnego). Aby skorzystać z integracji należy uzupełnić dane integracji.
Należy wejść w Ustawienia > Zaawansowane > Integracje > Inne oraz zaznaczyć suwakiem „Nowa wersja API”, kliknąć „Utwórz integrację”:
Następnie wpisać e-mail oraz hasło z serwisu Autenti (dane, którymi logujemy się do Autenti):
Po wpisaniu poprawnych danych utworzona zostanie integracja:
Aby podpisać umowę podpisem elektronicznym Autenti, należy wejść w konkretną umowę oraz kliknąć „Wyślij do podpisu”, a następnie „Wyślij”
Pojawi się wtedy powiadomienie:
- E-podpis Autenti – to zwykły podpis elektroniczny (niekwalifikowany), który uprawnia do podpisu np. umowy cywilnoprawnej. Pracownik otrzymuje prostą wiadomość e-mail z linkiem, po kliknięciu może podpisać umowę (niepotrzebne są dodatkowe weryfikacje lub założenie konta).
- Podpis kwalifikowany – równoważny z podpisem odręcznym, uprawnia do podpisu np. umowy o pracę. Pracownik otrzymuje wiadomość e-mail z linkiem do umowy. Może podpisać ją w dwóch przypadkach:
- jeżeli posiada własne konto w serwisie Autenti, z wykupioną opcją podpisu kwalifikowanego
- jeżeli pracodawca ma wykupiony dostęp do serwisu Autenti, wraz z opcją nadawania pracownikom jednorazowej możliwości podpisu kwalifikowanego (w takim przypadku pracownik Autenti przeprowadza zdalną weryfikację tożsamości)
Ważne jest, aby po zalogowaniu się na https://autenti.com/ posiadać takie same opcje w ustawieniach, jak podczas wysyłania umowy do podpisu:
„Zabezpieczenie dostępu do dokumentu kodem SMS” oraz „Zabezpieczenie pliku ZIP kodem SMS”. Jeżeli ustawienia te włączone są w ustawieniach konta Autenti, powinny zostać włączone również podczas wysyłki umowy w systemie HRappka.
Jednostronny podpis elektroniczny #
W systemie HRappka istnieje również możliwość jednostronnego podpisu elektronicznego załączników (tylko przez pracownika/Klienta) – więcej informacji znajduje się tutaj.
Czytaj więcej: Podpis elektroniczny. Zatrudnij pracownika w kilka sekund.