W dzisiejszym artykule przedstawiamy proces wdrożenia HRappki w firmie IT. Zuzanna Kwiatkowska i Katarzyna Pałasz opowiadają o poszczególnych etapach wprowadzania systemu do spółek należących do AppVerk. AppVerk to software house działający od 2014 roku. Firma specjalizuje się w transformacji cyfrowej – poprzez pracę badawczą i warsztatową pomaga przekuć pomysły Klientów na konkretne rozwiązania technologiczne (aplikacje webowe, aplikacje mobilne, rozwiązania automatyzujące pracę oraz wewnętrzne systemy firmowe). Do grona klientów AppVerk należą, m.in. NOVOL, Fibaro, naEkranie, cyber_Folks oraz wiele innych. HRappkę wdrożyliśmy w całej naszej organizacji, do której poza AppVerk należą:
Decyzja o wyborze i wdrożeniu systemu została modelowo poprzedzona szeroką analizą procesów organizacji, jej potrzeb a także blokerów, które wówczas niepotrzebnie wydłużały czas obsługi tych procesów.
W spółkach wdrożone zostały następujące moduły HRappki: Wdrożenie nowego systemu HR wymagało czasu oraz zdefiniowania procesów. Po stronie firmy zostały wyznaczone osoby, które zajmowały się koordynacją procesu wdrożenia wraz z opiekunem od strony HRappki.
Wdrożenie opierało się na: Ważnym aspektem wdrożenia był też import danych, gdzie zaimportowana została struktura firmy, działy, pracownicy, informacje o pracownikach oraz ich przełożonych i umowach. Zdefiniowaliśmy również listy dostępów do systemu, tak aby użytkownicy mogli działać w systemie jak najpłynniej. Kolejnym krokiem było przejście po funkcjonalnościach systemu oraz spotkania z opiekunem – w razie potrzeby wyjaśnienia czegoś lub przemodelowania. Wyznaczony opiekun HRappki odpowiadał na bieżąco na pojawiące się pytania. Cały proces wdrożenia oraz komunikacji odbywał się w formie zdalnej. W całym procesie wdrożenia ważna była wzajemna komunikacja – nie tylko z managerami czy administratorami systemu, a również pracownikami, którym system zostanie udostępniony w formie portalu pracowniczego. Pracownicy zostali przez firmę poinformowani o nadchodzących zmianach odpowiednio wcześniej, a administratorzy stali na straży ewentualnych pytań od pracowników, tak aby całość wdrożenia przeszła jak najbardziej komfortowo dla wszystkich osób w organizacji. Wdrożenie systemu HR znacznie ułatwiło optymalizację procesów HRowych i przepływ informacji w organizacji. Jednocześnie oszczędziło czas wszystkim jego użytkownikom – od strony managerów i pracowników. W czasie prowadzonych rozmów okresowych z pracownikami organizacji, wdrożenie HRappki było wskazywane jako jedna z najlepszych zmian w ostatnim roku.
Case study – wdrożenie HRappki w AppVerk / Wykop / LexDigital
Dlaczego HRappka?
Wdrożenie HRappki w spółkach AppVerk
Uporządkowanie procesów
Komunikacja z opiekunami HRappki
Optymalizacja procesów HR dzięki HRappce
Zarządzanie procesami HR