Trendy w rozwoju oprogramowania do rekrutacji zmieniają się wraz z potrzebami rekruterów, które definiuje zarówno rynek pracy jak i obowiązujące prawo. Jakie trendy obserwujemy w tym roku?
Zagadnienia poruszane w artykule:
Uproszczenie i skrócenie procesu rekrutacji
Jest to trend, który jest spowodowany dbałością o pozytywne doświadczenia kandydatów. W związku z tym weryfikacja umiejętności i kompetencji kandydatów przebiega szybciej, dzięki czemu proces rekrutacji od publikacji ogłoszenia do zatrudnienia kandydata jest coraz sprawniejszy.
Coraz częściej zdarza się, że kandydaci (szczególnie aplikujący na stanowiska wyższego szczebla) rezygnują z rekrutacji, gdy muszą poświęcić zbyt dużo czasu na test, czy zadanie domowe, które muszą zrobić.
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
- tworzenie testów kompetencji,
- sprawne porównywanie kandydatów,
- kompleksowe zarządzanie aplikacjami w systemie (autotagowanie aplikacji, tagi, notatki, planowanie spotkań, pełna historia kontaktu, współdzielenie aplikacji).
Częsta i spersonalizowana komunikacja z kandydatem
Coraz częściej komunikacja z kandydatami jest personalizowana i znacznie częstsza. Automatyczne wysyłanie e-maili do kandydatów z podziękowaniem za zaaplikowanie, korzystanie ze znaczników, które w podziękowaniu pozwalają wstawić imię kandydata, powodują, że wiadomość jest bardziej dopasowana do kandydata.
Kluczowe jest posiadanie pełnej historii kontaktu z kandydatem w systemie ATS oraz wysyłanie wiadomości (SMS, email) do kandydatów bezpośrednio z poziomu systemu do rekrutacji. Warto informować kandydatów o:
- etapach rekrutacji,
- zmianie etapu rekrutacji, na której znajduje się aplikacja (również o odrzuceniu ich aplikacji, z informacją dotyczącą przyczyny odrzucenia).
Wiele firm umożliwia automatyczne tworzenie kont kandydatów, gdzie mają oni wgląd w swoje dane oraz rekrutacje na które zaaplikowali. Wtedy mogą być oni na bieżąco z rekrutacjami firmy oraz etapami, na których znajdują się ich aplikacje.
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
- personalizowane autorespondery do kandydatów,
- integracja skrzynki email z systemem,
- wysyłanie e-maili oraz SMSów z systemu,
- zapisywanie historii kontaktu w profilu kandydata,
- tworzenie kont kandydatów w systemie.
Krótki i intuicyjny formularz aplikacyjny
Coraz więcej firm stawia na minimalizm na formularzu aplikacyjnym. Im mniejsza ilość pytań w ankiecie, tym większa szansa, że kandydat zaaplikuje. Warto pamiętać, że formularz aplikacyjny jest wizytówką firmy, więc dobrze dopasować go do identyfikacji wizualnej firmy (logo, kolory, grafika) oraz napisać kilka zdań o firmie.
Co więcej, należy pamiętać, aby opis stanowiska, wymagania, czy oferta były opisane krótko i prosto, ale również dokładnie. Dzięki temu kandydaci będą mogli zdecydować, czy na pewno są zainteresowani ofertą. Zminimalizuje to liczbę mniej jakościowych aplikacji. Ponadto, warto również zawrzeć informację o zarobkach, ponieważ oferty, które zawierają informacje finansowe zwykle cieszą się większym zainteresowaniem.
Jeżeli rekrutujesz w branży IT zajrzyj do naszego artykułu o tym, jakie informacje powinny się znaleść w ofertach pracy.
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
- tworzenie formularzy aplikacyjnych dopasowanych do stanowiska,
- personalizacja formularzy aplikacyjnych.
Trendy z rozwoju oprogramowania do rekrutacji zmieniają się wraz z potrzebami firm rekrutujących oraz rekruterów. Jakie trendy obserwujemy w tym roku?
Uproszczenie i skrócenie procesu rekrutacji
Jest to trend, który jest spowodowany dbałością o pozytywne doświadczenia kandydatów. W związku z tym weryfikacja umiejętności i kompetencji kandydatów przebiega szybciej, dzięki czemu proces rekrutacji od publikacji ogłoszenia do zatrudnienia kandydata jest coraz sprawniejszy.
Coraz częściej zdarza się, że kandydaci (szczególnie aplikujący na stanowiska wyższego szczebla) rezygnują z rekrutacji, gdy muszą poświęcić zbyt dużo czasu na test, czy zadanie domowe, które muszą zrobić.
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
- tworzenie testów kompetencji,
- sprawne porównywanie kandydatów,
- kompleksowe zarządzanie aplikacjami w systemie (autotagowanie aplikacji, tagi, notatki, planowanie spotkań, pełna historia kontaktu, współdzielenie aplikacji).
Częsta i spersonalizowana komunikacja z kandydatem
Coraz częściej komunikacja z kandydatami jest personalizowana i znacznie częstsza. Automatyczne wysyłanie e-maili do kandydatów z podziękowaniem za zaaplikowanie, korzystanie ze znaczników, które w podziękowaniu pozwalają wstawić imię kandydata, powodują, że wiadomość jest bardziej dopasowana do kandydata.
Kluczowe jest posiadanie pełnej historii kontaktu z kandydatem w systemie ATS oraz wysyłanie wiadomości (SMS, email) do kandydatów bezpośrednio z poziomu systemu do rekrutacji. Warto informować kandydatów o:
- etapach rekrutacji,
- zmianie etapu rekrutacji, na której znajduje się aplikacja (również o odrzuceniu ich aplikacji, z informacją dotyczącą przyczyny odrzucenia).
Wiele firm umożliwia automatyczne tworzenie kont kandydatów, gdzie mają oni wgląd w swoje dane oraz rekrutacje na które zaaplikowali. Wtedy mogą być oni na bieżąco z rekrutacjami firmy oraz etapami, na których znajdują się ich aplikacje.
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
- personalizowane autorespondery do kandydatów,
- integracja skrzynki email z systemem,
- wysyłanie e-maili oraz SMSów z systemu,
- zapisywanie historii kontaktu w profilu kandydata,
- tworzenie kont kandydatów w systemie.
Krótki i intuicyjny formularz aplikacyjny
Coraz więcej firm stawia na minimalizm na formularzu aplikacyjnym. Im mniejsza ilość pytań w ankiecie, tym większa szansa, że kandydat zaaplikuje. Warto pamiętać, że formularz aplikacyjny jest wizytówką firmy, więc dobrze dopasować go do identyfikacji wizualnej firmy (logo, kolory, grafika) oraz napisać kilka zdań o firmie.
Co więcej, należy pamiętać, aby opis stanowiska, wymagania, czy oferta były opisane krótko i prosto, ale również dokładnie. Dzięki temu kandydaci będą mogli zdecydować, czy na pewno są zainteresowani ofertą. Zminimalizuje to liczbę mniej jakościowych aplikacji. Ponadto, warto również zawrzeć informację o zarobkach, ponieważ oferty, które zawierają informacje finansowe zwykle cieszą się większym zainteresowaniem.
Jeżeli rekrutujesz w branży IT zajrzyj do naszego artykułu o tym, jakie informacje powinny się znaleść w ofertach pracy.
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
- tworzenie formularzy aplikacyjnych dopasowanych do stanowiska,
- personalizacja formularzy aplikacyjnych.
Zwiększ efektywność rekrutacji z systemem HRappka!
- Ankiety aplikacyjne
- Multiposting ofert
- Zarządzanie kandydatami
- Raporty