W związku z zagrożeniem epidemiologicznym wiele firm skorzystało z możliwości pracy zdalnej i prowadzi rekrutacje online, które wcześniej nie były najczęstszą praktyką. O czym należy pamiętać, prowadząc zdalne działania rekrutacyjne, aby utrzymać skuteczność rekrutacji i pozytywny candidate experience?
Zagadnienia poruszane w artykule:
Poinformuj w ofercie pracy o możliwości rekrutacji online
Ze względu na panującą sytuację, osoby zainteresowane pracą mogą obawiać się spotkań bezpośrednich w biurze pracodawcy. Zachęcić ich może informacja, że proces rekrutacji można przejść online, bez wychodzenia z domu, dlatego wartą ją umieścić w ogłoszeniu o pracę i na formularzu aplikacyjnym.
Narzędzia do videokonferencji
Warto przetestować dostępne na rynku narzędzia i wybrać takie, które najbardziej nam odpowiada. Ważne, by było proste w obsłudze. Najpopularniejsze to m.in. Zoom, Google Meets, Skype, Whatsapp, Messenger czy Microsoft Teams. Warto uspójnić narzędzia wykorzystywane przez pracowników w firmie.
Przygotowanie do spotkania
Pomimo, że spotkanie online wydaje się mieć mniej formalny charakter, warto zadbać o odpowiednie ubranie, przygotowanie techniczne sprzętu i pojawienie się w pokoju konferencji kilka minut przed zaplanowaną godziną spotkania.
Jeżeli obsługa narzędzia do wideokonferencji może sprawić kandydatowi problem, warto wysłać mu wysłać mu krótką instrukcję obsługi, w której w kilku słowach opiszemy jakie są kolejne kroki działania na platformie.. Będzie to miało pozytywny wpływ na doświadczenie kandydata.
Współpraca działu HR
Dokładna dokumentacja prowadzona w systemie ATS to podstawa efektywnej rekrutacji online. Warto zadbać o dokumentację działań, aby nie tworzyły się luki informacyjne. Pomocny na pewno okaże się system do rekrutacji pracowników, w którym można odnotowywać wszystkie spotkania, notatki, czy zadania do wykonania. Znacznie usprawni to ocenę kandydatów i proces wyboru odpowiedniego kandydata.