Aby zwiększyć efektywność rekrutacji, należy dywersyfikować sposoby rekrutacji w zależności od tego, jakiego szczebla pracowników szukamy. Rekrutacja pracowników niższego szczebla (m.in pracowników produkcyjnych, czy fizycznych) polega w głównej mierze na publikacji ofert pracy na jak największej ilości portali. Warto pamiętać, że dla takich kandydatów ważna jest informacja o wynagrodzeniu podstawowym oraz (ewentualnie) ruchomym, np. premii. Niskie wymagania sprawiają, że na ofertę pracy aplikuje dużo osób. Często nie spełniają oni wymagań.

Gdzie szukać pracowników?

Pracowników niższego szczebla warto szukać na Facebooku. W większych miastach istnieją grupy, które zrzeszają osoby poszukujące pracy oraz oferujące prace. Są to grupy jak Praca w Warszawie, Praca Kraków, czy Jobs in Lublin. Warto pamiętać, że ludzie często przeglądają Facebooka w biegu lub okolicznościach, które nie sprzyjają pełnemu skupieniu, dlatego opis oferty pracy powinien być krótki, treściwy i zrozumiały, a ankieta rekrutacyjna nie za długa. Warto również dodać oferty pracy w zakładce Oferty pracy na profilu firmowym. Pojawią się one wtedy w Facebook Marketplace.

Poza grupami na Facebooku, warto również ogłaszać się na portalach ogłoszeniowych np. olx.pl, gowork.pl, jober.pl, jobdesk.pl.

Poza działaniami online, dobry skutek mogą również przynieść plakaty w lokalnych urzędach pracy. Świetnym pomysłem może okazać się również stworzenie programu poleceń pracowniczych, w którym obecni pracownicy dostają jednorazową nagrodę za polecenie pracownika, który zostanie zatrudniony. Więcej o programach poleceń znajdziesz w naszym artykule. Należy jednak pamiętać, że żeby nasz pracownik polecił pracę znajomym, musi być zadowolony ze swoich warunków pracy. Dlatego też warto dbać o satysfakcję pracowników – zarówno w aspekcie materialnym, jak i niematerialnym.