Referencje są ważną częścią udanej współpracy Agencji Pracy z Klientem. Dzięki temu inne firmy, które rozważają współpracę z agencją, mogą sprawdzić opinie o współpracy, może pomóc im podjąć decyzję o współpracy.

Referencje – po co warto je zbierać?

Referencje to opinie Klientów o współpracy. Warto je zbierać, ponieważ niejednokrotnie więksi Klienci rozważając współpracę z Agencją mogą prosić o referencje z poprzednich współprac. Co więcej, referencje warto również umieścić na stronie internetowej agencji, najlepiej w zakładce dla pracodawców.  Wtedy potencjalni zainteresowani odrazu otrzymują informację, że firma ma doświadczenie oraz posiada za sobą udane współprace.

Kiedy prosić o referencje?

O referencje warto prosić już po zakończeniu udanej współpracy, póki kontrahent pamięta szczegóły współpracy. Niejednokrotnie Klient nie odpisze ponieważ nie będzie miał czasu na napisanie pełnej referencji, dlatego warto zadbać, aby proces wystawiania referencji maksymalnie uprościć Klientowi, aby proces nie wydawał mu się długotrwały. Warto również poinformować Klienta, gdzie zostaną umieszczone jego referencje. W przypadku umieszczania referencji na stronie warto również zaproponować Klientowi podlinkowanie jego strony. Może to być dodatkową zachętą, ponieważ pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie stronie Klienta (linkowanie zewnętrzne ma pozytywny wpływ na SEO obu stron internetowych oraz ich pozycję w wynikach wyszukiwania).

Jak uprościć Klientowi proces wystawienia referencji?

  • Napisanie kilku pytań, na które Klient może odpowiedzieć pisząc recenzję
  • Wysłanie kilku przykładowych referencji, z których Klient może czerpać inspirację
  • Opisać formę referencji – warto uwzględnić jej oczekiwaną długość.

Jeżeli Klient nie odpowiedział na wiadomość z prośbą o referencję, a współpracę uważasz za udaną, to warto zadzwonić lub wysłać Klientowi maila z przypomnieniem.