Pandemia COVID-19 spowodowała, że rok 2020 był czasem dużych przemian i zmiany priorytetów w świecie HR. W tym artykule dowiesz się, jakie są trendy HR 2021 oraz na czym powinni się skupić rekruterzy oraz agencje pracy w nowym roku. 

 

Automatyzacja

Zmieniające się warunki w 2020 roku spowodowały, że wiele organizacji zaczęło wykorzystywać rozwiązania AI i nowe technologie w codziennej pracy. Nowy model pracy, oparty na współdziałaniach technologii i ludzi pozytywnie wpłynął na wyniki poszczególnych firm. Prognozuje się, że w 2021 roku liczba firm wykorzystujących automatyzację w pracy znacznie wzrośnie. 

Do najczęściej automatyzowanych procesów w firmach zalicza się zarządzanie bazą CV, generowanie umów, rozliczanie, zatrudnienie cudzoziemców, delegowanie pracowników, system RCP. Te i wiele innych procesów można automatyzować w systemie HRappka.pl. Obecnie z systemu korzysta już ponad 250 polskich i zagranicznych firm. System można przetestować za darmo. Wystarczy wypełnić formularz kontaktowy na stronie. 

Więcej o systemie HR przeczytaj tutaj.

 

Rekrutacja pracowników online

Nie tylko wewnętrzne procesy w firmie, ale również rekrutacje pracowników przenoszą się do świata Internetu. Rok 2020 pokazał, że aby zrekrutować pracownika można skorzystać z bazy kandydatów online, dokonać automatycznej selekcji Kandydatów dzięki systemowi ATS, a następnie przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną online poprzez wybraną platformę komunikacyjną. 

Sprawdź funkcje systemu ATS w HRappka.pl na stronie

Praca zdalna

W 2020 roku temat pracy zdalnej poruszyło wiele firm. Jeśli na początku taka forma pracy była przymusem, to pod koniec roku było to już zjawiskiem powszechnym. Pracodawcy zobaczyli, że praca zdalna nie ma negatywnego wpływu na wyniki organizacji, lecz odwrotnie, pozytywnie wpływa na działalność firmy. Warto przypuszczać, że w 2021 roku wiele firm zostanie przy pracy zdalnej, a te firmy, które do tej pory nie korzystały z takiego modelu zaczną go wdrażać. 

O tym, jak zorganizować pracę zdalną w działach HR i agencjach pracy czytaj tutaj.

W 2021 zadbaj o employer branding 

W budowie silnej marki przedsiębiorstwa przydatne są również praktyki employer brandingu, które kreują firmę jako ‘pracodawcę z wyboru’. Strategia ta wiąże się z przekazaniem informacji o wartości danej organizacji, a co za tym idzie, przyciągnięciem najlepszych potencjalnych pracowników. Dokonywane jest to poprzez kreowanie odpowiednich ogłoszeń o pracę, obecność firmy w social mediach, na konferencjach czy targach pracy. Warto również dbać o employer branding wewnętrzny — atmosferę w pracy, świadczenia oferowane pracownikom. Zadowolony pracownik jest bowiem najlepszym ambasadorem firmy. 

Employer branding to wyjątkowo prosty i przyjemny proces, jeśli zrobić to w systemie HRappka.pl. W systemie można szybko stworzyć dopasowaną zakładkę kariera, na której rekrutacje automatycznie będą się aktualizować, zgodnie z danymi w systemie. W zakładce tej można publikować odpowiednio kreowane ogłoszenia o pracę. Formularze aplikacyjne również mogą być dopasowane do identyfikacji wizualnej firmy. 

Zamów darmową prezentację systemu  i przekonaj się sam, że to wszystko jest możliwe w systemie HRappka.pl.

Zadbaj o to, aby Twoja firma też była trendy. Dołącz do grona ponad 250 firm, które już korzystają z systemu HRappka.pl.

 

Które z powyższych trendów już mają miejsce w Twojej firmie, a które planujesz wdrożyć w tym roku?