5
lat na rynku pracy
400
zatrudnionych pracowników
40
rozmów o pracę dziennie

Agencja pracy Top-Staff powstała w 2017 roku. W małym biurze otworzyliśmy z kolegą firmę i początkowo obsługiwaliśmy zatrudnienie około 50 osób. Bardzo szybko zaczęliśmy się rozwijać, obecnie w biurze pracuje 9 osób i pośredniczymy w zatrudnieniu około 400 osób.

Kiedy zaczynaliśmy działalność w 2017 roku, 80% naszych pracowników pochodziła z Polski. Teraz proporcje te odwróciły się i zatrudniamy osoby z Ukrainy i niekiedy Białorusi, Kazachstanu czy Uzbekistanu.

Działamy głównie w obszarze produkcji i magazynowania – szczególnie na Lubelszczyźnie i w okolicach Warszawy. Zajmujemy się kompleksową obsługą związaną z zatrudnieniem, legalizacją pobytu i pracy cudzoziemców, zakwaterowaniem i pomocą w sprawach formalnych i praktycznych.

Pracownicy posiadają swoich liderów, którzy czuwają nad ich bezpieczeństwem oraz pomagają w najważniejszych sprawach. Chodzą z pracownikami na badania lekarskie, czy wspierają podczas wizyt np. w banku.

Procesy HR

W zasadzie od samego początku korzystamy z HRappki. Przez kilka miesięcy działaliśmy na własną rękę i prowadziliśmy całą dokumentację i bazy danych w Excelu.

Wraz ze wzrostem liczby obsługiwanych pracowników, zaczęło być to kłopotliwe i wymagające czasu, dlatego zdecydowaliśmy na kompleksowy system HR.

Do naszych najważniejszych klientów należy Stokrotka, Eurocash, PT Makaruk, Laboratoria Natury oraz Spiżarnia. Przy tak dużych firmach, praca bez automatyzacji byłaby wręcz niemożliwa. 

Proces wdrożenia

Wprowadzanie danych do HRappki poszło bardzo sprawnie i bez większych problemów. Zdecydowaliśmy się na system w dobrym momencie, kiedy naszych zasobów nie było jeszcze aż tak dużo.

Sprawnie zaimportowaliśmy wszystkie dane z Excela i tak działamy aż do dzisiaj. Teraz wystarczy, że czytam na bieżąco newslettery i wiem, co w HRappce się zmienia. Nasi nowi pracownicy od razu są wdrażani do pracy w HRappce.

Korzystamy z większości możliwości, jakie oferuje system. Rekrutacja, baza kandydatów, pracowników, legalizacja (także moduł mieszkań i samochodów), podpisywanie umów, rozliczenia pracowników, czy kontrola kończących się umów lub dokumentów legalizacyjnych. Wszystko mamy w jednym miejscu.

Po wdrożeniu od razu zauważyliśmy ogromną oszczędność czasu podczas prowadzenia rekrutacji. Nie musimy również pilnować 18 miesięcy limitu pracy pracownika tymczasowego.

Best of HRappka

Jedną z najważniejszych funkcjonalności, bez której nie wyobrażamy sobie sprawnej pracy, jest możliwość generowania plików (takich, jak umowy) oraz automatyczne przenoszenie danych z formularzy do systemu.

Tworzenie kolejnych dokumentów czy profili kandydatów to kwestia kilku sekund. Wszystkie dane automatycznie zaciągają się do umów, a sprawdzenie ich poprawności nie zajmuje więcej niż 30 sekund. Trudno wyobrazić mi sobie pracę bez HRappki.

W kilka sekund
Wygenerowanie umowy
W 30 sekund
Sprawdzenie poprawności danych na umowie

Plany na przyszłość

Przede wszystkim rozwój w odpowiedzi na potrzeby rynku. Mamy już klientów, którzy korzystają z naszych usług tylko w zakresie pomocy w legalizacji pobytu i pracy i chcielibyśmy działać jeszcze więcej w tym zakresie. Mamy swoich specjalistów z legalizacji, wciąż się doszkalamy i uczymy. Prowadzimy klientów przez wyrabianie oświadczeń, powiadomień oraz kart pobytu.

Chcemy również otworzyć się na rekrutację i zatrudnienie w branży sprzątającej. Z powodu wojny wielu mężczyzn wyjechało walczyć na Ukrainę i bardzo brakuje rąk do pracy. Natomiast ze względu na rodzaj obowiązków, kobiety nie wypełnią całej tej luki. Część produkcji została nawet zamknięta z powodu braków kadrowych

Widzimy duży potencjał i zapotrzebowanie w obszarze usług sprzątających i tu będziemy mogli zaoferować wiele miejsc pracy, również dla kobiet, które przyjechały do Polski z powodu wojny.

Szykujemy się także na nowe integracje z HRappką oraz powoli będziemy myśleć o zwiększeniu liczby osób korzystających z systemu. Jednym słowem można powiedzieć, że w planach mamy szeroki rozwój.

zespół Top-Staff

Rozmawiali:

Bogdan Syczewski

Bogdan Syczewski

Chief Operating Officer – Top-Staff


Autor:

zespół

Aleksandra Kozieł

Specjalista ds. Marketingu @ HRappka.pl

Psycholog i copywriter z zamiłowania. Uwielbia pracę z ludźmi i zabawę słowem. Interesuje się UX writingiem i chciałaby, aby treści w Internecie były bardziej dostępne dla osób z trudnościami.

Zarządzanie procesami HR

  • Rekrutacja i onboarding
  • Legalizacja cudzoziemców
  • Ewidencja czasu pracy i wnioski urlopowe
  • Kadry i płace
TESTUJ BEZ OPŁAT