PIT-11 dla cudzoziemca: jaki urząd skarbowy?
Zagadnienia poruszane w artykule:
Rezydent czy nierezydent? Do jakiego Urzędu Skarbowego wysłać PIT cudzoziemca?
Są dwa rozwiązania związane z rozliczeniem cudzoziemca w Polsce. Zależą one od tego, czy cudzoziemiec zatrudniony w Polsce posiada status rezydenta lub nierezydenta.
Jeżeli cudzoziemiec nie jest rezydentem Polski
W tym wypadku deklarację należy wysłać do urzędu skarbowego ds. cudzoziemców, a w adresie cudzoziemca należy wpisać jego zagraniczny adres.
Jeżeli cudzoziemiec jest rezydentem Polski
Deklarację cudzoziemca rezydenta należy wysłać do urzędu skarbowego zgodnego z miejscem jego zamieszkania. (W adresie cudzoziemca należy wpisać jego adres zamieszkania w Polsce. Jeżeli cudzoziemiec nie mieszka już w Polsce to deklarację należy wysłać na jego obecny, zagraniczny adres. Urzędy Skarbowe pozostają bez zmian.)
Jak rozliczyć cudzoziemca? PIT-11 czy IFT-1R?
Zapraszamy do naszego artykułu, w którym więcej o tym, jaką deklarację podatkową wystawić obcokrajowcom.
Czytaj więcej:
- PIT-11 – co to jest, gdzie złożyć i jak rozliczyć?
- PIT-4R najważniejsze informacje
- Korekta PIT – do kiedy złożyć?
- Jak zatrudnić cudzoziemca w 2024? Poradnik krok po kroku.
- Legalizacja pobytu cudzoziemca w Polsce
- Zezwolenie na pracę cudzoziemca – typy zezwoleń
- Test rynku pracy – kiedy jest wymagany?
- Delegowanie cudzoziemców do pracy za granicą
- Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi