Nowa zakładka „Dane kontaktowe”

Na profilu pracowniczym (w bocznym menu) dodaliśmy nową zakładkę „Dane kontaktowe”. Znajdują się w niej najważniejsze informacje o firmie, w której zatrudniony jest pracownik, a także o swoim przełożonym. A dokładniej:

  • Dane dotyczące firmy
    • Ulica, numer, kod pocztowy, miasto
    • Numer NIP, KRAZ
  • Dane dotyczące przełożonego (lub wielu przełożonych)
    • Nazwisko i imię
    • Numer / Numery telefonów
    • Adres / Adresy email

E-mail prywatny a służbowy

Dodatkowo w ramach tego zadania umożliwiliśmy wskazanie czy podany adres email lub numer telefonu jest służbowy czy prywatny.

[Tutaj dopisać jak to zrobić]

Aplikujący kandydaci będą posiadali domyślnie ustawiony adres email i numer telefonu jako prywatny. Numery prywatne nie będą wyświetlane:

  • na formularzu aplikacyjnym w sekcji „Opiekun rekrutacji”
  • w nowej zakładce „Dane kontaktowe” na profilu pracownika

Prywatny adres email będzie jednak przydatny podczas wysyłki deklaracji PIT-11 do pracownika.

Nowa zakładka „Baza dokumentów”

Aby ułatwić dostęp do najważniejszych dokumentów przenieśliśmy „Bazę dokumentów” ze strony głównej, do osobnej zakładki w bocznym menu. Dostęp do niej będą mieli zarówno pracownicy, użytkownicy i administratorzy systemu.

W widoku administratora umożliwiliśmy edycję bazy dokumentów, która umożliwia również szybki podgląd nadanych uprawnień do poszczególnych dokumentów. Po najechaniu na wybraną ikonę wyjaśnione zostanie kto i jaki dostęp posiada do wybranego dokumentu.

Administratorzy będą mieli możliwość edycji bazy poprzez dodawanie folderów i plików, zmianę nazwy i kolejności dokumentów, a także zawężania widoczności dla wybranych firm, działów / Klientów, grup, ról, tagów czy też typu umowy. Podczas dodawania zdecydują oni również o możliwości pobierania pliku przez pracowników.

Pracownicy na swoim portalu pracowniczym będą mieli możliwość jedynie wyświetlania i pobierania dokumentów udostępnionych dla nich zgodnie z przyznanymi im uprawnieniami.

Wybór terminu płatności faktury sprzedażowej

W Ustawienia > Faktury wprowadziliśmy zmianę, która umożliwia określenie terminu płatności faktur sprzedażowych poprzez wybraną liczbę dni od jej wystawienia lub wskazać wybrany dzień miesiąca.

[screen]

Takie same ustawienia zostały zastosowane w Ustawienia > Klienci.

Dodatkowo dodaliśmy nową opcję, która pozwoli zdecydować o domyślnym terminie wykonania / dostarczenia na fakturze – dostępne opcje to „Bieżąca” i „Ostatni dzień poprzedniego miesiąca”.

Nowe kody dla deklaracji

Kody świadczenia / przerwy dla urlopu wychowawczego

Do systemu dodane zostały nowe kody świadczenia / przerwy dla urlopu wychowawczego. Może on zostać użyty w sytuacji, kiedy płatnik składek jest zobowiązany do przekazania za osoby przebywające na urlopie wychowawczym raportu ZUS RSA z kodem świadczenia / przerwy. Nowe kody to:

  • 121 (urlop wychowawczy udzielony na podstawie art. 186 § 2 Kodeksu pracy) lub 
  • 122 (urlop wychowawczy udzielony na podstawie art. 186 § 3 Kodeksu pracy, tj. na dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności lub stopniem niepełnosprawności).

Kod terminu przesyłania deklaracji do ZUS

W Ustawienia > Dane firmy > Ustawienia finansowe umożliwiliśmy wybór kodu terminu przesłania deklaracji do ZUS bez względu na wybór „Formy prawnej prowadzonej działalności gospodarczej”. Dotychczas kod terminu deklaracji, dostępny był tylko dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.

Prosimy o zweryfikowanie ustawień, aby poprawnie zostały one przeniesione na deklaracje ZUS

Pozostałe zmiany

  • Zautomatyzowaliśmy proces tworzenia Zezwolenia o pracę – aktualizując dane poprzez import statusu z „Wniosek w przygotowaniu” na „Decyzja pozytywna” w systemie zostanie dodane adekwatne zezwolenie na pracę.
  • Zaktualizowaliśmy wzór wniosku do wersji 6 o nadanie numeru PESEL w związku z wojną w Ukrainie
  • Na liście płac dodaliśmy nowy filtr „Lista płac dla zaliczek”