Aby przejść do profilu Klienta należy przejść do CRM > Lista Klientów i wybrać z listy Klienta.
Zakładka Dane #
W profilu Klienta w sekcji Dane uzupełnisz dane firmy Klienta, które potem automatycznie będą zaciągane do wystawianych faktur, czy generowanych oświadczeń.
W Danych, jeśli klikniemy w poszczególne komponenty (Dane, Numery identyfikacyjne, Dane kontaktowe, Adresy, Rachunki bankowe), to zostaniemy automatycznie przeniesieni do wybranej pozycji.
Pola, które widzisz są konfigurowalne. Ich widoczność i wymagalność skonfigurujesz w Ustawieniach > Formularze > Klienci. Możesz do nich przejść (jeżeli jesteś administratorem), klikając w ikonę trzech zębatek pod sekcją Dane.
Panel boczny #
Panel boczny zawiera sekcje, które pozwalają uporządkować zarządzanie relacjami z Klientem. Znajduje się on po prawej stronie w sekcji Dane.
Tagi #
W sekcji „Tagi” użytkownik ma możliwość dodania tagów. Dzięki nim może on wyszukać daną jednostkę na liście, używając słów kluczowych. Aby dodać nowy tag, należy kliknąć w przycisk „Dodaj tag” po prawej stronie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tagach.
Notatki #
W sekcji „Notatki” istnieje możliwość przeglądania notatek (ikona dymków) dotyczących współpracy z Klientem oraz dodawania nowych. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o notatkach.
Historia aktywności #
Historia aktywności pokazuje daty i operatorów dodania i ostatniej edycji profilu jednostki. Kliknięcie w ikonę ołówka obok danych użytkownika, który dodał Klienta do systemu, umożliwi jego zmianę.
Opiekunowie Klienta #
W sekcji „Opiekunowie Klienta” istnieje możliwość konfiguracji opiekunów Klienta oraz opiekunów pracowników.
- Opiekunem Klienta może być użytkownik lub grupa użytkowników.
- Opiekun Klienta może dostawać powiadomienia dot. Klienta, do którego jest przypisany (Dowiedz się więcej o powiadomieniach).
- Możemy ograniczyć użytkownikom systemu dostęp jedynie do Klientów, których są opiekunami (Dowiedz się więcej o uprawnieniach użytkowników).
- Opiekun pracowników otrzymuje zgłoszenia pracowników z portalu pracowniczego (np. zgłoszenia czasu pracy, wnioski urlopowe – kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o portalu pracowniczym).
Zakładka Stanowiska #
W sekcji „Stanowiska” znajduje się lista stanowisk Klienta. Z tego poziomu możesz dodać / edytować dane stanowiska (m.in. opis, stawki), na które zatrudnia Klient. Dodane stanowiska pojawią się podczas generowania umów dla pracowników, którzy będą pracowali u Klienta.
Aby dodać stanowisko, należy kliknąć „Dodaj stanowisko”. Aby dowiedzieć się więcej o stanowiskach, kliknij tutaj.
Zakładka CRM #
Ta zakładka zawiera Osoby kontaktowe po stronie Klienta, Projekty, Oferty oraz Umowy.
Osoby Kontaktowe #
W zakładce CRM > Osoby kontaktowe możesz dodać wszystkie osoby kontaktowe po stronie Klienta. Aby dodać nową osobę, należy kliknąć przycisk „Dodaj osobę”. Dodane tutaj osoby pojawią się do wybrania w sekcji Kontakt, podczas wysyłania wiadomości email lub SMS.
Zakładka Projekty #
W CRM > Projekty znajduje się lista projektów realizowanych dla Klienta. Projekty pozwalają zarządzać:
- zapotrzebowaniem na pracowników
- rekrutacją na stanowiska z zapotrzebowania
- realizacją zapotrzebowania
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się się więcej o projektach.
Klikając w przycisk „Dodaj projekt”, istnieje możliwość dodania projektu. Aby sprawdzić szczegóły projektu lub zarządzać zapotrzebowaniem na projekcie, należy kliknąć w numer projektu.
Zakładka Oferty #
W CRM > Oferty dodasz lub edytujesz oferty dla Klienta. Klikając w przycisk „Dodaj ofertę”, istnieje możliwość dodania oferty. Aby sprawdzić / edytować szczegóły oferty należy kliknąć w jej numer. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o ofertach.
Zakładka Umowy #
W zakładce CRM > Umowy dostępna jest lista umów z Klientem. Klikając w przycisk „Dodaj umowę”, istnieje możliwość dodania umowy. Aby sprawdzić / edytować szczegóły oferty należy kliknąć w jej numer.
Zakładka Rekrutacje #
W zakładce Rekrutacje masz wgląd we wszystkie rekrutacje prowadzone dla Klienta, gdzie m.in. możesz sprawdzić prowadzone rekrutacje oraz wyświetlić listę aplikacji na poszczególne rekrutacje. Możesz również dodać nową rekrutacje klikając w „Dodaj rekrutację”. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o rekrutacji.
Zakładka Pracownicy #
W zakładce Pracownicy znajduje się lista wszystkich pracowników powiązanych z Klientem.
Lista pracowników
Aby dodać nowego pracownika, należy kliknąć przycisk „Dodaj pracownika”. Aby podpiąć pod Klienta pracownika, który już istnieje w systemie (np. aplikował przez formularz aplikacyjny) należy wybrać przycisk „Powiąż pracownika”. W kolumnie „Szczegóły powiązania” można edytować szczegóły.
Umowy pracownika
W zakładce Pracownicy > Umowy znajdują się umowy pracowników powiązanych z Klientem. Aby dodać Umowę, należy kliknąć przycisk „Dodaj umowę” po prawej stronie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o umowach, kliknij tutaj.
Rozliczenia
W sekcji Pracownicy > Rozliczenia na profilu Klienta możemy wyświetlić listę rozliczeń pracowników. Z tego poziomu możemy dodać rozliczenie, klikając w przycisk nad tabelą, lub przejść do stworzonych rozliczeń klikając w wierszu rozliczenia przycisk „Przejdź”.
Aby dowiedzieć się więcej o rozliczeniach pracowników kliknij tutaj.
Zakładka Finanse #
W tej zakładce:
Sprawdzisz i dodasz faktury: proformy, kosztowe, zakupowe,
Sprawdzisz i dodasz przedmioty powiązane z Klientem, z których możesz rozliczać Klienta lub pracowników z nim powiązanych (Finansowe > Przedmioty),
Podejrzysz saldo współpracy z Klientem (Finansowe > Saldo).
Aby dowiedzieć się więcej o fakturach, kliknij tutaj. Dowiedz się więcej:
Menu boczne #
Na profilu jednostki widoczne jest menu boczne (po prawej stronie), które umożliwia sprawne zarządzanie współpracą z Klientem.
Ustawienia Klienta #
Ikona zębatki przenosi nas do ustawień Klienta, gdzie możemy skonfigurować ustawienia Klienta dotyczące wystawiania umów, wymiaru czasu pracy, serii, kosztów Klienta, rozliczeń pracowników, wypłat pracowników, danych do faktury, danych ZUS i innych.
Domyślne ustawienia wszystkich Klientów można skonfigurować w Ustawienia > Moduły > Klienci. Dane z Ustawień firmy będą domyślną wartością na tworzonych profilach Klientów (opcja „Z ustawień firmy”).
Mamy możliwość konfiguracji rodzaju umów, stawek, stanowisk, godzin pracy. Możemy również skonfigurować grupy cenowe Klienta. Ustawienia te zautomatyzują przyszły proces współpracy z Klientem, m.in. w procesie zatrudnienia pracowników tymczasowych.
Ankiety #
W zakładce ankiety (ikona ) znajduje się lista ankiet wysłanych do Klienta. Z tego poziomu istnieje możliwość:
- wypełnienia ankiety (np. gdy przeprowadzamy rozmowę z Klientem i jego odpowiedzi do ankiety są wpisywane przez użytkownika)
- wysłania ankiety do Klienta (wybrana ankieta zostanie wysłana na wybranego maila Klienta, podczas wysyłki będzie można wybrać komu i jaką ankietę wysłać)
Aby sprawdzić odpowiedzi w ankiecie należy kliknąć na jej nazwę.
Zanim ankieta zostanie wysłana / uzupełniona należy ją stworzyć w Organizacja pracy > Ankiety. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu ankiet.
Wydruki #
Klikając w ikonę , mamy możliwość przejścia do zakładki „Wydruki dowolnej treści”. Funkcjonalność ta pozwala wygenerować dokument z podstawionymi danymi z profilu Klienta na uniwersalny szablon dokumentu (wydruk) zdefiniowany w Ustawienia firmy > Szablony > Wydruki > Dodaj wydruk.
Po wpisaniu nazwy wydruku, wybraniu wzoru, daty i stanowiska, mamy możliwość podejrzenia naszego wydruku, klikając w przycisk „Podgląd”. Po kliknięciu opcji, użytkownikowi pokaże się okno dialogowe, gdzie będzie widoczny wydruk z zaciągniętymi danymi Klienta. Gotowy wzór można wysłać na maila, pobrać lub wydrukować.
Aby móc tworzyć wydruki, należy mieć dodany wydruk o typie „Inny” w Ustawienia firmy > Szablony > Wydruki > Dodaj wydruk.
Spotkania #
Klikając w ikonę , użytkownik może dodać spotkanie z wybranymi osobami kontaktowymi po stronie Klienta.
Gdy dodamy nowe spotkanie, pojawi się ono bezpośrednio pod przyciskiem „Dodaj spotkanie”, gdy użytkownik najedzie kursorem na ikonę spotkań. Co więcej, pojawi się ono w kalendarzu użytkowników, którzy zostali zaproszeni na spotkanie. Osoby zaproszone na spotkanie, nie posiadające konta w systemie HRappka (np. osoby po stronie Klienta, inne dodatkowe osoby) otrzymają zaproszenie mailowo.
Warto pamiętać, że funkcja spotkań integruje się z Google. Kliknij tutaj, by dowiedzieć się więcej.
Kontakt #
Po kliknięciu ikony przejdziemy do zakładki Kontakt. Widoczna tam jest pełna historia kontaktu z Klientem (Wiadomości Email/SMS wysłane z systemu/ odebrane przez system).
Powiadomienia #
Powiadomienia można wyświetlić, klikając w ikonę . Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji powiadomień.
Historia #
Klikając w ikonę historii , użytkownik zostanie przeniesiony na stronę, która pokaże pełną historię aktywności na profilu Klienta.
Istnieje możliwość filtrowania wpisów historii. Aby wyfiltrować aktywność wybranego użytkownika w filtrze Użytkownik należy go wybrać. Co więcej, po kliknięciu w „Więcej filtrów” istnieją zaawansowane opcje wyszukiwania wpisów w historii m.in. po kategorii wpisu historii, czy akcjach.
Notatki #
Klikając w ikonę , użytkownik zostanie przeniesiony na stronę z notatkami powiązanymi z Klientem. Wyświetlą się one w formie listy. Kliknięcie na treść notatki umożliwi jej edycję. Aby dodać notatkę należy kliknąć „Dodaj notatkę”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o notatkach, kliknij tutaj.
Załączniki #
Klikając w ikonę , użytkownik zostanie przeniesiony do strony z załącznikami.
Tutaj użytkownik ma możliwość dodawania plików (oraz ewentualnie folderów). Aby dodać załącznik należy wybrać opcję „Dodaj załącznik”. Aby edytować załącznik należy kliknąć w przycisk „Akcje” po prawej stronie obok nazwy załącznika.
Tagi #
Klikając w ikonę , użytkownik ma możliwość wyświetlenia lub dodania tagów.
Aby dowiedzieć się więcej o dodawaniu tagów, kliknij tutaj.
Zadania / Checklisty #
Klikając w ikonę , użytkownik zostanie przeniesiony na listę zadań i checklist. Aby dodać zadanie, należy kliknąć w przycisk „Dodaj zadanie”.
Jeżeli tło ikony zadań jest koloru pomarańczowego, oznacza to, że istnieją niewykonane zadania powiązane z Klientem. Aby dowiedzieć się więcej o zadaniach i checklistach, kliknij tutaj.