Baza wiedzy HRappka
  • Główna
  • Zgłoszenia
  • Zaloguj się
  • O systemie

Samouczek

  • Widoki na listach w systemie – zapisanie filtrów i układu kolumn
Podstawowa konfiguracja systemu
  • Widoki na listach w systemie – zapisanie filtrów i układu kolumn
  • Dopiero zaczynasz przygodę z HRappką? Sprawdź ten wpis!
  • Pomoc techniczna / Wsparcie / Support
  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak włączyć / wyłączyć moduły w systemie
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Jak ustawić branding?
  • Jak zmienić motyw w systemie na ciemny / jasny (dark mode / light mode)?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Rozliczenie pracownika
  • Moduł Zadań
  • Sekcje zadań w widgecie Zadania
  • Gdzie znajdę faktury za korzystanie z systemu?
  • Gdzie można znaleźć fakturę proformę do opłacenia?
  • Jak zmienić dane firmy, na które wystawiane są faktury za korzystanie z systemu?
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Bezpieczeństwo
  • Czyszczenie pamięci podręcznej/cache
  • Wspierane przeglądarki
FAQ samouczek
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Notatki w systemie: Zarządzanie widocznością i tłumaczenie

Użytkownicy

Użytkownicy
  • Jak zalogować do systemu?
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Jak zresetować hasło w systemie?
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?

Nowości

  • Widoki na listach w systemie – zapisanie filtrów i układu kolumn
  • Masowa edycja czasu pracy z poziomu dashboardu rozliczeń
  • Definiowanie indywidualnych stawek pracownika
  • Nowe komponenty w systemie HRappka w dniu 26.05.2023
  • Zmiany w kalendarzach pracy w dniu 26.05.2023
  • Widget RCP – zmiany w dniu 26.05.2023
  • Ważne zmiany w module ewidencji czasu pracy w systemie HRappka
  • Nowości 09.05.2023
  • Nowości 04.05.2023
  • Nowości 26.04.2023
  • Nowości 20.04.2023
  • Nowości 18.04.2023
  • Nowości 06.04.2023
  • Nowości 23.03.2023
  • Nowości 20.02.2023
  • Nowości 13.02.2023
  • Nowości 31.01.2023
  • Nowości 25.01.2023
  • Nowości 12.01.2023
  • Nowości 04.01.2023
  • Nowości 02.01.2023
  • Nowości 23.12.2022
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 19.12.2022
  • Nowości 11.10.2022
  • Nowości 05.07.2022
  • Nowości 12.07.2022
  • Nowości 14.07.2022
  • Nowości 18.07.2022
  • Nowości 25.07.2022
  • Nowości 08.08.2022
  • Nowości 17.08.2022
  • Nowości 18.08.2022
  • Nowości 24.08.2022
  • Nowości 30.08.2022
  • Nowości 21.09.2022
  • Nowości 29.09.2022
  • Nowości 05.10.2022
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 08.11.2022
  • Nowości 15.11.2022
  • Nowości 28.11.2022
  • Nowości 27.04.2022
  • Nowości 04.05.2022
  • Nowości 09.05.2022
  • Nowości 12.05.2022
  • Nowości 17.05.2022
  • Nowości 23.05.2022
  • Nowości 31.05.2022
  • Nowości 20.06.2022
  • Nowości 27.06.2022
  • Nowości 10.03.2022
  • Nowości 16.03.2022
  • Nowości 24.03.2022
  • Nowości 04.04.2022
  • Nowości 06.04.2022
  • Nowości 11.04.2022
  • Nowości 14.04.2022
  • Nowości 26.01.2022
  • Nowości 01.02.2022
  • Nowości 07.02.2022
  • Nowości 17.02.2022
  • Nowości 28.02.2022 & 3.03.2022
  • Nowości 12.2020
  • Nowości 11.2020
  • Nowości 09.2020
  • Nowości 08.2020
  • Nowości 07.2020
  • Nowości 06.2020
  • Nowości 05.2020
  • Nowości 04.2020
  • Nowości 03.2020
  • Nowości 02.2020
  • Nowości 1.2020
  • Nowości 14.10.2021
  • Nowości 21.10.2021
  • Nowości 15.11.2021
  • Nowości 25.11.2021
  • Nowości 29.11.2021
  • Nowości 09.12.2021
  • Nowości 11.01.2022
  • Nowości 17.01.2022
  • Nowości 20.01.2022
  • Nowości 02.2021
  • Nowości 20.07.2021
  • Nowości 12.07.2021
  • Nowości 1.07.2021
  • Nowości 27.07.2021
  • Nowości 3.08.2021
  • Nowości 11.08.2021
  • Nowości 16.08.2021
  • Nowości 23.08.2021
  • Nowości 30.08.2021
  • Nowości 07.09.2021
  • Nowości 16.09.2021
  • Nowości 05.2021
  • Nowości 04.2021
  • Nowości 27.09.2021
  • Nowości 30.09.2021
  • Nowości 02.08.2022
  • Nowości 30.06.2022
  • Nowości 26.05.2022
  • Nowości 26.04.2022
  • Nowości 23.02.2022
  • Nowy interfejs systemu
  • Nowości 29.07.2021
  • Nowości 6.07.2021
  • Nowości 15.12.2021
  • Nowości 06.12.2021
  • Nowości 07.10.2021
  • Nowości 13.09.2021
  • Nowości 01.09.2021
  • Nowości 18.10.2021
  • Nowości 06.2021
  • Nowości 28.03.2022
  • Nowości 10-14.02.2022
  • Nowości 22.11.2021
  • Nowości 28.10.2021
  • Nowości 03.2021
  • Nowości 01.2021
  • Nowości 10.2020

Konfiguracja

  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
Ogólna konfiguracja systemu
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Kto dostaje powiadomienia, gdy pracownik zgłosi chęć zmiany danych osobowych lub zgłosi wpisy grafikowe?
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Portal Pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Stanowisko
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Jak przetłumaczyć atrybuty [Tłumaczenie artybutu]
  • Poczta E-mail: Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości/e-maili
  • HRappka – Aplikacja mobilna
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna]
  • Formularz zapotrzebowania
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • API
  • Bezpieczeństwo
Wydruki
  • Wydruki / szablony dokumentów w systemie: Pytania i odpowiedzi
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak dodać numer strony na wydruku umowy?
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
Wielofirmowość
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Kopiowania ustawień z jednej firmy na pozostałe
FAQ Konfiguracja
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?
  • Jak podpiąć skrypty z Google Analytics / Facebook Pixel itp. do formularzy aplikacyjnych?

Integracje, import, eksport

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Integracje
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Integracje w systemie
  • Integracja z Microsoft Outlook
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń/ rekrutacji na portalach
  • Formularz zapotrzebowania
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna]
  • Integracja z PowerOffice
Import
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jakie formaty danych zostaną zaczytane do poszczególnych kategorii podczas importu danych?
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika
Eksport
  • Eksport danych w systemie
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Czy można robić backup bazy danych?

ERP

Praca w Module ERP
  • Domykanie wpisów mieszkaniowych
  • Jak dodać mieszkanie?
  • Jak dodać pokój do mieszkania?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak ustawić potrącenia za mieszkanie?
  • Moduł Pism – działanie i konfiguracja
  • Przedmioty i magazyny
FAQ ERP
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Jaka jest różnica na mieszkaniu w definiowaniu opłaty za lokatora w typie stawki: za dzień, za miesiąc, za okres?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Jak dodać transport dla opiekunki?
  • Raport zajętości mieszkań

CRM

Praca w Module CRM
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Zarządzanie bazą klientów
  • Czym są oferty w module Klienci?
  • Czym są projekty w systemie?
  • Wystawianie faktury / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Akceptacja rozliczenia pracowników przez Klienta
  • Formularz zapotrzebowania
  • Realizacja zapotrzebowania na projekcie
  • Grupy cenowe
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)
FAQ CRM
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Jak sprawdzić pracowników powiązanych z Klientem?
  • Na jakiej podstawie tworzy się rozliczenie klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak zarządzać zmianami Opiekunek?

Rekrutacje

Praca w Module Rekrutacji
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Jak dodać rekrutację?
  • Ankiety (aplikacyjne, do zatrudnienia, testy, oceny)
  • W jaki sposób działa CV Parser?
  • Jak współdzielić aplikację/profil kandydata Klientowi/Hiring managerowi/osobie nieposiadającej dostępu do systemu?
  • Import rekrutacji i aplikacji
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń/ rekrutacji na portalach
  • HRappka Sourcing Plugin – wtyczka do Sourcingu na LinkedIn
Konfiguracja Modułu Rekrutacji
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rekrutacji
  • Podstawowa konfiguracja – tu zacznij!
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego/rekrutacyjnego
  • Konfiguracja zgód RODO na formularzu aplikacyjnym
  • Integracja ze stroną www/widget rekrutacji
  • Co to są statusy i jak je konfigurować?
  • Propozycje rekrutacji dla kandydatów
  • Partner rekrutacyjny – pytania i odpowiedzi
  • API
  • Skrzynka mailowa w systemie
Raporty Rekrutacja
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport z współdzielonych profili
FAQ Rekrutacja
  • Dlaczego na formularzu aplikacyjnym nie pojawiają się informacje/pola? [widoczność pól na rekrutacji]
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Publikowanie na Facebooku – jak zmienić podgląd formularza aplikacyjnego (linku)?
  • API rekrutacji
  • Jak przetłumaczyć formularze aplikacyjne na język ukraiński?
  • Co zrobić, gdy kandydat nie może zaaplikować na formularz aplikacyjny?
  • Dlaczego aplikacje na rekrutacji się nie pojawiają mimo, że licznik na górze pokazuje, że istnieją
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak dostosować ankietę aplikacyjny do stanowiska / rekrutacji (np. dla Opiekunki)?

Pracownicy

  • E-dokumentacja – akta osobowe w systemie
Praca w Module Pracownicy
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • E-dokumentacja – akta osobowe w systemie
  • Praca z Modułem Działy
  • Jak dodać pracownika?
  • Filtrowanie listy pracowników / wyszukiwanie pracowników (m.in. po aktywnych umowach, rejestracji w ZUS)
  • Tworzenie konta pracownika
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
  • Przedmioty na pracowniku
  • Dodawanie niepełnosprawności w systemie
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Umowy
    • Umowa z pracownikiem – Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
    • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
    • Jak dodać aneks umowy?
    • Podpis elektroniczny umów
    • Podpis elektroniczny dokumentów
    • Jednostronny podpis elektroniczny załączników
    • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
    • Jak wysłać umowę na maila pracownika?
    • Jak wydrukować umowę pracownika?
    • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
    • Jak wygenerować świadectwo pracy?
    • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
    • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
    Zezwolenia podstawowe
    • Jak dodać skierowanie na badania dla pracownika?
    • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
    Legalizacja cudzoziemców
    • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
    • Usprawnienia i ostrzeżenia w specyfice zatrudniania cudzoziemców
    • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
    • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
    • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
    • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
    • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
    • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
    • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
    • Legalizacja pobytu i pracy obywateli Ukrainy – dopasowanie systemu do specustawy 12.03.2022
    • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii
    • Zatrudnianie cudzoziemców: przypomnienia w systemie
Konfiguracja Modułu Pracownicy
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Pracownicy
  • Moduł Działy – konfiguracja
  • Portal Pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
Raporty Pracownicy
  • Wkrótce
FAQ Pracownicy
  • Jak dodać bazę wiedzy tak, żeby była widoczna dla pracownika?
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Na liście pracowników pojawiają się kandydaci / użytkownicy. Jak to zmienić?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy? / Jak przenieść pracowników do nowej firmy?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Na jakiej podstawie działają propozycje scalania pracowników?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • FAQ Umowy
    • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
    • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
    • Czy użytkownik może usunąć umowę dodaną przez innego użytkownika?
    • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
    • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
    • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
    • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
    • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
    • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
    • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe
    • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
    • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
    • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
    • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
    FAQ Legalizacja cudzoziemców
    • Masowe dodawanie załączników do pracowników/ dodawanie paszportu
    • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
    • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
    • Dlaczego na oświadczeniu pojawia się niewłaściwy urząd pracy? Gdzie ustawić domyślny urząd pracy?
    • Gdzie są dostępne wszystkie dokumenty legalizujące pobyt i pracę?
    • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?

Miękki HR

Szkolenia
    Praca w Module Szkoleń
    • Jak dodać szkolenie?
    • Dodawanie pracownika do szkolenia
    • Ankiety – badanie jakości szkolenia
    Konfiguracja Modułu Szkoleń
    • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Szkoleń
    • Podstawowa konfiguracja
    • Uprawnienia użytkowników do szkoleń
    Raporty Szkolenia
    • Wkrótce…
    FAQ Szkolenia
    • Wkrótce…
Oceny pracownicze
    Konfiguracja Modułu Ocen pracowniczych
    • Wkrótce…
    Raporty Oceny pracownicze
    • Wkrótce…
    Praca w Module Ocen pracowniczych
    • Wkrótce…
    FAQ Oceny pracownicze
    • Wkrótce…
Onboarding
    Konfiguracja Modułu Onboardingu
    • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Onboardingu
    • Podstawowa konfiguracja
    Praca w Module Onboardingu
    • Jak dodać onboarding?
    • Jak przypisać onboarding pracownikowi?
    Raporty Onboarding
    • Raport odpowiedzi z ankiet
    • Statystyki z ankiet
    FAQ Onboarding
    • Dlaczego nie mogę dodać pracownikowi onboardingu?
    • Szkolenie BHP w module onboardingu
    • Ankieta po onboardingu

Ewidencja czasu pracy

  • Ważne zmiany w module ewidencji czasu pracy w systemie HRappka
Praca w module Ewidencji czasu pracy
  • Ważne zmiany w module ewidencji czasu pracy w systemie HRappka
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Grafik pracownika i kalendarz własny
  • Widget RCP – konfiguracja i działanie
  • Masowa edycja czasu pracy z poziomu dashboardu rozliczeń
  • Kalendarz zbiorczy
  • Kalendarz pracy na portalu pracowniczym – zgłaszanie godzin pracy i nieobecności
  • Rozkład dni wolnych w module Ewidencja czasu pracy
  • Definiowanie indywidualnych stawek pracownika
  • Rejestracja czasu pracy przez aplikację mobilną
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Kalendarz pracy: Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Raportowanie czasu pracy na zadaniach w projektach
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Automatyczne planowanie pracy w kalendarzu pracy
Konfiguracja Ewidencji czasu pracy
  • Widget RCP – konfiguracja i działanie
  • Rozkład dni wolnych w module Ewidencja czasu pracy
  • Ważne zmiany w module ewidencji czasu pracy w systemie HRappka
  • Rejestracja czasu pracy przez aplikację mobilną
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
Raporty Ewidencja czasu pracy
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
FAQ Ewidencja
  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Dzień wolny za święto. Jak dodać dzień odbioru dnia świątecznego?
  • Jaki czytnik kart kupić aby działał z modułem RCP w systemie? TECHNOLOGIA RFID
  • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe

Elektroniczne wnioski urlopowe

  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Praca w module Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania elektronicznych wniosków urlopowych
  • Elektroniczne wnioski urlopowe – konfiguracja i działanie
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Kalendarz pracy na portalu pracowniczym – zgłaszanie godzin pracy i nieobecności
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Urlopy dla rodziców (macierzyński, rodzicielski i wychowawczy)
Konfiguracja Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Podstawowa instrukcja konfiguracji i działania elektronicznych wniosków urlopowych
  • Niestandardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Elektroniczne wnioski urlopowe – konfiguracja i działanie
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
  • Rozkład dni wolnych w module Ewidencja czasu pracy
  • Integracja systemu z komunikatorem Slack (urlopy / nieobecności / urodziny)
Raporty Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Stan urlopów: Gdzie można zobaczyć masowo urlopy pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
FAQ Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Czy na profilu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Usuwanie urlopu i nieobecności przez pracownika i administratora

Rozliczenia

  • Masowa aktualizacja stawek – zwiększenie minimalnego wynagrodzenia za pracę
Praca w Module Rozliczeń
  • Definiowanie indywidualnych stawek pracownika
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Rozliczenie pracownika
  • Korekta rozliczenia pracownika
  • Masowe dodawanie zaliczek
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Konfiguracja kwoty wolnej od podatku (zmiany Polskiego Ładu – od 1 stycznia 2023)
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • Zajęcia komornicze
  • Dochody z innych źródeł / Rozliczanie się z podatku z małżonkiem
  • Akceptacja rozliczenia pracowników przez Klienta
  • Masowa aktualizacja stawek – zwiększenie minimalnego wynagrodzenia za pracę
  • PITY w 2023 r.
Konfiguracja Modułu Rozliczeń
  • Przygotuj się do wdrożenia Modułu Rozliczeń
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Świadczenie za czas choroby
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
Raporty Rozliczenia
  • Wkrótce
FAQ Rozliczenia
  • Stawka o typie premia roczna
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Pracownik kończy 26 lat w trakcie miesiąca: czy powinien naliczać się podatek dochodowy? [PIT 0]
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Czy przy masowej wysyłce rachunków do pracowników, każdy pracownik otrzyma tylko swój rachunek?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?
  • Obliczanie chorobowego w pierwszym miesiącu pracy
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak zaznaczyć ograniczenie wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika

Faktury

Praca w Module Faktury
  • Wystawianie faktury / Rozliczanie Klientów
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Faktury kosztowe: jak wyeksportować paczki przelewów do banków?
  • Opłaty na mieszkaniu na fakturze kosztowej
  • Moduł zamówienia
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)
FAQ Faktury
  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?

Płatności

Praca w Module Płatności
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi?

Deklaracje

ZUS
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Generowanie deklaracji zgłoszeniowych do ZUS (ZUA, ZWUA)
  • ZUS RUD – zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Jak wyszukać deklaracje ZUS i je pobrać?
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
Urząd Skarbowy
  • Udostępnianie pracownikowi deklaracji PIT-11 / IFT-1R
  • PITY w 2023 r.
  • Wystawianie deklaracji PIT – jak uzupełnić braki na pracowniku
  • Korekta PIT-11
  • Jak wygenerować wniosek NIP-7 z systemu?
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
PPK
  • Autozapis do PPK w 2023 – Ponowne przystąpienia i rezygnacje. Jak sprawnie to zrobić w systemie?
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) – pytania dot. rozliczeń pracowników
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) w systemie – konfiguracja
  • Jak włączyć PPK na firmie? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Jak ustawić PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) na pracowniku?
  • Jak usunąć przystąpienie do PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze plany Kapitałowe: Dlaczego za czas chorobowego nie są naliczane składki PPK?
  • Dlaczego PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) nie naliczyły się w rozliczeniu pracownika?
  • Czym jest „Data aktywności od” w ustawieniach PPK? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]

Raporty

Praca w Module Raporty
  • Raporty w systemie/ raporty zdefiniowane
  • Raporty niestandardowe
FAQ Raporty
  • Gdzie można znaleźć raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów?
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe): Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK): Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • PPK: Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia? [Pracownicze Plany Kapitałowe]
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Raport z współdzielonych profili
  • Raport z aplikacji dodanych przez użytkowników
  • Raport dzienny z rekrutacji
  • Raport wejść i aplikacji w czasie
  • Raport źródła aplikacji
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
  • Gdzie znaleźć raport o przeciętnym zatrudnieniu pracowników
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Raport zajętości mieszkań
  • Raport rotacji

Dla pracownika

  • Logowanie się pracownika do portalu pracowniczego
  • Ustawienia konta pracownika na portalu pracowniczym
  • Dane osobowe pracownika – podgląd / edycja na portalu pracowniczym
  • Aktywne onboardingi na portalu pracowniczym
  • Kalendarz pracy na portalu pracowniczym – zgłaszanie godzin pracy i nieobecności
  • Moduł umowy na portalu pracowniczym
  • Moduł deklaracje na portalu pracownika (PITy / IFT-1R)
  • Moduł przedmioty na portalu pracowniczym
  • Moduł wynagrodzenia – pasek płacowy na portalu pracowniczym
  • Moduł rekrutacje na portalu pracowniczym
  • Moduł szkolenia na portalu pracowniczym
  • Moduł załączniki na portalu pracowniczym
  • Dane firmy na portalu pracowniczym
  • Moje zgłoszenia na portalu pracowniczym
  • Baza wiedzy na portalu pracowniczym
  • Zadania na portalu pracowniczym
  • Home
  • Baza wiedzy
  • Konfiguracja
  • Ogólna konfiguracja systemu
  • Uprawnienia i role w systemie

Uprawnienia i role w systemie

Spis treści
  • Rola Administrator
    • Główne różnice między administratorem a użytkownikiem
  • Rola Użytkownik
    • Klienci
    • Rozliczenie działu / Klienta
    • Projekty
    • Rekrutacja
    • Działy
      • Klienci
    • Pracownicy
      • Przedmioty pracownika
      • Grafik pracownika
      • Powiązania między pracownikiem a Działem/Klientem
      • Zezwolenia
    • Rozliczenia pracowników
    • Zarządzanie onboardingiem
    • Umowy
    • Faktury sprzedaż
    • Faktury zakup
    • Dodawanie płatności (eksport)
    • Samochody
    • Mieszkania
    • Przedmioty i magazyny
    • Raporty
    • Pisma
    • Eksport tabel
    • Procesy Workflow
    • Ustawienia
    • Ankiety
    • Szkolenia
    • Portal pracowniczy
  • Rola Pracownik / Kandydat
  • Rola Klient
  • Rola Partner handlowy
  • Rola Partner rekrutacyjny
  • Rola Monitoring
    • Dodatkowe informacje:

W systemie HRappka istnieje możliwość nadania wielu ról w systemie, przez co pracownicy mogą mieć dostęp jedynie do potrzebnych im do pracy danych. Pozwoli to zadbać o bezpieczeństwo danych. Rolę możesz nadać podczas dodawania / edycji konta użytkownika.

Rola Administrator #

Jest to rola, która posiada dostęp do wszystkiego w systemie, nie można jej ograniczyć dostępu. Tylko administrator może zarządzać ustawieniami systemu w zakresie danych firmy oraz użytkowników dodawanych do systemu. Co więcej, tylko administrator może usuwać wszystkie obiekty w systemie.

Za tą rolę konta w systemie pobierana jest opłata

Główne różnice między administratorem a użytkownikiem #

  • Tylko administrator może zarządzać użytkownikami w systemie oraz ich uprawnieniami, jedyny ma dostęp do danych firmy (zakładka „Dane firmy" w Ustawieniach)
  • Tylko administrator może dodawać nowe powiązane firmy
  • Administratorowi nie możemy ograniczyć dostępu
  • Użytkownik może usuwać tylko obiekty które sam dodał, administrator może usuwać wszystko (m.in. pracowników/kandydatów/Klientów/mieszkania),

Rola Użytkownik #

Jest to rola, która może posiadać dostęp do wszystkich modułów w systemie. Użytkownik może pracować na wszystkich obiektach w systemie, ale możliwe jest również wielopłaszczyznowe ograniczenie jego dostępu do danych/modułów w systemie.

Podczas dodawania / edycji roli użytkownik możliwa jest konfiguracja dostępu:

Klienci #

Możemy sparametryzować dostęp:

Zakres Objaśnienie
wszyscy dostęp do bazy wszystkich Klientów
zgodnie z podpięciem opiekunów dostęp jedynie do Klientów których użytkownik jest opiekunem
tylko z określonymi tagami dostęp do Klientów o określonych tagach
brak brak dostępu do modułu Klientów

Dostęp według rodzaju Klienta: Włączając tą opcje będziesz miał możliwość zdefiniowania zakresu uprawnień oddzielnie dla każdego rodzaju Klienta, dla przykładu użytkownik może mieć inny zakres uprawnień dla Klientów o typie „Dostawca szkoleń" lub „Mieszkanie", a inny do Klientów o typie „Prospekt".

Zakres

Zakres pozwala określić do czego będzie miał dostęp pracownik na Kliencie. Dodawane opcje zakresu mogą być od siebie zależne. Wybór opcji wyższego rzędu (np. edycja) automatycznie doda opcje wymagane do jej działania (np. podgląd).

  • Podgląd Klienta – tylko wgląd w dane, brak możliwości wprowadzania zmian na profilu klienta
  • Edycja – podgląd danych klienta i możliwość ich edycji
  • Dodawanie nowego klienta – możliwość tworzenia nowego profilu Klienta w systemie
  • Usuwanie klienta – możliwość usuwania Klientów dodanych przez siebie
  • Podgląd stawek klienta – wgląd w zakładkę Stawki na stanowiskach dostępnych na Klientach, bez możliwości ich edycji i dodawania. Pracownik będzie widział podstawowe informacje o stanowisku powiązanego ze stawkami
  • Edycja stawek klienta – możliwości edycji i dodawania Stawek na stanowiskach dostępnych na Klientach
  • Podgląd stanowisk – wgląd w stanowiska Klienta bez możliwości wprowadzania zmian
  • Dodawanie stanowisk – możliwość dodawania nowych stanowisk powiązanych z Klientem. Po zapisaniu stanowiska, użytkownik nie będzie miał dostępu do edycji stanowiska (aby mógł edytować stanowiska, należy włączyć uprawnienie do edycji stanowiska)
  • Edycja stanowisk – możliwość wprowadzania zmian w istniejących na profilu Klienta stanowiskach
  • Wysyłka SMS do Klientów – możliwość kontaktowania się z Klientami poprzez integracje z SMSapi lub aplikację mobilną
  • Wysyłka Email do Klientów – możliwość wysyłki maili do klientów z poziomu systemu HRappka

Rozliczenie działu / Klienta #

Możliwości parametryzacji dostępu do rozliczeń Klienta w module Rozliczenia.

Zakres Objaśnienie
wszystkie pełny widok Rozliczeń Działów/Klientów
zgodnie z podpięciem opiekunów do Działów/Klientów widok Rozliczeń Działów/Klientów, których użytkownik jest opiekunem
brak brak dostępu do modułu Rozliczeń Działów/Klientów

Jeżeli użytkownik nie ma dostępu do pracowników a ma dostęp do rozliczeń Klientów, to będzie widział podstawowe dane pracowników, na podstawie pracy których rozliczany jest Klient, ale nie będzie mógł przejść do profilu pracownika.

Projekty #

Możliwości parametryzacji dostępu do projektów Klientów, które pozwalają na realizację projektów u Klienta.

Zakres Objaśnienie
wszystkie pełny dostęp do projektów, ofert i umów z Klientem
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów użytkownik będzie miał dostęp do projektów, ofert i umów z Klientem, powiązanych z Klientami do których ma dostęp
zgodnie z podpięciem opiekunów dostęp do projektów, ofert i umów z Klientem, powiązanych z projektami, których użytkownik jest opiekunem
brak brak dostępu do projektów, ofert i umów z Klientem

Zakres:

  • Podgląd projektu – wgląd bez możliwości wprowadzania zmian
  • Edycja projektu – podgląd i edycja danych projektu – np. dodawanie/edycja zapotrzebowania
  • Dodawanie projektu – możliwość tworzenia nowych projektów
  • Usuwanie – usuwanie dodanych przez siebie projektów

Rekrutacja #

Możliwość parametryzacji, do jakich rekrutacji, użytkownik powinien mieć dostęp:

Zakres Objaśnienie
wszystkie pełny dostęp do modułu Rekrutacji
zgodnie z podpięciem opiekunów do Działów/Klientów (wszyscy kandydaci) dostęp do Rekrutacji Klientów/Działów, których użytkownik jest opiekunem z dostępem do wszystkich kandydatów (z uwzględnieniem zakresu) – również do pracowników, którzy kiedyś byli kandydatami i posiadają aplikacje w module rekrutacji
zgodnie z podpięciem opiekunów do Działów/Klientów (aktualnie podpięci kandydaci) dostęp do Rekrutacji Klientów, których użytkownik jest opiekunem z dostępem do aktualnie powiązanych kandydatów z tym Klientem (z uwzględnieniem zakresu)
zgodnie z podpięciem opiekunów do Rekrutacji dostęp jedynie do rekrutacji, których użytkownik jest opiekunem
brak brak dostępu do modułu Rekrutacji

Możliwość parametryzacji, w jakim zakresie użytkownik powinien mieć dostęp do rekrutacji:

  • Podgląd rekrutacji – wgląd bez możliwości wprowadzania zmian
  • Edycja rekrutacji – podgląd i edycja danych rekrutacji
  • Tworzenie nowej rekrutacji – dodawanie nowych rekrutacji do systemu
  • Usuwanie rekrutacji – usuwanie dodanych przez siebie rekrutacji
  • Podgląd aplikacji – wgląd w listę aplikacji kandydatów, którzy zaaplikowali
  • Dodawanie kandydata – możliwość dodawania nowych kandydatów do rekrutacji
  • Edycja aplikacji – możliwość wprowadzania zmian w aplikacjach powiązanych z rekrutacją
  • Usuwanie aplikacji – możliwość usuwania aplikacji kandydatów. Kandydaci nie zostaną usunięci, a jedynie ich powiązania (aplikacje) do rekrutacji
  • Współdzielenie aplikacji – możliwość udostępnienia aplikacji kandydatów osobom, które nie posiadają dostępu do systemu – np. do hiring managera czy Klienta

Działy #

Klienci #

Możemy sparametryzować dostęp:

Zakres Objaśnienie
wszyscy dostęp do bazy wszystkich działów
zgodnie z podpięciem opiekunów dostęp jedynie do działów, których użytkownik jest opiekunem
tylko z określonymi tagami dostęp do działów o określonych tagach
brak brak dostępu do modułu działy

Zakres

Zakres pozwala określić do czego będzie miał dostęp pracownik na Kliencie. Dodawane opcje zakresu mogą być od siebie zależne. Wybór opcji wyższego rzędu (np. edycja) automatycznie doda opcje wymagane do jej działania (np. podgląd).

  • Podgląd działu – tylko wgląd w dane, brak możliwości wprowadzania zmian na profilu klienta
  • Edycja działu – podgląd danych klienta i możliwość ich edycji
  • Dodawanie nowego działu – możliwość tworzenia nowego profilu Klienta w systemie
  • Usuwanie działu – możliwość usuwania Klientów dodanych przez siebie
  • Podgląd stawek działu – wgląd w zakładkę Stawki na stanowiskach dostępnych na Klientach, bez możliwości ich edycji i dodawania. Pracownik będzie widział podstawowe informacje o stanowisku powiązanego ze stawkami
  • Edycja stawek działu – możliwości edycji i dodawania Stawek na stanowiskach dostępnych na Klientach
  • Podgląd stanowisk – wgląd w stanowiska Klienta bez możliwości wprowadzania zmian
  • Dodawanie stanowisk – możliwość dodawania nowych stanowisk powiązanych z Klientem. Po zapisaniu stanowiska, użytkownik nie będzie miał dostępu do edycji stanowiska (aby mógł edytować stanowiska, należy włączyć uprawnienie do edycji stanowiska)
  • Edycja stanowisk – możliwość wprowadzania zmian w istniejących na profilu Klienta stanowiskach
  • Wysyłka SMS do działu – możliwość kontaktowania się z Klientami poprzez integracje z SMSapi lub aplikację mobilną
  • Wysyłka Email do działu – możliwość wysyłki maili do klientów z poziomu systemu HRappka

Pracownicy #

Zakres Objaśnienie
wszyscy pełny dostęp do modułu Pracowników
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów (wszyscy podpięci pracownicy) użytkownik będzie miał dostęp do Pracowników powiązanych z Działami/Klientami do których ma dostęp
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów (aktualnie podpięci pracownicy) użytkownik będzie miał dostęp do Pracowników aktualnie powiązanych z Działami/Klientami do których ma dostęp
tylko z określonymi tagami użytkownik będzie miał dostęp do Pracowników o określonych tagach, pozostali będą niewidoczni
bez określonych tagów użytkownik będzie miał dostęp do Pracowników, którzy nie posiadają któregoś z podanych tagów, użytkownicy z wybranymi tagami będą niewidoczni.
tylko z określonymi statusami użytkownik będzie miał dostęp do Pracowników o określonych statusach
dodani przez użytkownika lub grupę dostęp do Pracowników dodanych przez siebie grupę oraz powiązanych z Klientem/Rekrutacją, gdzie użytkownik jest opiekunem
własni z listą pozostałych podgląd pełnej listy Pracowników, dostęp do Pracowników dodanych przez siebie, grupę, do której należy użytkownik oraz powiązanych z Klientem/Rekrutacją, gdzie użytkownik jest opiekunem
brak brak dostępu do modułu Pracownicy

Zakres uprawnień:

  • Podgląd pracownika- tylko wgląd w dane, brak możliwości wprowadzania zmian na profilu
  • Dodawanie pracownika – tworzenie nowych profili pracowników
  • Edycja pracownika – podgląd danych pracownika i możliwość ich edycji
  • Usuwanie pracownika – usuwanie dodanych przez siebie pracowników
  • Dostęp do indywidualnych stawek pracownika 
  • Tworzenie kont pracowniczych / partnera rekrutacyjnego / partnera handlowego – tworzenie kont dla pracowników, dzięki którym będą mogli się oni logować do systemu (te typy kont nie są dodatkowo płatne)
  • Scalanie kont pracowników – możliwość scalania kont dwóch pracowników, gdy system wykryje duplikat na podstawie analogicznych danych w niektórych polach
  • Wysyłka SMS do pracowników
  • Wysyłka Email do pracowników

Przedmioty pracownika #

Przedmioty w systemie to m.in. asortyment wydawany pracownikom, benefity pracownicze, wszelkie potrącenia i zwroty.

Zakres Objaśnienie
zarządzanie pełny dostęp do przedmiotów pracownika
w zależności od typu przedmiotu Możliwość konfiguracji uprawnień per przedmiot
podgląd i dodawanie z listy Podgląd wszystkich przedmiotów pracownika. Dodawanie pracownikom wcześniej zdefiniowanych przedmiotów, z możliwością konfiguracji ceny, waluty oraz ilości. Możliwość usuwania i edycji jedynie przedmiotów dodanych przez siebie.
podgląd tylko podgląd przedmiotów pracownika
brak brak dostępu do przedmiotów pracownika

Grafik pracownika #

Zakres Objaśnienie
zarządzanie pełny dostęp do grafiku pracownika
podgląd i edycja możliwość akceptacji wniosków, dodawania nowych, ale bez możliwości usuwania
podgląd możliwość akceptacji wniosków, ale bez dodawnia nowych wpisów ręcznie oraz bez możliwości usuwania
brak brak dostępu do grafiku pracownika

Powiązania między pracownikiem a Działem/Klientem #

Zakres Objaśnienie
zarządzanie możliwość tworzenia, edytowania, usuwania powiązań między Pracownikiem a Klientem / działem
podgląd tylko podgląd powiązań między Pracownikiem a Klientem / działem
brak brak dostępu do powiązań między Pracownikiem a Klientem / działem

Zezwolenia #

Dostęp do zezwoleń pracowników w zależności od typu zezwolenia:

  • Podstawowe
  • Legalizacja
  • Delegowanie
  • Certyfikaty

Zakres każdego typu:

Zakres Objaśnienie
wszystkie – zarządzanie pełny dostęp do wszystkich zezwoleń wybranego typu
wszystkie – podgląd podgląd wszystkich zezwoleń wybranego typu
wybrane – zarządzanie pełny dostęp do wybranych zezwoleń wybranego typu
wybrane – podgląd podgląd wybranych zezwoleń wybranego typu
brak brak dostępu do zezwoleń wybranego typu

Dodatkowe uprawnienia:

  • Pobieranie – Dostęp do indywidualnego pobierania zezwoleń do których użytkownik ma dostęp
  • Masowe pobieranie – Dostęp do masowego pobierania zezwoleń do których użytkownik ma dostęp

Rozliczenia pracowników #

Zakres Objaśnienie
wszystkie pełny widok rozliczeń pracowników
zgodnie z podpięciem opiekunów do Działów/Klientów widok rozliczeń pracowników tylko Klientów, których użytkownik jest opiekunem
zgodnie z dostępem do pracowników widok rozliczeń pracowników do których użytkownik ma dostęp
tylko podgląd na pracowniku (pełen obraz) podgląd zakładki Wynagrodzenie/Wypłaty na pracowniku, bez dostępu do modułu rozliczeń pracowników
tylko podgląd na pracowniku (zgodnie z dostępem do Klienta) podgląd zakładki Wynagrodzenie/Wypłaty na pracowniku z ograniczeniem po dostępie do Klientów, bez dostępu do modułu rozliczeń pracowników
brak brak dostępu do modułu rozliczeń pracowników

Zarządzanie onboardingiem #

Zakres Objaśnienie
pełne pełny dostęp do zarządzania onboardingami
wybrane (z możliwością tworzenia) zarządzanie tylko wybranymi onboardingami z możliwością dodawania nowych
wybrane zarządzanie tylko wybranymi onboardingami bez możliwości tworzenia nowych
brak brak dostępu do zarządzania onboardingami

Umowy #

Zakres Objaśnienie
wszystkie pełny dostęp do modułu umów
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów (wszyscy podpięci pracownicy) dostęp do umów pracowników powiązanych z Działami/Klientami do których ma dostęp
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów (aktualnie podpięci pracownicy) dostęp do umów pracowników aktualnie powiązanych z Działami/Klientami do których ma dostęp
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów (aktualnie podpięci pracownicy) z listą pozostałych dostęp do umów pracowników aktualnie powiązanych z Działami/Klientami do których ma dostęp oraz dostęp do widoku umów pracowników, do których użytkownik ma dostęp, bez możliwości ich edycji
lista na pracowniku (zgodnie z dostępem do pracowników) dostęp do widoku umów pracowników, do których użytkownik ma dostęp, bez możliwości ich edycji
brak brak dostępu do modułu umów

W przypadku uprawnień do umów wymagany jest także dostęp do pracowników lub klientów/działów

Faktury sprzedaż #

Zakres Objaśnienie
wszystkie pełny widok listy faktur
wystawione przez użytkownika dostęp do wystawiania faktur i widok listy faktur, wystawionych tylko przez uzytkownika, brak dostępu do zakładki saldo na Kliencie
brak brak dostępu do modułu faktury sprzedaży, brak dostępu do zakładki saldo na Kliencie

Faktury zakup #

Zakres Objaśnienie
wszystkie pełny widok listy faktur
wystawione przez użytkownika dostęp do wprowadzania faktur i widok listy faktur, wprowadzonych tylko przez użytkownika, brak dostępu do zakładki saldo na Kliencie
brak brak dostępu do modułu faktury zakupu, brak dostępu do zakładki saldo na Kliencie

Dodawanie płatności (eksport) #

W module płatności użytkownicy, którzy mają dostęp, do rozliczeń pracowników widzą zakładkę zobowiązania, a w niej zobowiązania wobec pracowników, użytkownicy z uprawnieniami do faktur zakupu mają dostęp do zobowiązań, (zgodnie z uprawnieniami faktur zakupu), użytkownicy którzy mają dostęp do faktur sprzedaży,mają widok zakładki należności (zgodnie z uprawnieniami faktur sprzedaży). Uprawnienie daje dostęp do możliwości rejestracji wpłat i wypłat na rzecz danych należności i zobowiązań

Samochody #

Zakres Objaśnienie
wszystkie pełny dostęp do modułu samochodów
z określonymi tagami użytkownik będzie miał dostęp do samochodów o określonych tagach, pozostałe będą niewidoczne
brak brak dostępu do modułu samochodów

Mieszkania #

Zakres Objaśnienie
wszystkie pełny dostęp do modułu mieszkań
zgodnie z podpięciem do Klientów pełny dostęp do mieszkań kontrahentów o typie nocleg na których użytkownik jest opiekunem
zgodnie z podpięciem opiekunów do mieszkań pełny dostęp do mieszkań na których użytkownik jest opiekunem
z określonymi tagami użytkownik będzie miał dostęp do Mieszkań o określonych tagach, pozostałe będą niewidoczne
brak brak dostępu do modułu mieszkań

Przedmioty i magazyny #

Dostęp do bazy przedmiotów na firmie oraz magazynów

Raporty #

Dostęp do raportów firmy w sekcji Raporty. Raporty dostępne dla użytkownika są zależne od obiektów do których mam on dostęp. Dla przykładu – jeżeli nie ma dostępu do pracowników, nie zobaczy on raportów kadrowych.

Pisma #

Dostęp do pism firmy w sekcji ERP > Pisma.

Eksport tabel #

Umożliwienie użytkownikowi eksportu danych z widoku list obiektów w systemie do plików Excel.

Procesy Workflow #

Zakres Objaśnienie
zarządzanie pełny dostęp do procesów Workflow
podgląd tylko podgląd listy procesów
własne tylko dostęp do własnych procesów
brak brak dostępu do listy procesów

Ustawienia #

Dostęp do ustawień w celu skonfigurowania w systemu. Włączenie uprawnienia do Ustawień pozwala skonfigurować szczegółowy zakres:

  • Wydruki i serie – Dostęp do ustawień wydruków, gdzie możliwa jest edycja szablonu wydruku oraz możliwość konfiguracji serii wydruku
  • Deklaracje i ust. kadrowe – Dostęp do modułu deklaracji oraz do ustawień finansowych w ustawieniach firmy
  • Konfiguracja – Dostęp do zakładek konfiguracji i modułów w ustawieniach
  • Import – Należy wybrać, które z importów będzie mógł wykonywać użytkownik (wybór wielokrotny). Pozostawienie opcji pustej oznacza brak dostępu do importu. Do wielokrotnego wyboru dostępne są wszystkie obiekty, które można importować w Ustawieniach > Import.

Ankiety #

Dostęp do modułu Organizacja pracy > Ankiety – możliwość tworzenia ankiet do wykorzystania w systemie.

Szkolenia #

Zakres Objaśnienie
wszystkie pełny dostęp do szkoleń
zgodnie z podpięciem opiekunów użytkownik będzie miał dostęp do szkoleń w których jest opiekunem
brak brak dostępu do szkoleń

Portal pracowniczy #

Portal pracowniczy pozwala użytkownikowi systemu na wgląd w jego dane. Użytkownik może się przelogować do portalu pracowniczego klikając na swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu menu i wybierając portal pracowniczy.

Zakres dostępu:

  • Dane osobowe (podgląd i zgłoszenie zmiany)
  • Umowy (podgląd, pobieranie, podpis elektroniczny)
  • Grafik (podgląd, zgłaszanie wpisów grafikowych)
  • Wynagrodzenia, wypłaty (podgląd i pobieranie)
  • Załączniki (podgląd, pobieranie, dodawanie, podpis elektroniczny)
  • Podgląd przedmiotów

Rola Pracownik / Kandydat #

Rola pracownik / kandydat może mieć dostęp jedynie do portalu pracowniczego, który pozwala na wgląd tylko w dane osoby, która się loguje. Za tą rolę nie są naliczane dodatkowe opłaty. Więcej informacji o portalu pracowniczym znajduje się tutaj.

Zakres dostępu:

  • Dane osobowe (podgląd i zgłoszenie zmiany)
  • Umowy (podgląd, pobieranie, podpis elektroniczny)
  • Grafik (podgląd, zgłaszanie wpisów grafikowych)
  • Wynagrodzenia, wypłaty (podgląd i pobieranie)
  • Załączniki (podgląd, pobieranie, dodawanie, podpis elektroniczny)
  • Podgląd przedmiotów

Rola Klient #

Jest to rola w systemie, z której najczęściej korzystają agencje pracy. Umożliwia ona dostęp klienta agencji do systemu, gdzie może on kontrolować poszczególne elementy związane z zatrudnieniem pracowników tymczasowych u niego w firmie.

Uprawnienia:

Pole Wyjaśnienie
Klient Wybierz klientów do których dostęp ma mieć konto o roli Klient. Możesz wybrać kilku klientów jeżeli ma on kilka spółek / oddziałów
Kalendarze pracy Dodawanie zapotrzebowania – Dostęp do możliwości dodawania zapotrzebowania na pracowników na kalendarzach
Dodawanie zapotrzebowania oraz planowanie pracowników – Dostęp do dodawania zapotrzebowania na pracowników oraz planowania pracy pracowników w kalendarzu pracy
Dane osobowe pracowników Widoczność danych osobowych pracowników
Raporty Dostęp do raportów dedykowanych klientowi
Widok rozliczeń Dostęp do akceptacji rozliczeń pracowników, prognoza kosztów Klienta oraz podgląd rozliczeń historycznych
Wysłanie SMS Możliwość kontaktu z pracownikami poprzez SMSy
Wysyłka grafików na maile Możliwość wysłania przez Klienta grafików pracownikom na adres e-mail
Wysyłka grafików SMSem Możliwość wysłania przez Klienta grafików pracownikom SMSem
Rekrutacja własna (dodawanie, edycja pracowników) Możliwość dodawania, własnych pracowników do bazy
Umowy pracowników Możliwość włączenia kolumn na liście pracowników kolumn dotyczących bieżącej umowy (B.u.) oraz Najświeższej umowy (N.u.): B.u. Data podpisu elektronicznego, B.u. Typ, B.u. Status, B.u. Start, B.u. Konie, B.u. Klient, B.u. Kod Klienta, B.u. Projekt, B.u. Stanowisko, B.u. Kod zawodu, B.u. Stawki, B.u. Miejsce wykonywania pracy, B.u. Opiekunowie Klienta, B.u. Opiekunowie pracowników Klienta, B.u. Pierwotna, B.u. Firma, B.u. Data rozpoczęcia pierwotnej umowy. Analogiczne kolumny dla N.u.
Zezwolenia pracowników Możliwość włączenia kolumn na liście pracowników:Maksymalna data pobytu, Łączna maksymalna data legalizacji, Maksymalna data pracy, Data obowiązywania ruchu bezwizowego, Ostatnia wiza, Ostatnie zezwolenie, Aktualne i przyszłe zezwolenia, Aktualne i przyszłe zezwolenia na pobyt, Aktualne i przyszłe zezwolenia na pracę, Pozostało dni pobytu

Notatki pracownika

Zakres Objaśnienie
zarządzanie dostęp do odczytu, dodawania, edycji i usuwania notatek pracownika
podgląd dostęp do listy notatek pracownika
brak brak dostępu do notatek pracownika

Załączniki pracownika

Zakres Objaśnienie
zarządzanie pełny dostęp do załączników pracownika
podgląd możliwość podglądu załaczników pracownika
brak brak dostępu do załączników pracownika

Rola Partner handlowy #

Jest to rola w systemie, która może mieć dostęp do wybranych działów / Klientów. Zakres:

  • Dział / Klient – Wybierz klientów do których dostęp ma mieć konto. Możesz wybrać kilku klientów.
  • Dane o pracownikach Klienta – Umożliwienie partnerowi handlowemu dostępu do danych podstawowych oraz szczegółów powiązania pracowników Klienta:

Zakres Objaśnienie
pełne możliwość podglądu wszystkich danych w szczegółach powiązania pracowników
skrócone możliwość podglądu dat zatrudnienia w szczegółach powiązania pracowników

  • Eksport tabel – Umożliwienie partnerowi handlowemu eksportu danych z widoku tabel do plików Excel

Rola Partner rekrutacyjny #

Partner rekrutacyjny to rola, którą możesz nadać osobom, z którymi współpracujesz w celu pozyskiwania kandydatów. Więcej o partnerze rekrutacyjnym przeczytasz tutaj. Partner rekrutacyjny nie może tworzyć rekrutacji, może jedynie dodawać kandydatów do rekrutacji, które widzi.

Zakres:

  • Zezwolenia pracowników – Dostęp do podglądu, dodawania oraz usuwania wszystkich typów zezwoleń
  • Notatki pracownika:

Zakres Objaśnienie
zarządzanie dostęp do odczytu, dodawania, edycji i usuwania notatek pracownika
podgląd dostęp do odczytu notatek pracownika
brak brak dostępu do notatek pracownika

  • Załączniki pracownika:

Zakres Objaśnienie
zarządzanie pełny dostęp do załączników pracownika
podgląd możliwość podglądu załaczników pracownika
brak brak dostępu do załączników pracownika

  • Załączniki rekrutacji:

Zakres Objaśnienie
zarządzanie dostęp do odczytu, dodawania, edycji i usuwania załączników pracownika
podgląd możliwość podglądu załaczników
własne dostęp do dodanych przez siebie załączników

Rola Monitoring #

Ta rola została stworzona, aby umożliwić wyświetlanie obecnej realizacji zapotrzebowania na projektach dla Klientów, np. na ogólnodostępnym telewizorze w pokoju rekruterów. Mogą oni monitorować obecne zapełnienie zapotrzebowania i podejmować odpowiednie akcje w celu uzupełnienia zapotrzebowania (rekrutować nowe osoby, podpinać obecnych pracowników).

Po stworzeniu takiej roli, dane wyświetlane w monitoringu skonfigurujesz w Ustawieniach > Zaawansowane > Monitoring. Po odpowiedniej konfiguracji możesz się zalogować na rolę i będzie ona wyświetlała realizację zapotrzebowania na projektach.

Ta rola nie może wykonywać żadnych akcji w systemie, jedynie prezentuje aktualne wyniki.

Dodatkowe informacje: #

  • Role, za które pobierana jest opłata to administrator oraz pracownik.
  • Dostęp do poszczególnych ról zależy od Twojego pakietu, np. rola partnera rekrutacyjnego jest dostępna w subskrypcji powyżej 5 użytkowników. Szczegóły pakietu sprawdzisz w zakładce Abonament. W razie pytań, znajdziesz tam również dane do Twojego opiekuna, który udzieli Ci dodatkowych informacji.
  • Jeżeli pojawia się komunikat „Osiągnąłeś limit użytkowników. Aby dodać kolejnych użytkowników skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta." oznacza to, że nie możesz dodać już nowych użytkowników w ramach obecnego pakietu subskrypcji. Skontaktuj się z opiekunem, aby poznać możliwości rozszerzenia subskrypcji.
  • Możesz tworzyć szablony uprawnień poszczególnych ról w systemie, a potem nadawać nowym użytkownikom uprawnienia z szablonów. Instrukcja tworzenia szablonów znajduje się tutaj.
  • Możesz również skopiować uprawnienia z istniejącego użytkownika o każdym typie roli na tworzonego użytkownika w systemie, korzystając z pola „Kopiuj uprawnienia z"
  • Jeżeli posiadasz wiele firm dodanych w systemie, jeden użytkownik może mieć różne uprawnienia i role, w zależności od firmy, na którą się loguje (np. może być administratorem na jednej firmie, a użytkownikiem na drugiej i nie mieć dostępu do trzeciej firmy)

Powiązane instrukcje: #

  • Nowości 06.2021
  • Nowości 11.2020
  • Nowości 04.2021
  • Nowości 01.2021
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Nowości 03.2021
rola, role, uprawnienia, uprawnienia użytkownika
Updated on 2023-06-07
Kto dostaje powiadomienia, gdy pracownik zgłosi chęć zmiany danych osobowych lub zgłosi wpisy grafikowe?Portal Pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika

Powered by BetterDocs

Spis treści
  • Rola Administrator
    • Główne różnice między administratorem a użytkownikiem
  • Rola Użytkownik
    • Klienci
    • Rozliczenie działu / Klienta
    • Projekty
    • Rekrutacja
    • Działy
      • Klienci
    • Pracownicy
      • Przedmioty pracownika
      • Grafik pracownika
      • Powiązania między pracownikiem a Działem/Klientem
      • Zezwolenia
    • Rozliczenia pracowników
    • Zarządzanie onboardingiem
    • Umowy
    • Faktury sprzedaż
    • Faktury zakup
    • Dodawanie płatności (eksport)
    • Samochody
    • Mieszkania
    • Przedmioty i magazyny
    • Raporty
    • Pisma
    • Eksport tabel
    • Procesy Workflow
    • Ustawienia
    • Ankiety
    • Szkolenia
    • Portal pracowniczy
  • Rola Pracownik / Kandydat
  • Rola Klient
  • Rola Partner handlowy
  • Rola Partner rekrutacyjny
  • Rola Monitoring
    • Dodatkowe informacje:

Baza wiedzy

Kategorie

Samouczek

Helpdesk

Zaloguj się

Dowiedz się więcej

Wypróbuj demo
Zamów prezentację
Często zadawane pytania
Blog 
Sprawdź na Youtube
Regulamin
Polityka prywatności
O nas
Partnerzy

Funkcjonalności

System do rekrutacji (ATS)
Onboarding pracownika
Legalizacja cudzoziemców
Elektroniczne wnioski urlopowe
Rejestracja czasu pracy (RCP)
Program kadrowo i płacowy
Portal pracowniczy
Program dla Agencji Pracy
Delegowanie pracowników
Wszystkie funkcje

Operator serwisu

Soulab Consulting

ul. Narutowicza 24-26, 20-017 Lublin

NIP: 712 262 92 40

 

 

Copyright © 2023

 

Kontakt

Portal helpdesk

+48 500 114 314

kontakt@hrappka.pl