Baza wiedzy systemu HRappka
  • Kategorie
    • Samouczek
    • Konfiguracja systemu
    • Praca w systemie
    • Klienci
    • Rekrutacja
    • Kadry i płace
      • Umowy
      • Ewidencja czasu pracy
      • Rozliczenia
    • Legalizacja
    • Deklaracje
  • Zaloguj się
  • Zgłoszenia
  • O systemie

Rekrutacja

  • Dlaczego na formularzu aplikacyjnym nie pojawiają się informacje / pola? [Widoczność pól na rekrutacji]
  • Moduł Rekrutacji – konfiguracja
  • Jak dodać rekrutację?
  • Ankiety (aplikacyjne, do zatrudnienia, testy, oceny)
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Integracja ze stroną www / Widget rekrutacji
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Publikowanie na Facebooku – jak zmienić podgląd formularza aplikacyjnego (linku)?
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń / rekrutacji na portalach
  • API rekrutacji
  • Konfiguracja zgód RODO w systemie
  • HRappka Sourcing Plugin – Wtyczka do Sourcingu na LinkedIn
  • Jak przetłumaczyć formularze aplikacyjne na język ukraiński?
  • Co zrobić, gdy kandydat nie może zaaplikować na formularz aplikacyjny?
  • Partner rekrutacyjny – pytania i odpowiedzi
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Dlaczego aplikacje na rekrutacji się nie pojawiają mimo, że licznik na górze pokazuje, że istnieją?
  • Jak współdzielić aplikację / profil kandydata Klientowi / hiring managerowi / osobie nie posiadającej dostępu do systemu
  • Propozycje rekrutacji dla kandydatów
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego / rekrutacyjnego
  • W jaki sposób działa CV parser?

Kadry i płace

  • PITY w 2023 r.
  • Konfiguracja kwoty wolnej od podatku (zmiany Polskiego Ładu – od 1 stycznia 2023)
  • Filtrowanie listy pracowników / wyszukiwanie pracowników (m.in. po aktywnych umowach, rejestracji w ZUS)
  • Świadczenie za czas choroby
  • Jednostronny podpis elektroniczny załączników
  • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Obliczanie chorobowego w pierwszym miesiącu pracy
  • Stan zatrudnienia na wybrany dzień – jak sprawdzić?
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Generowanie deklaracji zgłoszeniowych do ZUS (ZUA, ZZA, ZWUA)
  • Moduł onboardingu pracownika
  • Korekta rozliczenia pracownika
  • Moduł Szkoleń / Szkolenia pracownicze
  • Zmiana stanowiska w umowie, do której zostały dodane wpisy grafikowe
  • Polski Ład, zmiany w obliczaniu wynagrodzeń od 1 stycznia 2022 r
  • Masowe dodawanie zaliczek
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Jak wygenerować świadectwo pracy?
  • Rozliczenie pracownika
  • Sprawozdanie o warunkach pracy Z-10 składane do GUS
  • Paski wynagrodzeń: Czy przy masowej wysyłce rachunków do pracowników, każdy pracownik otrzyma tylko swój rachunek?
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Umowy
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2022 roku – zmiany w systemie
  • Na liście pracowników pojawiają się kandydaci / użytkownicy. Jak to zmienić?
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Urlopy dla rodziców
  • Jak wygenerować wniosek na NIP-7 z systemu?
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jak ustawić odpowiednie konta księgowe eksportów do Optimy?
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Gdzie można znaleźć raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów?
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy?
  • Stanowisko
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Czy na portalu pracownika mam możliwość zmiany u pracowników ilości urlopu?
  • Dochody z innych źródeł / Rozliczanie się z podatku z małżonkiem
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jak dodać skierowanie na badania dla pracownika?
  • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Jak wygenerować zaświadczenia A1/CPL do A1/karty EKUZ?
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Jak dodać pracownika?
  • Czy jest możliwość wysłania umowy do podpisu z systemu HRappka.pl?
  • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
Rozliczenia
  • Konfiguracja kwoty wolnej od podatku (zmiany Polskiego Ładu – od 1 stycznia 2023)
  • Świadczenie za czas choroby
  • Akceptacja rozliczenia przez Klienta
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Wynagrodzenie za czas urlopu i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
  • Korekta rozliczenia pracownika
  • Płatności: Jak usunąć zobowiązania oznaczone jako zapłacone pracownikowi
  • Rozliczenie pracownika
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Podgląd zapisu obliczeń ekwiwalentu za niewykorzystany urlop oraz odprawy
  • Priorytet rozliczania przedmiotów / potrąceń / zajęć komorniczych / alimentacyjnych
  • Importowanie składników rozliczenia pracownika
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Integracja z innymi programami / Export danych do innych programów
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jak skorygować rozliczenie pracownika?
  • Jak ustawić niepełnosprawność na pracowniku?
  • Jak rozliczyć Klienta z określoną stawką i marżą kwotową?
  • Jak ustawić faktury kosztowe do wygenerowania paczki?
  • Jak uzupełnić na pracowniku dane do rozliczeń?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zaznaczyć ograniczenie wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Zajęcia komornicze
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Czy można w systemie wystawić notę księgową do faktury?
  • Zmiana składników wynagrodzenia po wygenerowaniu listy płac
  • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Jak potrącić zaliczkę u pracownika, który został już rozliczony?
  • Rozliczanie pracowników
  • Jak dodać pracownikowi przedmiot, który jest podstawą opodatkowania?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Pracownik kończy 26 lat w trakcie miesiąca: czy powinien naliczać się podatek dochodowy? [PIT 0]
  • Przedmioty i magazyny
  • Jak wygenerować listę płac?
  • Jak skonfigurować/zmienić ustawienia kadrowe (dane do rozliczeń) pracowników?
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
  • Jak zmienić podstawę do zwolnienia chorobowego?
Umowy
  • Umowa z pracownikiem – Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Podpis elektroniczny umów
  • Dlaczego, dodając umowę pracownikowi, nie wyświetlają się stanowiska ?
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
  • Jak zmienić na aneksie stawkę pracownika?
  • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
  • Jak wydrukować umowę pracownika?
  • Jak ustawić na różnych umowach różne dane do rozliczeń?
  • Jak ustawić powiadomienie o kończących się umowach?
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Czy użytkownik może usunąć umowę dodaną przez innego użytkownika?
  • Czy jest możliwość wysłania umowy do podpisu z systemu HRappka.pl?
  • Jak zaznaczyć na umowie zlecenie zatrudnienie u innego pracodawcy?

Legalizacja

  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Legalizacja pobytu i pracy obywateli Ukrainy – dopasowanie systemu do specustawy 12.03.2022
  • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
  • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
  • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii – kiedy pojawi się informacja?
  • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
  • Jak ustawić powiadomienia o kończących się terminach ważności dokumentów legalizacyjnych / delegacyjnych?
  • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
  • Dlaczego na oświadczeniu pojawia się niewłaściwy urząd pracy? Gdzie ustawić domyślny urząd pracy?
  • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
  • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
  • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
  • Usprawnienia i ostrzeżenia w specyfice zatrudniania cudzoziemców
  • OCR paszportów w systemie HRappka
  • Zatrudnianie cudzoziemców: przypomnienia w systemie
  • Gdzie są dostępne wszystkie dokumenty legalizujące pobyt i pracę?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?
  • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
  • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?

Klienci

  • Formularz zapotrzebowania
  • Czym są projekty w systemie HRappka?
  • Rozliczanie Klientów / Wystawianie faktury
  • Czym są oferty w module Klienci?
  • Grupy cenowe
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Jak rozliczyć Klienta z określoną stawką i marżą kwotową?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Jak sprawdzić pracowników powiązanych z Klientem?
  • Zarządzanie bazą klientów
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Na jakiej podstawie tworzy się rozliczenie klienta?
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • OCR faktur i elektroniczny obieg faktur (workflow)

Konfiguracja systemu

  • API
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Portal pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
  • Jak skonfigurować formularze? Jak dodać pola / atrybuty na profilach obiektów w systemie?
  • Formularz zapotrzebowania
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Uprawnienia i role w systemie
  • PISMA – Moduł pism – Działanie i konfiguracja
  • Użytkownik: Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Poczta E-mail: Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Co to są statusy i jak je skonfigurować?
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Szablony uprawnień użytkowników
  • Kopiowania ustawień z jednej firmy na pozostałe
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Bezpieczeństwo
  • Logowanie dwuetapowe do systemu
  • Integracje w systemie HRappka
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Konfiguracja powiadomień w systemie
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
  • Jak ustawić powiadomienia o kończących się terminach ważności dokumentów legalizacyjnych / delegacyjnych?
  • Dodawanie nowej firmy do systemu
  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Jak ustawić odpowiednie konta księgowe eksportów do Optimy?
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?
  • Jak ustawić widoczność modułów?
  • Czym są stawki na stanowisku i jak je konfigurować?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Czy można robić backup bazy danych?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • Jak odblokować użytkownika?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Jak zmienić dane firmy, na które wystawiane są faktury za korzystanie z systemu?
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości / emaili
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Jak dodać transport dla opiekunki?
  • Jak ustawić branding?
  • Powiadomienia o kończących się zgodach RODO
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
Wydruki
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Wydruki / szablony dokumentów w systemie: Pytania i odpowiedzi
  • Jak dodać numer strony na wydruku umowy?
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?

Ewidencja czasu pracy

  • Rejestracja czasu pracy przez aplikację mobilną
  • Niestardardowy wymiar urlopu – konfiguracja
  • Rejestracja czasu pracy (RCP)
  • Ścieżki akceptacji wpisów grafikowych / wniosków urlopowych / nieobecności / chorobowych
  • Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Jaki czytnik kart kupić aby działał z modułem RCP w systemie? TECHNOLOGIA RFID
  • Konfiguracja i korekta urlopu pracownika
  • Dzień wolny za święto. Jak dodać dzień odbioru dnia świątecznego?
  • Urlopy dla rodziców
  • Automatyczne planowanie pracy w kalendarzu pracy
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak zobaczyć liczbę dni zaległego urlopu, z wcześniejszych lat?
  • Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Jak usunąć plan pracowników z kalendarza masowo?
  • Rodzaje nieobecności na grafiku pracownika
  • Czy status kalendarza da się usunąć po jego nadaniu?

Samouczek

  • Umowa z pracownikiem – Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Czyszczenie pamięci podręcznej/cache
  • Moduł zamówienia
  • Jak dodać rekrutację?
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Elektroniczne wnioski urlopowe
  • Moduł onboardingu pracownika
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Moduł Szkoleń / Szkolenia pracownicze
  • Dopiero zaczynasz przygodę z HRappką? Sprawdź ten wpis!
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Rozliczenie pracownika
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Jak zmienić hasło w systemie?
  • Jak włączyć / wyłączyć moduły w systemie
  • Gdzie znajdę faktury za korzystanie z systemu?
  • Dashboard deklaracji
  • Jak dodać notatki?
  • Jak zalogować do systemu HRappka.pl?
Legalizacja
  • Jak wysyłać wnioski o legalizację cudzoziemców z systemu – integracja z praca.gov.pl
  • Jak podpiąć skrypty z Google Analytics / Facebook Pixel itp. do formularzy aplikacyjnych?
  • Jak dla oświadczenia o pracę dodać powiadomienie o podjęciu/niepodjęciu pracy?
  • Karta pobytu a legalizacja pobytu i pracy (Wpływ typu dokumentu karty pobytu na legalizację pobytu i pracy cudzoziemca)
  • Zezwolenie na pracę / Oświadczenie do końca pandemii – kiedy pojawi się informacja?
  • Widget zezwolenia / deklaracje na stronie głównej
  • Weryfikacja okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca
  • Jak dodać szablon danych zezwolenia?
  • W którym miejscu mogę wprowadzić pracownikowi okres ruchu bezwizowego?
  • Jak dodać zezwolenie na pracę dla cudzoziemca?
  • Zatrudnianie cudzoziemców: przypomnienia w systemie
  • Jak wygenerować oświadczenia o powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi?
  • Dlaczego wygenerowane oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy / zezwolenie na pracę nie zapisało się na praca.gov.pl ?
Pracownicy
  • Umowa z pracownikiem – Jak dodać / wystawić umowę pracownikowi? [Wystawianie / generowanie umowy]
  • Portal pracowniczy – konfiguracja dostępu pracownika
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Moduł onboardingu pracownika
  • Moduł Działów
  • Moduł Szkoleń / Szkolenia pracownicze
  • Ewidencja czasu pracy – Grafik pracy – Harmonogram
  • Obsługa portalu pracowniczego
  • Tworzenie konta pracownika
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Czym są stawki na stanowisku i jak je konfigurować?
  • Jak dodać aneks umowy?
  • Jak skorygować rozliczenie pracownika?
  • Jak ustawić niepełnosprawność na pracowniku?
  • Dodawanie niepełnosprawności w systemie
  • Jak dodać nowego pracownika do systemu?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
  • Jak zaznaczyć 50% ograniczenia wartości potrącenia ze strony wierzyciela na zajęciu komorniczym?
  • Jak rozliczyć pracownikowi delegacje?
  • Jak dodać wypowiedzenie umowy pracownikowi?
  • Jak wygenerować ewidencję czasu pracy?
  • Jak dodawać wpisy grafikowe dla pracownika?
  • Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Jak działa kalendarz pracy?
  • Gdzie można zobaczyć masowo urlopy wszystkich pracowników? [Raport urlopów i ekwiwalentów]
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Jak usunąć plan pracowników z kalendarza masowo?
  • Gdzie można znaleźć raport wykorzystanych urlopów i ekwiwalentów?
  • Stanowisko
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak sprawdzić na umowie jakie składki są naliczane?
  • Jak wydrukować umowę pracownika?
  • Na jakiej podstawie działają propozycje scalania pracowników?
Klienci
  • Profil Klienta – funkcjonalności
  • Rozliczanie Klientów / Wystawianie faktury
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Jak rozliczyć Klienta z określoną stawką i marżą kwotową?
  • Jak znaleźć informacje o historii aktywności na stanowisku u Klienta?
  • Jak wprowadzić kilka adresów (miejsc pracy, korespondencyjnych) dla jednego Klienta?
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Portal Kliencki / Rola Klient
Rozliczenia
  • Schemat składek pracownika [Na pracowniku / umowie / rozliczeniu]
  • Rozliczenie pracownika
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Faktura zaliczkowa i wystawienie faktury końcowej
  • Jak ustawić faktury kosztowe do wygenerowania paczki?
  • Jak uzupełnić na pracowniku dane do rozliczeń?
  • Dlaczego zasiłek chorobowy się nie naliczył?
  • Jak zmienić aktualną stawkę na stanowisku? Konfiguracja stawki wg dat obowiązywania.
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Zajęcia komornicze
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Gdzie znaleźć wykaz potrąceń z listy płac?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Zmiana składników wynagrodzenia po wygenerowaniu listy płac
  • Jak wpisać pracownikowi wypłacony ekwiwalent?
  • Rozliczanie pracowników
  • Jak zmienić datę na rachunku?
  • Przedmioty i magazyny
  • Gdzie znajduje się karta wynagrodzeń pracownika?
  • Gdzie włączyć naliczanie Funduszu Pracy?
  • Jak edytować siatkę godzin (I krok rozliczeń), po przejściu do kolejnych kroków?
  • Jak zmienić schemat składek na rozliczeniu (np. gdy zleceniobiorca stracił / otrzymał status studenta, a został wzięty pod uwagę przy rozliczeniach) ?
  • Czy należy rozliczać pracownika, którego wypłata ze względu na zasiłek chorobowy wynosi 0?
  • Jak automatycznie rozliczyć pracownika z ekwiwalentu?
  • Jak pobrać rachunki do listy płac?
Praca w systemie
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna HRappka]
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Jak przetłumaczyć atrybuty [Tłumaczenie artybutu]
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Dedykowany workflow
  • Zmiana hasła [Jak zmienić hasło do systemu?]
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Export w systemie HRappka
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Jak odblokować użytkownika?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Znaczniki wydruków w systemie
  • Jak znaleźć umowy z wybraną datą aktywności, stawką, składkami dla umowy, typem umowy, nazwą stanowiska?
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Gdzie znaleźć raport o przeciętnym zatrudnieniu pracowników
  • Moduł Zadań
  • Tworzenie i korzystanie z szablonów wiadomości / emaili
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak wyfiltrować pracowników zarejestrowanych w ZUS?
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Jak dodać notatki?
  • Przeglądarki wspierane przez system HRappka
  • Co się stanie, gdy usunę użytkownika?
  • Jakie formaty danych zostaną zaczytane do poszczególnych kategorii podczas importu danych?
Konfiguracja
  • Integracja systemu / kalendarza z Google Calendar & Google Meet
  • Integracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego
  • Paski wynagrodzeń: Pobieranie i konfiguracja
  • Użytkownik: Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić użytkownika na innego? Jak usunąć konto pracownika / użytkownika / partnera
  • Poczta E-mail: Jak skonfigurować pocztę email w systemie?
  • Co to są statusy i jak je skonfigurować?
  • Stawka wypadkowa – gdzie zdefiniować?
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jak ustawić widoczność modułów?
  • Czym są stawki na stanowisku i jak je konfigurować?
  • Jak dodać kolejną opcję w liście rozwijanej w atrybucie?
  • Jak zdefiniować indywidualną numerację (serię) dla różnych typów dokumentów?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Dlaczego użytkownik / administrator nie widzi pracowników o określonym statusie?
  • Dlaczego nie przychodzą powiadomienia?
  • Uwzględnianie premii w podstawie chorobowego
  • Czy można dodać atrybuty na umowie z Klientem?
  • Dodawanie umowy bliźniaczej w systemie
  • Jaki znacznik trzeba dodać, aby na umowie pojawiała się osoba, która dodała umowę?
Rekrutacja
  • Moduł Rekrutacji – konfiguracja
  • Jak dodać rekrutację?
  • Dlaczego moje rekrutacje/formularze aplikacyjne nie są przetłumaczone na inne języki?
  • Jak sprawdzić efektywność poszczególnych rekruterów?
  • Multiposting rekrutacji – publikowanie ogłoszeń / rekrutacji na portalach
  • Rekrutacja nie jest widoczna na widgecie rekrutacyjnym
  • Jak skorygować rozliczenie pracownika?
  • Propozycje rekrutacji dla kandydatów
  • Konfiguracja wyglądu formularza aplikacyjnego / rekrutacyjnego
  • Jak działa powiązanie aplikacji do kandydatów?

Deklaracje

  • PITY w 2023 r.
  • Dashboard deklaracji
PPK
  • Gdzie wygeneruję pojedyńcze raporty dotyczące przystąpień / rezygnacji / wznowień / zakończenia zatrudnienia?
  • Dlaczego za czas chorobowego nie są naliczane składki PPK?
  • Jak w Deklaracje > Rejestr przystąpień i rezygnacji znaleźć pracowników, którzy mają deklaracje przystąpienia?
  • Dlaczego PPK nie naliczyło się w rozliczeniu pracownika?
  • Czym jest „Data aktywności od” w ustawieniach PPK?
  • Jak ustawić PPK na pracowniku?
  • Jak włączyć PPK na firmie?
  • Jak usunąć przystąpienie do PPK?
  • Jak znaleźć pracowników, którym naliczyło się PPK w wybranym okresie?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej?
  • Jak dodać pracownikowi deklarację przystąpienie / rezygnacji z PPK
  • Gdzie znajdę raport zbiorczy składek?
  • Gdzie znajdę raport przystąpień i rezygnacji?
ZUS
  • Dlaczego miesiąc nie wliczył się do podstawy chorobowego? Kiedy wynagrodzenie wlicza się do chorobowego?
  • ZUS RUD – zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Dlaczego zaliczka pracownika nie pokazuje się w deklaracji DRA?
  • Jak wygenerować deklarację ZUS pracownikowi?
  • Jak wyszukać deklaracje ZUS i je pobrać?
  • Zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Integracja systemu z PUE ZUS – instrukcja
US
  • PITY w 2023 r.
  • Wystawianie deklaracji PIT – jak uzupełnić braki na pracowniku
  • Korekta PIT-11
  • Jak wygenerować wniosek na NIP-7 z systemu?
  • Zbiorczy raport do Urzędu Skarbowego PIT-11(Z) – podpis elektroniczny i wysyłka do urzędu
  • Jak znaleźć pracowników, u których są braki w uzupełnionych danych np. US?

Praca w systemie

  • Aplikacja mobilna HRappka
  • Czy w systemie zapisze się informacja o tym, że wysyłaliśmy do pracownika / kandydata / Klienta E-mail lub SMS?
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna HRappka]
  • Jak można wysłać SMS do pracownika? Masowa wysyłka SMS
  • Jak odblokować konto użytkownika?
  • Baza wiedzy na dashboardzie – do czego służy, jak dodać plik / folder?
  • Uprawnienia i role w systemie
  • Jak dostosować ankietę aplikacyjny do stanowiska / rekrutacji (np. dla Opiekunki)?
  • Jak dodać tagi w ustawieniach i na obiektach?
  • Pomoc techniczna / Wsparcie / Support
  • Jak zmienić motyw w systemie na ciemny / jasny (dark mode / light mode)?
  • Zmiana hasła [Jak zmienić hasło do systemu?]
  • Jak wyszukać atrybuty na listach?
  • Notatki w systemie: Zarządzanie widocznością i tłumaczenie
  • Kto może logować się do systemu / firmy i jak to zmienić?
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Jak skonfigurować widok list / kolumn?
  • Jak zmienić numerację faktur sprzedażowych?
  • Jak dodać zwrot, który jest opodatkowany?
  • Kto dostaje powiadomienia, gdy pracownik zgłosi chęć zmiany danych osobowych?
  • Raportowanie czasu pracy na zadaniach w projektach
  • Sekcje zadań w widgecie Zadania
  • Jak zarządzać zmianami Opiekunek?
  • Jak włączyć Split Payment na fakturze?
  • Realizacja zapotrzebowania na projekcie
  • Jak dodać bazę wiedzy tak, żeby była widoczna dla pracownika?
  • Jak włączyć moduł Pism?
  • Jak dodać nowego pracownika do systemu?
  • Jak dodać mieszkanie?
  • Zgłaszanie umów o dzieło do ZUS
  • Jak zgłosić pracownika do w ZUS (ZUS ZUA)?
  • Gdzie można znaleźć fakturę proformę do opłacenia?
  • Jak wygenerować raport aktywności użytkownika?
  • Jak sprawdzić historię zmian na obiektach?
  • Jak masowo wysłać maile?
  • Checklisty w systemie – jak je skonfigurować i jak na nich pracować?
  • Moduł Zadań
  • Jak dodać powiadomienia dla nowego użytkownika?
  • Jak wyfiltrować pracowników zarejestrowanych w ZUS?
  • Jak wybrać na liście pracowników tylko tych, którzy mają status aktywny?
  • Gdzie znajduje się historia logowań użytkowników do systemu?
  • Jak zaplanować pracownika, który pracuje na różne zmiany?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak sprawdzić kto edytował umowę? Dlaczego umowa różni się od jej pierwotnej wersji?
  • Przeglądarki wspierane przez system HRappka
  • Jak wygenerować CV Opiekunki dla Klienta?
  • Jak wysłać umowę na maila pracownika?
  • Jak zresetować hasło w systemie?
Import
  • Jak importować dane pracowników do systemu?
  • Integracja z innymi programami / Export danych do innych programów
  • Jak importować umowy pracowników? Co to jest kolumna „ID wydruku”?
  • Jak importować wynagrodzenia pracownika?
  • Jak zrobić import list płac do systemu?
  • Jakie formaty danych zostaną zaczytane do poszczególnych kategorii podczas importu danych?
Eksport
  • Jak wyeksportować płatności do banku?
  • Integracja z PowerOffice
  • Integracja z innymi programami / Export danych do innych programów
  • Czy można pobrać dane pracowników do Optimy?
  • Jak ustawić odpowiednie konta księgowe eksportów do Optimy?
  • Jak skonfigurować system z Comarch Optima?
  • Jak ustawić faktury kosztowe do wygenerowania paczki?
  • PPK: Jak wyeksportować plik CSV do instytucji finansowej?
Wielofirmowość
  • Dodawanie / edycja kont pracowniczych z dostępem do wielu firm a uprawnienia operatora
  • Czy w ramach 1 subskrypcji można dodać wiele firm?
  • Jak nadać uprawnienia użytkownikowi do wielu firm (z takimi samymi / różnymi uprawnieniami)?
  • Jak przenieść pracowników do innej firmy?
  • Jak przypiąć pracowników do nowej firmy?
  • Jak dodać umowę zlecenie na jednej firmie, a umowę o pracę na drugiej firmie?
  • Czy można zmienić firmę, na której zostały dodane zezwolenia, aby móc edytować to zezwolenie na drugiej firmie?

Mieszkania

  • Jak ustawić potrącenia za mieszkanie?
  • Jak zaktualizować adres pracownika z adresem mieszkania?
  • Jak dodać pokój do mieszkania?
  • Jak dodać opłaty do mieszkania/pokoju?
  • Jak przypisać pracownika do pokoju w mieszkaniu?
  • Jaka jest różnica na mieszkaniu w definiowaniu opłaty za lokatora w typie stawki: za dzień, za miesiąc, za okres?

Aktualizacje systemu

  • Nowości 31.01.2023
  • PITY w 2023 r.
  • Nowości 25.01.2023
  • Nowości 25.07.2022
  • Nowości 12.01.2023
  • Nowości 04.01.2023
  • Nowości 02.01.2023
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 19.12.2022
  • Nowości 28.11.2022
  • Nowości 15.11.2022
  • Nowości 08.11.2022
  • Nowości 11.10.2022
  • Nowości 05.10.2022
  • Nowości 29.09.2022
  • Nowości 21.09.2022
  • Nowości 30.08.2022
  • Nowości 24.08.2022
  • Nowości 18.08.2022
  • Nowości 17.08.2022
  • Nowości 08.08.2022
  • Nowości 02.08.2022
  • Stawki w systemie – konfiguracja
  • Nowości 18.07.2022
  • Nowości 14.07.2022
  • Nowości 12.07.2022
  • Nowości 05.07.2022
  • Moduł Działów
  • Nowości 30.06.2022
  • Nowości 27.06.2022
  • Nowości 20.06.2022
  • Nowości 31.05.2022
  • Nowości 26.05.2022
  • Nowości 23.05.2022
  • Nowości 17.05.2022
  • Nowości 14.04.2022
  • Nowości 09.05.2022
  • Nowości 12.05.2022
  • Nowości 04.05.2022
  • Nowości 26.04.2022
  • Nowości 27.04.2022
  • Nowości 11.04.2022
  • Nowości 06.04.2022
  • Nowości 04.04.2022
  • Nowości 28.03.2022
  • Nowości 24.03.2022
  • Nowości 16.03.2022
  • Nowości 10.03.2022
  • Nowości 28.02.2022 & 3.03.2022
  • Nowości 1.2020
  • Nowości 02.2020
  • Nowości 03.2020
  • Nowości 04.2020
  • Nowości 05.2020
  • Nowości 06.2020
  • Nowości 07.2020
  • Nowości 08.2020
  • Nowości 09.2020
  • Nowości 10.2020
  • Nowości 11.2020
  • Nowości 12.2020
  • Nowości 23.02.2022
  • Nowości 17.02.2022
  • Nowości 10-14.02.2022
  • Nowości 07.02.2022
  • Nowości 01.02.2022
  • Nowości 26.01.2022
  • Nowości 01.2021
  • Nowości 02.2021
  • Nowości 20.01.2022
  • Nowości 17.01.2022
  • Nowości 11.01.2022
  • Nowości 01.09.2021
  • Nowości 23.12.2022
  • Nowości 21.12.2022
  • Nowości 15.12.2021
  • Nowości 09.12.2021
  • Nowości 06.12.2021
  • Nowości 29.11.2021
  • Nowości 25.11.2021
  • Nowości 22.11.2021
  • Nowy interfejs systemu HRappka
  • Nowości 15.11.2021
  • Nowości 28.10.2021
  • Nowości 03.2021
  • Nowości 21.10.2021
  • Nowości 18.10.2021
  • Nowości 14.10.2021
  • Nowości 07.10.2021
  • Nowości 30.09.2021
  • Nowości 27.09.2021
  • Nowości 6.07.2021
  • Nowości 3.08.2021
  • Nowości 29.07.2021
  • Nowości 27.07.2021
  • Nowości 20.07.2021
  • Nowości 12.07.2021
  • Nowości 1.07.2021
  • Nowości 16.09.2021
  • Nowości 04.2021
  • Nowości 06.2021
  • Nowości 05.2021
  • Nowości 13.09.2021
  • Nowości 07.09.2021
  • Nowości 30.08.2021
  • Nowości 23.08.2021
  • Nowości 16.08.2021
  • Nowości 11.08.2021
  • Główna
  • Baza wiedzy systemu HRappka
  • Konfiguracja systemu
  • Uprawnienia i role w systemie

Uprawnienia i role w systemie

Spis treści
  • Administrator
  • Główne różnice między administratorem a użytkownikiem
  • Użytkownik
    • Klienci
      • Zakres
    • Rozliczenie działu / Klienta
    • Projekty
  • Rekrutacja
  • Działy
    • Klienci
      • Zakres
  • Pracownicy
    • Przedmioty pracownika
    • Grafik pracownika
    • Powiązania między pracownikiem a Działem/Klientem 
    • Zezwolenia
  • Rozliczenia pracowników
  • Zarządzanie onboardingiem
  • Umowy
  • Faktury sprzedaż
  • Faktury zakup
  • Dodawanie płatności (eksport)
  • Samochody
  • Mieszkania
  • Przedmioty i magazyny
  • Raporty
  • Pisma
  • Eksport tabel
  • Procesy Workflow 
  • Ustawienia
  • Ankiety
  • Szkolenia
  • Portal pracowniczy
  • Pracownik / Kandydat
  • Klient
    • Notatki pracownika
    • Załączniki pracownika 
  • Partner handlowy
  • Partner rekrutacyjny
  • Monitoring
  • Dodatkowe informacje:

W systemie HRappka istnieje możliwość nadania wielu ról w systemie, przez co pracownicy mogą mieć dostęp jedynie do potrzebnych im do pracy danych. Pozwoli to zadbać o bezpieczeństwo danych. Rolę możesz nadać podczas dodawania / edycji konta użytkownika.

Administrator #

Jest to rola, która posiada dostęp do wszystkiego w systemie, nie można jej ograniczyć dostępu. Tylko administrator może zarządzać ustawieniami systemu w zakresie danych firmy oraz użytkowników dodawanych do systemu. Co więcej, tylko administrator może usuwać wszystkie obiekty w systemie.

Za tą rolę konta w systemie pobierana jest opłata

Główne różnice między administratorem a użytkownikiem #

  • Tylko administrator może zarządzać użytkownikami w systemie oraz ich uprawnieniami, jedyny ma dostęp do danych firmy (zakładka „Dane firmy” w Ustawieniach)
  • Tylko administrator może dodawać nowe powiązane firmy
  • Administratorowi nie możemy ograniczyć dostępu
  • Użytkownik może usuwać tylko obiekty które sam dodał, administrator może usuwać wszystko (m.in. pracowników/kandydatów/Klientów/mieszkania),

Użytkownik #

Jest to rola, która może posiadać dostęp do wszystkich modułów w systemie. Użytkownik może pracować na wszystkich obiektach w systemie, ale możliwe jest również wielopłaszczyznowe ograniczenie jego dostępu do danych/modułów w systemie.

Podczas dodawania / edycji roli użytkownik możliwa jest konfiguracja dostępu:

Klienci #

Możemy sparametryzować dostęp:

ZakresObjaśnienie
wszyscydostęp do bazy wszystkich Klientów
zgodnie z podpięciem opiekunówdostęp jedynie do Klientów których użytkownik jest opiekunem
tylko z określonymi tagamidostęp do Klientów o określonych tagach
brakbrak dostępu do modułu Klientów

Dostęp według rodzaju Klienta: Włączając tą opcje będziesz miał możliwość zdefiniowania zakresu uprawnień oddzielnie dla każdego rodzaju Klienta, dla przykładu użytkownik może mieć inny zakres uprawnień dla Klientów o typie „Dostawca szkoleń” lub „Mieszkanie”, a inny do Klientów o typie „Prospekt”.

Zakres #

Zakres pozwala określić do czego będzie miał dostęp pracownik na Kliencie. Dodawane opcje zakresu mogą być od siebie zależne. Wybór opcji wyższego rzędu (np. edycja) automatycznie doda opcje wymagane do jej działania (np. podgląd).

  • Podgląd Klienta – tylko wgląd w dane, brak możliwości wprowadzania zmian na profilu klienta
  • Edycja – podgląd danych klienta i możliwość ich edycji
  • Dodawanie nowego klienta – możliwość tworzenia nowego profilu Klienta w systemie
  • Usuwanie klienta – możliwość usuwania Klientów dodanych przez siebie
  • Podgląd stawek klienta – wgląd w zakładkę Stawki na stanowiskach dostępnych na Klientach, bez możliwości ich edycji i dodawania. Pracownik będzie widział podstawowe informacje o stanowisku powiązanego ze stawkami
  • Edycja stawek klienta – możliwości edycji i dodawania Stawek na stanowiskach dostępnych na Klientach
  • Podgląd stanowisk – wgląd w stanowiska Klienta bez możliwości wprowadzania zmian
  • Dodawanie stanowisk – możliwość dodawania nowych stanowisk powiązanych z Klientem. Po zapisaniu stanowiska, użytkownik nie będzie miał dostępu do edycji stanowiska (aby mógł edytować stanowiska, należy włączyć uprawnienie do edycji stanowiska)
  • Edycja stanowisk – możliwość wprowadzania zmian w istniejących na profilu Klienta stanowiskach
  • Wysyłka SMS do Klientów – możliwość kontaktowania się z Klientami poprzez integracje z SMSapi lub aplikację mobilną
  • Wysyłka Email do Klientów – możliwość wysyłki maili do klientów z poziomu systemu HRappka

Rozliczenie działu / Klienta #

Możliwości parametryzacji dostępu do rozliczeń Klienta w module Rozliczenia.

ZakresObjaśnienie
wszystkiepełny widok Rozliczeń Działów/Klientów
zgodnie z podpięciem opiekunów do Działów/Klientówwidok Rozliczeń Działów/Klientów, których użytkownik jest opiekunem
brakbrak dostępu do modułu Rozliczeń Działów/Klientów

Jeżeli użytkownik nie ma dostępu do pracowników a ma dostęp do rozliczeń Klientów, to będzie widział podstawowe dane pracowników, na podstawie pracy których rozliczany jest Klient, ale nie będzie mógł przejść do profilu pracownika.

Projekty #

Możliwości parametryzacji dostępu do projektów Klientów, które pozwalają na realizację projektów u Klienta.

ZakresObjaśnienie
wszystkiepełny dostęp do projektów, ofert i umów z Klientem
zgodnie z dostępem do Działów/Klientówużytkownik będzie miał dostęp do projektów, ofert i umów z Klientem, powiązanych z Klientami do których ma dostęp
zgodnie z podpięciem opiekunówdostęp do projektów, ofert i umów z Klientem, powiązanych z projektami, których użytkownik jest opiekunem
brakbrak dostępu do projektów, ofert i umów z Klientem

Zakres:

  • Podgląd projektu – wgląd bez możliwości wprowadzania zmian
  • Edycja projektu – podgląd i edycja danych projektu – np. dodawanie/edycja zapotrzebowania
  • Dodawanie projektu – możliwość tworzenia nowych projektów
  • Usuwanie – usuwanie dodanych przez siebie projektów

Rekrutacja #

Możliwość parametryzacji, do jakich rekrutacji, użytkownik powinien mieć dostęp:

ZakresObjaśnienie
wszystkiepełny dostęp do modułu Rekrutacji
zgodnie z podpięciem opiekunów do Działów/Klientów (wszyscy kandydaci)dostęp do Rekrutacji Klientów/Działów, których użytkownik jest opiekunem z dostępem do wszystkich kandydatów (z uwzględnieniem zakresu) – również do pracowników, którzy kiedyś byli kandydatami i posiadają aplikacje w module rekrutacji
zgodnie z podpięciem opiekunów do Działów/Klientów (aktualnie podpięci kandydaci)dostęp do Rekrutacji Klientów, których użytkownik jest opiekunem z dostępem do aktualnie powiązanych kandydatów z tym Klientem (z uwzględnieniem zakresu)
zgodnie z podpięciem opiekunów do Rekrutacjidostęp jedynie do rekrutacji, których użytkownik jest opiekunem
brakbrak dostępu do modułu Rekrutacji

Możliwość parametryzacji, w jakim zakresie użytkownik powinien mieć dostęp do rekrutacji:

  • Podgląd rekrutacji – wgląd bez możliwości wprowadzania zmian
  • Edycja rekrutacji – podgląd i edycja danych rekrutacji
  • Tworzenie nowej rekrutacji – dodawanie nowych rekrutacji do systemu
  • Usuwanie rekrutacji – usuwanie dodanych przez siebie rekrutacji
  • Podgląd aplikacji – wgląd w listę aplikacji kandydatów, którzy zaaplikowali
  • Dodawanie kandydata – możliwość dodawania nowych kandydatów do rekrutacji
  • Edycja aplikacji – możliwość wprowadzania zmian w aplikacjach powiązanych z rekrutacją
  • Usuwanie aplikacji – możliwość usuwania aplikacji kandydatów. Kandydaci nie zostaną usunięci, a jedynie ich powiązania (aplikacje) do rekrutacji
  • Współdzielenie aplikacji – możliwość udostępnienia aplikacji kandydatów osobom, które nie posiadają dostępu do systemu – np. do hiring managera czy Klienta

Działy #

Klienci #

Możemy sparametryzować dostęp:

ZakresObjaśnienie
wszyscydostęp do bazy wszystkich działów
zgodnie z podpięciem opiekunówdostęp jedynie do działów, których użytkownik jest opiekunem
tylko z określonymi tagamidostęp do działów o określonych tagach
brakbrak dostępu do modułu działy

Zakres #

Zakres pozwala określić do czego będzie miał dostęp pracownik na Kliencie. Dodawane opcje zakresu mogą być od siebie zależne. Wybór opcji wyższego rzędu (np. edycja) automatycznie doda opcje wymagane do jej działania (np. podgląd).

  • Podgląd działu – tylko wgląd w dane, brak możliwości wprowadzania zmian na profilu klienta
  • Edycja działu – podgląd danych klienta i możliwość ich edycji
  • Dodawanie nowego działu – możliwość tworzenia nowego profilu Klienta w systemie
  • Usuwanie działu – możliwość usuwania Klientów dodanych przez siebie
  • Podgląd stawek działu – wgląd w zakładkę Stawki na stanowiskach dostępnych na Klientach, bez możliwości ich edycji i dodawania. Pracownik będzie widział podstawowe informacje o stanowisku powiązanego ze stawkami
  • Edycja stawek działu – możliwości edycji i dodawania Stawek na stanowiskach dostępnych na Klientach
  • Podgląd stanowisk – wgląd w stanowiska Klienta bez możliwości wprowadzania zmian
  • Dodawanie stanowisk – możliwość dodawania nowych stanowisk powiązanych z Klientem. Po zapisaniu stanowiska, użytkownik nie będzie miał dostępu do edycji stanowiska (aby mógł edytować stanowiska, należy włączyć uprawnienie do edycji stanowiska)
  • Edycja stanowisk – możliwość wprowadzania zmian w istniejących na profilu Klienta stanowiskach
  • Wysyłka SMS do działu – możliwość kontaktowania się z Klientami poprzez integracje z SMSapi lub aplikację mobilną
  • Wysyłka Email do działu – możliwość wysyłki maili do klientów z poziomu systemu HRappka

Pracownicy #

ZakresObjaśnienie
wszyscypełny dostęp do modułu Pracowników
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów (wszyscy podpięci pracownicy)użytkownik będzie miał dostęp do Pracowników powiązanych z Działami/Klientami do których ma dostęp
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów (aktualnie podpięci pracownicy)użytkownik będzie miał dostęp do Pracowników aktualnie powiązanych z Działami/Klientami do których ma dostęp
tylko z określonymi tagamiużytkownik będzie miał dostęp do Pracowników o określonych tagach, pozostali będą niewidoczni
bez określonych tagówużytkownik będzie miał dostęp do Pracowników, którzy nie posiadają któregoś z podanych tagów, użytkownicy z wybranymi tagami będą niewidoczni.
tylko z określonymi statusamiużytkownik będzie miał dostęp do Pracowników o określonych statusach
dodani przez użytkownika lub grupędostęp do Pracowników dodanych przez siebie grupę oraz powiązanych z Klientem/Rekrutacją, gdzie użytkownik jest opiekunem
własni z listą pozostałychpodgląd pełnej listy Pracowników, dostęp do Pracowników dodanych przez siebie, grupę, do której należy użytkownik oraz powiązanych z Klientem/Rekrutacją, gdzie użytkownik jest opiekunem
brakbrak dostępu do modułu Pracownicy

Zakres uprawnień:

  • Podgląd pracownika- tylko wgląd w dane, brak możliwości wprowadzania zmian na profilu
  • Dodawanie pracownika – tworzenie nowych profili pracowników
  • Edycja pracownika – podgląd danych pracownika i możliwość ich edycji
  • Usuwanie pracownika – usuwanie dodanych przez siebie pracowników
  • Dostęp do indywidualnych stawek pracownika –
  • Tworzenie kont pracowniczych / partnera rekrutacyjnego / partnera handlowego – tworzenie kont dla pracowników, dzięki którym będą mogli się oni logować do systemu (te typ kont nie są dodatkowo płatne)
  • Scalanie kont pracowników – możliwość scalania kont dwóch pracowników, gdy system wykryje duplikat na podstawie analogicznych danych w niektórych polach
  • Wysyłka SMS do pracowników
  • Wysyłka Email do pracowników

Przedmioty pracownika #

Przedmioty w systemie to m.in. asortyment wydawany pracownikom, benefity pracownicze, wszelkie potrącenia i zwroty.

ZakresObjaśnienie
zarządzaniepełny dostęp do przedmiotów pracownika
w zależności od typu przedmiotuMożliwość konfiguracji uprawnień per przedmiot
podgląd i dodawanie z listyPodgląd wszystkich przedmiotów pracownika. Dodawanie pracownikom wcześniej zdefiniowanych przedmiotów, z możliwością konfiguracji ceny, waluty oraz ilości. Możliwość usuwania i edycji jedynie przedmiotów dodanych przez siebie.
podglądtylko podgląd przedmiotów pracownika
brakbrak dostępu do przedmiotów pracownika

Grafik pracownika #

ZakresObjaśnienie
zarządzaniepełny dostęp do grafiku pracownika
podgląd i edycjamożliwość akceptacji wniosków, dodawania nowych, ale bez możliwości usuwania
podglądmożliwość akceptacji wniosków, ale bez dodawnia nowych wpisów ręcznie oraz bez możliwości usuwania
brakbrak dostępu do grafiku pracownika

Powiązania między pracownikiem a Działem/Klientem  #

ZakresObjaśnienie
zarządzaniemożliwość tworzenia, edytowania, usuwania powiązań między Pracownikiem a Klientem / działem
podglądtylko podgląd powiązań między Pracownikiem a Klientem / działem
brakbrak dostępu do powiązań między Pracownikiem a Klientem / działem

Zezwolenia #

Dostęp do zezwoleń pracowników w zależności od typu zezwolenia:

  • Podstawowe
  • Legalizacja
  • Delegowanie
  • Certyfikaty

Zakres każdego typu:

ZakresObjaśnienie
wszystkie – zarządzaniepełny dostęp do wszystkich zezwoleń wybranego typu
wszystkie – podgląd podgląd wszystkich zezwoleń wybranego typu
wybrane – zarządzaniepełny dostęp do wybranych zezwoleń wybranego typu
wybrane – podglądpodgląd wybranych zezwoleń wybranego typu
brakbrak dostępu do zezwoleń wybranego typu

Dodatkowe uprawnienia:

  • Pobieranie – Dostęp do indywidualnego pobierania zezwoleń do których użytkownik ma dostęp
  • Masowe pobieranie – Dostęp do masowego pobierania zezwoleń do których użytkownik ma dostęp

Rozliczenia pracowników #

ZakresObjaśnienie
wszystkiepełny widok rozliczeń pracowników
zgodnie z podpięciem opiekunów do Działów/Klientówwidok rozliczeń pracowników tylko Klientów, których użytkownik jest opiekunem
zgodnie z dostępem do pracownikówwidok rozliczeń pracowników do których użytkownik ma dostęp
tylko podgląd na pracowniku (pełen obraz)podgląd zakładki Wynagrodzenie/Wypłaty na pracowniku, bez dostępu do modułu rozliczeń pracowników
tylko podgląd na pracowniku (zgodnie z dostępem do Klienta)podgląd zakładki Wynagrodzenie/Wypłaty na pracowniku z ograniczeniem po dostępie do Klientów, bez dostępu do modułu rozliczeń pracowników
brakbrak dostępu do modułu rozliczeń pracowników

Zarządzanie onboardingiem #

ZakresObjaśnienie
pełnepełny dostęp do zarządzania onboardingami
wybrane (z możliwością tworzenia)zarządzanie tylko wybranymi onboardingami z możliwością dodawania nowych
wybranezarządzanie tylko wybranymi onboardingami bez możliwości tworzenia nowych
brakbrak dostępu do zarządzania onboardingami

Umowy #

ZakresObjaśnienie
wszystkiepełny dostęp do modułu umów
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów (wszyscy podpięci pracownicy)dostęp do umów pracowników powiązanych z Działami/Klientami do których ma dostęp
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów (aktualnie podpięci pracownicy)dostęp do umów pracowników aktualnie powiązanych z Działami/Klientami do których ma dostęp
zgodnie z dostępem do Działów/Klientów (aktualnie podpięci pracownicy) z listą pozostałychdostęp do umów pracowników aktualnie powiązanych z Działami/Klientami do których ma dostęp oraz dostęp do widoku umów pracowników, do których użytkownik ma dostęp, bez możliwości ich edycji
lista na pracowniku (zgodnie z dostępem do pracowników)dostęp do widoku umów pracowników, do których użytkownik ma dostęp, bez możliwości ich edycji
brakbrak dostępu do modułu umów

W przypadku uprawnień do umów wymagany jest także dostęp do pracowników lub klientów/działów

Faktury sprzedaż #

ZakresObjaśnienie
wszystkiepełny widok listy faktur
wystawione przez użytkownikadostęp do wystawiania faktur i widok listy faktur, wystawionych tylko przez uzytkownika, brak dostępu do zakładki saldo na Kliencie
brakbrak dostępu do modułu faktury sprzedaży, brak dostępu do zakładki saldo na Kliencie

Faktury zakup #

ZakresObjaśnienie
wszystkiepełny widok listy faktur
wystawione przez użytkownikadostęp do wprowadzania faktur i widok listy faktur, wprowadzonych tylko przez użytkownika, brak dostępu do zakładki saldo na Kliencie
brakbrak dostępu do modułu faktury zakupu, brak dostępu do zakładki saldo na Kliencie

Dodawanie płatności (eksport) #

W module płatności użytkownicy, którzy mają dostęp, do rozliczeń pracowników widzą zakładkę zobowiązania, a w niej zobowiązania wobec pracowników, użytkownicy z uprawnieniami do faktur zakupu mają dostęp do zobowiązań, (zgodnie z uprawnieniami faktur zakupu), użytkownicy którzy mają dostęp do faktur sprzedaży,mają widok zakładki należności (zgodnie z uprawnieniami faktur sprzedaży). Uprawnienie daje dostęp do możliwości rejestracji wpłat i wypłat na rzecz danych należności i zobowiązań

Samochody #

ZakresObjaśnienie
wszystkiepełny dostęp do modułu samochodów
z określonymi tagamiużytkownik będzie miał dostęp do samochodów o określonych tagach, pozostałe będą niewidoczne
brakbrak dostępu do modułu samochodów

Mieszkania #

ZakresObjaśnienie
wszystkiepełny dostęp do modułu mieszkań
zgodnie z podpięciem do Klientówpełny dostęp do mieszkań kontrahentów o typie nocleg na których użytkownik jest opiekunem
zgodnie z podpięciem opiekunów do mieszkańpełny dostęp do mieszkań na których użytkownik jest opiekunem
z określonymi tagamiużytkownik będzie miał dostęp do Mieszkań o określonych tagach, pozostałe będą niewidoczne
brakbrak dostępu do modułu mieszkań

Przedmioty i magazyny #

Dostęp do bazy przedmiotów na firmie oraz magazynów

Raporty #

Dostęp do raportów firmy w sekcji Raporty. Raporty dostępne dla użytkownika są zależne od obiektów do których mam on dostęp. Dla przykładu – jeżeli nie ma dostępu do pracowników, nie zobaczy on raportów kadrowych.

Pisma #

Dostęp do pism firmy w sekcji ERP > Pisma.

Eksport tabel #

Umożliwienie użytkownikowi eksportu danych z widoku list obiektów w systemie do plików Excel.

Procesy Workflow  #

ZakresObjaśnienie
zarządzaniepełny dostęp do procesów Workflow
podglądtylko podgląd listy procesów
własnetylko dostęp do własnych procesów
brakbrak dostępu do listy procesów

Ustawienia #

Dostęp do ustawień w celu skonfigurowania w systemu. Włączenie uprawnienia do Ustawień pozwala skonfigurować szczegółowy zakres:

  • Wydruki i serie – Dostęp do ustawień wydruków, gdzie możliwa jest edycja szablonu wydruku oraz możliwość konfiguracji serii wydruku
  • Deklaracje i ust. kadrowe – Dostęp do modułu deklaracji oraz do ustawień finansowych w ustawieniach firmy
  • Konfiguracja – Dostęp do zakładek konfiguracji i modułów w ustawieniach
  • Import – Należy wybrać, które z importów będzie mógł wykonywać użytkownik (wybór wielokrotny). Pozostawienie opcji pustej oznacza brak dostępu do importu. Do wielokrotnego wyboru dostępne są wszystkie obiekty, które można importować w Ustawieniach > Import.

Ankiety #

Dostęp do modułu Organizacja pracy > Ankiety – możliwość tworzenia ankiet do wykorzystania w systemie.

Szkolenia #

ZakresObjaśnienie
wszystkiepełny dostęp do szkoleń
zgodnie z podpięciem opiekunówużytkownik będzie miał dostęp do szkoleń w których jest opiekunem
brakbrak dostępu do szkoleń

Portal pracowniczy #

Portal pracowniczy pozwala użytkownikowi systemu na wgląd w jego dane. Użytkownik może się przelogować do portalu pracowniczego klikając na swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu menu i wybierając portal pracowniczy.

Zakres dostępu:

  • Dane osobowe (podgląd i zgłoszenie zmiany) 
  • Umowy (podgląd, pobieranie, podpis elektroniczny) 
  • Grafik (podgląd, zgłaszanie wpisów grafikowych) 
  • Wynagrodzenia, wypłaty (podgląd i pobieranie) 
  • Załączniki (podgląd, pobieranie, dodawanie, podpis elektroniczny) 
  • Podgląd przedmiotów  

Pracownik / Kandydat #

Rola pracownik / kandydat może mieć dostęp jedynie do portalu pracowniczego, który pozwala na wgląd tylko w dane osoby, która się loguje. Za tą rolę nie są naliczane dodatkowe opłaty. Więcej informacji o portalu pracowniczym znajduje się tutaj.

Zakres dostępu:

  • Dane osobowe (podgląd i zgłoszenie zmiany) 
  • Umowy (podgląd, pobieranie, podpis elektroniczny) 
  • Grafik (podgląd, zgłaszanie wpisów grafikowych) 
  • Wynagrodzenia, wypłaty (podgląd i pobieranie) 
  • Załączniki (podgląd, pobieranie, dodawanie, podpis elektroniczny) 
  • Podgląd przedmiotów  

Klient #

Jest to rola w systemie, z której najczęściej korzystają agencje pracy. Umożliwia ona dostęp klienta agencji do systemu, gdzie może on kontrolować poszczególne elementy związane z zatrudnieniem pracowników tymczasowych u niego w firmie.

Uprawnienia:

PoleWyjaśnienie
KlientWybierz klientów do których dostęp ma mieć konto o roli Klient. Możesz wybrać kilku klientów jeżeli ma on kilka spółek / oddziałów
Kalendarze pracyDodawanie zapotrzebowania – Dostęp do możliwości dodawania zapotrzebowania na pracowników na kalendarzach
Dodawanie zapotrzebowania oraz planowanie pracowników – Dostęp do dodawania zapotrzebowania na pracowników oraz planowania pracy pracowników w kalendarzu pracy
Dane osobowe pracownikówWidoczność danych osobowych pracowników
RaportyDostęp do raportów dedykowanych klientowi
Widok rozliczeń Dostęp do akceptacji rozliczeń pracowników, prognoza kosztów Klienta oraz podgląd rozliczeń historycznych
Wysłanie SMS Możliwość kontaktu z pracownikami poprzez SMSy
Wysyłka grafików na maile Możliwość wysłania przez Klienta grafików pracownikom na adres e-mail
Wysyłka grafików SMSem Możliwość wysłania przez Klienta grafików pracownikom SMSem
Rekrutacja własna (dodawanie, edycja pracowników) Możliwość dodawania, własnych pracowników do bazy
Umowy pracowników Możliwość włączenia kolumn na liście pracowników kolumn dotyczących bieżącej umowy (B.u.) oraz Najświeższej umowy (N.u.): B.u. Data podpisu elektronicznego, B.u. Typ, B.u. Status, B.u. Start, B.u. Konie, B.u. Klient, B.u. Kod Klienta, B.u. Projekt, B.u. Stanowisko, B.u. Kod zawodu, B.u. Stawki, B.u. Miejsce wykonywania pracy, B.u. Opiekunowie Klienta, B.u. Opiekunowie pracowników Klienta, B.u. Pierwotna, B.u. Firma, B.u. Data rozpoczęcia pierwotnej umowy. Analogiczne kolumny dla N.u.
Zezwolenia pracowników Możliwość włączenia kolumn na liście pracowników:Maksymalna data pobytu, Łączna maksymalna data legalizacji, Maksymalna data pracy, Data obowiązywania ruchu bezwizowego, Ostatnia wiza, Ostatnie zezwolenie, Aktualne i przyszłe zezwolenia, Aktualne i przyszłe zezwolenia na pobyt, Aktualne i przyszłe zezwolenia na pracę, Pozostało dni pobytu

Notatki pracownika #

ZakresObjaśnienie
zarządzaniedostęp do odczytu, dodawania, edycji i usuwania notatek pracownika
podgląddostęp do listy notatek pracownika
brakbrak dostępu do notatek pracownika

Załączniki pracownika  #

ZakresObjaśnienie
zarządzaniepełny dostęp do załączników pracownika
podglądmożliwość podglądu załaczników pracownika
brakbrak dostępu do załączników pracownika

Partner handlowy #

Jest to rola w systemie, która może mieć dostęp do wybranych działów / Klientów. Zakres:

  • Dział / Klient – Wybierz klientów do których dostęp ma mieć konto. Możesz wybrać kilku klientów.
  • Dane o pracownikach Klienta – Umożliwienie partnerowi handlowemu dostępu do danych podstawowych oraz szczegółów powiązania pracowników Klienta:
ZakresObjaśnienie
pełnemożliwość podglądu wszystkich danych w szczegółach powiązania pracowników
skróconemożliwość podglądu dat zatrudnienia w szczegółach powiązania pracowników
  • Eksport tabel – Umożliwienie partnerowi handlowemu eksportu danych z widoku tabel do plików Excel

Partner rekrutacyjny #

Partner rekrutacyjny to rola, którą możesz nadać osobom, z którymi współpracujesz w celu pozyskiwania kandydatów. Więcej o partnerze rekrutacyjnym przeczytasz tutaj. Partner rekrutacyjny nie może tworzyć rekrutacji, może jedynie dodawać kandydatów do rekrutacji, które widzi.

Zakres:

  • Zezwolenia pracowników – Dostęp do podglądu, dodawania oraz usuwania wszystkich typów zezwoleń
  • Notatki pracownika:
ZakresObjaśnienie
zarządzaniedostęp do odczytu, dodawania, edycji i usuwania notatek pracownika
podgląddostęp do odczytu notatek pracownika
brakbrak dostępu do notatek pracownika
  • Załączniki pracownika:
ZakresObjaśnienie
zarządzaniepełny dostęp do załączników pracownika
podglądmożliwość podglądu załaczników pracownika
brakbrak dostępu do załączników pracownika
  • Załączniki rekrutacji:
ZakresObjaśnienie
zarządzaniedostęp do odczytu, dodawania, edycji i usuwania załączników pracownika
podglądmożliwość podglądu załaczników
własnedostęp do dodanych przez siebie załączników

Monitoring #

Ta rola została stworzona, aby umożliwić wyświetlanie obecnej realizacji zapotrzebowania na projektach dla Klientów, np. na ogólnodostępnym telewizorze w pokoju rekruterów. Mogą oni monitorować obecne zapełnienie zapotrzebowania i podejmować odpowiednie akcje w celu uzupełnienia zapotrzebowania (rekrutować nowe osoby, podpinać obecnych pracowników).

Po stworzeniu takiej roli, dane wyświetlane w monitoringu skonfigurujesz w Ustawieniach > Zaawansowane > Monitoring. Po odpowiedniej konfiguracji możesz się zalogować na rolę i będzie ona wyświetlała realizację zapotrzebowania na projektach.

Ta rola nie może wykonywać żadnych akcji w systemie, jedynie prezentuje aktualne wyniki.

Dodatkowe informacje: #

  • Role, za które pobierana jest opłata to administrator oraz pracownik.
  • Dostęp do poszczególnych ról zależy od Twojego pakietu, np. rola partnera rekrutacyjnego jest dostępna w subskrypcji powyżej 5 użytkowników. Szczegóły pakietu sprawdzisz w zakładce Abonament. W razie pytań, znajdziesz tam również dane do Twojego opiekuna, który udzieli Ci dodatkowych informacji.
  • Jeżeli pojawia się komunikat „Osiągnąłeś limit użytkowników. Aby dodać kolejnych użytkowników skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.” oznacza to, że nie możesz dodać już nowych użytkowników w ramach obecnego pakietu subskrypcji. Skontaktuj się z opiekunem, aby poznać możliwości rozszerzenia subskrypcji.
  • Możesz tworzyć szablony uprawnień poszczególnych ról w systemie, a potem nadawać nowym użytkownikom uprawnienia z szablonów. Instrukcja tworzenia szablonów znajduje się tutaj.
  • Możesz również skopiować uprawnienia z istniejącego użytkownika o każdym typie roli na tworzonego użytkownika w systemie, korzystając z pola „Kopiuj uprawnienia z”
  • Jeżeli posiadasz wiele firm dodanych w systemie, jeden użytkownik może mieć różne uprawnienia i role, w zależności od firmy, na którą się loguje (np. może być administratorem na jednej firmie, a użytkownikiem na drugiej i nie mieć dostępu do trzeciej firmy)

Powiązane artykuły: #

  • Użytkownik: Jak dodać użytkownika do systemu? Jak zmienić…
  • Domyślny dostęp do plików dla wybranych ról w systemie
  • Co to są statusy i jak je skonfigurować?
  • Raporty / Analizy w systemie HRappka
  • Integracje w systemie HRappka
  • Konfiguracja wysyłki SMS [SMSapi / Aplikacja mobilna…
uprawnienia, uprawnienia użytkownika, uprawnienia użytkowników
Czy odpowiedź była pomocna?
Udostępnij :
  • Facebook
  • LinkedIn
Nie znalazłeś odpowiedzi?

Jak możemy Ci pomóc?

Updated on 27 lipca 2022
PISMA – Moduł pism – Działanie i konfiguracjaIntegracja z Autenti: konfiguracja podpisu elektronicznego

Powered by BetterDocs

Spis treści
  • Administrator
  • Główne różnice między administratorem a użytkownikiem
  • Użytkownik
    • Klienci
      • Zakres
    • Rozliczenie działu / Klienta
    • Projekty
  • Rekrutacja
  • Działy
    • Klienci
      • Zakres
  • Pracownicy
    • Przedmioty pracownika
    • Grafik pracownika
    • Powiązania między pracownikiem a Działem/Klientem 
    • Zezwolenia
  • Rozliczenia pracowników
  • Zarządzanie onboardingiem
  • Umowy
  • Faktury sprzedaż
  • Faktury zakup
  • Dodawanie płatności (eksport)
  • Samochody
  • Mieszkania
  • Przedmioty i magazyny
  • Raporty
  • Pisma
  • Eksport tabel
  • Procesy Workflow 
  • Ustawienia
  • Ankiety
  • Szkolenia
  • Portal pracowniczy
  • Pracownik / Kandydat
  • Klient
    • Notatki pracownika
    • Załączniki pracownika 
  • Partner handlowy
  • Partner rekrutacyjny
  • Monitoring
  • Dodatkowe informacje:

Baza wiedzy

Kategorie

Samouczek

Helpdesk

Zaloguj się

Dowiedz się więcej

Wypróbuj demo
Zamów prezentację
Często zadawane pytania
Blog 
Sprawdź na Youtube
Regulamin
Polityka prywatności
O nas
Partnerzy

Funkcjonalności

System do rekrutacji (ATS)
Onboarding pracownika
Legalizacja cudzoziemców
Elektroniczne wnioski urlopowe
Rejestracja czasu pracy (RCP)
Program kadrowo i płacowy
Portal pracowniczy
Program dla Agencji Pracy
Delegowanie pracowników
Wszystkie funkcje

Operator serwisu

Soulab Consulting

ul. Narutowicza 24-26, 20-017 Lublin

NIP: 712 262 92 40

 

 

Copyright © 2023

 

Kontakt

Portal helpdesk

+48 500 114 314

kontakt@hrappka.pl