Trendy w rozwoju oprogramowania do rekrutacji zmieniają się wraz z potrzebami rekruterów, które definiuje zarówno rynek pracy jak i obowiązujące prawo. Jakie trendy obserwujemy w tym roku?

Uproszczenie i skrócenie procesu rekrutacji

Jest to trend, który jest spowodowany dbałością o pozytywne doświadczenia kandydatów. W związku z tym weryfikacja umiejętności i kompetencji kandydatów przebiega szybciej, dzięki czemu proces rekrutacji od publikacji ogłoszenia do zatrudnienia kandydata jest coraz sprawniejszy.

Coraz częściej zdarza się, że kandydaci (szczególnie aplikujący na stanowiska wyższego szczebla) rezygnują z rekrutacji, gdy muszą poświęcić zbyt dużo czasu na test, czy zadanie domowe, które muszą zrobić.

Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:

  • tworzenie testów kompetencji,
  • sprawne porównywanie kandydatów,
  • kompleksowe zarządzanie aplikacjami w systemie (autotagowanie aplikacji, tagi, notatki, planowanie spotkań, pełna historia kontaktu, współdzielenie aplikacji).

Częsta i spersonalizowana komunikacja z kandydatem

Coraz częściej komunikacja z kandydatami jest personalizowana i znacznie częstsza. Automatyczne wysyłanie e-maili do kandydatów z podziękowaniem za zaaplikowanie, korzystanie ze znaczników, które w podziękowaniu pozwalają wstawić imię kandydata, powodują, że wiadomość jest bardziej dopasowana do kandydata.

Kluczowe jest posiadanie pełnej historii kontaktu z kandydatem w systemie ATS oraz wysyłanie wiadomości (SMS, email) do kandydatów bezpośrednio z poziomu systemu do rekrutacji. Warto informować kandydatów o:

  • etapach rekrutacji,
  • zmianie etapu rekrutacji, na której znajduje się aplikacja (również o odrzuceniu ich aplikacji, z informacją dotyczącą przyczyny odrzucenia).

Wiele firm umożliwia automatyczne tworzenie kont kandydatów, gdzie mają oni wgląd w swoje dane oraz rekrutacje na które zaaplikowali. Wtedy mogą być oni na bieżąco z rekrutacjami firmy oraz etapami, na których znajdują się ich aplikacje.

Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:

  • personalizowane autorespondery do kandydatów,
  • integracja skrzynki email z systemem,
  • wysyłanie e-maili oraz SMSów z systemu,
  • zapisywanie historii kontaktu w profilu kandydata,
  • tworzenie kont kandydatów w systemie.

Krótki i intuicyjny formularz aplikacyjny

Coraz więcej firm stawia na minimalizm na formularzu aplikacyjnym. Im mniejsza ilość pytań w ankiecie, tym większa szansa, że kandydat zaaplikuje. Warto pamiętać, że formularz aplikacyjny jest wizytówką firmy, więc dobrze dopasować go do identyfikacji wizualnej firmy (logo, kolory, grafika) oraz napisać kilka zdań o firmie.

Co więcej, należy pamiętać, aby opis stanowiska, wymagania, czy oferta były opisane krótko i prosto, ale również dokładnie. Dzięki temu kandydaci będą mogli zdecydować, czy na pewno są zainteresowani ofertą. Zminimalizuje to liczbę mniej jakościowych aplikacji. Ponadto, warto również zawrzeć informację o zarobkach, ponieważ oferty, które zawierają informacje finansowe zwykle cieszą się większym zainteresowaniem.

Jeżeli rekrutujesz w branży IT zajrzyj do naszego artykułu o tym, jakie informacje powinny się znaleść w ofertach pracy.

Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:

  • tworzenie formularzy aplikacyjnych dopasowanych do stanowiska,
  • personalizacja formularzy aplikacyjnych.

Trendy z rozwoju oprogramowania do rekrutacji zmieniają się wraz z potrzebami firm rekrutujących oraz rekruterów. Jakie trendy obserwujemy w tym roku?

Uproszczenie i skrócenie procesu rekrutacji

Jest to trend, który jest spowodowany dbałością o pozytywne doświadczenia kandydatów. W związku z tym weryfikacja umiejętności i kompetencji kandydatów przebiega szybciej, dzięki czemu proces rekrutacji od publikacji ogłoszenia do zatrudnienia kandydata jest coraz sprawniejszy.

Coraz częściej zdarza się, że kandydaci (szczególnie aplikujący na stanowiska wyższego szczebla) rezygnują z rekrutacji, gdy muszą poświęcić zbyt dużo czasu na test, czy zadanie domowe, które muszą zrobić.

Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:

  • tworzenie testów kompetencji,
  • sprawne porównywanie kandydatów,
  • kompleksowe zarządzanie aplikacjami w systemie (autotagowanie aplikacji, tagi, notatki, planowanie spotkań, pełna historia kontaktu, współdzielenie aplikacji).

Częsta i spersonalizowana komunikacja z kandydatem

Coraz częściej komunikacja z kandydatami jest personalizowana i znacznie częstsza. Automatyczne wysyłanie e-maili do kandydatów z podziękowaniem za zaaplikowanie, korzystanie ze znaczników, które w podziękowaniu pozwalają wstawić imię kandydata, powodują, że wiadomość jest bardziej dopasowana do kandydata.

Kluczowe jest posiadanie pełnej historii kontaktu z kandydatem w systemie ATS oraz wysyłanie wiadomości (SMS, email) do kandydatów bezpośrednio z poziomu systemu do rekrutacji. Warto informować kandydatów o:

  • etapach rekrutacji,
  • zmianie etapu rekrutacji, na której znajduje się aplikacja (również o odrzuceniu ich aplikacji, z informacją dotyczącą przyczyny odrzucenia).

Wiele firm umożliwia automatyczne tworzenie kont kandydatów, gdzie mają oni wgląd w swoje dane oraz rekrutacje na które zaaplikowali. Wtedy mogą być oni na bieżąco z rekrutacjami firmy oraz etapami, na których znajdują się ich aplikacje.

Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:

  • personalizowane autorespondery do kandydatów,
  • integracja skrzynki email z systemem,
  • wysyłanie e-maili oraz SMSów z systemu,
  • zapisywanie historii kontaktu w profilu kandydata,
  • tworzenie kont kandydatów w systemie.

Krótki i intuicyjny formularz aplikacyjny

Coraz więcej firm stawia na minimalizm na formularzu aplikacyjnym. Im mniejsza ilość pytań w ankiecie, tym większa szansa, że kandydat zaaplikuje. Warto pamiętać, że formularz aplikacyjny jest wizytówką firmy, więc dobrze dopasować go do identyfikacji wizualnej firmy (logo, kolory, grafika) oraz napisać kilka zdań o firmie.

Co więcej, należy pamiętać, aby opis stanowiska, wymagania, czy oferta były opisane krótko i prosto, ale również dokładnie. Dzięki temu kandydaci będą mogli zdecydować, czy na pewno są zainteresowani ofertą. Zminimalizuje to liczbę mniej jakościowych aplikacji. Ponadto, warto również zawrzeć informację o zarobkach, ponieważ oferty, które zawierają informacje finansowe zwykle cieszą się większym zainteresowaniem.

Jeżeli rekrutujesz w branży IT zajrzyj do naszego artykułu o tym, jakie informacje powinny się znaleść w ofertach pracy.

Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:

  • tworzenie formularzy aplikacyjnych dopasowanych do stanowiska,
  • personalizacja formularzy aplikacyjnych.

Zwiększ efektywność rekrutacji z systemem HRappka!

  • Ankiety aplikacyjne
  • Multiposting ofert
  • Zarządzanie kandydatami
  • Raporty