Trendy z rozwoju oprogramowania do rekrutacji zmieniają się wraz z potrzebami rekruterów, które definiuje zarówno rynek pracy jak i obowiązujące prawo. Jakie trendy obserwujemy w tym roku? Zagadnienia poruszane w artykule: Jest to trend, który jest spowodowany dbałością o pozytywne doświadczenia kandydatów. W związku z tym weryfikacja umiejętności i kompetencji kandydatów przebiega szybciej, dzięki czemu proces rekrutacji od publikacji ogłoszenia do zatrudnienia kandydata jest coraz sprawniejszy. Coraz częściej zdarza się, że kandydaci (szczególnie aplikujący na stanowiska wyższego szczebla) rezygnują z rekrutacji, gdy muszą poświęcić zbyt dużo czasu na test, czy zadanie domowe, które muszą zrobić.
Coraz częściej komunikacja z kandydatami jest personalizowana i znacznie częstsza. Automatyczne wysyłanie e-maili do kandydatów z podziękowaniem za zaaplikowanie, korzystanie ze znaczników, które w podziękowaniu pozwalają wstawić imię kandydata, powodują, że wiadomość jest bardziej dopasowana do kandydata. Kluczowe jest posiadanie pełnej historii kontaktu z kandydatem w systemie ATS oraz wysyłanie wiadomości (SMS, email) do kandydatów bezpośrednio z poziomu systemu do rekrutacji. Warto informować kandydatów o: Wiele firm umożliwia automatyczne tworzenie kont kandydatów, gdzie mają oni wgląd w swoje dane oraz rekrutacje na które zaaplikowali. Wtedy mogą być oni na bieżąco z rekrutacjami firmy oraz etapami, na których znajdują się ich aplikacje. Coraz więcej firm stawia na minimalizm na formularzu aplikacyjnym. Im mniejsza ilość pytań w ankiecie, tym większa szansa, że kandydat zaaplikuje. Warto pamiętać, że formularz aplikacyjny jest wizytówką firmy, więc dobrze dopasować go do identyfikacji wizualnej firmy (logo, kolory, grafika) oraz napisać kilka zdań o firmie. Co więcej, należy pamiętać, aby opis stanowiska, wymagania, czy oferta były opisane krótko i prosto, ale również dokładnie. Dzięki temu kandydaci będą mogli zdecydować, czy na pewno są zainteresowani ofertą. Zminimalizuje to liczbę mniej jakościowych aplikacji. Ponadto, warto również zawrzeć informację o zarobkach, ponieważ oferty, które zawierają informacje finansowe zwykle cieszą się większym zainteresowaniem. Jeżeli rekrutujesz w branży IT zajrzyj do naszego artykułu o tym, jakie informacje powinny się znaleść w ofertach pracy.
Trendy z rozwoju oprogramowania do rekrutacji zmieniają się wraz z potrzebami firm rekrutujących oraz rekruterów. Jakie trendy obserwujemy w tym roku? Jest to trend, który jest spowodowany dbałością o pozytywne doświadczenia kandydatów. W związku z tym weryfikacja umiejętności i kompetencji kandydatów przebiega szybciej, dzięki czemu proces rekrutacji od publikacji ogłoszenia do zatrudnienia kandydata jest coraz sprawniejszy. Coraz częściej zdarza się, że kandydaci (szczególnie aplikujący na stanowiska wyższego szczebla) rezygnują z rekrutacji, gdy muszą poświęcić zbyt dużo czasu na test, czy zadanie domowe, które muszą zrobić. Coraz częściej komunikacja z kandydatami jest personalizowana i znacznie częstsza. Automatyczne wysyłanie e-maili do kandydatów z podziękowaniem za zaaplikowanie, korzystanie ze znaczników, które w podziękowaniu pozwalają wstawić imię kandydata, powodują, że wiadomość jest bardziej dopasowana do kandydata. Kluczowe jest posiadanie pełnej historii kontaktu z kandydatem w systemie ATS oraz wysyłanie wiadomości (SMS, email) do kandydatów bezpośrednio z poziomu systemu do rekrutacji. Warto informować kandydatów o: Wiele firm umożliwia automatyczne tworzenie kont kandydatów, gdzie mają oni wgląd w swoje dane oraz rekrutacje na które zaaplikowali. Wtedy mogą być oni na bieżąco z rekrutacjami firmy oraz etapami, na których znajdują się ich aplikacje. Coraz więcej firm stawia na minimalizm na formularzu aplikacyjnym. Im mniejsza ilość pytań w ankiecie, tym większa szansa, że kandydat zaaplikuje. Warto pamiętać, że formularz aplikacyjny jest wizytówką firmy, więc dobrze dopasować go do identyfikacji wizualnej firmy (logo, kolory, grafika) oraz napisać kilka zdań o firmie. Co więcej, należy pamiętać, aby opis stanowiska, wymagania, czy oferta były opisane krótko i prosto, ale również dokładnie. Dzięki temu kandydaci będą mogli zdecydować, czy na pewno są zainteresowani ofertą. Zminimalizuje to liczbę mniej jakościowych aplikacji. Ponadto, warto również zawrzeć informację o zarobkach, ponieważ oferty, które zawierają informacje finansowe zwykle cieszą się większym zainteresowaniem. Jeżeli rekrutujesz w branży IT zajrzyj do naszego artykułu o tym, jakie informacje powinny się znaleść w ofertach pracy.
Uproszczenie i skrócenie procesu rekrutacji
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
Częsta i spersonalizowana komunikacja z kandydatem
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
Krótki i intuicyjny formularz aplikacyjny
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
Uproszczenie i skrócenie procesu rekrutacji
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
Częsta i spersonalizowana komunikacja z kandydatem
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
Krótki i intuicyjny formularz aplikacyjny
Funkcje systemu do rekrutacji, które wesprą te działania:
Zwiększ efektywność rekrutacji z systemem HRappka!
Już od 39 zł netto / miesiąc!