Zarządzanie szkoleniami w organizacji – jak wybrać najlepszy system?
Dobrze wyszkolona i stale podnosząca kwalifikacje kadra, to przyszłość każdej organizacji. Nie wystarczy zatrudnić odpowiednich pracowników – dbanie o ich ciągły rozwój to nie tylko nabywanie nowych kompetencji, ale również element motywacji. Ważne jest, aby właściwie podejść do analizy potrzeb szkoleniowych w przedsiębiorstwie, odpowiednio zaplanować je, przeprowadzić oraz użyć stosownych narzędzi oceny efektywności szkoleń. Zarządzanie szkoleniami w organizacji – szczególnie tych większych, to ogrom pracy, który zmniejszony zostać może poprzez przeniesienie procesów do dobrego programu.
Zagadnienia poruszane w artykule:
Analiza potrzeb szkoleniowych w firmie
Proces identyfikowania potrzeb szkoleniowych to niezwykle ważny moment, w którym powstaje decyzja na temat tego, jaki kształt przybierze całe szkolenie. Nie wystarczy zaproponować pracownikom pierwszego z rzędu szkolenia, takiego które nam, jako pracodawcy wydaje się ciekawe (lub korzystne cenowo). Analiza potrzeb szkoleniowych to moment pytania i słuchania przyszłych uczestników. Dzięki temu zaproponować można właściwy program szkolenia, z użyciem odpowiednich narzędzi, zaplanować budżet szkolenia, zaangażować odpowiednie osoby.
Dopiero po właściwej analizie potrzeb szkoleniowych możemy przejść do procesu zarządzania szkoleniami i zapraszania uczestników.
System do zarządzania szkoleniami – najważniejsze funkcjonalności
System zarządzania szkoleniami powinien przeprowadzić opiekuna szkoleń przez cały proces. Od tworzenia wydarzenia, po zapraszanie uczestników, pilnowanie list obecności, dostęp do materiałów szkoleniowych, po testy wiedzy i ankiety. Organizowanie szkoleń to duże przedsięwzięcie logistyczne, dlatego warto polegać na sprawdzonym systemie do zarządzania szkoleniami.
Jakie najważniejsze są najważniejsze funkcjonalności systemu do zarządzania szkoleniami?
Lista szkoleń
Kalendarz szkoleń
Portal pracowniczy
Zaproszenia
Listy obecności
Profil szkolenia
Powiadomienia
Ankiety
Uprawnienia
Budżetowanie szkoleń
E-learning
HRappka – system do zarządzania szkoleniami
System HRappka to narzędzie, które jest niezwykle przydatne w zarządzaniu szkoleniami. W HRappce dodasz dowolny kurs – niezależnie od sposobu prowadzenia szkolenia (online czy szkolenia stacjonarne). Możesz utworzyć kurs w ramach organizacji lub wybrać zewnętrznego dostawcę (z dowolnych firm szkoleniowych). Automatycznie wyślesz zaproszenia do wszystkich uczestników, możesz skorzystać z gotowej bazy pracowników, na której pracujesz w HRappce – lub dodać nowe osoby. Uczestnicy szkolenia otrzymają najważniejsze informacje, materiały szkoleniowe oraz dostęp do profilu pracownika. Zarządzaj rozwojem pracowników z jednego miejsca, śledź ich ścieżki szkoleniowe i dostosowuj plan szkoleń do zapotrzebowania organizacji.
Zarządzanie szkoleniami pracowników w systemie HRappka
HRappka to nie tylko system zarządzania szkoleniami. U nas przeprowadzisz cały proces zatrudnienia pracownika (moduł rekrutacje), onboardingu, legalizacji zatrudnienia cudzoziemców, rozliczenia (program kadrowo-płacowy), oraz ewidencji czasu pracy (wraz z elektronicznymi wnioskami urlopowym).
Zarządzaj szkoleniami w organizacji
- Intuicyjne dodawanie szkoleń
- Powiadomienia i przypomnienia
- Portal pracowniczy
- Zarządzanie uprawnieniami
Autor:
Aleksandra Kozieł
Specjalista ds. Marketingu @ HRappka.pl
Psycholog i copywriter z zamiłowania. Uwielbia pracę z ludźmi i zabawę słowem. Interesuje się UX writingiem i chciałaby, aby treści w Internecie były bardziej dostępne dla osób z trudnościami.
Tworząc szkolenie, nie można zapomnieć o procesie analizy potrzeb szkoleniowych w organizacji oraz o tym, jakie procedury szkoleniowe należy wdrożyć. Inne potrzeby szkoleniowe będzie mieć szkolenie stacjonarne, a inne online. Zadbaj, aby pracownicy mieli dostęp do katalogu szkoleń. Efektywne zarządzanie (również szkoleniami stacjonarnymi) możliwe jest dzięki systemowi, który zawiera podstawowe funkcje administrowania. Natomiast po skończonym kursie warto zastanowić się nad oceną efektywności szkoleń.