Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną – wzór
Czy zaproszenie kandydata na rozmowę kwalifikacyjną może wywołać efekt WOW? Jak napisać dobre zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną?
Przede wszystkim, należy pamiętać, że zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną powinno zawierać następujące elementy:
- Data i godzina,
- Miejsce spotkania: w przypadku rozmów offline – dokładny adres siedziby naszej firmy (dobrą praktyką jest załączanie mapki). W przypadku rozmów online – link oraz niezbędne instrukcje (np. czy wymagana jest instalacja programu),
- Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za rekrutację.
Natomiast, dobrą praktyką jest umieszczanie dodatkowych informacji, takich jak:
- orientacyjny czas trwania rozmowy kwalifikacyjnej,
- przebiegu spotkania,
- obowiązujący w firmie Dress Code,
- ilości osób biorących udział w rozmowie – dobrą praktyką jest poinformowanie kandydata o dodatkowych osobach, jeśli będą w niej uczestniczyć,
- linki do materiałów Employer Brandingowych i/lub kont firmy w mediach społecznościowych,
- prośba o potwierdzenie przybycia na rozmowę kwalifikacyjną.
Co więcej, w ramach zaproszenia na rozmowę online – warto załączyć prostą instrukcję narzędzia wykorzystywanego do rozmów video, a jeżeli rozmowa odbędzie się w biurze – informację o najbliższym parkingu oraz opisu gdzie dokładnie znajduje się biuro (jeżeli wejście jest utrudnione, np. gdy w budynku znajduje się wiele biur).
Bez podstawowych informacji, nawet najbardziej kreatywne zaproszenie nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Dodatkowo ważne jest, by cała komunikacja z kandydatem była spójna z naszą kulturą organizacyjną. Co więcej, warto zastanowić się, w jakim stopniu zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną wysyłane przez rekruterów w naszej firmie różnią się od tych wykorzystywanych przez konkurencję. A następnie spróbować się wyróżnić! Jak? Dobry pomysłem jest dodanie elementów, które pokazują naszą firmę od środka. Ciekawym pomysłem może być stworzenie krótkiego filmu w którym nasi pracownicy dają rady jak wypaść dobrze na rozmowie kwalifikacyjnej do naszej firmy 🙂
Zaproszenie na rozmowę – wzór
Przykład formalny
Temat: Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną
Dzień dobry Pani/Panie {imię kandydata},
Nawiązując do naszej rozmowy telefonicznej chcielibyśmy zaprosić Pana/Panią na rozmowę kwalifikacyjną na stanowisko {nazwa stanowiska}.
Rozmowa odbędzie się {data} w siedzibie naszej firmy {adres firmy}.
Rozmowa potrwa ok. 1,5h, składać się będzie z krótkiej rozmowy dotyczącej Pana/Pani doświadczenia zawodowego oraz testu kompetencji.
P.S. W razie jakichkolwiek zmian lub pytań proszę o kontakt pod numerem {nr telefonu}.
Pozdrawiam
{podpis}
Przykład nieformalny
Temat: Poznajmy się bliżej!
Cześć {imię kandydata}!
Bardzo cieszymy się, że jesteś zainteresowany współpracą z nami. W {nazwa firmy} chcemy Cię dokładnie poznać, dlatego też zapraszamy Cię na rozmowę kwalifikacyjną do naszej firmy.
Kiedy? {Data} Gdzie? {adres lub link do spotkania}.
Czego możesz się spodziewać?
Rozmowa potrwa ok. 1,5h i będzie składać się z dwóch części:
- miękkiej,
- twardej, gdzie poprosimy Cię o wykonanie krótkiego zadania, np. obliczania wynagrodzenia za urlop wypoczynkowy oraz wypełnienie testu sprawdzającego Twoją wiedzę kadrową 🙂
W {nazwa firmy} nie ma Dress Codu, ubierz się wygodnie 🙂
W razie pytań – dzwoń: {nr telefonu}.
Do zobaczenia!
{podpis}P.S. Gdybyś jednak nie mógł/mogła wziąć udziału w rozmowie kwalifikacyjnej – daj nam znać 🙂
Spersonalizowana komunikacja z kandydatem dzięki systemowi HRappka.pl
Firmy coraz bardziej świadomie stawiają na budowanie pozytywnego Candidate Experience. Bez wątpienia jednym z elementów, który buduje pozytywne doświadczenie kandydata, jest częsta i spersonalizowana komunikacja.
Naturalnie, pomocne dla rekruterów okazują się systemy ATS, które automatyzują proces komunikacji.
Z pewnością w kontekście komunikacji z kandydatami, kluczowe dla rekrutera jest posiadanie pełnej historii kontaktu z kandydatem oraz możliwość wysyłania spersonalizowanych wiadomości (SMS, email) do kandydatów z poziomu systemu do rekrutacji.
System Hrappka pozwala na używanie znaczników, które pozwalają wstawić odpowiednie dane, dzięki czemu wiadomość jest dopasowana do kandydata.
Działania te są częścią procesu budowania wizerunku pracodawcy! Warto zadbać o Employer Branding swojej firmy na każdym etapie – od rekrutacji po zatrudnienie.
Dowiedz się więcej:
Zwiększ efektywność rekrutacji z systemem HRappka!
- Ankiety aplikacyjne
- Multiposting ofert
- Zarządzanie kandydatami
- Raporty