Wskaźniki efektywności rekrutacji pomagają poprawić skuteczność rekrutacji pracowników. Podstawą jest mierzenie efektywności rekrutacji – określenie podstawowych mierników, pomiary i analiza danych. Zidentyfikowanie wąskich gardeł w procesie, opracowanie i zastosowanie strategii naprawczych, pozwoli zwiększyć skuteczność i szybkość rekrutacji. Co zatem warto mierzyć i analizować?
Zagadnienia poruszane w artykule: Czas ten zwykle liczony jest od zgłoszenia zapotrzebowania na pracownika do podpisania umowy z pracownikiem. Jest to dość ważny miernik, którego analiza pozwala przyspieszyć proces rekrutacji i zwiększyć jego efektywność. Jest istotny, ponieważ braki w kadrach wpływają negatywnie na płynność pracy w firmie. Popularny, jednak niezbyt wiarygodny miernik, ponieważ w rekrutacji ważniejsza jest jakość a nie ilość. Nie sztuką jest znalezienie 100 kandydatów, którzy nie spełniają wymagań na dane stanowisko pracy. Lepiej jest znaleźć choć jedną osobę, która posiada wymagane umiejętności i nadaje się na stanowisko. Ze względu na zmianę podejścia rekruterów z ilościowego na jakościowe, dziś ten miernik jest coraz rzadziej stosowany. Miernik, pozwala określić czy nasze sposoby znajdowania pracowników są skuteczne i czy aplikacje, które otrzymaliśmy spełniają wcześniej założone kryteria. Bardzo ważny zestaw mierników. Analiza portali pod kątem tego, ilu spełniających oczekiwania kandydatów zgłasza się z danych portali pracy. Pozwoli to wykluczyć najmniej efektywne (koszt ogłoszenia do ilości właściwych kandydatur) i czasochłonne (stosunek właściwych kandydatur do wszystkich nadesłanych) portale ogłoszeń. Analiza rekrutacji pod kątem finansowym pozwoli sprawdzić, na co wydajemy tracimy najwięcej pieniędzy oraz które rozwiązania są najlepsze pod kątem finansowym, a na których tracimy. Jest to dość ważny miernik, ponieważ pozwoli sprawdzić ilu kandydatów znalazł dany pracownik, ilu z nich zostało zatrudnionych oraz ilu pracowników zostało w firmie po okresie próbnym. Może okazać się, że najbardziej efektywni są rekruterzy, który znajdują najmniej kandydatów, jednocześnie najbardziej pasujących do stanowiska. Analiza wielu mierników rekrutacji pozwoli znaleźć najbardziej nieefektywne i najdroższe aspekty rekrutacji. Ich eliminacja pozwala na zmniejszenie kosztów i zwiększenie skuteczności rekrutacji. Pojawia się pytanie, jak szybko i prosto analizować poszczególne aspekty rekrutacji? Z pomocą przychodzą odpowiednie systemy rekrutacyjne. Pozwalają one na tworzenie bazy kandydatów, ale również na generowanie raportów dot. poszczególnych mierników w poszczególnych rekrutacjach. Co więcej, pozwalają również na zarządzanie zgodami na przetwarzanie danych osobowych (RODO). Takim programem do rekrutacji i zatrudniania jest system HRappka, który pomoże Ci zwiększyć szybkość i skuteczność Twoich rekrutacji, przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów. Dowiedz się więcej o systemie HRappka!
Wskaźniki efektywności rekrutacji – TOP 6 najważniejszych
Czas znalezienia pracownika
Liczba kandydatów
Liczba kandydatów spełniających oczekiwania
Skuteczność portali ogłoszeń / pracy
Koszty rekrutacji
Efektywność rekruterów
Mierniki rekrutacji w systemie HRappka
Zwiększ efektywność rekrutacji z systemem HRappka!
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.