Jak program do rekrutacji może pomóc w przyciąganiu biernych kandydatów?

Znajdowanie kandydatów, którzy chętnie zmieniliby pracę, ale jej nie szukają jest trudne, ale osiągalne. Z odpowiednim programem do rekrutacji, nie ma rzeczy niemożliwych. Business Insider, odwołując się do raportu Work Service „Barometr Rynku Pracy IX” przekonuje, że aż 28% osób pracujących w wieku 18 – 34 lat chce zmienić swoją pracę w ciągu najbliższych dwóch lat. Co z to oznacza? Głównie to, że osoby, które chcą zmienić pracę, mogą nie szukać jej aktywnie. Jednak gdy znajdą odpowiednią reklamę to zdecydują się zaaplikować. Niewątpliwie wówczas będą wyróżniać się większymi umiejętnościami i doświadczeniem. Jak do nich dotrzeć?

Łatwy i szybki proces aplikowania

Osoby, które są bierne w szukaniu pracy, zwykle pracę już mają. Co za tym idzie – nie mają oni czasu na czasochłonne wyszukiwanie ofert, wypełnianie długich formularzy, ankiet. Warto również upewnić się, że aplikować można ze wszystkich urządzeń, nawet mobilnych. Jak może Ci w tym pomóc odpowiedni system do rekrutacji? Przede wszystkim wesprze on tworzenie szybkich i intuicyjnych formularzy rekrutacyjnych oraz automatyczną publikację ogłoszeń na wielu portalach.

Pozyskiwanie biernych kandydatów

Ułatwią Ci to media społecznościowe, a w szczególności LinkedIn. Pomóc może dołączanie do grup i dzielenie się wiedzą, publikowanie merytorycznych tekstów niewątpliwie wypracuje autorytet wśród społeczności. Spowoduje to, że nawet jeżeli osoba nie chce jeszcze w tym momencie zmieniać pracy, to pomyśli ona o naszej firmie, jeżeli w końcu podejmie decyzję o zmianie zatrudnienia.

Monitorowanie doświadczenia kandydatów

Warto monitorować rozwój kandydatów, bo Ci którzy mieli kiedyś zbyt małe doświadczenie, dziś mogą być idealnymi kandydatami na wolny wakat. Warto również szybko odpowiadać kandydatom na wszystkie pytania oraz dziękować za wysłanie aplikacji. Jest to szczególnie ważne, ponieważ osoby, które mają pracę, mogą się zniechęcić brakiem kontaktu i zrezygnować z aplikowania.

System rekrutacyjny, tworzący łatwe formularze pomoże Ci zainteresować swoją ofertą nawet osoby biernie szukające pracy. Jeżeli ich doświadczenie związane z korzystaniem z systemu rekrutacyjnego podczas wysyłania aplikacji będzie satysfakcjonujące to być może polecą oni nas znajomym lub powrócą w przyszłości. Ponadto, automatyczna publikacja ogłoszeń na wielu portalach, czy mediach społecznościowych może sprawić, że kandydat znajdzie nasze ogłoszenie przypadkiem.