Zmiany w module Rozliczeń #
Aby usprawnić i ułatwić pracę w module rozliczeń wprowadziliśmy następujące zmiany w obszarze przedmiotów, listy płac, ekwiwalentów, zajęć komorniczych, korekt i powiadomień:
Przedmioty a całkowity koszt zatrudnienia #
Na formularzu przedmiotu oraz na formularzu definicji przedmiotu dodaliśmy nowe pole dotyczące wpływu wybranego potrącenia / zwrotu / dodatku na całkowity koszt zatrudnienia.
Informacja będzie zawsze wyświetlona zarówno na liście przedmiotów (Pracownicy ➞ Przedmioty lub na liście przedmiotów przypisanych do konkretnego pracownika) a także na rozliczeniu przy w konkretnym przedmiocie. Ustawienie pozwala obniżyć lub podwyższyć CKZ o wartość przedmiotu.
Ustawienie jest domyślnie wyłączone – zarówno na starych jak i nowododanych przedmiotach.
Tabela ekwiwalentu dla pracownika z umową o pracę tymczasową #
Uprościliśmy widok tabeli Ekwiwalentu dla pracownika zatrudnionego na umowę o pracę tymczasową. Od teraz w systemie wyświetlona zostanie informacja na temat sumy wynagrodzeń z miesięcy branych do podstawy oraz liczby godzin przepracowanych w tych miesiącach.
Z kolei stawka godzinowa ekwiwalentu jest sumą przeliczoną przez liczbę godzin i wykazywana w wierszu „Wartość”.
Ostrzeżenia krytyczne na rozliczeniu pracownika #
W celu zwiększenia przejrzystości i uniknięcia błędów podczas naliczania list płac wprowadziliśmy nowe ostrzeżenia.
- ostrzeżenia krytyczne (kolor czerwony)
- pracownik bez uzupełnionej daty urodzenia
- pracownik jest powyżej 26 roku życia i nie ma zdefiniowanych składek ZUS na umowie
- pracownik jest poniżej 26 roku życia i nie ma zdefiniowanych składek zus na umowie a legitymacja studencka jest nieaktualna
- Sprawdź ustawienie 0% PIT, pracownik przekroczył 26 rok życia
- Różne ustawienia finansowe w ramach umów o pracę
- ostrzeżenia zwykłe (kolor pomarańczowy)
- brak rachunku bankowego
- uzupełnione pole braki na profilu pracownika
- umowa zlecenie bez składek ZUS
- Sprawdź składki FP I FGŚP’. Pracownik, który osiągnął 55 (kobieta) lub 60 (mężczyzna) lat zwolniony jest ze składek FP i FGŚP
- Sprawdź status umowy – staus jest pomijany przy raportowaniu czasu pracy
- Pracownik posiada już wypłatę w tym okresie
- Pracownik ma nierozliczone wpisy w poprzednich okresach
- Ustawienia finansowe inne niż na ankiecie pracownika
- Pracownik posiada inne umowy w danym okresie
Ostrzeżenia mają charakter informacyjny i pomimo ich wyświetlenia można kontynuować generowanie listy płac. Dodatkowo w celu szybszej weryfikacji istnieje możliwość zaznaczenia pracowników z poziomu komunikatu, których dotyczy ostrzeżenie.
Parametry podatkowe a wynagrodzenie wypłacone wcześniej #
Dodaliśmy nową blokadę na zmianę parametrów podatkowych na umowie w okresie, w którym zostało wypłacone wynagrodzenie lub zostało wykonane rozliczenie, którego termin płatności przypada we wskazanym miesiącu (a nie została wygenerowana lista płac i płatności)
Parametry sprawdzane po dacie rozliczenia to:
- Emerytalne/rentowe
- Chorobowe
- Zdrowotne
- FP
- FGŚP
- FEP
Z kolei parametry sprawdzane po dacie płatności to:
- Procentowe koszty uzyskania przychodu
- Ustawowe koszty uzyskania przychodu
- Przy rozliczeniu uwzględnij kwotę zmniejszającą podatek
W powyższym przykładzie dodane zostało rozliczenie za maj płatne w czerwcu.
W takiej sytuacji system pozwoli zmienić od czerwca tylko elementy sprawdzane po dacie rozliczenia (Emerytalne/rentowe, Chorobowe, Zdrowotne, FP, FGŚP, FEP) a nie pozwoli zmienić wartości w polu “Procentowe koszty uzyskania przychodu” oraz “Przy rozliczeniu uwzględnij kwotę zmniejszającą podatek”. W przypadku błędu wyświetlony zostanie specjalny komunikat:
Zmiany w kolumnach zajęć komorniczych #
Aby ułatwić pracę podczas zarządzania zajęciami komorniczymi na liście dodaliśmy dwie nowe kolumny:
- Maksymalna kwota podlegająca potrąceniu – typ
- Kwota wolna od potrąceń typ
Dodatkowo zmieniliśmy nazwy dwóch kolumn:
- Maksymalna kwota podlegająca potrąceniu ➞ Maksymalna kwota podlegająca potrąceniu – wartość
- Kwota wolna od potrąceń ➞ Kwota wolna od potrąceń – wartość
Nowa ikona w przypadku korekty #
Podczas wykonywania korekty rozliczenia, w kolumnie „Parametry” zmieniona została ikona znajdująca się w prawym górnym rogu z „Informacja” na „Edycja”
Zmiana ma na celu poinformowanie użytkownika o możliwości skorygowania parametrów finansowych.
Wybór firm dla użytkownika i administratora #
W odpowiedzi na prośby napływające od naszych Klientów zdecydowaliśmy przywrócić wybór wszystkich firm (również tych z innych subskrypcji) z poziomu górnego menu dla Użytkowników i Administratorów.
Wszyscy użytkownicy logując się do systemu wciąż będą jawnie wybierali firmę po zalogowaniu. Jednak później nie będzie konieczności wylogowania, aby przejść do innej firmy.
Widoczność wyboru stawki przez pracownika #
Aby zwiększyć kontrolę nad przekazywanymi informacjami dla pracownika zmodyfikowaliśmy ustawienie dotyczące pokazywania pracownikowi wyboru stawki podczas zgłaszana godzin pracy z poziomu portalu pracownika.
Od teraz w Ustawienia ➞ Moduły ➞ Pracownicy znajduje się ustawienie „Widoczność wyboru stawki dla pracownika podczas zgłaszania godzin pracy z poziomu portalu pracowniczego”. Do wyboru pozostają trzy opcje:
- Brak – w tej sytuacji pracownik nie zobaczy pola ze stawką
- Nazwa stawki – wyświetlona zostanie jedynie nazwa stawki
- Nazwa i kwota stawki – pracownik będzie miał wgląd nie tylko w nazwę ale również w wartość stawki.
Po wprowadzeniu zmian ograniczyliśmy również widoczność dla pracownika stawki dodanej na stanowisku podczas zgłaszania godzin pracy z poziomu portalu pracowniczego. Widoczne będą tylko te na które raportuje godziny pracy.
Widget Rejestracja Czasu Pracy #
Aby ułatwić dostęp do informacji na temat ilości przepracowanego czasu na dashboardzie dodaliśmy nowy widget informujący o trwającej rejestracji czasu pracy.
Zostanie on wyświetlony wszystkim użytkownikom systemu, którzy rozpoczną rejestrację czasu pracy w systemie (zarówno przy pomocy widgetu RCP czy aplikacji mobilnej).
Zmiany na nowej liście pracowników #
Kolorowe tagi #
Na nowej liście pracowników dostępne są już różne kolory tagów. Można je definiować podczas dodawania tagu np. na pracowniku.
Domyślne kolumny #
Od teraz domyślnie wyświetlone zostaną następujące kolumny:
- Zdjęcie
- Dane podstawowe
- Status
- Notatka
- Załączniki
- Bieżąca umowa stanowisko
- Bieżąca umowa dział/Klient
- Bieżąca umowa typ
A także dwie nowe kolumny:
- Bieżąca umowa – Stanowisko – Nazwa,
- Bieżąca umowa – dział/Klient – Nazwa
Ponadto dostępna do włączenia jest już kolumna „Wewnętrzne ID”.
Pozostałe zmiany: #
- Będąc na rozliczeniu, po wygenerowaniu listy płac, najechanie kursorem na termin płatności spowoduje wyświetlenie nowego komunikatu o treści: „Aby zmienić termin płatności najpierw należy wycofać listę płac”.
- Kolumna „Wewnętrzne ID” została dodana do raportu „Ewidencja nieobecności”