Ewidencja czasu pracy, dostępna w menu głównym Czas pracy > Ewidencja czasu pracy pokazuje listę godzin pracy i nieobecności pracowników. Pokazuje jedynie zatwierdzone wpisy, nie pokazuje zgłoszeń pracowników, ani odrzuconych wpisów. Raport zgłoszeń dostępny jest w Czas Pracy > Zgłoszenia pracowników.
Widoki (zakładki nad listą) to ta sama lista zaakceptowanych godzin pracy i nieobecności pracowników, w której pojawiają się inne kolumny na liście oraz stosowane są inne filtry. Widoki domyślne, które znajdują się na liście to:
-
- Wszystkie – pokazuje realizację godzin pracy oraz nieobecności.
-
- Czas pracy – pokazuje realizację godzin pracy pracowników.
-
- Nieobecności – pokazuje zaakceptowane nieobecności każdego typu (zarówno urlopy jak i chorobowe). Nie pokazuje zgłoszeń nieobecności oraz odrzuconych zgłoszeń
Co więcej, istnieje możliwość dodawania własnych widoków (personalizowanych widoków z wybranymi kolumnami i zastosowanymi wybranymi filtrami) i zapisania ich z własną nazwą. Można to zrobić edytując widoczne kolumny (ikona zębatki) / stosując wybrane filtry (ikona plusa), a następnie klikając z ikonę „+ Widok". Pozwala to tworzyć listy dopasowane do konkretnych potrzeb firmy.
Stworzone widoki możemy również udostępniać innym użytkownikom oraz wyświetlać widoki udostępnione przez innych użytkowników.
Szczegółowe instrukcje dotyczące widoków znajdują się tutaj.
Akcje na elementach listy #
W zależności od typu i statusu zgłoszenia, w kolumnie Akcje mogą być dostępne inne akcje:
Ikona | Nazwa akcji | Opis | Dostępność akcji na liście |
Weryfikacja lokalizacji | Pozwala weryfikować zgodność lokalizacji pracownika z lokalizacją projektu. Pokazuje na mapie lokalizacje pracownika w czasie gdy rejestrował czas pracy. Wymagane jest rejestrowanie czasu pracy przez aplikację mobilną z geolokalizacją. |
Każde zgłoszenie pracownika poprzez aplikację mobilną, niezależnie od statusu wpisu. | |
Weryfikacja tożsamości | Zgłoszenie pracownika, jeżeli rejestrowano czas pracy przez widget RCP z włączoną funkcją weryfikacji tożsamości zdjęciem na początku / końcu rejestrowania czasu pracy. | Każde zgłoszenie pracownika poprzez widget RCP z włączoną opcją weryfikacji tożsamości, niezależnie od statusu wpisu. | |
Edycja | Możliwość edycji zgłoszenia pracownika, np. edycja godzin pracy. | Zgłoszenia pracownika w statusie Zgłoszenie rozpoczęcia pracy, Do rozpatrzenia, Odrzucone, Zaakceptowane. |
Często zadawane pytania #
Jak sprawdzić źródło zgłoszenia pracownika?
Zgłoszenia mogą pochodzić z m.in. widgetu RCP, portalu pracowniczego, aplikacji mobilnej. Aby sprawdzić dokładne źródło, wystarczy, że włączysz kolumnę „Źródło" korzystając z przycisku z ikoną zębatki, który znajduje się nad listą po lewej stronie.
Jakie dane zawiera kolumna Akceptujący?
Kolumna akceptujący zawiera informacje o tym, kto powinien akceptować wpis zgodnie z etapami akceptacji wpisów grafikowych. Nie ma tam informacji o tym kto zaakceptował wpis. Taka informacja pojawi się w kolumnie „Zaakceptowane przez" która zostanie wdrożona do systemu na późniejszym etapie prac.