Zmiany w dacie ważności dokumentów legalizujących pracę i pobyt cudzoziemców #
Odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego #
W związku z odwołaniem stanu zagrożenia epidemicznego z dniem 01.07.2023 cudzoziemcom (wyłączając Unię Europejską i Ukrainę) po 30 dniach od tej daty, kończy się ważność dokumentów legalizujących pracę i pobyt. W związku z tym, w każdym miejscu w systemie, w którym wyświetlana była data „do końca pandemii” wyświetlana będzie informacja „2023-07-31„.
Przedłużenie okresu legalnego pobytu dla obywateli Ukrainy #
W związku ze zmianami prawnymi okres legalnego pobytu dla obywateli Ukrainy wydłużony został z 24.08.2023 do 04.03.2024.
Nowe uprawnienie dla roli użytkownik #
Do systemu dodane zostało nowe uprawnienie dla roli użytkownik – „Zapotrzebowanie na kalendarzach pracy”. Do tej pory uprawnienie do kalendarzy pracy powiązane było z uprawnieniami do projektów. Obecnie zostało wydzielone i jego edycja możliwa jest w Ustawienia > Użytkownicy > Dany użytkownik > Zapotrzebowanie na kalendarzach pracy.
Uprawnienie posiada takie opcje jak:
- Zarządzanie
- Podgląd
- Brak
Dotychczasowi użytkownicy automatycznie otrzymają:
- Zarządzanie – jeżeli posiadają uprawnienia do dodawania projektów
- Podgląd – jeżeli posiadają uprawnienia do podglądu projektów
- Brak – pozostali użytkownicy
Dodanie możliwości usuwania pracowników z kalendarza pracy #
W Czas pracy > Kalendarz zbiorczy, CRM > Klienci > Dany Klient > Kalendarz pracy, CRM > Projekty > Dany projekt > Kalendarz pracy oraz Pracownicy > Działy > Dany dział > Kalendarz pracy, dodana została możliwość usuwania pracowników:
po wybraniu pojawia się opcja:
Usunięcie pracownika z kalendarza automatycznie skróci powiązanie pracownika z działem/Klientem. Data zakończenia powiązania nie może przypadać w trakcie trwania umów oraz istniejących wpisów grafikowych. Aby usunąć powiązanie, przejdź na profil pracownika, do zakładki “Działy/Klienci” i usuń powiązanie.“
Opcja dostępna jest na każdy pracowniku podpiętym do dowolnego kalendarza pracy.
Nowe możliwości w raportach niestandardowych – Faktury #
W Raporty > Raporty niestandardowe > Utwórz raport > Typ obiektu > dodana została opcja – Faktury. Dzięki temu mamy możliwość utworzenia raportu zawierającego i filtrującego dane z kolumn, takie jak: