05.07.2022 #
Nowa funkcjonalność –ścieżki akceptacji wpisów grafikowych #
Dodana została nowa funkcjonalność, dzięki której możemy tworzyć proces akceptacji wpisów grafikowych, a także dodawać przełożonego na profilach pracowników.
Definiowanie przełożonego pracownika #
Dodaliśmy pole „Przełożony” na profilu pracownika. Pozwala to budować strukturę firmy oraz uwzględniać przełożonego w powiadomieniach i akcjach dotyczących jego podwładnego (m.in. w ścieżkach akceptacji wpisów grafikowych, czy uczestnictwa w szkoleniach). Pole można włączyć w Ustawieniach firmy > Formularze > Pracownicy. Podczas dodawania pracownika, pole znajduje się w głównym formularzu, a podczas edycji pracownika – w sekcji „Struktura” po prawej stronie.
Wybranie w polu „Przełożony” opcji „Zgodnie ze strukturą” sprawi, że przełożonym pracownika będzie przełożony pracowników ustawiony na profilu działu, do którego przypisany jest pracownik.
Nowe uprawnienie dla umów #
W Ustawienia firmy > Użytkownicy > Użytkownicy > Dany użytkownik, dodane zostało nowe uprawnienie „Edycja umowy z datą wsteczną”. Dotychczas, aby edytować umowę z datą wsteczną należało mieć włączone uprawnienie „Dodawanie umowy z datą wsteczną”. Natomiast nowe uprawnienie pozwala na:
- edycję umów, które mają wsteczną datę zawarcia
- edycję dat na umowach na wsteczne
Pozostałe usprawnienia #
- Na wszystkich polach systemowych zmieniona została nazwa „Klient” na „Dział/Klient”. Jeżeli moduł Klientów jest wyłączony, wyświetlana będzie nazwa „Dział”, natomiast w pozostałych przypadkach „Dział/Klient”.
- W Rozliczenia > Listy płac > Eksportuj widoczne lub zaznaczone dane do pliku XLS, dodane zostały dwie nowe kolumny:
- Szczegóły składników wynagrodzenia – prezentowane są dane z wcześniej ukrytego wiersza (jeżeli wiersz był domyślnie ukryty, to ta kolumna również zostanie ukryta)
- Całkowity koszt zatrudnienia
- W Ustawienia firmy > Szablony > Wydruki, w panelu „Pracownik – dane identyfikacyjne” dodany został nowy znacznik {%Numer karty pobytu”%}.
- Na liście pracowników (Pracownicy > Lista pracowników) oraz na innych listach, na których znajdują się dane pracowników:
- Pracownicy > Lista szkoleń > Uczestnicy
- Pracownicy > Certyfikaty
- Pracownicy > Lista Zezwoleń
- Pracownicy > Onboarding
- CRM > Projekty > Wybrany projekt > Lista pracowników
do podstawowych kolumn dodane zostały kolumny z datami:
-
-
- Seria i numer dowodu: Data wydania + Data ważności
- Paszport: Data od + Data do
- Paszport biometryczny: Data wydania + Data ważności
- Wiza: Data wydania + Data ważności
- Seria i numer karty pobytu: Data wydania + Data ważności
- Karta Polaka: Data wydania + Data ważności
- Prawo jazdy: Data wydania + Data ważności
- Świadectwo kierowcy: Data wydania + Data ważności
- Karta kierowcy: Data wydania + Data ważności
- ADR: Data wydania + Data ważności
- Książeczka wojskowa: Data wydania + Data ważności
- Książeczka sanepid: Data wydania + Data ważności
- Numer świadczenia emerytalnego: Data wydania + Data ważności
- Numer świadczenia rentowego: Data wydania + Data ważności
-
- Dokument PIT-2 zaktualizowany został do aktualnie obowiązującej wersji.
12.07.2022 #
Rozszerzenie możliwości podpisu elektronicznego dokumentów #
Możliwość podpisu elektronicznego dokumentów została rozszerzona o wysyłkę załączników pracownika oraz umów z Klientem.
W związku z tym dodana została kolumna „Podpis elektroniczny” na listach z umowami:
- z Klientem
- z pracownikami
Taka sama kolumna dodana została na liście załączników pracowników.
W kolumnie wyświetlany jest status wysyłki:
- jeżeli dokument nie został jeszcze wysłany – widoczna jest ikona koperty, która umożliwia wysłanie
- jeżeli dokument został już wysłany – widoczna jest ikonka historii, która pokazuje szczegóły wysyłki wraz z datą wykonanej operacji) i umożliwia wycofanie lub ponowną wysyłkę
Po wejściu w dany dokument, w nagłówku wyświetlana jest opcja:
- „Wyślij do podpisu” – jeżeli dokument nie został jeszcze wysłany
- „Podpis elektroniczny” – jeżeli dokument został już wysłany
Na liście załączników pracownika, w kolumnie Akcje, w przycisku „Akcje” dodane zostały opcje:
- „Wyślij do podpisu”– jeżeli dokument nie został jeszcze wysłany
- „Podpis elektroniczny” oraz „Historia” – jeżeli dokument został już wysłany
Podpis elektroniczny zintegrowany jest również z serwisem Autenti.
Pozostałe usprawnienia #
- Usprawnienia w rozliczeniach. Zwolnienie z podatku dochodowego przy wypłacie zasiłku macierzyńskiego do kwoty limitu 85.528 zł może być stosowane wyłącznie w przypadkach osób uprawnionych do skorzystania z jednej z ulg podatkowych:
- podatników do 26 lat,
- ulgi relokacyjnej (dla osób powracających z zagranicy)
- ulgi dla rodzin 4+
- ulgi dla pracujących seniorów
- Dodano automatyczną generację ZUS ZUA/ZZA w przypadku zmiany rodzaju umowy i tym samym kodu tytułu np. umowa o pracę do 07.06.2022, a umowa zlecenie od 08.06.2022. Dodatkowo, przy samodzielnym/ręcznym generowaniu ZWUA z poziomu Deklaracje > ZUS, system pobierze do ZWUA datę rozwiązania/wygaśnięcia zgodnie z umową, a nie datę bieżącą.
Przeczytaj więcej o generowaniu deklaracji zgłoszeniowych do ZUS.
- Na każdej liście pracowników dodano nowe kolumny:
- N.u. z Działem/Klientem Start
- N.u. z Działem/Klientem Koniec
- Kod Klienta został dodany do nazwy Klienta, na liście:
- Zmiany widokowe w sposobie dodawania elementów w ankietach (Ankiety > Dodaj ankietę)
14.07.2022 #
Usprawnienia #
W Ustawienia firmy > Szablony > Wydruki, sekcje „Pracownik – Dane rozliczeniowe” i „Pracownik – Pełne dane rozliczeniowe”, zostały scalone w jedną „Pracownik – Dane rozliczeniowe”.
W sekcji tej dodane zostały zmienne:
-
- {%Ankieta inny pracodawca rodzaj umowy%}
- {%Ankieta inny pracodawca data zatrudnienia do%}
Dodatkowo znaczniki {%Ankieta student%} i {%Czy student%}:
scalone zostały w jeden znacznik {%Ankieta student%}, którego użyć można z dekoratorem:
Dla wydruków, w których były stosowane powyższe znaczniki zrobiona została aktualizacja, nie ma potrzeby edycji.
Pozostałe usprawnienia #
- W CRM > Lista Klientów > Dany Klient > Finanse > Saldo oraz w Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Więcej > Saldo, w miejsce kolumny „Opis” dodane zostały:
- kolumna „Rozliczenie”, w której wyświetlane jest dane rozliczenie wraz z jego nazwą i okresem – wraz z linkiem
- kolumna „Dokument”, w której wyświetlane są faktury – wraz z linkiem
- Na formularzach pracownika i kandydata (podczas dodawania lub edycji), dodane zostało autouzupełnianie na polach „Nazwa szkoły”, „Wykształcenie” i „Nazwa uczelni”
18.07.2022 #
Dodanie zabezpieczenia podczas usuwania/odpinania Klienta #
System został zabezpieczony na ewentualność usuwania oraz odpinania z firmy Klienta, w przypadku:
- jakichkolwiek powiązań w systemie (także na powiązanych firmach)
- posiadania umowy z Klientem
Pozostałe usprawnienia #
- W Pracownicy > Lista pracowników dodana została kolumna „D-number / Personal Number (Norwegia – numer identyfikacyjny)”
- W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Przedmioty oraz Pracownicy > Przedmioty, dodana została kolumna „Cykliczność” – z możliwością filtrowania. W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik >Przedmioty > Dany przedmiot, przy polu „Miesiąc początku potrącenia/zwrotu” dodany został tooltip „Potrącenie/zwrot nastąpi począwszy od rozliczenia wynagrodzenia za wybrany miesiąc”.
25.07.2022 #
Możliwość masowego dodawania załączników do pracowników #
Po zaznaczeniu i przeciągnięciu wybranych plików na ekran systemu, otwiera się okno „Przesyłanie załączników”:
System rozpozna i przyporządkuje plik do danego pracownika – po treści w nazwie załącznika:
- PESEL
- numer paszportu
- nazwisko i imię
- zewnętrzne ID
Dodatkowo system automatycznie rozpozna i przyporządkuje podstawowe kategorie załączników, według treści w nazwie załącznika. Kategorie zdefiniować można w Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy > Automatyczne rozpoznawanie kategorii załącznika:
Kategorie można także ustawiać/zmieniać ręcznie, system nie pozwoli na dodanie pliku bez przypisania osoby.
Jeżeli dodamy plik/pliki na ekranie konkretnego pracownika, system przypisze do niego dodawany plik.
Pozostałe usprawnienia #
- Podczas pobierania z PUE wpisów na grafik, sprawdzany jest kod pokrewieństwa. Jeśli występuje, to dla wartości:
- 1 – dodawany jest wpis „Chorobowe opieka na dzieckiem”
- 2 lub 3 – dodawany jest wpis „Chorobowe opieka nad członkiem rodziny”
Jeżeli kod pokrewieństwa nie występuje, na grafik nanoszony jest wpis „Chorobowe płatne”.
- W Raporty > Raport dla księgowości, dodana została nowa kolumna „Wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy”. Dane pobierane są z listy płac, z kolumny „Wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy”.
- W Rozliczenia > Rozliczenia > Dany Dział/ Klient lub wewnątrz rozliczenia, podczas pobierania pliku Excel, w „Ustawienia kolumn” dodano:
- Okres
- Kwota pracownik
- Kwota Klient
- Podpis
Dodana została również opcja „Pomijaj puste”, zaznaczenie spowoduje pomijanie pustych wierszy.
- Dodano nową kolumnę „Status” w imporcie umów (Ustawienia firmy > Import > Umowy).