Aby dodać masowo zaliczki pracownikom w systemie HRappka należy:
1. Przejść do >Rozliczenia > Zaliczki > Planowanie zaliczek > Dodaj masowo.
2. Pokaże się strona, gdzie znajdują się filtry wg. których można wyszukać pracowników, którym będziemy dodawać zaliczki:
3. Na początku należy wybrać okres aktywności umów pracowników, którym chcemy dodać zaliczki.
4. Następnie możemy zawężać propozycje wg Klienta, Projektu lub wykluczać dane osoby nieposiadające kont w wybranej walucie, czy posiadających już zaliczki.
5. Kolejnym krokiem jest określenie kryteriów obliczania zaliczki:
- W polu „Nazwa zaliczki"wpisujemy nazwę ręcznie lub wybieramy zaliczkę z listy (są to przedmioty typu zaliczka dodane na firmie):
- po wyborze zaliczki z listy, jej kwota, waluta oraz rodzaj zaczytają się automatycznie.
- W polu „Sposób obliczenia" wybieramy czy chcemy wpisać stałą kwotę, czy system ma ją wyliczyć na podstawie danych pracownika.
- „Źródło danych" to grafik pracownika lub ustawienia Klienta, z którym posiada umowę.
- W polu „Podstawa zaokrąglenia" można zdecydować o sposobie zaokrąglania kwoty zaliczki – do pełnych wartości lub bez zaokrągleń.
- Po ustaleniu kwoty zaliczki można ustalić jej rodzaj – „Wynagrodzenie/Zwrotna", „Termin płatności" oraz „Miesiąc potrącenia/zwrotu".
- Po ustaleniu kryteriów należy kliknąć przycisk „Wybierz".
6. Lista propozycji wygląda w następujący sposób:
W wierszach prezentowani są pracownicy ze wszystkimi umowami spełniającymi podane kryteria. Przy każdej z nich znajduje się kwota wyliczonej zaliczki – odznaczanie checkboxów po prawej stronie ułatwia obliczanie finalnej kwoty zaliczki prezentowanej w Podsumowaniu.
W polu „Umowa docelowa" należy wybrać, na którą z wyświetlonych umów chcemy dodać zaliczkę. Każda z umów prezentowana jest tutaj w formie “numer umowy – nazwa firmy, na której została dodana”.
Po kliknięciu przycisku" Zatwierdź" zaliczki zostaną dodane. Można je zobaczyć na liście w Rozliczenia > Zaliczki.