Umożliwienie automatycznego pobierania plików Elektronicznych Zwolnień Lekarskich (e-ZLA) na podstawie danych dostępnych na PUE ZUS, wymaga ustawienia harmonogramu dla raportów cyklicznych na portalu PUE ZUS.
Aby to zrobić należy:
- zalogować się na swoje konto PUE ZUS (na stronie www.zus.pl)
- przejść do opcji Płatnik (widoczna w prawym górnym rogu)
- kliknąć zakładkę “Panel płatnika”, następnie wejść w zakładkę “Zaświadczenia lekarskie i przejść do sekcji “Harmonogram dla raportów cyklicznych”
- w Harmonogramie dla raportów cyklicznych należy kliknąć opcję “Ustaw adres e-mail i hasło”
- wprowadzić e-mail, który będzie służył jako login do łączenia się z usługą do pobierania raportów zbiorczych e-ZLA oraz hasło zabezpieczające
Po ustaleniu e-maila i hasła, należy przejść do zakładki Modyfikuj harmonogram (widoczna w Harmonogramie dla raportów cyklicznych).
następnie:
- zmienić Status harmonogramu na „Aktywny"
- ustalić cykliczność wykonywania raportu – należy określić termin, kiedy i jak często raport będzie przygotowywany na stronie ZUS PUE
- w sekcji Parametry dodatkowe podać hasło, którym zabezpieczane będą pliki archiwum ZIP zawierające zbiorczy raport ze zwolnieniami lekarskimi
Po uzupełnieniu kolejnego hasła, należy zalogować się na stronę HRappka, przejść do Ustawienia > Zaawansowane > Integracje > zakładka ZUS i uzupełnić dane wygenerowane ze strony PUE ZUS.
Powiadomienia o wynikach importu z PUE ZUS będą przychodzić mailowo do wyznaczonej w systemie kadrowej (osoby/osób wybranych w Ustawienia > Moduły > Pracownicy > sekcja Kadrowa).
E-mail z powiadomieniami został podzielony na 3 sekcje:
Błędy – w sekcji prezentowane są informacje o pracownikach, którym nie udało się zaimportować wpisów chorobowego ze względu na niepoprawne dane w systemie takie jak:
- brak umowy w podanym okresie
- błędne parametry umowy (brak składki chorobowej)
- okres na jaki dodane ma być zwolnienie jest dłuższy niż czas trwania pasującej umowy – wpisy zostaną dodane na tyle dni na ile pozwala czas trwania umowy, a w komunikacie pojawi się informacja, na które dni nie dodano wpisów ze względu na brak umowy
- dwie pasujące umowy – brak możliwości wyboru na którą wpisy miałyby być dodane
Zaimportowano z ostrzeżeniami – w tej sekcji znajdują się informacje o pracownikach, którym zaimportowano wpisy chorobowego, ale system napotkał pewne nieścisłości:
- znaleziono pracownika o podanym numerze PESEL/Paszport, ale Imię lub Nazwisko nie zgadza się (np. literówka)
- w wybranym dniu istnieją wpisy grafikowe – wpis chorobowego doda się i użytkownik musi sam zdecydować co zrobić z istniejącymi jednocześnie innymi wpisami
Zaimportowano
- sekcja prezentuje wszystkie prawidłowo zaimportowane wpisy
- jeśli był wcześniej ustalony plan w terminie zaimportowanych wpisów, to zostanie odrzucony (standardowo tak jak w przypadku ręcznego dodawania). Informacja o odrzuceniu będzie przesłana mailowo.
- jeżeli system nie znajdzie pracowników o podanym numerze PESEL/Paszport również wyśle odpowiednie powiadomienie (w osobnym mailu).