Uwaga! Aktualizacja wprowadza ważne zmiany – Klienci o rodzaju “Własna firma/Dział” zostaną przeniesieni do modułu Pracownicy > Działy. Administratorów prosimy o weryfikację poprawności przeniesionych danych oraz uprawnień użytkowników.
W najbliższym wdrożeniu 20.06.2022, w zakładce Pracownicy pojawi się nowy moduł „Działy”, dzięki któremu możliwe będzie tworzenie w systemie działów w firmie (jak np. zarząd, sprzedaż, produkcja itp). Stworzenie działów to pierwszy etap prac rozwojowych systemu, które pozwolą na pełne odwzorowanie struktury firmy w systemie HRappka.
Dodawanie i zarządzanie działami możliwe jest po przejściu na listę działów (Pracownicy > Działy):
Przeniesienie Klientów o typie własna firma do modułu Pracownicy > Działy #
Do modułu Działy zostaną przeniesieni wszyscy Klienci o rodzaju „Własna firma/ Dział”. Można to zmienić, przechodząc do profilu działu i w sekcji „Rodzaj” wybierając rodzaj inny niż „Dział”. Zapisanie zmian spowoduje przeniesienie działu do listy Klientów. Jeżeli pole nie jest widoczne należy włączyć je w Ustawienia firmy > Formularze > Działy > Rodzaj.
Konfiguracja działów #
Początkowa konfiguracja modułu Działy (formularze, statusy) wygląda analogicznie, jak modułu Klientów (CRM > Lista Klientów). Istnieje możliwość zmiany konfiguracji działów aby dopasować je do ich specyfiki:
- W Ustawienia firmy > Formularze > Działy istnieje możliwość konfiguracji formularza profilu działu (dane, atrybuty, sekcje):
- W Ustawienia firmy > Statusy > Działy możemy konfigurować osobne statusy dla działów:
Sekcja „Struktura” #
W celu możliwości odwzorowania struktury firmy w systemie, na profilu jednostki i Klienta stworzyliśmy sekcję „Struktura”, która pozwala skonfigurować:
- jednostkę nadrzędną – dział, pod który podlegać będzie obecnie dodawany dział
- jednostki podrzędne – działy, który podlegać będą pod obecnie dodawany dział
Sekcję Struktura można włączyć w ustawieniach formularzy działów (Ustawienia firmy > Formularze > Działy) lub Klientów (Ustawienia firmy > Formularze > Klienci). Sekcja Struktura stanowi obecnie element informacyjny. Moduł Działy jest w fazie rozwoju, planowana jest kontynuacja rozszerzenia funkcjonalności. O zmianach informować będziemy w najbliższych newsletterach.
Dodawanie pracownika do działu #
Umożliwiliśmy sprawne przypisywanie pracowników do działów. Podczas dodawania pracownika (Pracownicy > Lista pracowników > Dodaj pracownika), w opcji „Dołącz do Działu/Klienta” dostępne są do wyboru zarówno Działy jak i Klientów. Po wybraniu konkretnego Działu, pracownik zostanie do niego przypisany. W najbliższym czasie planujemy również wdrożenie możliwości przypisywania przełożonego.
W przypadku edycji już istniejącego pracownika (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik) przypisanie do działu możliwe jest w sekcji „Struktura”, po prawej stronie. Sekcję włączyć można w Ustawienia firmy > Formularze > Pracownicy > Struktura).
Uprawnienia użytkowników do działów #
Uprawnienia dla modułu Działy są analogiczne, jak na listach Klientów. Użytkownicy, którzy mieli uprawnienie do Klientów, mają analogiczne uprawnienie do Działów. Uprawnienia można sprawdzić / edytować w Ustawieniach firmy > Użytkownicy > Użytkownicy > Konkretny użytkownik, w sekcji Pracownicy w polu Działy.