04.04.2022 #
Zmiany legalizacyjne związane ze specustawą z dnia 12.03.2022 #
W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Dodaj zezwolenie lub w Pracownicy > Lista zezwoleń > Dodaj zezwolenie, zezwolenie „Ukraińcy przybywający z Ukrainy po 24.02” zmieniło nazwę na „Specustawa o pomocy Ukraińcom z dnia 12.03.2022”. Z zezwolenia mogą skorzystać obywatele Ukrainy, którzy przyjechali do Polski również z innego kraju niż Ukraina oraz przebywali legalnie w Polsce przed 24.02.2022 rokiem:
Aby dodać pracownikowi „Powiadomienie o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy”, należy najpierw dodać Specustawę o pomocy Ukraińcom z dnia 12.03.2022:
- W przypadku osób, które wjechały przed 24.02.2022 legalizowana jest praca do końca ważności dokumentów pobytowych (ważność dokumentów pobytowych przedłużana jest zgodnie ze specustawą).
- Przykład z paszportem biometrycznym, na podstawie którego ruch bezwizowy kończy się po 24.02.2022 i legalny pobyt przedłużany jest o 18 miesięcy – do 24.08.2023 r:
-
- Jeżeli pracownikowi będzie kończyć się np. data ważności wizy krajowej, to najpierw zostanie przedłużona do 31.12.2022 roku (zgodnie ze specustawą), a dopiero później nastąpi przedłużenie z powodu przepisów pandemicznych:
- W przypadku osób, które wjechały po 24.02.2022, legalizowany jest pobyt i praca na 18 miesięcy, czyli do 24.08.2023 roku
Więcej informacji o dopasowaniu systemu do zmian związanych ze specustawą dostępne jest tutaj.
Nowe przyciski i podsumowanie na kalendarzu pracy #
W CRM > Projekty > Dany projekt > Kalendarz pracy, dodane zostało podsumowanie godzin po każdym dniu pracy oraz możliwość akceptacji i usuwania planu:
Nowe znaczniki dotyczące rekrutacji na wydruku szablonu wiadomości #
W Ustawienia firmy > Szablony > Wydruki > Dodaj nowy wydruk > Typ > Szablon wiadomości, dodana została zakładka ” Rekrutacje”. Znaczniki dotyczące rekrutacji, zaciągają się do wiadomości wysyłanej do kandydata – z poziomu listy aplikacji na danej rekrutacji:
Nowy filtr „Klienci” na liście pracowników #
W Pracownicy > Lista pracowników, filtr „Aktualne powiązanie z Klientami – kod Klienta” oraz „Aktualne powiązanie z Klientami” zamieniony został na filtr „Klienci”. Zawiera on opcje:
- Wszyscy
- Powiązanie – aktualne i nieaktualne powiązania z Klientem
- Bez powiązania – brak powiązania z Klientem kiedykolwiek
- Aktualne powiązanie – powiązania aktualne w momencie wyszukiwania
- Bez aktualnego powiązania – brak aktualnego powiązania, ale wyświetla się widok powiązań przeszłych
Filtry, które zapisane były przed wdrożeniem zmian, należy ponownie zaktualizować.
Po wybraniu opcji innej niż „Wszyscy”, pojawia się pole „Powiązanie do Klientów”:
Usprawnienia #
- W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Dane > Dane do rozliczeń, w zaliczce na podatek dodana została informacja o kraju rezydencji, poniżej widoczne są również Przychody z innych źródeł.
- Na wpisach grafikowych (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik), w przypadku wpisu grafikowego pochodzącego z PUE (zwolnienie chorobowe), w podglądzie pojawia się informacja „Pobrano automatycznie z PUE). Dodatkowo informacja ta pojawia się na historii pracownika. Tu przeczytaj o Integracji systemu z PUE ZUS.
06.04.2022 #
Nowe Centrum Pomocy systemu HRappka #
Uruchomiona została strona, na której mogą Państwo zgłaszać nieprawidłowości lub propozycje funkcjonalności. Po wysłaniu formularza, na podaną pocztę e-mail otrzymają Państwo link, pod którym śledzić można status zgłoszenia/propozycji.
Centrum Pomocy dostępne jest tutaj.
Nowe uprawnienia oraz dodanie możliwości odświeżania godzin z wpisów grafikowych na rozliczeniach pracowników #
W Rozliczenia > Rozliczenia > Dane rozliczenie, dodany został przycisk „Odśwież godziny”. Po kliknięciu, system wczytuje ponownie dane z grafiku (aktualizacja ilości godzin pracy i nieobecności bez wpływu na stawki, aktualizacja pozostałych elementów możliwych do wpisania w grafiku jak np. premia). Przed zapisaniem pojawia się komunikat ostrzegający, że odświeżenie spowoduje utratę danych wpisanych ręcznie.
Czynność odświeżania wykonać można masowo (główny przycisk nad tabelką) lub pojedynczo dla każdego pracownika (na końcu wpisu dla danej osoby):
Dotychczas użytkownik nie mógł edytować zaakceptowanego rozliczenia na pierwszym kroku, natomiast mógł to zrobić na kroku drugim.
Teraz użytkownik może dokonać edycji zaakceptowanego rozliczenia zarówno na pierwszym, jak i na drugim kroku – pod warunkiem posiadania uprawnienia (domyślnie jest wyłączone). Administratorzy mają uprawnienia do edycji na obu krokach rozliczenia.
Uprawnienia nadawane są w Ustawienia firmy > Użytkownicy > Użytkownicy > Dany użytkownik > Rozliczenia pracowników > Edycja zaakceptowanych kroków rozliczeń:
Dodanie możliwości założenia konta pracowniczego – z poziomu dodawania pracownika do systemu #
W Pracownicy > Dodaj pracownika, dodana została możliwość utworzenia konta pracowniczego. W danych kontaktowych, pod polem e-mail, widoczne jest pole „Utwórz konto pracownicze”, którego zaznaczenie wymusza wpisanie adresu e-mail pracownika:
Ustawienie jest domyślnie:
- włączone dla nowych użytkowników systemu
- wyłączone dla obecnych użytkowników systemu
Aby włączyć/wyłączyć tę opcję należy wejść w Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy > Portal pracowniczy i tam zaznaczyć bądź odznaczyć opcję „Utwórz konto pracownicze podczas dodawania nowego pracownika do systemu”.
Usprawnienia widoku szczegółów urlopu i nieobecności #
W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik > Szczegóły i korekta:
- W zakładce Ustawienia w Szczegóły osiągnięcia 26-dniowej podstawy urlopowej, pojawia się tabelka ze szczegółami zatrudnienia i wykształcenia – nawet w przypadku, gdy podstawa nie została osiągnięta (informacja o tym, ile brakuje do osiągnięcia 26 dni urlopu):
- W zakładce Szczegóły i korekta dodany został filtr: Rok, Typ operacji i Rodzaj:
- W zakładce Zestawienie nieobecności, informacje o przyznanych i wykorzystanych urlopach zostały przedstawione bardziej szczegółowo, a wybranie konkretnej wartości przenosi nas do drugiej zakładki z odpowiednim filtrem – Szczegóły i korekta
Rozszerzenie widoku szczegółów urlopu podczas dodawania nieobecności #
Podczas dodawania nieobecności (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Grafik > Dodaj nieobecność) rozszerzony został widok szczegółów związanych z urlopami o ilość wnioskowanych dni, dostępnych i całkowitych:
Osoba odpowiedzialna za akceptację urlopów otrzyma wiadomość:
Zmiany w widgecie nieobecności na dashboardzie #
- Firmy, które nie posiadają pracowników, na panelu Nieobecności zobaczą przycisk Dodaj pracownika.
- Firmy, które posiadają pracowników, ale bez umów, na panelu Nieobecności zobaczą przycisk Dodaj umowę
- Firmy, które posiadają pracowników z umowami, ale bez zaplanowanych nieobecności, zobaczą przycisk Dodaj nieobecność
Po kliknięciu Zaplanuj nieobecność, system przenosi nas do miejsca, w którym możemy dodać nieobecność – dla konkretnego pracownika:
Zmiany w opisach funkcjonalności w Kalkulatorze wynagrodzeń i Danych do rozliczeń pracownika #
W związku z nowymi zmianami Polskiego Ładu (10.03.2022) naniesione zostały zmiany w opisach funkcjonalności:
- Pracownicy > Kalkulator wynagrodzeń > Szczegóły finansowe, nazwa opcji „Nie stosuj rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2022 r. w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych” zamieniona została na „Nie stosuj zasad z Art.53a ustawy o p.d.o.f w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych”:
- Analogiczna zmiana nastąpiła w Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Dane > Dane do rozliczeń > Zaliczka na podatek > Zaliczka na podatek:
Z uwagi na fakt, iż ustawodawca w powołanym art. 53a ust. 9 updof odstąpił od ograniczenia przewidzianego w rozporządzeniu, polegającego na tym, że taki wniosek mógł złożyć jedynie podatnik, któremu płatnik nie stosował kwoty stanowiącej 1/12 kwoty zmniejszającej podatek, usunęliśmy komunikat wyświetlany po wyborze rezygnacji ze stosowania zasad ustalonych we wskazanym wyżej artykule (a pierwotnie rozporządzeniem z 07.01.2022 r.):
Nowe uprawnienia dla roli Klienta: „Umowy pracowników” i „Zezwolenia pracowników” #
W Ustawienia firmy > Użytkownicy > Użytkownicy > Dany użytkownik o typie Klient, dodane zostały uprawnienia „Umowy pracowników” oraz „Zezwolenia pracowników” – w zakresie podglądu danych z tych dokumentów na liście pracowników.
- Uprawnienie do podglądu umów obsługuje widoczność kolumn: B.u. Stanowisko, B.u. Kod zawodu, N.u. Stanowisko, N.u. Kod zawodu
- Uprawnienie do zezwoleń pracowników obsługuje widoczność kolumn: Maksymalna data pobytu, Maksymalna data pracy, Łączna maksymalna data legalizacji, Data obowiązywania ruchu bezwizowego, Ostatnia wiza, Ostatnie zezwolenie, Aktualne i przyszłe zezwolenia, Aktualne i przyszłe zezwolenia na pobyt, Aktualne i przyszłe zezwolenia na pracę, Pozostało dni pobytu
Pozostałe usprawnienia #
- Ilość faktur, jakie można załadować do systemu (przez przeciągnięcie na stronę główną), zwiększona została do 20
11.04.2022 #
Ważna informacja dla osób używających przeglądarki Firefox #
Użytkownicy posługujący się przeglądarką Firefox i posiadający więcej niż jedną firmę, powinni zwrócić uwagę na automatyczne nadpisywanie się danych podczas przełączania się z jednej firmy na drugą.
Automatyczne nadpisywanie się danych spowodowane zostało aktualizacją wprowadzoną przez przeglądarkę Firefox, a system HRappka zabezpieczy ten proces w następnym wdrożeniu. Do tego czasu powyższych użytkowników prosimy o ręczne wyłączenie automatycznego uzupełniania formularzy. Tutaj znajdą państwo instrukcję, jak wykonać tę czynność: www.support.mozilla.org
Dodanie widoku daty deklaracji na rozliczeniach – niezależnie od terminu płatności #
W Rozliczenia > Rozliczenia > Dane rozliczenie, dodany został widok daty deklaracji, nawet w przypadku, gdy jest on taki sam jak termin płatności.
- W przypadku edycji terminu płatności, automatycznie zmieniona zostanie data deklaracji
- W przypadku edycji daty deklaracji, data terminu płatności pozostanie bez zmian
Nowe znaczniki systemowe dla Pasków wynagrodzeń #
W Ustawienia firmy > Szablony > Wydruki > Typ > Pasek wynagrodzeń:
- dodane zostały nowe znaczniki:
- {%Pasek godziny pracy ilość%} – ilość z elementu o typie godzinowym (brany pod uwagę jest tylko pierwszy element z godzinami za pracę)
- {%Pasek godziny pracy stawka%} – stawka z elementu rozliczenia, którego ilość wyświetlamy w znaczniku 'Pasek godziny pracy ilość’
- {%Pasek Nadgodziny podstawa ilość%} – ilość z elementu o typie Nadgodziny podstawa
- {%Pasek Nadgodziny podstawa stawka%} – stawka z elementu o typie Nadgodziny podstawa
- {%Pasek Nadgodziny podstawa kwota%} – ilość * stawka z elementu o typie Nadgodziny podstawa
- {%Pasek Nadgodziny 50 kwota%} – ilość * stawka z elementu o typie Nadliczbowe 50%
- {%Pasek Nadgodziny 100 kwota%} – ilość * stawka z elementu o typie Nadliczbowe 100%
- zmieniony został opis znacznika {%Pasek Dodatek za pracę w nocy%} na {%Pasek Dodatek za pracę w nocy kwota%}
Pozostałe usprawnienia #
- W Raporty > Raport dla księgowości, podczas eksportu raportu do XLS, kolumna stawki pracownika (przy jej włączonej widoczności) rozbijana jest na dwie nowe kolumny dla poszczególnych stawek (kolumna z kwota i kolumna z ilością).
- W Raporty dodany został raport GUS Z-05.
- W Pracownicy > Umowy > Dana umowa:
- na rozliczonej umowie blokowana jest zmiana Klienta
- na rozliczonej umowie blokowana jest zmiana dat obowiązywania umowy, jeżeli nowa data nie obejmowałaby daty rozliczenia
14.04.2022 #
System HRappka został zabezpieczony na wypadek automatycznego nadpisywania się danych w przeglądarce Firefox (ostatnia aktualizacja). W przypadku użytkowników posiadających więcej niż jedną firmę, podczas przełączania się z jednej firmy na drugą – wartości z formularzy nie będą się nadpisywać.
Usprawnienie planowania czasu pracy po wystawieniu umowy #
W Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy, dostępna jest opcja “Automatycznie dopinaj pracownika do planu po wystawieniu umowy na dany projekt i stanowisko”:
Jeżeli jest ona zaznaczona (ustawienie domyślne) i istnieje na projekt z umowy zapotrzebowanie zgodne ze stanowiskiem, to podczas wystawiania umowy pojawi się panel z informacją i możliwością wyboru zmiany, na którą zostaną dodane wpisy planu. Opcja „dodaj do kalendarza pracy” jest domyślnie zaznaczona:
W przypadku, gdy opcja „Planowanie czasu pracy” jest odznaczona, panel również się pojawi, ale plan nie zostanie automatycznie dodany – należy włączyć opcję „Dodaj do kalendarza pracy”:
Po zapisaniu umowy panel nadal jest na niej widoczny i:
- zmiana dat umowy powoduje modyfikację planu
- zmiana zmiany (tzn. wybór innych godzin pracy z zapotrzebowania) powoduje modyfikację planu
- zmiana stanowiska umowy powoduje modyfikację planu
- zmiana projektu na umowie powoduje modyfikację planu
Podczas edycji umowy opcja „Dodaj do kalendarza pracy” jest domyślnie odznaczona i wyświetlana jest informacja, że plan zostanie dostosowany do wybranego kalendarza pracy, stanowiska oraz zmiany:
Panel widoczny jest również podczas duplikowania umów, przepinania z historią i aneksów.
Nowa kolumna na liście zezwoleń „Powiadomienie o powierzeniu pracy obywatelowi Ukrainy” #
W Pracownicy > Lista zezwoleń, dodana została kolumna oraz filtr „Powiadomienie o powierzeniu pracy obywatelowi Ukrainy”. Aby wyświetlić kolumnę, należy kliknąć w zębatkę w lewym rogu nad tabelką i zaznaczyć checkboxem.
Dodanie możliwości zarządzania potrąceniami na rozliczeniach #
W Rozliczenia > Rozliczenia > Dane rozliczenie, dodano możliwość edycji potrącenia „Spłata korekty rozliczenia”. Wcześniej opcja ta była zablokowana.
Pozostałe usprawnienia #
- Wpisy pochodzące z widgetu RCP automatycznie łączone są z zapotrzebowaniem na kalendarzu pracy (CRM > Projekty > Dany projekt) – tylko w przypadku zgodności Klienta, projektu, stanowiska i godziny wpisu.
- W CRM > Projekty > Dany projekt, dodano możliwość rozbicia planu na części, nieobecnością o typie „Opieka nad dzieckiem do lat 14”.
- W Ustawienia firmy > Dane firmy > Ustawienia finansowe, dodana została opcja „Kategoria dla typów przedmiotów w Optimie” – dotyczy eksportu potrąceń przedmiotów do pliku XML.
- W Pracownicy > Umowy w kolumnie „System ubezpieczeń – Ubezpieczyciel” dodano możliwość sortowania i filtrowania wg. wartości
- Na głównym dashboardzie, na panelu „Otwarte zgłoszenia pracowników” pokazywane są informacje o liczbie dni urlopu wnioskowanego, dostępnego i całkowitego.
- W Ustawienia firmy > Import > Zezwolenia pracowników, dodana została nowa opcja „Typ szkolenia BHP”.
26.04.2022 #
Nowa funkcjonalność – szablony uprawnień #
W Ustawienia firmy > Użytkownicy > Szablony uprawnień, dodana została opcja tworzenia szablonów uprawnień, które stosować można dla wielu użytkowników naraz:
Po kliknięciu w przycisk „Dodaj szablon”, pojawia się okno z informacjami do wypełnienia (jak nazwa szablonu, firma, na której szablon powinien mieć zastosowanie oraz rola):
W Ustawienia firmy > Użytkownicy > Użytkownicy > Dany użytkownik, zmieniony i uporządkowany został widok edycji użytkownika. W akordeonach widoczne są wszystkie firmy, do których użytkownik ma dostęp i pod każdą z tych firm nadawane są uprawnienia.
W ustawieniach firm (do których dostęp ma użytkownik), dodana została opcja „Szablon uprawnień”. Domyślnie ustawiona jest „indywidualne”, natomiast po wyborze szablonu uprawnień, ich edycja zostaje zablokowana:
Możliwość dodawania dat przyjazdów dla cudzoziemców podczas dodawania zezwoleń #
Podczas dodawania zezwoleń (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik lub Pracownicy > Lista zezwoleń > Dodaj zezwolenie), umożliwiona została opcja dodania dat przyjazdów do Polski. Przyjazdy widoczne są po prawej stronie:
Dodanie widoku wymiaru urlopu podczas dodawania/edycji umowy #
Podczas dodawania/edycji umowy (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Umowy lub Pracownicy > Umowy > Dana umowa) dodany został widok pokazujący wymiar urlopu:
Pozostałe usprawnienia #
- W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik lub > Dodaj pracownika, jeżeli pracownik uzupełnioną ma datę urodzenia, a następnie wpisywany jest niezgodny z nią PESEL, to system zapyta użytkownika, czy należy nadpisać datę urodzenia zgodnie z PESEL-em. Na takiej samej zasadzie napisane może zostać pole „płeć” – jeżeli będzie inne niż wynikałoby z PESEL-u.
- W Pracownicy > Umowy, w przypadku umów podstawowych, które posiadają aneks lub przepięcie, w kolumnie „Koniec” widoczne są dwie daty – przekreślona (pierwsza umowa) oraz nowa data, po najechaniu na nią widzimy informację, czy jest to aneks czy przepięcie.
- W Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Umowy, po przepięciu umowy, która posiada umowę bliźniaczą, na liście umów pokazywane są obie umowy.
- Zmiany widokowe oraz użytecznościowe
27.04.2022 #
Dodanie możliwości kopiowania ustawień z jednej firmy na pozostałe #
W Ustawienia firmy > Zaawansowane > Kopiowanie konfiguracji, dodana została zakładka, która widoczna jest tylko dla administratorów.
- Opcja „Skopiuj ustawienia do firm” – należy wybrać firmę/firmy, na które zostaną przeniesione ustawienia z firmy, na której obecnie zalogowany jest administrator.
- Opcja „Tagi” – przenoszone są wszystkie utworzone tagi w Ustawienia firmy > Zaawansowane > Tagi
- Opcja „Statusy” i „Formularze” – należy wybrać obszary, które zostaną skopiowane
Po przejściu dalej, system pokazuje wybrane zmiany oraz daje możliwość pominięcia wybranych elementów:
Usprawnienia widoku nierozliczonych godzin na Rozliczeniach Klienta #
W Rozliczenia > Rozliczenia, po dodaniu nowych wpisów grafikowych pracownika, informacja o tych nierozliczonych wpisach pojawi się zarówno po stronie pracownika, jak i Klienta. Po rozliczeniu na pracowniku nadal należy rozliczyć wpisy na Kliencie.
Dodatkowo, po stronie Klienta pojawi się informacja o nierozliczonych wpisach, jeżeli na pracowniku wykonana i zapisana zostanie czynność „R+”.
Dodanie panelu „Staż do urlopu” i „Wymiar urlopu” – na Szczegółach wykształcenia i Doświadczeniu zawodowym (edycja pracownika) #
W Pracownicy > Lista pracowników lub > Dodaj pracownika, dodano panel:
- Staż do urlopu dla Szczegółów wykształcenia
- Komunikaty zależą od tego, czy dane wykształcenie ma wpływ na staż do urlopu. Poniższe przypadki prezentują kolejno:
- wykształcenie nie ma wpływu na staż do urlopu – np. w przypadku nieukończonej szkoły lub braku wpisu:
- Komunikaty zależą od tego, czy dane wykształcenie ma wpływ na staż do urlopu. Poniższe przypadki prezentują kolejno:
-
-
- wykształcenie nie ma wpływu na staż do urlopu – ze względu na rodzaj szkoły (podstawówka, gimnazjum):
-
-
-
- wykształcenie ma wpływ na staż do urlopu – np. w przypadku ukończenia szkoły wyższej
-
-
-
- wykształcenie nie ma wpływu na staż do urlopu – uwzględniono inne dodane wykształcenie, które daje dłuższy staż do urlopu:
-
- Wymiar urlopu dla Doświadczenia zawodowego
- Komunikaty zależą od tego, czy dane doświadczenie ma lub nie ma (np. inna umowa niż o pracę) wpływu na wymiar urlopu:
Aby doświadczenie było uwzględniane podczas wyliczania stażu do urlopu, należy uzupełnić następujące pola: „Data od”, „Rodzaj zatrudnienia – o pracę”. W przypadku braku wypełnienia „daty do”, system przyjmie, że zatrudnienie jest kontynuowane i przyjmie datę bieżącą.
W przypadku wpisania własnej firmy w doświadczeniu:
- Podczas edycji pracownika – system wyświetli komunikat „Brak konieczności wprowadzania doświadczenia zawodowego w przypadku ponownego zatrudnienia w tym samym podmiocie. System automatycznie uwzględnia doświadczenie zawodowe na podstawie umów zawartych we wcześniejszym terminie i wprowadzonych do programu„.
- Podczas dodawania nowego pracownika – system wyświetli komunikat „Jeśli chcesz dodać zatrudnienie we własnej firmie po zapisaniu pracownika dodaj mu umowę w zakładce umowy”.
Pozostałe usprawnienia #
- W Pracownicy > Dany pracownik > Więcej > Deklaracje ZUS, podczas dodawania ZUS RUD, wyświetli się komunikat: „Deklaracje ZUS RUD wystawiamy z poziomu umowy. Zobacz w bazie wiedzy jak wystawić deklarację ZUS RUD. Przejdź do listy umów o dzieło”.
- Nowe kolumny na liście:
- zezwoleń (Pracownicy > Lista zezwoleń): Imię, Drugie imię, Nazwisko, Data wydania
- umów (Pracownicy > Umowy): Imię, Drugie imię, Nazwisko
- certyfikatów (Pracownicy > Certyfikaty): Imię, Drugie imię, Nazwisko
- W Pracownicy > Dodaj pracownika, w polu „Dołącz do jednostki” wydzielone zostały Działy (wcześniej Własna firma) i Klienci (pozostałe rodzaje, oprócz Własnej firmy).
- W Ustawienia firmy > Szablony > Wydruki, dodane zostały znaczniki: {%Losowy ciąg znaków%} oraz {%Hash wydruku%} – nadaje ciąg znaków osobny dla każdego wzoru wydruku. Dostępne są one dla wszystkich typów wydruków i znajdują się w sekcji „Inne”.
- W przypadku umowy B2B ze stawką miesięczną i uzupełnionego grafiku, na rozliczeniu stawka zostanie przeliczona na godzinową – według normy miesięcznej (analogicznie jak w przypadku umowy o pracę).
- W historii wpisów grafikowych oraz na wpisie grafikowym na grafiku, wpisy podzielone zostały na: „Dodano wpis” oraz „Zaakceptowano wpis”.