08.11.2022 #
Zmiana sposobu wprowadzania i wyświetlania dat, w jakich obowiązują stawki #
W każdym miejscu w systemie (np. Pracownicy > Umowy > Dana umowa > Dane do rozliczeń > Stawki lub Stanowisko > Stawki), w którym występują stawki, po kliknięciu w ikonę kalendarza, ukryta została „data do”.
Jeżeli chcemy zmienić kwotę obowiązującej stawki, należy dodać nową „datę od” wraz z interesującą nas kwotą. Jeżeli chcemy, aby stawka skończyła w danym terminie, należy ją odpowiednio zamknąć (zobacz poniżej proces zamykania okresu obowiązywania danej stawki):
Jeżeli chcemy zamknąć okres obowiązywania danej stawki, należy dodać nowy przedział czasowy (od daty, w której stawka ma już nie obowiązywać) z kwotą 0,00.
Na przykład: Wprowadzamy stawkę o nazwie „godzinowa”, która obowiązuje od 1 października 2022 i wynosi 25 zł brutto. Chcemy, aby stawka obowiązywała do 30 listopada 2022 roku – wobec czego wprowadzamy nową „datę od” 01 grudnia 2022 – na kwotę 0,00. Wówczas stawka przestanie obowiązywać od 01.12.2022 roku.
Dla Klientów, którzy dotychczas posiadali stawki z określoną „datą do” – od daty końca obowiązywania stawki (jeśli obowiązywanie było krótsze, niż data końca umowy), obowiązywać będzie stawka z kwotą 0,00.
Zmiany związane z Oświadczeniem o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi – dla obywateli Rosji #
W związku ze zmianami w prawie, zablokowana została możliwość dodania Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi – dla obywateli Rosji (Pracownicy > Zezwolenia oraz Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Zezwolenia > Legalizacja).
Oświadczenia wydane do tej pory nadal widoczne są w profilu pracownika i system liczy ich ważność.
Pozostałe usprawnienia #
- Zmiany w formacie numeru paszportu. Na profilu pracownika, podczas dodawania/edycji numeru paszportu (w Pracownicy > Dany pracownik > Sekcja: Numery identyfikacyjne) – niezależnie od tego, czy numer wpisany zostanie ze spacją, czy bez (pomiędzy literami a cyframi) – na profilu pracownika oraz na zezwoleniu zapisany zostanie wraz ze spacją. Dodatkowo w oknie z numerem paszportu dodany został przycisk kopiowania (wewnątrz wszystkich zezwoleń).
- W Raporty > Raport dla księgowości, dodane zostały nowe kolumny:
- Stawka brutto umowa zlecenie
- Stawka brutto umowa o pracę
- Stawka netto umowa zlecenie
- Stawka netto umowa o pracę
- W Raporty > Raport urlopów i ekwiwalentów, dodana została nowa kolumna „Najbliższa data nabycia urlopu” (możliwe jest również sortowanie po tej kolumnie). Pokazuje ona datę i liczbę dni urlopu, jaki pracownik nabędzie po dacie do wybranej w filtrze, np. po wybraniu listopada zobaczymy, kto nabędzie urlop w grudniu.
Raport urlopów i ekwiwalentów wykazuje pracowników zatrudnionych w wybranym w filtrze okresie. Jeżeli pracownik rozpoczyna pracę np.w listopadzie i wtedy nabywa prawo do urlopu, a raport generowany jest na październik – pracownik nie zostanie wykazany. Zostanie wykazany dopiero w raporcie na listopad.
- W każdym miejscu w systemie, gdzie występują załączniki (np. Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Załączniki) dodana została możliwość masowej zmiany statusu i kategorii załączników. W tym celu należy kliknąć w nowy przycisk „Więcej opcji > Zmień > Status” lub „Więcej opcji > Zmień > Kategorię”. Funkcja dostępna dla administratorów i użytkowników mających uprawnienia do widoczności załączników.
- W Ustawienia > Import, dodano możliwość masowego zaznaczania i odznaczania dodawanych rekordów (np. umów), przy pomocy nowych przycisków „Zaznacz wszystkie” i „Odznacz wszystkie”. Pojawiają się one tylko w przypadku, gdy wybrany typ importu obsługuje wybór importowanych rekordów (Tak/Nie).
- W Ustawienia > Import > Wpisy grafikowe, przedmioty, zaliczki pracowników, podczas importu przedmiotu dodana została możliwość importu kolumny „Opis przedmiotu”.
15.11.2022 #
Integracja systemu z Microsoft #
System HRappka zintegrowany został z Microsoft, co umożliwia automatyczną synchronizację kalendarza w systemie z Outlookiem oraz tworzenie spotkań online z linkiem. Funkcjonalność działa analogicznie do integracji z Google.
Aby włączyć integrację należy jednorazowo zalogować się do konta Microsoft w Ustawienia użytkownika > Integracje. Integracja z kontem Microsoft tworzona jest dla każdego użytkownika indywidualnie.
Po zintegrowaniu konta z Microsoft wszystkie spotkania, nieobecności i wpisy ze szkoleń dodawane w systemie HRappka zostaną przeniesione do kalendarza Outlook, a w systemie HRappka w kalendarzu użytkownika pojawią się spotkania zaplanowane w Outlooku.
Spotkania, nieobecności i wpisy ze szkoleń można dodawać w Organizacja pracy > Kalendarz oraz na grafikach kandydatów i pracowników.
- Jeżeli spotkanie odbywa się online, należy zaznaczyć taką opcję podczas dodawania spotkania. W przypadku integracji z Microsoft, link do spotkania w Outlooku zostanie automatycznie wygenerowany. W przypadku braku integracji dostępna jest opcja samodzielnego wstawienia linku do spotkania.
- Zaproszenie na spotkanie może zostać wysłane zarówno do użytkowników systemu HRappka, jak i osób spoza systemu – pole “Dodatkowe adresy email”.
- Podczas dodawania spotkania, w przypadku gdy w kalendarzu, w wybranym terminie dodane są inne spotkania – system pokaże informację o kolidujących spotkaniach uczestników.
- Po zapisaniu spotkania, zaproszeni uczestnicy dostają powiadomienie na podanego maila. W przypadku aktywnej integracji z Microsoft spotkanie zostanie automatycznie dodane w Outlooku.
Widok z kalendarza w Outlooku:
Możliwość wydruku harmonogramu czasu pracy z Portalu Pracownika #
W Portalu Pracownika, na kalendarzu pracy dodana została możliwość wydruku godzin pracy (wydruk obecności z grafiku pracownika):
W przypadku, gdy pracownik posiada umowy na więcej, niż jednej firmie, wyświetlone zostaną opcje wyboru firmy, z której wydrukowana ma zostać lista obecności:
Nowe opcje w raporcie Aktywność użytkowników w systemie #
W Raporty > Aktywność użytkowników w systemie, dodano nowe opcje, które pojawić się mogą w raporcie:
- moduły (Klienci, umowy, pracownicy, aplikacje)
- zezwolenia według kategorii (podstawowe, legalizacja, delegowanie)
- zezwolenia według typu (badania lekarskie, szkolenie BHP, oświadczenia, zezwolenia i inne)
- czas aktywności w bieżącej firmie (informacja o czasie zalogowania do systemu danej osoby)
Pozostałe usprawnienia #
- W widgecie Zezwolenia/Deklaracje na stronie głównej, nie jest wyświetlana informacja “Wygaśnięcie decyzji abolicyjnej – Brak wysłanego Oświadczenia” – w przypadku obywateli Ukrainy, którzy podjęli pracę (na podstawie decyzji abolicyjnej), ale nie zostało wysłane Oświadczenie o podjęciu pracy. Zmiana związana jest ze zwolnieniem Pracodawcy z obowiązku wysyłania Oświadczenia o podjęciu pracy w przypadku obywateli Ukrainy.
- Zabezpieczona została możliwość usunięcia pracownika, który posiada powiązanie z Działem/Klientem na postawie aplikacji. Jeżeli w CRM > Klienci > Dany Klient > Pracownicy > Lista pracowników > Kolumna Szczegóły powiązania – znajduje się pracownik, który posiada aplikację – nie ma możliwości usunięcia go z tego poziomu. W pierwszej kolejności należy usunąć daną aplikację. Powiązanie można sprawdzić analogicznie w Pracownicy > Działy > Dany Dział > Pracownicy > Lista pracowników > Kolumna Szczegóły powiązania.
- W Raporty >Limity czasu pracy pracowników w działach/u Klientów, dodano:
- Nowy filtr „Aktywna umowa” (opcje: Tak, Nie, Wszystkie)
- Nową kolumnę Wewnętrzne ID pracownika
28.11.2022 #
Dodanie opcji „Wymagaj zgody” na wysyłkę elektroniczną dokumentów #
Podczas wysyłki dokumentów do pracownika pojawiła się opcja „Wymagaj zgody”, z możliwością wyboru zgód:
Podczas wysyłki PIT-ów ( Deklaracje > PIT pracowników > Dany PIT > Ikona koperty > Wyślij deklarację do pracownika), automatycznie pokazywana jest zgoda o typie „Wysyłka PIT drogą elektroniczną”, którą edytujemy w Ustawienia > Moduły > Rekrutacje > RODO > Lista zgód).
Aby pobrać otrzymane deklaracje, pracownik musi najpierw wyrazić zgodę na wysyłkę dokumentów drogą elektroniczną:
Analogiczny komunikat pojawia się z poziomu Portalu Pracownika – w przypadku wejścia w zakładkę Deklaracje i kliknięcia Pobierz.
Jeżeli pracownik ma aktualną zgodę na wysyłkę, w systemie nie pojawia się prośba o ponowną akceptację.
Podczas wysyłki zwykłych załączników znajduje się analogiczna opcja pozwalająca na zebranie dowolnych zgód. Pobieranie zgód działa jak powyżej.
Udostępnianie deklaracji PIT-11/IFT-1R na Portalu Pracowniczym #
Na Portalu Pracownika dodana została zakładka Deklaracje. Wykazywane są tam deklaracje PIT-11 oraz IFT-1R, w przypadku gdy są w statusie Potwierdzona.
Konfiguracja funkcjonalności dostępna jest w Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy > Portal pracowniczy > Udostępnij deklarację PIT-11/IFT-1R na profilu pracownika.
Zabezpieczenie dokumentów PIT hasłem #
W Ustawienia > Moduły > Pracownicy > Rachunki, listy płac, faktury, pole „Zabezpiecz plik z paskiem wynagrodzeń, numerem PESEL pracownika” zostało zmienione na „Zabezpiecz pliki finansowe numerem PESEL pracownika”.
W tym miejscu ustawiany jest dostęp hasłem do takich plików, jak paski wynagrodzeń oraz deklaracje PIT-11. Hasłem zawsze jest PESEL pracownika.
Ważna informacja:
Plik jest szyfrowany w momencie generowania, jeżeli wygenerujemy deklarację, a dopiero potem włączymy powyższe ustawienia – hasło nie będzie wymagane.
W celu zaszyfrowania pliku, należy najpierw włączyć ustawienie, a dopiero potem wygenerować właściwy dokument.
Nowa kolumna na liście deklaracji PIT pracowników #
W Deklaracje > PIT pracowników > zakładka Deklaracje, dodana została nowa kolumna “Data do zgody na wysyłkę deklaracji PIT drogą elektroniczną”.
Dzięki temu możemy odszukać osoby, które nie wyraziły zgody na wysyłkę deklaracji drogą elektroniczną, lub takie, którym zgoda kończy się/skończyła.
W przypadku, gdy:
- zgoda jest bezterminowa – taka informacja pojawi się w kolumnie
- zgoda jest terminowa i ważna – data wyświetlona jest na czarno
- data ważności zgody wkrótce wygasa (do 14 dni) – data wyświetlona zostanie na pomarańczowo
- data ważności zgody wygasła – data wyświetlona zostanie na czerwono
- posiada wiele zgód „Wysyłka PIT drogą elektroniczną”, w kolumnie wyświetlona zostanie wartość z datą najpóźniejszą
- kandydat nie wyraził zgody – pole jest puste
Dane do powyższej kolumny pobierane są ze zgód pracownika (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Więcej > RODO > Lista zgód). Jedynie w przypadku, gdy pracownik wyrazi zgodę na wysyłkę PIT elektronicznie:
Nowy wzór PIT-2 #
W systemie dodany został nowy wzór PIT-2 za 2022 rok. Informacje uzupełnione w poszczególnych akordeonach przenoszone są automatycznie na wydruk PIT-u-2 (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Więcej > Deklaracje US oraz Deklaracje > PIT pracowników)
Uspójnienie nazewnictwa elementów związanych z rozliczeniami #
Uspójnione zostały nazwy elementów, które związane są z rozliczeniami, w takich miejscach jak:
- listy płac (pozioma i pionowa)
- paski wynagrodzeń
- szczegóły wynagrodzenia i symulacja
- raporty:
- dla księgowości
- podsumowanie listy płac
- zestawienie rozliczeń z listami płac
- zestawienie wynagrodzeń wg działów/Klientów
Ważna informacja! Elementy nie zostaną uspójnione w wydrukach własnych pasków wynagrodzeń dodanych w formacie docx – należy zrobić to samodzielnie!
Wprowadzone zmiany: #
- Pasek Płaca podstawowa → Pasek Wynagrodzenie brutto ze stawek
- Pasek godziny pracy stawka → Pasek Podstawa stawka godzinowa
- Pasek godziny pracy ilość → Pasek Podstawa ilość godzin
- Pasek Nadgodziny → Pasek Nadgodziny podstawa i dodatki – suma
- Pasek Nadgodziny 50 ilość → Pasek Nadgodziny dodatek 50 ilość
- Pasek Nadgodziny 50 stawka → Pasek Nadgodziny dodatek 50 stawka
- Pasek Nadgodziny 50 kwota → Pasek Nadgodziny dodatek 50 kwota
- Pasek Nadgodziny 100 ilość → Pasek Nadgodziny dodatek 100 ilość
- Pasek Nadgodziny 100 stawka → Pasek Nadgodziny dodatek 100 stawka
- Pasek Nadgodziny 100 kwota → Pasek Nadgodziny dodatek 100 kwota
- Pasek Dni urlopu ilość → Pasek Dni urlopu – ilość
- Pasek Dni urlopu stawka → Pasek Dni urlopu – ilość
- Pasek Wynagrodzenie za urlop → Pasek Urlop wypoczynkowy – kwota
- Pasek Odprawa → Pasek Odprawy – suma
- Pasek Kwota chorobowego → Pasek Wynagrodzenie chorobowe
- Pasek Zasiłki → Pasek Zasiłki podlegające opodatkowaniu – suma
- Pasek Podstawa emerytalno rentowa → Pasek Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne (ub. emerytalno-rentowe)
- Pasek Podstawa chorobowo wypadkowa → Pasek Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne (ub. chorobowe i wypadkowe)
- Pasek Ubezpieczenia społeczne → Pasek Suma składek na ub. społeczne
- Pasek Ubezpieczenia społeczne w walucie wypłaty → Pasek Suma składek na ub. społeczne – w walucie wypłaty
- Pasek Koszty uzyskania przychodów(%) → Pasek Koszty uzyskania przychodów stawka (%)
- Pasek Kosztów uzyskania przychodów(kwota) → Pasek Koszty uzyskania przychodów
- Pasek Kosztów uzyskania przychodów(kwota) w walucie wypłaty → Pasek Koszty uzyskania przychodów w walucie wypłaty
- Pasek Podstawa emerytalno rentowa narastająco → Pasek Podstawa wymiaru składek narastająco (ub. emerytalno-rentowe)
- Pasek Podstawa ubezpieczenie zdrowotne → Pasek Podstawa wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne
- Pasek Podatek dochodowy(%) → Pasek Zaliczka na podatek – stawka (%)
- Pasek Podatek dochodowy(kwota) → Pasek Zaliczka na podatek pobrana
- Pasek Podatek dochodowy(kwota) w walucie wypłaty → Pasek Zaliczka na podatek w walucie wypłaty
- Pasek Wynagrodzenie netto → Pasek Do wypłaty
- Pasek Kwota do wypłaty → Pasek Do wypłaty przed uwzględnieniem potrąceń i obciążeń
- Pasek Ubezpieczenie emerytalne pracodawca → Pasek Ubezpieczenie emerytalne płatnika
- Pasek Ubezpieczenie rentowe pracodawca → Pasek Ubezpieczenie rentowe płatnika
- Pasek Ubezpieczenie wypadkowe pracodawca → Pasek Ubezpieczenie wypadkowe płatnika
- Pasek Fundusz pracy pracodawca → Pasek FP i FS
- Pasek Składka FGSP pracodawca → Pasek FGŚP
- Pasek Składki pracodawcy razem → Pasek Suma składek płatnika
- Pasek PPK stawka podstawowa pracownika → Pasek PPK – stawka % podstawowa ubezpieczonego
- Pasek PPK kwota podstawowa pracownika → Pasek PPK – kwota podstawowa ubezpieczonego
- Pasek PPK kwota podstawowa pracownika w walucie wypłaty → Pasek PPK – kwota podstawowa ubezpieczonego w walucie wypłaty
- Pasek PPK stawka dodatkowa pracownika → Pasek PPK – stawka % dodatkowa ubezpieczonego
- Pasek PPK kwota dodatkowa pracownika → Pasek PPK – kwota dodatkowa ubezpieczonego
- Pasek PPK kwota dodatkowa pracownika w walucie wypłaty → Pasek PPK – kwota dodatkowa ubezpieczonego w walucie wypłaty
- Pasek PPK stawka podstawowa Klienta → Pasek PPK – stawka % podstawowa płatnika
- Pasek PPK kwota podstawowa Klienta → Pasek PPK – kwota podstawowa płatnika
- Pasek PPK kwota podstawowa Klienta w walucie wypłaty → Pasek PPK – kwota podstawowa płatnika w walucie wypłaty
- Pasek PPK stawka dodatkowa Klienta → Pasek PPK – stawka % dodatkowa płatnika
- Pasek PPK kwota dodatkowa Klienta → Pasek PPK – kwota dodatkowa płatnika
- Pasek PPK kwota dodatkowa Klienta w walucie wypłaty → Pasek PPK – kwota dodatkowa płatnika w walucie wypłaty
- Pasek PPK suma wszystkich składek → Pasek PPK – suma ubezpieczonego i płatnika
- Pasek PPK suma wszystkich składek w walucie wypłaty → Pasek PPK – suma ubezpieczonego i płatnika w walucie wypłaty
Pozostałe usprawnienia #
- Podczas przepinana umowy z historią (Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik >Umowy > Więcej opcji > Przepnij z historią, lub Pracownicy > Umowy > Dana umowa > Więcej opcji > Przepnij z historią), do historii umowy dodawany jest wpis z informacją o osobie, która wykonała czynność przepinania z historią. Historia przepięcia pojawia się na profilu pracownika, umowy oraz przepiętej umowy – np. „Przepięto umowę z historią 01/01/23 z 01/02/23”
- Na liście delegacji (Rozliczenia > Delegacje) dodane zostały dwie kolumny:
- Data rozpoczęcia umowy
- Data zakończenia umowy
[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row]