Zmiany w stawkach #
Konfiguracja zależności stawek #
Umożliwiliśmy sprawne ustawianie wartości stawek pracownika w zależności od innych stawek (np. obliczanie stawki nocnej na podstawie dodawania wartości do stawki dziennej).
Konfiguracja zależności stawek dostępna jest w zakładce Zależności stawek (Ustawienia > Dane Firmy > Stawki > Zależności stawek).
Aby utworzyć zależności stawek:
- W “Stawka wyliczana” należy wpisać nazwę stawki, którą chcemy wylicz korzystając z innej stawki
- W “Na podstawie stawki” wpisać nazwę stawki na podstawie której obliczamy stawkę wyliczaną
- W „Działanie” należy wybrać czy do stawki na której podstawie wyliczamy chcemy dodać, odjąć, czy pomnożyć wartość.
- W „Wartość” należy dodać wartość, do której zostanie zastosowane powyższe działanie
Przykładowe wyliczenie stawki nocnej:
Wartość stawki nocnej zostanie zdefiniowana na podstawie stawki dziennej, do której zostanie dodana wartość 5.
W sytuacji, gdy na pracowniku są dodane obydwie stawki, to w momencie gdy zmienimy wartość w stawce “Nowa” to automatycznie zaktualizuje się stawka “Nocna”.
Zmiany w konfiguracji stawek indywidualnych na pracowniku #
Na profilu pracownika w zakładce Więcej > Stawki indywidualne wprowadziliśmy zmiany widokowe, które uproszczą edycję stawek pracownika w konkretnych datach. Od teraz można definiować wiele stawek w jednym okresie obowiązywania. Najnowsze, aktualnie obowiązujące stawki widoczne są na samej górze.
Na start rozwinięta jest jedynie sekcja z aktualnymi stawkami. Pozostałe sekcje możemy rozwijać korzystając z ikon strzałek po prawej stronie. Aby zmienić stawki w nowym okresie obowiązywania należy kliknąć w przycisk „Dodaj”.
Utworzy się nowa sekcja z dzisiejszą datą, od której obowiązują stawki:
- Datę, od której obowiązują nowe stawki można zmienić. Po dodaniu nowego okresu z nową stawką, poprzedni okres obowiązywania stawek zostanie zamknięty z datą poprzedzającą rozpoczęcie nowego.
- Po kliknięciu „Dodaj” system skopiuje wszystkie stawki aktualnie obowiązujące. Możesz je:
- edytować, jeżeli chcesz zaktualizować stawkę (np. zwiększyć wynagrodzenie pracownika)
- pozostawić stawkę bez zmian, jeżeli stawka się nie zmienia i ma obowiązywać w nowym okresie
- usunąć jeżeli stawka ma już nie obowiązywać (stawka już nie będzie w tych datach dostępna)
Podobne zmiany w widoku stawek zostaną w przyszłości wdrożone w oknie dodawania / edycji stawek na stanowisku.
Jeżeli chcemy zaktualizować jedną stawkę, a pozostałe pozostawić bez zmian, to po kliknięciu „Dodaj”, należy zaktualizować wartość jednej stawki, a resztę stawek, które chcemy pozostawić bez zmian należy zostawić. W najwyższej sekcji nie należy usuwać stawek, które chcemy, aby w dalszym ciągu obowiązywały, ponieważ stawki w poniższych sekcjach nie będą obowiązywać.
Zmiany widokowe #
Zmieniona została kolejność zakładek w Ustawienia > Dane firmy > Stawki. Kolejno dostępne są zakładki Typy stawek, Domyślne stawki, Zależności stawek (obecnie Składowe i zależności stawek).
Nowe opcje stosowania stawek w święta oraz weekendy
W Ustawienia > Dane firmy > Stawki > Typy stawek > Edycja stawki w polu „Pora stosowania stawki” dostępne są nowe opcje:
- Weekendowa
- Weekendowa nocna
- Świąteczna
- Świąteczna nocna
Nazwa pola „Dzielenie na dzienną i nocną” została zmieniona na „Pora stosowania stawki”
Dzięki temu, stawki mogą być stosowane w weekendy oraz święta z uwzględnieniem pory nocnej. System w przypadku stawek indywidualnych będzie sprawdzał w jakim dniu i w jakich godzinach dodawany jest wpis i przyporządkowywał odpowiednią stawkę. Użytkownik może również zdefiniować „Podstawowe godziny pracy” i „Nocne godziny pracy” w ustawieniach Klienta lub działu z którym podpisana została umowa. Jeżeli godziny nocne nie są ustawione, system uzna za nocne godziny od 22:00 do 06:00.
Nowy rodzaj nieobecności „Odbiór dnia ustawowo wolnego” #
Dodaliśmy możliwość przyznawania pracownikowi nieobecności o typie „Odbiór dnia ustawowo wolnego”. Służy on do odbioru godzin np. za święta ustawowo wolne wypadające w sobotę.
Ten rodzaj nieobecności jest nielimitowany, nie zostanie wykazany na raportach urlopowych a także na dedykowanych raportach. Aby wpis był dostępny do zgłoszenia przez portal pracowniczy, należy go włączyć w Ustawieniach > Moduły > Pracownicy, w sekcji „Typy nieobecności dostępne do zgłoszenia przez pracownika„.
Nowy raport „Liczba przepracowanych dni i godzin w podziale na kraje” #
W Raporty > Czas pracy pojawił się nowy raport „Liczba przepracowanych dni i godzin w podziale na kraje„. Przedstawia on liczbę przepracowanych dni i godzin w kraju wyliczoną na podstawie wpisów grafikowych. Raport może być filtrowany przez okres lub imię i nazwisko pracownika.
Pozostałe zmiany i usprawnienia: #
- W oknie masowej edycji czasu pracy (Dashboard rozliczeń > Masowa edycja czasu pracy lub opcja „Wprowadź” w zakładce Grafik na profilu pracownika) dodany został numer i nazwa projektu
- Zmiany przy deklaracjach PIT-11
- Brak możliwości edycji PIT-11 dla deklaracji w statusie „Podpisana”, „Wysłana” lub „Potwierdzona”.
- Przy deklaracjach PIT-11 starszych niż z 2023 roku wyświetlane będą tylko pola „Typ deklaracji”, „Data wypełnienia”, „Rok deklaracji” a także przycisk umożliwiający pobranie deklaracji.
- Zaktualizowaliśmy numery banków w naszej bazie
- System nie będzie już wiązał ze sobą wpisów grafikowych, które nie są dodane w datach sąsiadujących