Aby e-maile do Klientów, pracowników, czy kandydatów wysyłane za pośrednictwem systemu HRappka były wysyłane z e-maila innego niż domyślny (system@hrappka.pl) należy odpowiednio skonfigurować ustawienia poczty w ustawieniach systemu.
Konfiguracja #
- Konfiguracja ogólna – Ustawienia firmy > Zaawansowane > Poczta .
- Konfiguracja własna użytkownika – Ustawienia użytkownika > Poczta (tutaj istnieje również możliwość zdefiniowania stopki maila):
- W konfiguracji poczty ogólnej w Ustawieniach firmy > Zaawansowane > Poczta włącz opcję Własna konfiguracja:

- Wybierz dostawcę. Automatycznie uzupełnią się pola konfiguracji poczty. Jeżeli Twojego dostawcy poczty nie ma na liście, sprawdź ustawienia skrzynki e-mail na stronie Twojego dostawcy i uzupełnij informacje manualnie.
- Uzupełnij pola email, użytkownik, oraz hasło. W wielu przypadkach w polu użytkownik należy wpisać adres email.
- Zaznacz checkbox przy parsowanie skrzynki, jeżeli chcesz aby system czytał odebrane wiadomości i zapisywał je w systemie. Przykładowo: jeżeli masz włączoną opcję parsowania skrzynki, to jeżeli kandydat odpisze na Twoją wiadomość wysłaną z systemu HRappka to jego odpowiedź zapisze się w systemie, w jego profilu w zakładce Kontakt, a Ty otrzymasz powiadomienie, że kandydat odpisał.
Konfiguracja ogólna
W zakładce Powiadomienia należy wpisać ustawienia poczty, z której mają być wysyłane wiadomości z systemu. W zakładce Rekrutacja należy wpisać ustawienia poczty, z której mają być wysyłane powiadomienia do kandydatów.

Dodatkowa konfiguracja w Gmailu: #
- W Ustawienia -> Przekazywanie i POP/IMAP -> Włącz IMAP -> Zapisz zmiany

2. W https://myaccount.google.com/security w opcji „Zezwalaj na mniej bezpieczne aplikacje: ustaw WŁĄCZONE
Google poinformuje Cię o nowej aktywności – tak jak nowa próba zalogowania się z innego miejsca. Rozpoznaj nowe urządzenie.
3. Czasem, ze względów bezpieczeństwa podczas logowania się na nowym urządzeniu lub w nowej aplikacji Google może poprosić Cię o wykonanie tej dodatkowej czynności: https://accounts.google.com/b/0/DisplayUnlockCaptcha
Aby sprawdzić poprawność wprowadzonych danych należy wybrać przycisk TESTUJ i wpisać adres e-mail, na który chcemy wysłać testowego e-maila.
Po integracji należy odczekać do 30 min, wówczas maile będą właściwie wysyłane z systemu.
Jeżeli posiadasz weryfikację dwuetapową do konta Google #
Jeżeli posiadasz włączoną weryfikację dwuetapową do konta Google, wpisanie hasła do Google w ustawieniach poczty w HRappce nie zadziała. W Ustawieniach bezpieczeństwa na koncie Google, przejdź Do sekcji Logowanie się z Google i wybierz Hasła do aplikacji:

Google poprosi o ponowne zalogowanie się. Następnie w „Wybierz aplikację” wybierz opcję Inna nazwa (własna), wpisz HRappka i kliknij wygeneruj.

Hasło, które się pojawi się na ekranie skopiuj i wstaw do konfiguracji poczty w systemie HRappka i zapisz. Następnie kliknij Testuj aby przetestować działanie integracji poczty z systemem HRappka i wysłać testowego maila.