01.09.2021 #
Nowości #
Masowe powiązanie encji do tworzonego zadania #
Z poziomu list w systemie (m.in. pracowników, kandydatów, umów, klientów) możemy masowo dodawać zadania dotyczących wybranych pracowników / klientów.
Nowe uprawnienie użytkowników do pracowników – bez określonych tagów #
W Ustawienia>Główna>Użytkownicy, podczas dodawania/edycji użytkownika, dodaliśmy nowe uprawnienie do pracowników: “bez określonych tagów”. Dzięki temu użytkownik systemu nie będzie widzieć pracowników o zdefiniowanych tagach. Ograniczy to użytkownikowi widoczność do pracowników, do których nie powinien mieć dostępu.
Nowy filtr na pracownikach: Wstrzymane wynagrodzenia #
Na liście pracowników dodaliśmy filtr “Wstrzymane wynagrodzenia”. Pozwala on filtrować pracowników po osobach, których wynagrodzenia zostały wstrzymane. Do wyboru są opcje: wszystkie, tak lub nie.
Wydruki: nowe znaczniki dat obowiązywania świadectwa pracy #
Podczas dodawania / edycji wydruku o typie świadectwa pracy (Ustawienia>Wydruki>Lista), zostały dodane dwa nowe znaczniki:
- {%Świadectwo pracy od%}
- {%Świadectwo pracy do%}
Usprawnienia #
Wielofirmowość: zmiana statusów aplikacji z innej firmy bez potrzeby przelogowania #
Dodaliśmy możliwość zmiany statusów aplikacji z innych firm bez potrzeby przelogowania się na te firmy. Dotyczy to kont posiadających więcej niż jedną firmę w systemie.
Szczegóły składek chorobowych na umowach w danych do rozliczeń #
W przypadku, kiedy pracownik posiada dodane w systemie umowy zlecenie, po najechaniu kursorem na “składka chorobowa przy umowie zlecenie” w sekcji Dane do rozliczeń na wybranym pracowniku wyświetla się tabela, która pokazuje historię obowiązywania składki chorobowej w umowach.
Import: Wybór pracownika do aktualizacji danych podczas wykrycia duplikatów #
W trakcie importu/aktualizacji danych pracowników po ukazaniu się komunikatu o istnieniu w systemie podobnych pracowników (dwóch lub więcej pracowników o tych samych danych), mamy możliwość wyboru pracownika, którego dane chcemy zaktualizować. Wybrany pracownik będzie miał zaktualizowane dane na takie, jakie zostały wybrane podczas importowania.
07.09.2021 #
Nowości #
Opcja odprawy w Rozliczenia > Rozliczenia pracownika #
W Rozliczenia > Rozliczenia pracownika dodana została opcja “odprawa”. Odprawę można dodać pracownikowi z umową o pracę bez kontynuacji. Podczas rozliczania takiego pracownika na końcu zestawienia pojawi się niebieski przycisk.
Po kliknięciu widzimy rodzaje odpraw, sposób wypłaty oraz kwotę.
Do wyboru mamy 5 różnych odpraw:
– emerytalna
– rentowa
– pośmiertna
– specjalna
– dodatkowa
System nie pozwala na dodanie więcej niż jednej odprawy tego samego typu. Wszystkie odprawy zwolnione są z ZUS’u, a odprawa pośmiertna nie wlicza się do podstawy obliczenia zaliczki.
Po zapisaniu odprawy, na grafiku w ostatnim dniu naniesiona zostanie informacja o odprawie:
Odprawa będzie widoczna także na wygenerowanej liście płac.
Nowy raport „Kalendarz pracy – plan vs. realizacja per stanowisko” #
Dodany został nowy raport w Start > Analizy> „Kalendarz pracy – plan vs. realizacja per stanowisko”. Pozwala pobrać raport – w odniesieniu do stanowiska, przedstawiający liczbę godzin jakie były zaplanowane, a następnie zrealizowane. Pokazuje także, w jakim procencie plan godzinowy został zrealizowany.
Sprawdzanie błędów językowych w opisach rekrutacji #
Wpisywane treści (opis i wymagania stanowiska, oferujemy) są automatycznie sprawdzane pod kątem błędów językowych. Po zapisaniu ogłoszenia, program podpowiada, w których miejscach prawdopodobnie pojawiły się błędy. Daje możliwość edycji lub zapisania ogłoszenia bez poprawek.
Błędy sprawdzane są zarówno przy dodawaniu nowych rekrutacji, jak i przy edycji już istniejących.
Usprawnienia w module rozliczeń pracowników #
W module Rozliczenia > Rozliczenie pracownika dodane zostały opcje:
- W kolumnie status pokazana jest liczbowa informacja na jakim etapie aktualnie znajduje się rozliczenie. Po rozliczeniu listy płac, status zmienia się na “Zapłacono”
- Dodaliśmy również kolumnę “Wartość”, w której pierwsza wartość jest brutto, a druga z kolei – brutto brutto.
- W ostatniej dodanej kolumnie “Zapłacono” pojawia się się kwota lub informacja o częściowej zapłacie, jeśli taka nastąpiła. Kliknięcie w kwoty kieruje na listę płatności z odpowiednim filtrem.
- Analogicznie zmiany zostały dodane w Rozliczeniu Klienta, dodatkowo w kolumnie z ikonką załącznika pojawiają się odnośniki do faktur.
- Dodaliśmy kolumnę “Różnica”, która jest wynikiem różnic między wartościami netto, a brutto brutto
- W przypadku, gdy pracownik jest już rozliczony, ale dodane zostaną mu nowe godziny pracy, to automatycznie na dashboardzie rozliczeń pojawi się informacja o nierozliczonych wpisach.
- Jeżeli w poprzednich miesiącach pracownik posiada nierozliczone godziny to wewnątrz rozliczenia przy jego nazwisku pojawi się informacja wraz z przekierowaniem na odpowiednie rozliczenia.
- Pojawia się również ramka z informacją, że pracownik otrzymał już wypłatę i może mieć to wpływ na pozostałe składniki (koszty uzyskania przychodu i kwota wolna od podatku).
W module Rozliczenia > Listy płac dodane zostały opcje:
Kliknięcie w numer list płac nie powoduje jej pobrania, tylko wejście w podgląd. Jeżeli lista nie została jeszcze zapłacona, można z tego poziomu ją edytować. Poruszanie się po edytowanych polach jest możliwe za pomocą klawisza „enter” i „tab”. Z tego poziomu wprowadzono także możliwość edycji konta księgowego.
#
Pozostałe usprawnienia: #
Automatyczne dodawanie pracowników do firm – nowe opcje #
W Ustawienia > Moduły > Pracownicy (podsekcja „Profil pracownika”) opcja automatycznego dodawania pracownika do firm została rozszerzona o możliwość wyboru, na które firmy pracownik ma być dodawany.
– Bieżąca – podpinanie do bieżącej firmy
– Wszystkie – podpinanie do wszystkich firm, do których użytkownik ma dostęp
– Wybrane – firmy wybrane przez użytkownika
Dotyczy także importu pracowników i aplikowania kandydatów na rekrutacje.
Dopełnianie grafiku zgodnie z godzinami z rozliczenia #
W Ustawienia > Moduły > Pracownicy opcja – „Dopełniaj grafik zgodnie z godzinami z rozliczenia” (w podsekcji „Rozliczanie czasu pracy”). Niezależnie od tego ustawienia premie zawsze przenoszą się z siatki rozliczeń na grafik – na ostatni dzień z rozliczenia na odpowiednią umowę. Jeżeli na siatce rozliczenia premia zostanie edytowana to zmiana zapisze się w historii edycji wpisu grafikowego. Na tej samej zasadzie przenoszony jest ekwiwalent.
13.09.2021 #
Nowości #
Zmiana w konfiguracji zgłoszeń dostępnych dla pracowników #
W Ustawienia > Moduły > Pracownicy zostały dodane nowe opcje do sekcji Rodzaje zgłoszeń pracownika: Zmiana danych osobowych, Wniosek urlopowy, Zgłoszenie godzin pracy. Jeżeli w nowych rodzajach zgłoszeń nie zostaną przydzielone osoby do powiadomienia, to powiadomienie otrzyma osoba wyznaczona na Kliencie, jako Opiekun pracowników. Jeśli tam również nie jest przydzielona, to otrzyma je osoba przydzielona w Ustawienia > Moduły > Pracownicy w opcji Opiekun pracowników (odpowiedzialny za zgłoszenia pracowników).
Nowy Raport: Niezgodności z kalendarza pracy #
W sekcji Start > Analizy > Sekcja: Czas pracy, został dodany Raport niezgodności z kalendarza pracy. Po wybraniu określonych Klientów, Okresu i Zastosowaniu, wygeneruje się raport, który wyświetla kolumny na temat: Klienta, Stanowiska (Data zapotrzebowania, Ilość osób, Godziny zapotrzebowania – Godziny realizacji, Realizacja (h), Nazwisko i imię, ID pracownika). W Realizacja vs zapotrzebowanie (h) oblicza się różnica pomiędzy Godzinami zapotrzebowania a Realizacją (h).
Dwie nowe kolumny na wszystkich Listach #
Na wszystkich Listach (np. mieszkań, umów itd.) zostały dodane dwie kolumny: Data zmiany statusu i Osoba zmieniająca status. Kolumny można dodać w Ustawieniach widoku kolumn. Dodatkowo na Liście umów została dodana kolumna Data zmiany statusu pracownika.
Nowe kolumny na Listach pracowników i kandydatów #
Na Listach pracowników i kandydatów zostały dodane trzy kolumny: Powiązanie z Klientami kod Klienta, Aktualne powiązanie z Klientami, Aktualne powiązanie z Klientami – kod Klienta. Kolumny można dodać w Ustawieniach widoku kolumn.
Usprawnienia #
Legalizacja zatrudnienia: usprawnienia statusów systemowych #
W systemie zmieniliśmy nazwę Statusów systemowych na zezwoleniach z Nieaktywne na Archiwalne i z Anulowanie na Anulowane. Status Archiwalne z wcześniejszą pozytywną decyzją jest uwzględniany w trakcie wyliczania dni pobytowych legalizacji pracownika.
Możliwość masowego dodawania Zezwoleń podstawowych #
Na liście Pracowników oraz Kandydatów została dodana opcja masowego dodawania Zezwoleń podstawowych do wybranych na liście encji. Aby masowo dodać zezwolenia podstawowe, należy zaznaczyć na liście wybrane encje, a następnie skorzystać z przycisku Więcej opcji > Dodaj > Zezwolenie podstawowe.
16.09.2021 #
Nowości #
Zmiana w konfiguracji zgłoszeń dostępnych dla pracowników #
W Ustawienia > Moduły > Pracownicy zostały dodane nowe opcje do sekcji Rodzaje zgłoszeń pracownika: Zmiana danych osobowych, Wniosek urlopowy, Zgłoszenie godzin pracy. Jeżeli w nowych rodzajach zgłoszeń nie zostaną przydzielone osoby do powiadomienia, to powiadomienie otrzyma osoba wyznaczona na Kliencie, jako Opiekun pracowników. Jeśli tam również nie jest przydzielona, to otrzyma je osoba przydzielona w Ustawienia > Moduły > Pracownicy w opcji Opiekun pracowników (odpowiedzialny za zgłoszenia pracowników).
Nowy Raport: Niezgodności z kalendarza pracy #
W sekcji Start > Analizy > Sekcja: Czas pracy, został dodany Raport niezgodności z kalendarza pracy. Po wybraniu określonych Klientów, Okresu i Zastosowaniu, wygeneruje się raport, który wyświetla kolumny na temat: Klienta, Stanowiska (Data zapotrzebowania, Ilość osób, Godziny zapotrzebowania – Godziny realizacji, Realizacja (h), Nazwisko i imię, ID pracownika). W Realizacja vs zapotrzebowanie (h) oblicza się różnica pomiędzy Godzinami zapotrzebowania a Realizacją (h).
Dwie nowe kolumny na wszystkich Listach #
Na wszystkich Listach (np. mieszkań, umów itd.) zostały dodane dwie kolumny: Data zmiany statusu i Osoba zmieniająca status. Kolumny można dodać w Ustawieniach widoku kolumn. Dodatkowo na Liście umów została dodana kolumna Data zmiany statusu pracownika.
Nowe kolumny na Listach pracowników i kandydatów #
Na Listach pracowników i kandydatów zostały dodane trzy kolumny: Powiązanie z Klientami kod Klienta, Aktualne powiązanie z Klientami, Aktualne powiązanie z Klientami – kod Klienta. Kolumny można dodać w Ustawieniach widoku kolumn.
Usprawnienia #
Legalizacja zatrudnienia: usprawnienia statusów systemowych #
W systemie zmieniliśmy nazwę Statusów systemowych na zezwoleniach z Nieaktywne na Archiwalne i z Anulowanie na Anulowane. Status Archiwalne z wcześniejszą pozytywną decyzją jest uwzględniany w trakcie wyliczania dni pobytowych legalizacji pracownika.
Możliwość masowego dodawania Zezwoleń podstawowych #
Na liście Pracowników oraz Kandydatów została dodana opcja masowego dodawania Zezwoleń podstawowych do wybranych na liście encji. Aby masowo dodać zezwolenia podstawowe, należy zaznaczyć na liście wybrane encje, a następnie skorzystać z przycisku Więcej opcji > Dodaj > Zezwolenie podstawowe.
27.09.2021 #
Nowości #
Konfiguracja uprawnień użytkowników: nowe możliwości #
W Ustawienia > Główna > Użytkownicy podczas dodawania/edycji użytkowników, do poszczególnych uprawnień (m.in. do Klientów, Pracowników, Rekrutacji), zostało dodane pole “Zakres”, które pozwala jeszcze dokładniej konfigurować uprawnienia Użytkowników do wybranych modułów (m.in. podglądu, edycji, dodawania, czy usuwania encji).
Ponadto, dodaliśmy nową opcje uprawnień do przedmiotów:
- W zależności od typu przedmiotu
Zostały dodane również opcje przypisania i wczytywania uprawnień firmy/firm do konkretnych użytkowników:
- Wczytaj uprawnienia z firmy
- Zastosuj uprawnienia do firm
Natomiast uprawnienia do umów zostały rozbudowane o dodatkowe opcje:
- Podgląd umowy
- Edycja umowy
- Dodawanie umowy
- Usuwanie umowy
Zakres uprawnień umów możemy jeszcze bardziej zawęzić poprzez wybór typu umowy.
Nowe panele służące do weryfikacji dokumentów cudzoziemca #
W celu sprawnej weryfikacji okresu legalizacji pobytu oraz pracy cudzoziemca, na profilu pracownika w top panelu, przy Zezwoleniu na pobyt i Zezwoleniu na pracę dodaliśmy ikonę lupy, której kliknięcie spowoduje wyświetlenie się okien modalnych służących do weryfikacji dokumentów cudzoziemca. Zawarte są w nich informacje na temat:
- Uwzględnienia konfiguracji podczas wyliczania daty ważności legalizacji cudzoziemca
- Terminów ważności danego typu dokumentu (np. Zezwolenie na pracę typu A, Karta pobytu)
- Uwzględnienia dokumentów w trakcie wyliczania czasu legalizacji oraz co należy zrobić, aby były brane pod uwagę
Zezwolenie typu A: nowy komunikat o niepodjęciu pracy przez cudzoziemca #
Jeżeli w przewidywanym terminie cudzoziemiec nie podjął pracy to na dashboardzie w widgecie zezwoleń w zakładce “Braki” pojawi się informacja o tym.
Usprawnienia #
Możliwość usunięcia nazwy firmy z tytułów e-maili i polu od z maili wysyłanych z systemu #
W Ustawienia > Konfiguracja > Poczta zostało dodane pole “Pokaż nazwę firmy w tytułach e-maili i polu od”. Zaznaczenie pola spowoduje pokazanie w tytułach maili oraz polu ,,Od’’ nazwę firmy, z której są wysyłane.
Rozliczenia na grafiku: nowa zakładka Parametry #
Na grafiku wybranego pracownika w szczegółach godzin (sekcja Godziny, przycisk Szczegóły) została dodana zakładka Parametry, która pokazuje parametry uwzględnione podczas wyliczania wynagrodzenia pracownika (np. Emerytalne, Chorobowe, Zdrowotne). Istnieje również możliwość sprawdzenia źródła przypisanego do danego parametru (np. z ustawień firmy, Umowy, czy Klienta).
Szczegóły nieobecności: dodanie typu i numeru umowy do kolumny Źródło #
Na profilu pracownika, w zakładce Grafik w szczegółach nieobecności (sekcja Nieobecności, przycisk Szczegóły i korekta) został dodany typ i numer umowy do kolumny Źródło.
Nowe kolumny w raporcie wynagrodzeń i potrąceń pracownika według rozliczeń w okresie #
W Start > Analizy > Raport wynagrodzeń i potrąceń pracownika według rozliczeń w okresie została dodana kolumna Stawka klienta. Dodaliśmy również możliwość włączenia kolumn z Atrybutami pracowników oraz Klientów (można je włączyć, korzystając z ikony zębatki nad tabelą).
Nowa konfiguracja w raporcie dla księgowości #
W raporcie dla księgowości został dodany filtr Firma z możliwością wyboru Bieżąca i Zgodnie z agregacją. Pozwala to na sprecyzowanie, z jakich firm lub firmy będzie wyświetlany raport.
Potrącenia i zwroty pracowników: nowy filtr i kolumna #
W raporcie potrąceń i zwrotów pracowników przy filtrze Potrącono została dodana opcja do wyboru Częściowo. Poniżej dodaliśmy również nową kolumnę Potrącono.
30.09.2021 #
Nowości #
Możliwość ograniczenia dostępności wydruku dla wybranych Użytkowników, Grup #
W Ustawienia > Wydruki > Lista po wejściu w wybrany wydruk, została dodana opcja “Widoczne dla wybranych użytkowników lub grup”. Pozwala to na wybranie Użytkowników lub Grup, dla których wydruki będą widoczne.
Możliwość ograniczenia dostępności wydruku o typie Inny dla wybranego Klienta #
W Ustawienia > Wydruki > Lista po wejściu w wybrany wydruk została dodana możliwość ograniczenia dostępności wydruku o Typie „Inny” dla wybranego Klienta (po wyborze Typ: Inny, Użytkownik może wybrać danego Klienta). Przy próbie wygenerowania wydruku dowolnej treści na danej encji (np. na Pracowniku, Rekrutacji, Umowie, Projekcie) będzie sprawdzane powiązanie danej encji z Klientem (Do wygenerowania będą dostępne wydruki ogólne oraz wydruki przypisane do Klientów, do których encje są powiązane).
Symulacja rozliczeń na grafiku: dodanie Potrąceń i Obciążeń / Zwrotów i Dodatków #
Na grafiku wybranego pracownika w szczegółach godzin (sekcja Godziny, przycisk Szczegóły) dodaliśmy sekcję Potrącenia i Obciążenia / Zwroty i Dodatki. W sekcjach pojawią się wszystkie rozliczone i nierozliczone potrącenia i zwroty w danym okresie.
Zmiana rozliczania wpisów grafikowych typu: Godziny do odbioru #
Na grafiku wybranego pracownika, wpisy grafikowe o nazwie Odbiór nadgodzin (analogicznie jak wpis „Wyjście prywatne płatne do odpracowania”) równoważą Godziny do odbioru (przy wpisie na grafiku Odbiór nadgodzin, zmieni się również ilość możliwych godzin do odebrania w Godziny do odbioru).
Możliwość wyboru Typu potrącenia przy dodawaniu noclegu na wybranym pracowniku #
W oknie dodawania wpisu noclegowego na grafiku pracownika, w sekcji „Potrącenia/Zwroty Pracownikowi” została dodana opcja „Typ”. Użytkownik może wybrać konkretny Typ potrącenia lub zwrotu. Typ potrącenia / Zwrotu będzie widoczny na Liście płac w odpowiednich kolumnach. Opcja „Typ” została również dodana na wybranym mieszkaniu > Opłaty > Lokatorzy > Składniki.
Usprawnienia #
Nowe możliwości edycji konta księgowego #
W Rozliczenia > Listy płac możemy edytować konto księgowe, niezależnie od tego, czy lista płac jest opłacona, czy nie.
Nowe kolumny na Liście Pracowników #
Na Liście Pracowników, dodaliśmy trzy nowe kolumny:
- Data zatrudnienia (dla umowy o pracę)
- Data zatrudnienia w bieżącej firmie
- Data zatrudnienia w bieżącej firmie (dla umowy o pracę)
Nowe kolumny można włączyć, korzystając z ikony zębatki nad tabelą.
Agencje pracy: Blokowanie wystawiania umów powyżej 540 dni u jednego Klienta #
W Ustawienia > Moduły > Pracownicy w sekcji “Wymagania wystawiania umów” została dodana nowa opcja: Blokuj wystawianie umów powyżej 540 dni u jednego Klienta. Zaznaczenie opcji spowoduje, że Użytkownicy nie będą mogli wystawiać umów pracownikom u Klienta, którego czas pracy przekroczył 540 dni. Komunikat o przekroczeniu czasu pracy pojawi się podczas wystawiania umowy o pracę tymczasową, zlecenie lub dzieło tylko w przypadku, gdy podmiotem jest Agencja Pracy Tymczasowej oraz Klient jest innego typu niż „Własna firma”.
Wymagane pola w statusach: Zmiany #
Wprowadziliśmy zmiany w konfiguracji wymagalności pól w formularzu Klienta, Pracownika, Kandydata oraz Zezwoleń – w wybranym statusie.
Spowoduje to brak możliwości zmiany statusu wyżej wymienionych encji, jeżeli w statusie, który chcemy ustawić, brakuje uzupełnionych pól, oznaczonych jako wymagane do uzupełnienia w tym statusie. Komunikat, w prawym górnym rogu poinformuje Użytkowników, które pola należy uzupełnić.