Dodawanie rekrutacji w kilku krokach #
Krok 1. Aby dodać rekrutację, kliknij Rekrutacje > + Dodaj rekrutacje w Menu po lewej stronie. #
Krok 2. Dane #
Widoczne do uzupełnienia pola można konfigurować w Ustawienia > Formularze > Rekrutacje.
- Dodanie stanowiska spowoduje, że stanowisko i jego dane (opis, wymagania, oferujemy) można będzie wybierać przy innych rekrutacjach (uzupełnione dane automatycznie się pobiorą jeżeli wybierzemy stanowisko na innej rekrutacji) lub podczas generowania umowy pracownikowi.
- Status systemowy rekrutacji może wpływać na jej widoczność w widgecie rekrutacji lub na dostępność formularza aplikacyjnego (Więcej informacji w instrukcji dot. statusów)
Dodatkowe opcje:
- Wyróżnione – gdy włączone, rekrutacja pojawi się na górze widgetu rekrutacji oraz będzie miała żółte tło
- Rekrutacja wewnętrzna – rekrutacja nie będzie publikowana na formularzu aplikacyjnym
- Edytuj widoczność pól – spowoduje wyświetlenie włączników przy polach danych i atrybutach, co pozwoli na zarządzanie ich widocznością na formularzu aplikacyjnym – dzięki temu możesz zdecydować, czy np. lokalizacja, typy zatrudnienia, widoczność ilości miejsc mają być widoczne na formularzu.
- Opiekun rekrutacji – będzie otrzymywał powiadomienia dot. rekrutacji, np. o nowych aplikacjach.
Krok 3. Ankieta #
Ankieta pozwala zdefiniować pytania do kandydata, które pojawią się na formularzu aplikacyjnym. Może ją zdefiniować wcześniej w module Ankiety i wybrać na rekrutacji. Podczas dodawania rekrutacji możesz również edytować ankietę lub stworzyć nową. Powiązane artykuły: Jak dodać ankietę?
Krok 4. RODO #
Zgody RODO można skonfigurować w Ustawienia > Moduły > Rekrutacje > RODO > Lista zgód. Tak skonfigurowane zgody pojawią się na dodawanych rekrutacjach oraz mogą pojawić się na formularzach pracownika/kandydata, jeżeli zaznaczono taką opcję. Można edytować ich wyświetlanie / wymagalność na każdej rekrutacji w zakładce RODO (Powiązane artykuły: Konfiguracja zgód RODO).
Krok 5. Podgląd #
Podgląd pozwoli sprawdzić jak będzie wyglądał formularz aplikacyjny widoczny dla kandydatów. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak wprowadzać zmiany w wyglądzie formularza aplikacyjnego. Jeżeli potrzebujesz zaawansowanych zmian w wyglądzie formularza, zgłoś to przez helpdesk.hrappka.pl.
Krok 6. Multiposting #
Multiposting w systemie HRappka pozwala masowo publikować rekrutację na wielu portalach jednocześnie, bez wychodzenia z systemu HRappka. Dzięki temu rekruter nie traci czasu na logowanie się portali i pojedyncze dodawanie ogłoszeń o pracę.
Powiązane artykuły:
Krok 7. Propozycje #
Propozycje w systemie umożliwiają automatyczne dopasowanie kandydatów / pracowników (posiadanych już bazie kandydatów) do rekrutacji na podstawie wybranych parametrów (np. dostępność, prawo jazdy). Podczas dodawania rekrutacji, Propozycję są dostępne na 5 kroku kreatora rekrutacji. Po zakończeniu kreatora rekrutacji, Propozycje dostępne są w zakładce Propozycje. Dowiedz się więcej w artykule Propozycje na rekrutacji.
Efektywna praca z listą kandydatów #
W systemie istnieje możliwość konfiguracji list i wyboru kolumn, które mają się pojawiać na liście kandydatów (Rekrutacje > Kandydaci).
Aby spersonalizować układ kolumn należy nacisnąć na ikonę zębatki nad tabelą i zaznaczyć checkboxem kolumny, które mają się wyświetlać na liście.
Co więcej nazwy kolumn można przeciągać, aby zmienić ich kolejność na liście.