Rozliczanie wynagrodzeń #
Blokada rozliczania pracowników w tym samym czasie #
Zabezpieczyliśmy sytuację, w której dwie osoby w podobnym czasie będą próbowały edytować to samo rozliczenie.
W takiej sytuacji pojawi się komunikat z informacją o osobach, które również pracują na obszarze rozliczenia, na które chce wejść obecny użytkownik:
Jeżeli chcemy kontynuować, należy zaznaczyć checkbox o zrozumieniu ostrzeżenia i kliknąć w Kontynuuj.
Jeżeli nie chcemy wchodzić w rozliczenie należy kliknąć „Powrót do dashboardu rozliczeń”.
Uwaga! Komunikat pojawi się również gdy użytkownik wykonujący rozliczenie posiada to samo rozliczenie otwarte w innej karcie przeglądarki. Na liście edytujących operatorów zobaczy wtedy swoje dane.
Odświeżanie parametrów pracownika i umów #
Na pierwszym kroku rozliczenia pojawiła się opcja odświeżenia parametrów pracownika i umów.
Jest ona dostępna po zaznaczeniu checkboxem pracowników, u których chcemy odświeżyć parametry:
- Jeżeli istnieją parametry, które się zmienią, system wyświetli listę zmian i umożliwi ich zastosowanie.
-
Gdy po odświeżeniu żadne parametry nie uległy zmianie, pojawi się komunikat „Wszystkie dane są aktualne. Brak zmian.”
Przywrócony filtr na pierwszą literę nazwiska #
Przywrócony filtr jest dostępny na dashboardzie rozliczeń oraz na pierwszym kroku rozliczenia. Na rozliczeniu filtr dostępny jest po kliknięciu przycisku ze znakiem > Główne > Pierwsza litera nazwiska pracownika:
Podpis elektroniczny umów – funkcja podpisu odręcznego #
W ramach elektronicznego podpisu umów wdrożyliśmy możliwość podpisu odręcznego na ekranie.
Działanie #
Gdy wyślemy pracownikowi umowę do podpisu, po kliknięciu „Podpisz”, pracownikowi pojawi się okno do podpisania umowy. Pracownik może złożyć podpis korzystając z myszki na komputerze, lub palca / rysika na tablecie / telefonie:
Po złożeniu podpisu, pracownik powinien kliknąć w przycisk „Podpisz”, aby umowa została poprawnie podpisana.
W przypadku podpisu umowy, gdy pracownik podpisze umowę, na profilu umowy, w zakładce Podpis elektroniczny status umowy zmieni się na Dokument został podpisany. Podpis umowy można podejrzeć po kliknięciu w ikonę oka w kolumnie podpis:
Odręczny podpis na wydruku umowy #
Podpis odręczny możemy wyświetlić na umowie z pracownikiem. W tym celu, na umowie należy dodać znaczniki, które zostaną podmienione na podpisy odręczne:
- {%Podpis odręczny pracownika%} w przypadku podpisu pracownika
- {%Podpis odręczny pracodawcy%} w przypadku podpisu pracodawcy
Uwaga! Obraz podpisu nie będzie widoczny na wydrukach, które są wstawione do systemu jako plik DOC (w generatorze wydruku wybrany jest „Plik DOC”).
Konfiguracja #
Aby funkcja odręcznego podpisu umów była aktywna, w Ustawienia → Moduły → Pracownicy → Podpis elektroniczny należy włączyć opcję: “Wymagaj podpisu odręcznego”:
Po wysłaniu umowy do podpisu pracownika, po kliknięciu podpisz pojawi się okno do podpisania umowy.
Ta funkcjonalność jest domyślnie wyłączona.
Pracujemy nad funkcjonalnością, która pozwoli wyświetlać podpis odręczny nie tylko na umowach, ale również na innych typach dokumentów.
Więcej o podpisie elektronicznym znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Faktury #
Listy faktur – dostępność kolumn z atrybutami Klientów #
Na listach faktur w systemie umożliwiliśmy włączenie kolumn z atrybutami Klientów. Kolumny można włączyć w Ustawieniach widoku kolumn (ikona zębatki po lewej stronie nad listą faktur). Więcej informacji o ustawieniach widoku kolumn znajduje się tutaj.
Weryfikacja kontrahentów #
Wprowadziliśmy automatyczną weryfikację kontrahentów podczas wprowadzania faktur. Wdrożone rozwiązania pozwalają skutecznie i szybko weryfikować kontrahentów.
W przypadku kontrahentów z Polski, weryfikowana będzie zgodność rachunku bankowego z numerem NIP (Biała lista VAT), a w przypadku kontrahentów zza granicy, z Unii Europejskiej, sprawdzane będzie występowanie kontrahenta w VIES na podstawie numeru NIP.
Biała lista VAT
Wprowadzając fakturę kosztową dla kontrahenta polskiego (kraj kontrahenta rozpoznajemy po NIP) przy polu rachunku bankowego sprawdzana będzie zgodność numeru rachunku z białą listą VAT:
- jeżeli pola będą zgodne – przy numerze rachunku bankowego pojawi się zielona ikona
- jeżeli pola będą niezgodne – przy numerze rachunku bankowego pojawi się czerwona ikona , z informacją, że nie znaleziono rachunku bankowego dla podanego kontrahenta na białej liście VAT
System VIES
Analogicznie, wprowadzając fakturę kosztową dla kontrahenta zagranicznego z Unii Europejskiej, przy numerze NIP, po walidacji numeru NIP będzie on automatycznie sprawdzany w VIES
- W przypadku występowania numeru NIP w VIES, przy numerze NIP pojawi się zielona ikona z informacją – Numer NIP znaleziony w VIES.
- W przypadku niewystępowania numeru NIP w VIES, przy numerze NIP pojawi się czerwona ikona , z informacją, że nie znaleziono numeru NIP w rejestrze VIES.
Włącznik automatycznego odświeżania w raporcie Liczba kandydatów i pracowników w statusie w podziale na opiekunów #
W raporcie Liczba kandydatów i pracowników w statusie w podziale na opiekunów dodaliśmy włącznik, który umożliwia automatyczne odświeżanie raportu co 1 minutę. Znajduję się on nad tabelą:
Gdy automatyczne odświeżanie jest włączone, ikona przycisku zmieni się na „„. Ponowne jej kliknięcie spowoduje zatrzymanie odświeżania raportu.
Więcej informacji o w/w raporcie znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Pozostałe #
- Pracownicy – Możliwość masowego dodawania załącznika do wielu pracowników jednocześnie. Fukcjonalność masowego dodawania wielu załączników dostępna jest na liście pracowników. Należy zaznaczyć checkboxem pracowników, którym chcemy dodać załącznik, a następnie, z przycisków nad listą wybrać Więcej > Dodaj > Załącznik. Następnie należy załadować załączniki, które chcemy dodać do profili wszystkich zaznaczonych pracowników.
- Wydruki
- Dodaliśmy nowe znaczniki
- Do wydruku o typie szablon wiadomości: {%Najświeższa umowa data zawarcia%} – pobiera do wydruków datę zawarcia najnowszej umowy
-
Do wydruku o typie pasek wynagrodzeń: {%Pasek Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne (ub. wypadkowe)%}
-
Waluta w tabelach wynagrodzenia – przy każdej tabeli możliwej do wyświetlenia na pasku płacowym (za pomocą znacznika na wydruku) dodaliśmy kolumnę z walutą
-
W konfiguracji raportu z rozliczeń, który dostępny jest z poziomu dashboardu rozliczeń, dodaliśmy 4 nowe dostępne do wyboru kolumny:
- Liczba godzin
- Koszt działu/ Klienta netto (w PLN)
- Koszt działu/ Klienta brutto (w PLN)
- Kwota VAT (w PLN)
- Stawka działu/ Klienta (w PLN)
- Ewidencja czasu pracy – podstawa urlopowa widoczna w sekcji nieobecności (na grafiku/ dashboardzie pracownika) jest pokazywana na obecny dzień.
- Filtrowanie pracowników na rozliczeniu po tagach – Na pierwszym kroku rozliczeń, podczas filtrowania pracowników po tagach, dostępne są do wyboru tagi użyte wcześniej w systemie. Dzięki temu ograniczyliśmy wyszukiwanie po nieistniejących w systemie tagach.
- Dodaliśmy nowe znaczniki