Dodanie stanowisk w systemie jest ważne, ponieważ dodane stanowiska możesz wykorzystać w wielu miejscach w systemie, m.in:
- Podczas dodawania rekrutacji możesz wybrać dodane wcześniej stanowisko, a wszystkie dane stanowiska (opis, wymagania, oferujemy) pojawią się na rekrutacji. Dzięki temu nie będziesz musiał uzupełniać danych rekrutacji od zera
- Podczas wystawiania pracownikom umowy – a potrzebne dane stanowiska (takie jak nazwa, stawki, typ umowy, nazwa zawodu zgodnie z Klasyfikacją Zawodów i Specjalności)
- Podczas tworzenia projektów
- Podczas dodawania zapotrzebowania na stanowiska w kalendarzu pracy, czy na projekcie
Wskazówki:
- Raz utworzone stanowisko, możesz wykorzystać wielokrotnie w wielu miejscach
- Aby zachować przejrzystość, wybrane stanowiska możesz podpiąć pod działy, Klientów, projekty. Aby to zrobić należy wejść na profil działu, Klienta czy projektu i wejść w zakładkę Stanowiska. W takim przypadku, podczas wystawiania pracownikowi umowy z działem/Klientem dostępne do wyboru będą jedynie stanowiska z wybranego Klienta/działu i stanowiska firmowe. Nie będzie można wybrać stanowisk innych działów/Klientów.
Dodawanie stanowiska #
Aby dodać nowe stanowisko, należy:
- Przejść do Ustawienia > Dane firmy > Stanowiska i kliknąć w „Dodaj stanowisko"
- Jeżeli stanowisko chcemy przypisać do działu należy przejść do Pracownicy > Działy, wybrać dział, a następnie przejść do zakładki Stanowiska i kliknąć w „Dodaj stanowisko"
- Jeżeli stanowisko chcemy przypisać do Klienta należy przejść do CRM > Klienci, wybrać Klienta, a następnie przejść do zakładki Stanowiska i kliknąć w „Dodaj stanowisko"
- Jeżeli stanowisko chcemy przypisać do projekt należy przejść do CRM > Projekty, wybrać projekt, a następnie przejść do zakładki Stanowiska i kliknąć w „Dodaj stanowisko"
- Następnie uzupełniamy informacje dotyczące stanowiska:
- Widoczne w lewym rogu flagi proponują wersje językowe, według których Google przetłumaczy wpisane przez nas informacje na wybrany język. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, gdy kierujemy ogłoszenie rekrutacyjne do osób zza granicy.
- Nazwa stanowiska będzie wyświetlana nie tylko w rekordach systemu, ale także w utworzonej rekrutacji, dlatego warto, aby była adekwatna do rodzaju pracy, którą oferujemy. Pola opis i wymagania stanowiska warto wypełnić sumiennie, ponieważ raz wprowadzone informacje będą edytowalną bazą do ogłoszeń rekrutacyjnych.
- Poniżej w polu “nazwa zawodu” wpisujemy nazwę zawodu według Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy. Poprawnie zdefiniowany zawód umożliwi systemowi podliczenie zatrudnionych pracowników o konkretnych kodach i stworzenie raportu do Wojewódzkiego Urzędu Pracy a okno notatka pozwala na dołączenie dodatkowej informacji o stanowisku.
- Zaznaczony checkbox przy “stanowisko archiwalne” spowoduje, że stanowisko nie będzie wyświetlane na liście proponowanych podczas wystawiania pracownikom umów.
- W następnej zakładce należy ustalić stawki. Możemy określić, ile zarobi pracownik i ile będzie musiał za to zapłacić Klient. W oknach wpisujemy odpowiednie wartości z uwzględnieniem rodzaju stawki. Do wyboru jest kilka stawek, m.in. godzinna, miesięczna lub – w przypadku pracy na akord – za sztukę.
- Po uzupełnieniu danych można przejść do zakładki „Koszty klienta”, aby zdefiniować koszty, które poniesie Klient, korzystając z usług Agencji. Można wybrać stworzoną wcześniej grupę cenową lub wybrać „Zastosuj inne koszty klienta dla tego stanowiska” i edytować dane. W skład kosztów mogą wchodzić marże od wynagrodzenia pracownika, a także inne składowe, które wypłacane są bezpośrednio pracownikowi: płaca za nadgodziny, ekwiwalenty, premie. W systemie jest możliwość określenia także opłaty za usługi dodatkowe, np. szkolenie BHP, a także opłat dodatkowych, np. rekrutacyjnej.
- System oferuje także inne rodzaje stawek, o których więcej możecie się Państwo dowiedzieć w artykule dot. stawek. Możemy dodać kilka stawek na jednym stanowisku, przy określeniu dla jakiej grupy mają mieć zastosowanie, np. inaczej możemy rozliczać studenta, a inaczej emeryta na tym samym stanowisku. Tego typu rozróżnienie możemy określić dodając nową stawkę, wpisując wartości, a na końcu przy “schemacie składek” określić osoby, którym będzie przydzielona wcześniej wpisana stawka.
- Jeżeli korzystasz z pomocy partnerów rekrutacyjnych w następnej zakładce możesz określić grupę cenową partnerów rekrutacyjnych.
- Tak uzupełnione stanowisko należy zapisać.
Lista stanowisk #
Lista stanowisk w Ustawieniach > Dane firmy > Stanowiska prezentuje wszystkie dodane na firmie stanowiska.
Możesz je filtrować korzystając z filtrów nad listą, m.in. po działach / Klientach / projektach czy po tym, czy są aktualne czy zarchiwizowane.
Nad listą dostępne są widoki, które umożliwiają włączenie widoku:
- Wszystkich stanowisk
- Stanowisk z działów / Klientów
- Stanowisk z projektów
Wskazówki:
- Możesz również dodawać własne widoki, z zapisanymi filtrami oraz układem kolumn.
- Z poziomu tej listy dostępna jest też opcja masowej aktualizacji stawek (nad listą), szczególnie przydatna, gdy zmienia się minimalna krajowa i należy zwiększyć pracownikom stawki.
- Na liście, szare tło mają stanowiska, które są zarchiwizowane
- W kolumnie Akcje istnieje możliwość dodania rekrutacji na wybrane stanowisko
Archiwizacja stanowiska #
Podczas edycji stanowiska istnieje możliwość oznaczenia stanowiska jako archiwalne.
Zaznaczony checkbox przy “Stanowisko archiwalne” spowoduje, że stanowisko nie będzie wyświetlane na liście proponowanych podczas wystawiania pracownikom umów, będzie widniało na liście stanowisk, jednak będzie wyszarzone.
Import stanowisk #
W Ustawienia > Import umożliwiliśmy importowanie (lub aktualizowanie) danych o stanowiskach.
Pola dostępne do importu lub aktualizacji:
- ID
- Zewnętrzne ID Klienta [opcjonalne]
- Wewnętrzne ID Klienta [opcjonalne]
- Nazwa stanowiska
- Opis stanowiska
- Wymagania stanowiska
- Oferujemy
- Typ umowy
- Nazwa zawodu
- Notatka
- Stawka 1 nazwa
- Stawka 1 typ
- Stawka 1 kwota
- Stawka 1 waluta
- Analogicznie Stawka 2
- Czynności dla zezwoleń legalizacyjnych zgodnie z opisem stanowiska
- Czynności dla zezwoleń podstawowych zgodnie z opisem stanowiska
Po uzupełnieniu pola „Nazwa stanowiska" system zaimportuje stanowiska firmowe. W celu importu stanowisk na Kliencie należy uzupełnić pole „Zewnętrzne ID Klienta" lub „Wewnętrzne ID Klienta".
W celu aktualizacji danych niezbędne jest wpisanie ID stanowiska.
Ogólna instrukcja dotycząca importu dostępna jest tutaj.