Objaśnienie
Dodawanie stanowiska w systemie ma kluczowe znaczenie, ponieważ bez utworzonego stanowiska nie tylko nie ma możliwości wystawienia pracownikowi umowy, ale także utworzenia rekrutacji dla potencjalnych pracowników.
Kroki w systemie
Aby dodać nowe stanowisko, należy:
- Wybrać Klienta w module CRM, a następnie odnaleźć zakładkę “Stanowiska” a następnie kliknąć przycisk “Dodaj stanowisko”
- Następnie uzupełniamy informacje dotyczące stanowiska:
- Widoczne w lewym rogu flagi proponują wersje językowe, według których Google przetłumaczy wpisane przez nas informacje na wybrany język. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, gdy kierujemy ogłoszenie rekrutacyjne do osób zza granicy.
- Nazwa stanowiska będzie wyświetlana nie tylko w rekordach systemu, ale także w utworzonej rekrutacji, dlatego warto, aby była adekwatna do rodzaju pracy, którą oferujemy. Pola opis i wymagania stanowiska warto wypełnić sumiennie, ponieważ raz wprowadzone informacje będą edytowalną bazą do ogłoszeń rekrutacyjnych.
- Poniżej w polu “nazwa zawodu” wpisujemy nazwę zawodu według Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy. Poprawnie zdefiniowany zawód umożliwi systemowi podliczenie zatrudnionych pracowników o konkretnych kodach i stworzenie raportu do Wojewódzkiego Urzędu Pracy a okno notatka pozwala na dołączenie dodatkowej informacji o stanowisku.
- Zaznaczony checkbox przy “stanowisko archiwalne” spowoduje, że stanowisko nie będzie wyświetlane na liście proponowanych podczas wystawiania pracownikom umów.
- W następnej zakładce należy ustalić stawki. Możemy określić, ile zarobi pracownik i ile będzie musiał za to zapłacić Klient. W oknach wpisujemy odpowiednie wartości z uwzględnieniem rodzaju stawki. Do wyboru jest kilka stawek, m.in. godzinna, miesięczna lub – w przypadku pracy na akord – za sztukę.
- Po uzupełnieniu danych można przejść do zakładki „Koszty klienta”, aby zdefiniować koszty, które poniesie Klient, korzystając z usług Agencji. Można wybrać stworzoną wcześniej grupę cenową lub wybrać „Zastosuj inne koszty klienta dla tego stanowiska” i edytować dane. W skład kosztów mogą wchodzić marże od wynagrodzenia pracownika, a także inne składowe, które wypłacane są bezpośrednio pracownikowi: płaca za nadgodziny, ekwiwalenty, premie. W systemie jest możliwość określenia także opłaty za usługi dodatkowe, np. szkolenie BHP, a także opłat dodatkowych, np. rekrutacyjnej.
- System oferuje także inne rodzaje stawek, o których więcej możecie się Państwo dowiedzieć w artykule dot. stawek. Możemy dodać kilka stawek na jednym stanowisku, przy określeniu dla jakiej grupy mają mieć zastosowanie, np. inaczej możemy rozliczać studenta, a inaczej emeryta na tym samym stanowisku. Tego typu rozróżnienie możemy określić dodając nową stawkę, wpisując wartości, a na końcu przy “schemacie składek” określić osoby, którym będzie przydzielona wcześniej wpisana stawka.
- Jeżeli korzystasz z pomocy partnerów rekrutacyjnych w następnej zakładce możesz określić grupę cenową partnerów rekrutacyjnych.
- Tak uzupełnione stanowisko należy zapisać.
Stanowisko jest w HRappce przedmiotem wielokrotnego użytku – nie trzeba przy każdej nowej umowie czy rekrutacji dodawać kolejnego stanowiska o identycznych parametrach.