Podpis elektroniczny umów – funkcja podpisu odręcznego #
W ramach elektronicznego podpisu umów wdrożyliśmy możliwość podpisu odręcznego na ekranie.
Działanie #
Gdy wyślemy pracownikowi umowę do podpisu, po kliknięciu „Podpisz”, pracownikowi pojawi się okno do podpisania umowy. Pracownik może złożyć podpis korzystając z myszki na komputerze, lub palca / rysika na tablecie / telefonie:
Po złożeniu podpisu, pracownik powinien kliknąć w przycisk „Podpisz”, aby umowa została poprawnie podpisana.
Gdy pracownik podpisze umowę, na profilu umowy, w zakładce Podpis elektroniczny status umowy zmieni się na Dokument został podpisany. Podpis umowy można podejrzeć po kliknięciu w ikonę oka w kolumnie podpis:
Odręczny podpis na wydruku umowy #
Podpis odręczny możemy wyświetlić na umowie z pracownikiem. W tym celu, na umowie należy dodać znaczniki, które zostaną podmienione na podpisy odręczne:
- {%Podpis odręczny pracownika%} w przypadku podpisu pracownika
- {%Podpis odręczny pracodawcy%} w przypadku podpisu pracodawcy
Uwaga! Obraz podpisu nie będzie widoczny na wydrukach, które są wstawione do systemu jako plik DOC (w generatorze wydruku wybrany jest „Plik DOC”).
Konfiguracja #
W Ustawienia → Moduły → Pracownicy → Podpis elektroniczny należy włączyć opcję: “Wymagaj podpisu odręcznego”:
Po wysłaniu umowy do podpisu pracownika, po kliknięciu podpisz pojawi się okno do podpisania umowy.
Ta funkcjonalność jest domyślnie wyłączona.
Pracujemy nad funkcjonalnością, która pozwoli wyświetlać podpis odręczny nie tylko na umowach, ale również na innych typach dokumentów.
Więcej o podpisie elektronicznym znajduje się w naszej bazie wiedzy.