Jak zmienić widoczność stawek widocznych na umowie? #
Stawki widoczne na umowie / podczas dodawania stanowiska skonfigurujesz w Ustawieniach firmy > Stawki > Domyślne stawki. Na umowie pojawią się stawki, które w kolumnie Aktywny mają włączoną opcję „Tak”. Stawki te pojawią się również na rozliczeniu.
Jak zmienić widoczność stawki o typie premia na rozliczeniu? (Od 3.08.2022) #
Stawki typu premia widoczne na rozliczeniu skonfigurujesz w Ustawieniach firmy > Stawki > Typy stawek > Wybrana stawkę > sekcja Inne > opcja „Domyślnie widoczna na rozliczeniu”.

- Premie w pierwszej kolejności pobierane będą z umów. Jeżeli na umowie nie została dodana premia, a parametr „Domyślnie widoczna na rozliczeniu” będzie włączony to premia pokaże się na rozliczeniu. Dzięki temu nie trzeba dodawać premii na umowie, można ją dodać dopiero w trakcie rozliczenia pracownika.
- Jeśli w Ustawieniach firmy > Stawki > Typy stawek istnieją dwie stawki premii tego samego rodzaju (np. premia regulaminowa) i pierwsza z nich ma włączoną domyślność to włączenie domyślności na drugiej stawce tego samego typu, wyłączy domyślność z pierwszej stawki. Nie ma możliwości posiadania domyślnych dwóch stawek tego samego rodzaju.
Szczegóły konfiguracji #
Konfigurację i edycję składek przeprowadzić może administrator oraz użytkownicy z odpowiednimi uprawnieniami.
Dodaliśmy możliwość szerokiej konfiguracji typów stawek, dla wszystkich dzisiejszych typów:
- standardowych/systemowych (np. godzinowa, miesięczna)
- niestandardowych (tworzonych ręcznie)
- premii
Pozwala to naszym użytkownikom na dowolne włączanie/wyłączanie wybranych parametrów typu stawki, z której korzystają. Między innymi mamy możliwość zdefiniowania, czy stawki oparte na danym typie będą wliczane do podstawy:
- ubezpieczeń społecznych
- ubezpieczeń zdrowotnych
- Funduszu Pracy
- Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
- wynagrodzenia/zasiłków (za czas choroby) – przeczytaj więcej o dostępnych opcjach
- wynagrodzenia/zasiłków po ustaniu zatrudnienia (za czas choroby) – przeczytaj więcej o dostępnych opcjach
- wynagrodzenia urlopowego – przeczytaj więcej o dostępnych opcjach
- ekwiwalentu urlopowego – przeczytaj więcej o dostępnych opcjach
- urlopu okolicznościowego – przeczytaj więcej o dostępnych opcjach
Możemy również określić, czy stawka w danym typie ma być liczona, jako godziny pracy, urlop, chorobowe lub w ogóle nie wliczana do czasu pracy. Dodatkowo mamy możliwość określenia, czy dane typy stawek mają być widoczne do raportowania godzin, oraz czy mają być widoczne na wydrukach.
Uwaga! Edycja typu stawki spowoduje zmiany we wszystkich miejscach, w których zastosowany został dany typ stawki (z wyjątkiem już rozliczonych umów).
Od wdrożenia, premie będą domyślnie widoczne w stawkach na umowach (dla osób, które już wcześniej korzystały z opcji Premia), z możliwością usunięcia tej domyślności w zakładce Domyślne stawki. Należy pamiętać, że jeżeli premie zostaną usunięte ze stawek z umowy, nie będą widoczne na rozliczeniu.
Proces dodawania i edycji stawek w systemie #
Premie #
Z Ustawienia firmy > Moduły > Pracownicy > Ekwiwalent urlopowy/Chorobowe/Zasiłki, przeniesiona została opcja „Sposób uwzględniania premii w podstawie chorobowego” do Ustawienia firmy > Dane firmy > Stawki, a jej edycja dostępna jest w zakładce „Typ stawki” – dla każdej z premii, po wejściu w jej opcje.
Konfiguracje wcześniej ustawionych premii, zostaną przeniesione w takiej samej formie.
Stawki niestandardowe #
Do tej pory edycja typów stawek niestandardowych odbywała się w tych miejscach, przy pomocy wpisania kodu stawki:
- Pracownicy > Lista pracowników > Dany pracownik > Umowy > Dana umowa > Dane do rozliczeń > Stawki
- Ustawienia firmy > Dane firmy > Stanowiska > Dane stanowisko > Stawki
- CRM > Lista Klientów > Dany Klient > Stanowiska > Dane stanowisko > Stawki
Aktulanie w tych miejscach można wybrać rodzaj stawek niestandardowych, bez możliwości ich edytowania.
Dodawanie i edycja stawek niestandardowych możliwa była również w Ustawienia firmy > Dane firmy > Stawki i tutaj ta możliwość jest zachowana.
Stawki standardowe/systemowe #
Dowolna edycja typów stawek standardowych (w tym ich widoczności) możliwa jest w Ustawienia firmy > Dane firmy > Stawki.
Zmiany w zakładce Stawki #
- Zakładka „Typy i definicje składek” zmieniła nazwę na „Domyślne składki” – przeniesione zostały tu domyślne stawki, które wykorzystać możemy w celu szybszego uzupełnienia stanowiska (np. Premie, które domyślnie będą pojawiać się na umowach i rozliczeniach, z możliwością usunięcia ich).
- Możliwość określenia dostępnych typów stawek standardowych została przeniesiona z „Dostępne typy stawek” do zakładki „Typy stawek” i zależna będzie od aktywności danego typu stawki.
W zakładce „Typy stawek” widoczne są wszystkie stawki (systemowe, niestandardowe oraz premie). Wszystkie stawki niestandardowe, które utworzone zostały do tej pory, zostaną przeniesione do zakładki „Typy stawek”.