Stawki widoczne na umowie / podczas dodawania stanowiska skonfigurujesz w Ustawienia >Dane firmy > Stawki > Domyślne stawki. Na umowie pojawią się stawki, które w kolumnie Aktywny mają włączoną opcję „Tak". Stawki te pojawią się również na rozliczeniu. Stawki typu premia widoczne na rozliczeniu skonfigurujesz w Ustawienia firmy > Dane firmy > Stawki > Typy stawek > Wybrana stawkę > sekcja Inne > opcja „Domyślnie widoczna na rozliczeniu".
Konfigurację i edycję składek przeprowadzić może administrator oraz użytkownicy z odpowiednimi uprawnieniami. Dodaliśmy możliwość szerokiej konfiguracji typów stawek, dla wszystkich dzisiejszych typów: Pozwala to naszym użytkownikom na dowolne włączanie/wyłączanie wybranych parametrów typu stawki, z której korzystają. Między innymi mamy możliwość zdefiniowania, czy stawki oparte na danym typie będą wliczane do podstawy: Możemy również określić, czy stawka w danym typie ma być liczona, jako godziny pracy, urlop, chorobowe lub w ogóle nie wliczana do czasu pracy. Dodatkowo mamy możliwość określenia, czy dane typy stawek mają być widoczne do raportowania godzin, oraz czy mają być widoczne na wydrukach.
Uwaga! Edycja typu stawki spowoduje zmiany we wszystkich miejscach, w których zastosowany został dany typ stawki (z wyjątkiem już rozliczonych umów). Od wdrożenia, premie będą domyślnie widoczne w stawkach na umowach (dla osób, które już wcześniej korzystały z opcji Premia), z możliwością usunięcia tej domyślności w zakładce Domyślne stawki. Należy pamiętać, że jeżeli premie zostaną usunięte ze stawek z umowy, nie będą widoczne na rozliczeniu. Z Ustawienia > Moduły > Pracownicy > Ekwiwalent urlopowy/Chorobowe/Zasiłki, przeniesiona została opcja „Sposób uwzględniania premii w podstawie chorobowego" do Ustawienia > Dane firmy > Stawki, a jej edycja dostępna jest w zakładce „Typ stawki" – dla każdej z premii, po wejściu w jej opcje. Konfiguracje wcześniej ustawionych premii, zostaną przeniesione w takiej samej formie. Do tej pory edycja typów stawek niestandardowych odbywała się w tych miejscach, przy pomocy wpisania kodu stawki: Aktulanie w tych miejscach można wybrać rodzaj stawek niestandardowych, bez możliwości ich edytowania. Dodawanie i edycja stawek niestandardowych możliwa była również w Ustawienia > Dane firmy > Stawki i tutaj ta możliwość jest zachowana. Dowolna edycja typów stawek standardowych (w tym ich widoczności) możliwa jest w Ustawienia > Dane firmy > Stawki.
W zakładce „Typy stawek" widoczne są wszystkie stawki (systemowe, niestandardowe oraz premie). Wszystkie stawki niestandardowe, które utworzone zostały do tej pory, zostaną przeniesione do zakładki „Typy stawek".
Jak zmienić widoczność stawek widocznych na umowie? #
Jak zmienić widoczność stawki o typie premia na rozliczeniu? (Od 3.08.2022) #
Szczegóły konfiguracji #
Proces dodawania i edycji stawek w systemie #
Premie
Stawki niestandardowe
Stawki standardowe/systemowe
Zmiany w zakładce Stawki
Stawki w systemie – konfiguracja
Spis treści
Powered by BetterDocs