Od 1 lipca 2023 po raz drugi w tym roku zostanie zwiększona stawka minimalnego wynagrodzenia za pracę i wynosić będzie 3600 zł brutto i 23,50 zł brutto za godzinę pracy.
Edycję stawek w systemie HRappka przeprowadzić możemy na kilka sposobów.
Edycja wybranego stanowiska u Klienta #
Zmiana istniejącej stawki #
Należy przejść do CRM > Lista Klientów > Dany Klient > Stanowiska oraz wejść w dane stanowisko > Stawki:
Następnie należy wpisać nową stawkę i kliknąć przycisk “Dalej”. W kolejnym oknie pojawią się umowy powiązane z wybranym stanowiskiem wraz z informacją o dacie obowiązywania (opcja domyślnie jest wyłączona dla umów nieaktywnych):
Jeśli chcemy, aby stawka zaktualizowała się na istniejących umowach należy zaznaczyć stawki, które powinny się zaktualizować i kliknąć przycisk “Zapisz”.
Dodanie kolejnej stawki #
Należy przejść do CRM > Lista Klientów > Dany Klient > Stanowiska oraz wejść w dane stanowisko > Stawki, kliknąć w ikonę „plusa" i dodać nową stawkę:
Dodanie stawki przy pomocy kalendarza (zgodnie z datą obowiązywania) #
Należy przejść do CRM > Lista Klientów > Dany Klient > Stanowiska oraz wejść w dane stanowisko > Stawki, kliknąć w ikonę „kalendarza", a następnie zdefiniować nową kwotę wraz ze wskazaniem daty od kiedy ma ona obowiązywać:
Po kliknięciu przycisku „Dalej" system analogicznie pokaże listę umów, które zostały zawarte na edytowane stanowisko z możliwością oznaczenia czy nowa stawka ma pojawić się na wyświetlonych umowach.
Zmiana stawki na poszczególnych umowach #
Jeśli chcemy zmienić indywidualnie stawkę u pracownika lub zleceniobiorcy wystarczy przejść na wybraną umowę, przejść do zakładki “Dane do rozliczeń”, a następnie „Stawki" i tam zmienić stawkę w zależności od potrzeb:
Masowa edycja stawek #
Należy przejść do Ustawienia firmy > Dane firmy > Stanowiska i kliknąć w „Masowa aktualizacja stawek”:
Po kliknięciu pojawią się wszystkie możliwe stawki, dla wszystkich Klientów – jakie dostępne są w systemie.
Można edytować wszystkie, bądź wybrane. Stawki, które chcemy edytować należy zaznaczyć checkboxem po lewej.
W kolumnach po lewej stronie widzimy stawki przed zmianami (tych nie można edytować), w kolumnach po prawej – stawki po zmianach (tutaj wprowadzamy nowe stawki). Nad tabelą należy wybrać datę zmiany stawki.
W ostatniej kolumnie mamy możliwość zaznaczenia automatycznej aktualizacji stawek na umowach:
Po wprowadzaniu zmian należy kliknąć przycisk „Zaktualizuj”.