Domyślny wymiar czasu pracy, normowania czasu pracy oraz decyzji automatycznych #
Wprowadziliśmy zmiany, dzięki którym możemy sprawnie zarządzać zgłaszanym przez pracownika czasem pracy, aby odpowiednio naliczać wynagrodzenia. Co więcej umożliwiliśmy normowanie czasu pracy, co pozwala na kontrolę rejestrowanego czasu pracy (m.in. konfiguracja możliwości wejścia przed czasem, wyjścia po czasie oraz konfiguracja zaokrąglania czasu pracy), aby sprawniej kontrolować nadgodziny pracowników. Ponadto, aby usprawnić pracę w systemie, umożliwiliśmy automatyczne akceptowanie i odrzucanie wpisów (nie)zgodnych z planem.
W Ustawienia > Moduły > Ewidencja czasu pracy umożliwiliśmy:
- Globalne konfigurowanie wymiaru czasu pracy (wcześniej dostępne w ustawieniach działu / Klienta) dostępne jest w sekcji „Domyślne ustawienia”. W to samo miejsce, poniżej w/w sekcji została przeniesiona konfiguracja czasu pracy z ustawień działów / Klientów.
- Normowanie czasu pracy (m.in. konfiguracja możliwości wejścia przed czasem, wyjścia po czasie oraz konfiguracja zaokrąglania czasu pracy).
- Decyzje automatyczne, które umożliwiają automatyczne odrzucanie lub zatwierdzanie planu pracy (np. odrzucanie godzin pracy przed planem lub po planie pracy oraz akceptowanie godzin zgodnych z planem.
Więcej informacji o zmianach dostępne jest w artykule Konfiguracja czasu pracy, normowanie godzin pracy oraz decyzje automatyczne.
Zmiany w module legalizacji #
W związku z nowelizacją ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy wprowadziliśmy następujące zmiany:
- Powiadomienie o dacie obowiązywania specustawy o pomocy Ukraińcom zostało zmienione z dnia 4 marca 2024 roku na 30 czerwca 2024 roku.
- Data obowiązywania powiadomienia o powierzeniu pracy obywatelowi Ukrainy została ustawiona na 30 czerwca 2024 roku.
Od teraz nie będzie również możliwości ręcznej zmiany daty obowiązywania specustawy o pomocy Ukraińcom.
Filtr „Certyfikaty” na liście pracowników #
W celu sprawniejszego filtrowania pracowników posiadających certyfikaty w Pracownicy > Lista pracowników dodany został nowy filtr „Certyfikaty”. Dostępne opcje filtra:
- Wszystkie – wszyscy pracownicy
- Aktualne – lista pracowników, którzy posiadają aktywny certyfikat (posiadający datę obowiązywania lub przedłużenia do aktualnej daty)
- Typ certyfikatu – pozwoli wybrać konkretny typ certyfikatu na liście. Filtr zostanie wyświetlony dopiero po aktywowaniu filtru „Aktywne”
- Bez aktualnego – lista pracowników, którzy posiadają nieaktywny certyfikat (data obowiązywania lub przedłużenia jest pusta lub starsza od aktualnej daty)
- Tak – lista pracowników z certyfikatami. Po wybraniu pojawią się dodatkowe filtry:
- Typ certyfikatu
- Data ważności od
- Data ważności do
- Przedłużeniu do
- Nie – pokazuje pracowników, którzy nie mają certyfikatów
Aktualizacja znaczników dotyczących umów z Działem / Klientem #
- {%Zlec. Numer zlecenia%} -> {%Numer umowy z Klientem%}
- {%Zlec. Miejsce wykonywania pracy%} -> {%Miejsce wykonywania pracy umowy z Klientem%}
- {%Zlec. data sporządzenia%} -> {%Data sporządzenia umowy z Klientem%}
- {%Zlec. data podpisania%} -> {%Data podpisania umowy z Klientem%}
- {%Zlec. data obowiązywania od%} -> {%Data obowiązywania od umowy z Klientem%}
- {%Zlec. data obowiązywania do%} -> {%Data obowiązywania do umowy z Klientem%}
- {%Zlec. treść dodatkowa%} -> {%Treść dodatkowa umowy z Klientem%}
- {%Zlec. godziny pracy od%} -> {%Godziny pracy od umowy z Klientem%}
- {%Zlec. godziny pracy do%} -> {%Godziny pracy do umowy z Klientem%}
System sam zaktualizuje wszystkie stare znaczniki, w szablonach dokumentów które zostały wprowadzone ręcznie w systemowym edytorze tekstu. W przypadku szablonów dokumentów importowanych z plików .doc należy ręcznie wprowadzić zmiany.
Pozostałe zmiany i usprawnienia: #
- Podczas dodawania umowy wielu osobom jednocześnie i zaznaczonej informacji, że pracownicy podlegają limitom APT, wyświetlona zostanie zbiorcza informacja o limitach zatrudnienia
- Od teraz przed skróceniem dat projektu wymagane będzie usunięcie zapotrzebowania wykraczającego poza daty projektu.
- W Ustawienia > Formularze > Umowy (z Działem / Klientem) dodaliśmy nowe pole „Numer”. Po włączeniu wyświetlony zostanie numer umowy.